iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Updaten van 1.1.1 naar 1.1.2 (oktoprep melding) (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/7582-updaten-1-1-1-naar-1-1-2-oktoprep-melding.html)

dcschurink 16-02-08 18:55

Updaten van 1.1.1 naar 1.1.2 (oktoprep melding)
 
1 Bijlage(n)
Kan iemand mij helpen en vertellen wat ik moet doen om mijn Iphone weer bruikbaar te krijgen??

Ik heb mijn iphone proberen te updaten naar 1.1.3 dit is niet gelukt. Ik heb daarom weer gedowngrade naar 1.1.1 Dit is gelukt en de unlock instucties gevolgt op iclarified.com. Daarna heb ik van 1.1.1 naar 1.1.2 proberen te upgrade. Als ik op een gegeven moment de versie 1.1.2 moet jailbreaken krijg ik de volgende melding. "This utility can only be used if you have already Oktoprep before updating to 1.1.2." Als ik dan OK click dan word het jailbreak proces afgebroken:confused: en kan ik weer over nieuw beginnen:mad:.

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe of wat ik moet doen om mijn Iphone unlock te krijgen??

Alvast bedankt!

vriesfde 16-02-08 20:52

Je hebt niet beschreven welke methode je de eerste keer hebt gebruikt, maar waarom upgrade je niet met iTunes naar 1.1.3 en activate, unlock via ZiPhone?
Maar op het punt waar het nu fout gaat, neem ik aan dat je oktoprep niet hebt geinstalleerd toen je op 1.1.1 zat. Je kunt ook nu al met de ZiPhone tool activeren en unlocken.

Success

Nikooos 16-02-08 20:59

Doe je een shift-klik restore naar 1.1.2 of een shift-klik update naar 1.12, want het lijkt op een restore en dan is inderdaad oktoprep verwijderd van je iphone en dan krijg je die melding.

ArB 16-02-08 21:06

gewoon ziphone gebruiken en die octoprep niet meer gebruiken.
ziphone kan alle versie jailbreak + activatie + unlock doen

vriesfde 17-02-08 10:34

Radio silence..........

Vind het altijd aardig als mensen die we proberen te helpen reageren met;
'bedankt het werkt nu' of 'lukt nog steeds niet'
Heb echter zo'n vermoeden dat het voor dcschurink weer allemaal ok is....geen reactie (als ie nog steeds problemen had, was er vast wel weer een nieuwe post geweest)

Slotje ?

dcschurink 17-02-08 10:40

Bedankt voor jullie informatie!
Maar op dit moment ben ik helemaal vanaf het begin begonnen. Firware 1.1.1 er weer opgezet. Maar ik wil upgraden naar 1.1.2 zodat ik de iphone weer als telefoon kan gebruiken met Iworld.
Op dit moment kan ik in mijn categories lijst in de installer geen "Tweak 1.1.1" vinden. Weet iemand de source hier van?
psychonikeo https://forum.iculture.nl/image...er_offline.gif

Ik heb Shift+Restore geclickt en daar gaat het natuurlijk fout.
Nu alleen nog de source van Tweaks 1.1.1 (Oktoprep) en dan moet het mij gaan lukken


Alvast bedankt !!!

Michael 17-02-08 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dcschurink (Bericht 66132)
Bedankt voor jullie informatie!
Maar op dit moment ben ik helemaal vanaf het begin begonnen. Firware 1.1.1 er weer opgezet. Maar ik wil upgraden naar 1.1.2 zodat ik de iphone weer als telefoon kan gebruiken met Iworld.
Op dit moment kan ik in mijn categories lijst in de installer geen "Tweak 1.1.1" vinden. Weet iemand de source hier van?
psychonikeo https://forum.iculture.nl/image...er_offline.gif

Ik heb Shirt+Restore geclickt en daar gaat het natuurlijk fout.
Nu alleen nog de source van Tweaks 1.1.1 (Oktoprep) en dan moet het mij gaan lukken


Alvast bedankt !!!

Volgens mij zei ArB dat je gewoon ZiPhone kan gebruiken want die jailbreaked, activeerd en unlocked alle versies. Dus waarom nog klooien met oktoprep?

dcschurink 17-02-08 11:11

Bedankt voor jullie informatie!
Maar op dit moment ben ik helemaal vanaf het begin begonnen. Firware 1.1.1 er weer opgezet. Maar ik wil upgraden naar 1.1.2 zodat ik de iphone weer als telefoon kan gebruiken met Iworld.
Op dit moment kan ik in mijn categories lijst in de installer geen "Tweak 1.1.1" vinden. Weet iemand de source hier van?
psychonikeo https://forum.iculture.nl/image...er_offline.gif

Ik heb Shift+Restore geclickt en daar gaat het natuurlijk fout.
Nu alleen nog de source van Tweaks 1.1.1 (Oktoprep) en dan moet het mij gaan lukken


Alvast bedankt !!!

