//

iNdependence 1.4 beta uitgebracht

iNdependence 1.4 beta uitgebracht discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) ik kreeg na het starten van de activatie na een tijdje de melding: error could not create ram disk??? heb het dan maar opgelost met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 16-02-08, 09:23
drm drm is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: antwerpen
Berichten: 102
Standaard

ik kreeg na het starten van de activatie na een tijdje de melding: error could not create ram disk???
heb het dan maar opgelost met ijailbreak te draaien en dat ging perfect.
wat is de reden hiervan?
en kan ik op een andere manier afc activeren?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 16-02-08, 14:03
fruitella fruitella is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 17
Standaard

Hoi,

ik heb een 16 gig otb 1.1.3 (BL4.6). Heb nu zowel ziphone als independence geprobeerd maar loop telkens tegen hetzelfde probleem aan.
Jailbreak en activeren is geen probleem. SSH erop zetten ook niet (via independence), alleen installer.app erop zetten lukt mij niet. Ik krijg telkens de bootstrap failed error.

Even voor de duidelijkheid. ik launch installer.app en dan kies ik 1.0.2 (de meest recente versie die door het programma wordt aangeboden). dan krijg ik de bootstrap failed error.

Een ander iets wat mij niet geheel duidelijk is, is hoe ik BSD Subsystem erop moet zetten (is dat noodzakelijk?).
  #23  
Oud 16-02-08, 17:21
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

iNdependence installeert toch niet installer ?? das wel erg jammer
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #24  
Oud 16-02-08, 22:48
drm drm is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: antwerpen
Berichten: 102
Standaard

ik heb mijn jailbreak gedaan met Ijailbreak en alles werkt perfect.
als ik independence open staat er dat hij niet jailbroken is?
vind die afc benadering wel handig...kan ik nu gewoon terug in independence op jailbreak duwen?? of gaat dat alles in de war sturen?
  #25  
Oud 17-02-08, 11:27
sic139 sic139 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 493
Standaard

denk dat dat niet echt goed is... Maar voel je vrij om het te testen!
  #26  
Oud 17-02-08, 11:29
fruitella fruitella is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 17
Standaard

hoi drm,

ik had dat gisteren ook gedaan. daarna moest ik em restoren (via itunes) heb trouwens een 1.1.3 otb
wat voor mij het beste werkte is de ziphone gui. (heb em op de mac gebruikt)
succes
  #27  
Oud 17-02-08, 19:55
MacFly's schermafbeelding
MacFly MacFly is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 170
Standaard

inderdaad: na een activatie en jailbreak via ZiPhone 2.3 staat er in Independence 1.4 als status "jailed" en no SSH installed.

Hij staat wel genoteerd als FactoryActivated...

Ik denk dat opnieuw jailbreaken via Independence niet zo een goed idee is, maar alsje wat tijd over hebt voor een restore zou ik zeggen: probeer het eens....
__________________
iPhone US 8GB - FW 2.1 via Pwnage-tool
  #28  
Oud 17-02-08, 21:02
DeCe DeCe is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 30
Standaard

Moet je ook nog iworld installeren als je een 1.13 BL4.6 activeerd en unlocked met Independence?
  #29  
Oud 13-03-08, 00:07
michaelvdvaart michaelvdvaart is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 30
Standaard

Heb na het uitvoeren iNdependence op mijn iPhone na een restore vanuit iTunes naar 1.1.4 met IPSF geen signal meer. Nu moet dit met signal.app opgelost zijn, maar voel er niet zoveel voor om iedere keer dit te moeten opstarten. Daarbij kom ik op dit moment met tel niet in via ssh en wil ook iNdependence dit niet in mijn applications zetten omdat die er ook niet in komt.

Heb de sim unlock nog niet uitgevoerd. Ben er nog niet uit of het handig is unlock op unlock.

Kan ook kiezen om in Ziphone op do it all te drukken of in iJailbreak of in iClarified geloof ik, maar wat is nu in mijn geval het beste.

Hoor veel mensen zeggen als ie het doet doet ie het en dan zien we wel weer, maar wil graag weten wat en waarom. Wanneer 2.0 uit is met direct push MOET die er nog wel op kunnen bijvoorbeeld!

