iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Nummer herkenning ontvangen sms werkt niet. (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/7502-nummer-herkenning-ontvangen-sms-werkt-niet.html)

bram87 15-02-08 18:07

Nummer herkenning ontvangen sms werkt niet.
 
Beste allemaal,

Zodra ik gebeld wordt krijg heb ik wel nummer herkenning. Zodra ik een smsje krijg zie ik: 0031612345677

Kan iemand mij hieruit helpen?

ControlSje 15-02-08 18:36

Als je iets meer info kunt geven met name welke versie je gebruikt, dan zou het makkelijker zijn om een antwoord te geven...maar als je op 1.1.2 zit kun je iWorld installeren...op 1.1.3 de NL nummerherkenning van de iFoneguide.

bram87 15-02-08 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 65071)
Als je iets meer info kunt geven met name welke versie je gebruikt, dan zou het makkelijker zijn om een antwoord te geven...maar als je op 1.1.2 zit kun je iWorld installeren...op 1.1.3 de NL nummerherkenning van de iFoneguide.

Restored naar 1.1.3 compleet. Ziphone 2.2..

Maar ik wou dat ik nooit mijn 1.1.2 heb geflashed. Die werkte perfect!

Nummer weergave van ifoneguide werkt niet. Krijg die niet eens geinstalleerd

ControlSje 15-02-08 20:43

Bij werkt alles prima. Ik moet wel zeggen dat ik niet de NL nummerherkenning heb geinstalleerd maar ik gewoon het UIPhoneFormats.plist bestandje in /System/Library/Frameworks/UIKit.framework/PhoneFormats vervangen heb. Hierbij werkte mijn nummer herkenning zonder problemen omdat ik in mijn contacten met +31 heb ingevoerd.

Jimmy_Boy 15-02-08 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 65150)
Bij werkt alles prima. Ik moet wel zeggen dat ik niet de NL nummerherkenning heb geinstalleerd...

Same here!

Frans1983 19-02-08 10:19

Dus wat is de oplossing nu wanneer je niet met het OpenSSH kan en wil werken, maar via de Installer wel dit wilt regelen?! Ik ben namelijk een ramp met pc's. En het Ifoneguide ding in de Installer werkt niet...

Ik krijg dus ook van iedereen sms met nummer terwijl ze gewoon in mn telefoon op naam staan ingevoerd...

mwagena 19-02-08 12:49

ik heb het zelfde probleem met de 0031 nummers.
+31 werkt wel gweoon goed.
snap het niet..

de_schaap 19-02-08 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bram87 (Bericht 65108)
Restored naar 1.1.3 compleet. Ziphone 2.2..

Maar ik wou dat ik nooit mijn 1.1.2 heb geflashed. Die werkte perfect!

Nummer weergave van ifoneguide werkt niet. Krijg die niet eens geinstalleerd

Komt omdat je via iTunes ge-restored hebt naar 1.1.3 - deze momenteel niet compatible met Installer 3.0.

tramtram 19-02-08 20:43

ik heb hetzelfde probleem wanneer ik geen +31 gebruik maar goed nederlands nr gebruikt nou geoon +31 dus gewoon invoeren zoals het hoort en dan werkt het prima greets

leufje 21-02-08 11:04

Ok, heb het even gelezen, maar ik blijf het probleem houden:

- 1.1.3/BL3.9 iPhone
- alle telefoonnrs met +31 in mn contacts.

Bij verzonden SMS geeft hij keurig de contactpersoonnaam weer. SMSt die persoon terug, dan ziet hij het nummer (en maakt hij er ook geen gesprek van, maar twee aparte berichten).

Ik heb geprobeerd:
- NL nummerherkenning en instellingen (ifoneguide)
- ander format nummers (06 / 0031), zelfde resultaat

Wat opvalt:
Onder SMSd Beta 2.3 ziet hij wel gewoon het sms gesprek en de naam van de zender van het bericht. Het lijkt dus echt aan de standaard SMS applicatie te liggen?!

Iemand een werkende oplossing?

chonazz 05-03-08 19:20

Ik zit met hetzelfde probleem, draai nu 1.1.4, heb nederlandse taal geinstalleerd, heb belgische calldata, belgische nummer herkenning enz allemaal op iPhone staan.
Als ik gebeld wordt, dan koppelt hij het nummer wel aan de juiste contact. Maar als ik een smsje krijg niet.

Iemand ondertussen al een oplossing gevonden?

Groeten
Jonas

Lau 06-03-08 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leufje (Bericht 68827)
Ok, heb het even gelezen, maar ik blijf het probleem houden:

- 1.1.3/BL3.9 iPhone
- alle telefoonnrs met +31 in mn contacts.

Bij verzonden SMS geeft hij keurig de contactpersoonnaam weer. SMSt die persoon terug, dan ziet hij het nummer (en maakt hij er ook geen gesprek van, maar twee aparte berichten).

Ik heb geprobeerd:
- NL nummerherkenning en instellingen (ifoneguide)
- ander format nummers (06 / 0031), zelfde resultaat

Wat opvalt:
Onder SMSd Beta 2.3 ziet hij wel gewoon het sms gesprek en de naam van de zender van het bericht. Het lijkt dus echt aan de standaard SMS applicatie te liggen?!

Iemand een werkende oplossing?

Met mijn 1.1.4/BL3.9 loop ik tegen exact hetzelfde aan.......:mad:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:55.