iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Problemen met 1.1.3 OTB + Ziphone/Independence (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/7567-problemen-1-1-3-otb-ziphone-independence.html)

fruitella 16-02-08 16:56

Problemen met 1.1.3 OTB + Ziphone/Independence
 
Hallo,

Ik heb een 16gb us iphone 1.1.3 otb met bl 4.6
Werk op een mac met leopard erop.

Heb eerst via ziphone alles geunlocked, en toen ik apptapp probeerde te instlalleren kreeg ik de volgende opties: firmware 1.0.0, 1.0.1 en 1.0.2

Omdat ik geen van drieen heb, koos ik 1.0.2 omdat ik had gelezen dat ie daarna vanzelf update. Maar dat is niet het geval, hij gaat naar het scherm 'uploading to your iphone, this will take 2-3 minutes' en krijg dan de melding Bootstrap failed. Hierna moet ik mijn iphone restoren via itunes (wat mij overigens prima lukt).

Met independence lukt het mij om de ssh functionaliteit erbij te installeren (jailbreak, activate, ssh) en dan kan ik apptapp erbij slepen. Maar als ik dat doe, dan krijg ik de melding dat ik niet genoeg ruimte op mijn iphone heb.

Tot slot heb ik het direct via safari geprobeerd door naar jailbreakme.com te gaan op mijn iphone. daar ga ik naar install apptapp, waarna ik naar de volgende url ga: jailbreakme.com/files/y.tiff Dan zie ik alleen een klein vraagteken in het blauw linksbovenin de pagina laden, en vervolgens gebeurt er niets.

Ik ben echt al de hele dag bezig om apptapp en bsd subsystem erop te krijgen, dus als iemand mij kan helpen dan ben ik die zeer dankbaar!

Celf 16-02-08 18:04

Stond installer er niet tussen nadat je ziphone gebruikt hebt???

In mijn geval (ook via een mac) stond na het jailbreaken en unlocken gewoon het installer icoontje op het scherm. ik hoefde nadien niets te installeren als het gaat om apptap. Vanuit installer kun je BSD en andere software installeren.....

fruitella 16-02-08 18:52

bedankt voor je antwoord.

ik had mijn iphone weer gerestored, en toen heb ik ziphone gui maar een keer geprobeerd, en waarempel. daar stond installer er gewoon tussen! heel relaxt, heb gelijk bsd en die update voor app1.3 voor non supporting countries er op gezet.

oh wat misschien mijn noob fout was: voor die gui staat heel duidelijk dat die telefoon in een bepaalde modus moet staan (met itunes icoon en kabel op je scherm). Dat had ik bij de andere pogingen niet gedaan. Misschien dat iemand anders daar in de toekomst iets aan heeft.

moet ik em nu nog unlocken (voor simkaart) of kan ik die er gewoon indouwen?

Ik ga nog wel even klooien (T9, nummerherkenning en what not). Wel een verdomd mooi speeltje moet ik zeggen :)

Celf 16-02-08 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fruitella (Bericht 65793)
moet ik em nu nog unlocken (voor simkaart) of kan ik die er gewoon indouwen?

Ik ga nog wel even klooien (T9, nummerherkenning en what not). Wel een verdomd mooi speeltje moet ik zeggen :)

het mooie van ziphone is dat je zowel jailbreaken, activeren als UNLOCKEN kunt aanvinken voordat je het proces start. Ik ga er van uit dat je dat gedaan hebt...in dat geval hoef je geen unlock programma meer te draaien. Stop je simkaartje er maar 'ns in en kijk wat ie doet.

fruitella 16-02-08 19:08

ik had em wel aangevinkt, maar toen zat dat att simkaartje er nog in. heb mijn kpn simkaart erin gedaan en nu staat er locked.

heb net weer ziphone gui geopend en alleen unlock en verbose aangevinkt en nu mag ik em weer gaan recoveren :(

ziphone gaf daarvoor melding aan: could not enable ssl

Celf 16-02-08 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fruitella (Bericht 65805)
ik had em wel aangevinkt, maar toen zat dat att simkaartje er nog in. heb mijn kpn simkaart erin gedaan en nu staat er locked.

heb net weer ziphone gui geopend en alleen unlock en verbose aangevinkt en nu mag ik em weer gaan recoveren :(

ziphone gaf daarvoor melding aan: could not enable ssl


dat locked heeft te maken met de pincode op jouw simkaartje. Gewoon unlock aantikken...pincode invoeren....bellen!!

RapStar 17-02-08 09:51

ja 2.3 werkt echt perfect.. had eerst een dev 1.1.2 updated to 1.1.3 maar die liep ineens vast... beruchte apple screen. Dus nu toch maar standaard 1.1.3 geinstalleerd... unlocken/activatie/jailbreak werkt perfect. alleen bootloader downgrade wil niet...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:22.