@bluevoice Had jou ook al een pm gestuurd met soortgelijke strekking.
  #30  
Oud 13-03-08, 07:01
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard

@Michaelvdvaart: het komt op het volgende neer:

1. Installeer het BSD subsystem handmatig met de aanwijzingen hier:
Hack that Phone - Installing the "binkit" on OS X
2. Installeer SSH en Installer via iNdependence, verbind met SSH en voer de volgende commando's uit om de rechten van Installer goed te zetten:

chmod +s Installer.app/Installer
chown -R root:wheel Installer.app

3. Installeer vervolgens Signal.app en signal.plist.

Als je alles goed hebt gedaan dan wordt Signal.app automatisch opgestart als je je iPhone boot, dus hoef je niets handmatig aan te zetten. Succes
__________________
Hacking the iPhone since 07-09-'07
  #31  
Oud 13-03-08, 08:08
Dwevbob Dwevbob is offline
• iOS 9.3.5
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 86
Standaard

Restore 1.1.4 > Independence > iJailbreak werk uitstekend...
  #32  
Oud 13-03-08, 13:01
michaelvdvaart michaelvdvaart is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 30
Standaard

@Bluevoice

Inderdaad was er tijdens de eerste van de 3 reboots iets anders gegaan waardoor blijkbaar ssh niet goed was geinstalleerd. Kan er dus in.
Heb binkit geinstalleerd zoals op de pagina voorgeschreven stond.

Nu heb ik Signal.app al op meerdere plaatsen gehaald, maar krijg geen signaal....

Heb jij misschien een Signal.app die het wel doet ofzo??

Verder krijg ik bij de chown -R root:wheel Installer.app een memory exhaust melding...

Waarom kan het bij mij nou nooit in 1 keer goed gaan
  #33  
Oud 13-03-08, 22:03
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard

Memory exhaust maakt niet zoveel uit, ook al geeft ie deze melding, Installer werkt daarna wel.

Voor werkende Signal.app bestanden check even hier:

https://forum.iculture.nl/61249-post191.html
  #34  
Oud 15-03-08, 12:51
michaelvdvaart michaelvdvaart is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 30
Standaard

@bluevoice

Ontzettend bedankt voor alle hulp tot zover trouwens!

Kan jij jou Signal.app en plist misschien posten? Zag dat jij ook wat probleempjes hebt gehad en dat dit in 1.1.3 waren, maar heb jij misschien nog iets aangepast om het werkend te krijgen in 1.1.4?

Dit is de situatie zoals ik hem heb:

Signal.app met owner: root group: admin Permissions: 0755
Signal.plist met owner: root group: wheel Permissions: 0644 (ook al op 0755 gehad, maar stond in de post dat dit de goede instelling was)

Ik heb indertijd simfree 1.6 gebruikt geloof ik en daarna geen nieuwere versies meer. Jij wel?

Er zal misschien iets fout zijn in de signal.sh? Heb het gevoel dat dit voor 1.1.3 is en niet voor 1.1.4.

Heb Modem Firmware 04.04.05_G (dat is de baseband toch?)
Mijn iPhone heeft toch nog steeds Bootloader 3.9?

Ik zou dus op dit moment niet meer weten wat anders is dan de jouwe? Heb nogmaals een herstel gedaan en alle stappen zijn netjes in 1 keer goed gegaan. Installer lijkt wel weer gewoon te werken, maar signaal krijg ik niet!
  #35  
Oud 15-03-08, 23:37
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard

@michelvdvaart: graag gedaan. Ik heb zojuist beide bestaden van mijn iPhone afgehaald en hieraan toegevoegd.

/Applications/Signal.app - Owner: root Group: admin (0755) met daarin de onderstaande bestanden als volgt gemachtigd:

/Applications/Signal.app/igsm - admin | root | 0755
/Applications/Signal.app/signal.sh - admin | root | 0755

en in /System/Library/LaunchDaemons/ het bestand signal.plist : wheel | root | 0755

Ik heb ook iPSF versie 1.6 gebruikt dus daar kan het niet aan liggen. Nu dat je de binkit hebt geinstalleerd en Installer werkt, installeer ook de nieuwste versie van het BSD Subsystem (wordt gewoon over de binkit geinstalleerd). BSD is echt essentieel bij het uitvoeren van de commando's door de Signal applicatie. Succes.

P.S. Ik denk dat het in jou geval niet werkt omdat je de 2 bestanden binnen Signal.app nog niet de juiste permissies hebt gegeven. Reboot je iPhone na het instellen van de juiste permissies.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip Signal_files.zip‎ (27,1 KB, 3x gelezen)

Laatst gewijzigd door bluevoice; 15-03-08 om 23:40.
  #36  
Oud 17-03-08, 19:40
michaelvdvaart michaelvdvaart is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 30
Standaard

Nou na 4-5 dagen met rechten en signal.app te hebben geknutseld zonder resultaat was ik het ZAT. Ik zal ongetwijfeld iets fout doen (overigens zou ik niet meer weten wat ik nog niet heb getest) maar heb ZiPhone 2.6 er overheen gegooid. Binnen paar minuutjes up and running.

Waarom ZiPhone... omdat er een refurbish knop bij zit zodat ik kan zorgen (naar zeggen van ZiBri) zorgen dat de hele unlock ongedaan gemaakt kan worden.

Had iPlus ook wel wat gevonden, maar wil de mogelijkheid hebben om terug te gaan naar de ene unlock van IPSF in de toekomst.

Bluevoice bedankt, maar met jou files kreeg ik Signal.app niet eens op mijn springboard. Heb nog de andere uit die post erop gezet en de signal.sh en igsm vervangen met die van jou. Rechten goed en kreeg ook dat mijn audio uitviel, maar geen signaal... Rechten mobile:mobile en 0755 geprobeerd, maar nogmaal was het ZAT.

Kan iig gerust zeggen dat ik het netter heb geprobeerd dan met 2 unlocks, maar ben nu ook tevreden met een omkeerbare unlock er bovenop
  #37  
Oud 17-03-08, 22:57
MacFly's schermafbeelding
MacFly MacFly is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 170
Standaard

Met Zibri kan je wel je unlock gedaan maken maar niet het feit dat ZiPhone je BL heeft gedowngrade !!!

Had je unlockt met iPlus dan was alles terug om te keren, terug naar je originele BL en een gelockte baseband!!

Dit speelt natuurlijk alleen een rol als je een iPhone hebt met BL 4.6. Als je al een iets oudere iPhone hebt met 3.9 OTB dan maakt de methode niet zo veel uit...maar wel leuk voor je dat alles nu eindelijk werkt.
  #38  
Oud 18-03-08, 09:09
michaelvdvaart michaelvdvaart is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 30
Standaard

@MacFly

Ik heb een iPhone gekocht met 1.0.2 uit oktober vorig jaar. Dus volgens mij is mijn bootloader 3.9 en nooit gewijzigd behalve door IPSF.


Verder kan ik hem dus "virginizen" toch? Ook de baseband neem ik aan?
Alles behalve de bootloader heb ik ArB ook een keer zien zeggen.
  #39  
Oud 18-03-08, 09:42
MacFly's schermafbeelding
MacFly MacFly is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michaelvdvaart Bekijk bericht
@MacFly

Ik heb een iPhone gekocht met 1.0.2 uit oktober vorig jaar. Dus volgens mij is mijn bootloader 3.9 en nooit gewijzigd behalve door IPSF.


Verder kan ik hem dus "virginizen" toch? Ook de baseband neem ik aan?
Alles behalve de bootloader heb ik ArB ook een keer zien zeggen.
inderdaad: als je 1.0.2 OTB hebt, dan heb je 99,99% nog BL 3.9 dus dan kan je altijd nog terug naar de "fabrieksinstellingen". ArB heeft gelijk, je kan alles terug "virginizen" behalve je BL, maar dat is bij jou ook helemaal niet nodig, want je hebt nog steeds je originele...ZiPhone, hoeveel kritiek er ook op is, verandert niets aan originele 3.9BL-iPhones...
  #40  
Oud 18-03-08, 09:49
michaelvdvaart michaelvdvaart is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 30
Standaard

Wilde gaan voor iPlus, maar was het zo zat dat ik ondanks alle kritiek ben gegaan voor ZiPhone om het simpele feit dat die knop er WAS.

iPlus heeft nog niet de beschrijving (heb niet heel erg lang gezocht) of visuele weergave van zo'n virginize knoppie oid. Dat het kan vind ik geweldig, maar ZiPhone had dit klaar en wilde die dag out of jail en into the Signal
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iNdependence v1.4 b5 BertVDK Unlock [archief] 2 07-03-08 12:46
iNdependence HELP!!!!!! eus Unlock [archief] 2 28-01-08 01:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:24.