Fab1Man 17-02-08 11:16

Je snapt het ook echt niet!!
ArB zei nog, gebruik ZiPhone. Maar nee, meneer eigenwijs gaat weer downgraden, op wiens advies? Nee, van helemaal niemand. Als je dan geen hulp nodig blijkt te hebben omdat je toch je eigen gang gaat, kom dan alsjeblieft hier niet meer aankloppen als jij iets fout doet.

Michael 17-02-08 11:17

Je valt in herhaling. Misschien handig om in de installer community sources te installeren Dat doet wonderen.

Michael 17-02-08 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fab1Man (Bericht 66154)
Je snapt het ook echt niet!!
ArB zei nog, gebruik ZiPhone. Maar nee, meneer eigenwijs gaat weer downgraden, op wiens advies? Nee, van helemaal niemand. Als je dan geen hulp nodig blijkt te hebben omdat je toch je eigen gang gaat, kom dan alsjeblieft hier niet meer aankloppen als jij iets fout doet.

Thanks Fab Jij doet wat ik denk :D

dcschurink 17-02-08 11:19

installer community sources = welk adres?

dcschurink 17-02-08 11:21

Dus ik moet gewoon 1.1.2 er opzetten en dan Ziphone gebruiken om te unlocken? Welke system file moet ik dan gebruik? Kan jij mij dat vertellen?

Michael 17-02-08 11:22

IK ZEI IN DE INSTALLER EN HEB HET NIET OVER SOURCES GEHAD. MISSCHIEN KAN IK NIET DUIDELIJKER ZIJN MAAR GA NAAR DE INSTALL KNOP VAN JE INSTALLER DAN NAAR DE C VAN CORNELIS DAAR VIND JE COMMUNITY SOURCES.
MAAR WE HEBBEN NOG STEEDS GEEN ANTWOORD OP DE VRAAG WAAROM JE NIET GEWOON ZIPHONE GEBRUIKT ZOALS ARB AL TEGEN JE HAD GEZEGD.
VOOR ALLE ANDERE FORUMLEZERS SORRY VOOR MIJN GESCHREEUW.
pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff ZOWEL 112 ALS 113

ArB 17-02-08 11:24

Sommige mensen lezen ook niet he ? :D

dcschurink 17-02-08 11:32

Ik wil best Ziphone gebruiken maar ken het niet en ben daarom een beetje zoekend. Ik waardeer dat jullie mij goed advies geven.
Op dit moment zit er een 1.1.1 firmware in mijn iphone. Moet ik eerst 1.1.2 er opzetten en dan Ziphone gebruiken?
Zo ja, dus ik update eerst mijn iphone naar 1.1.2? Welke file kan ik beste gebruiken om dan van 1.1.1 naar 1.1.2 te komen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Michael 17-02-08 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dcschurink (Bericht 66171)
Ik wil best Ziphone gebruiken maar ken het niet en ben daarom een beetje zoekend. Ik waardeer dat jullie mij goed advies geven.
Op dit moment zit er een 1.1.1 firmware in mijn iphone. Moet ik eerst 1.1.2 er opzetten en dan Ziphone gebruiken?
Zo ja, dus ik update eerst mijn iphone naar 1.1.2? Welke file kan ik beste gebruiken om dan van 1.1.1 naar 1.1.2 te komen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Update gewoon naar 113 en dan ziphone 2.3 gebruiken werkt perfect.

ArB 17-02-08 11:36

de tijd van 1.1.1 naar 1.1.2 naar 1.1.3 is voorbij.
gewoon gelijk naar 1.1.3 gaan en lees het wiki artikel unlock 1.1.3
heb ik net aangepast

dcschurink 17-02-08 11:40

Dus even voor de duidelijkheid.
Ik update mijn Iphone met Itunes naar 1.1.3 en dan Ziphone gebruiken om te unlocken.
Of is er een 1.1.3 systeem file die ik op mijn iphone moet zetten.

De ontwikkeling gaat zo snel! Ik hou het niet helemaal bij. Haha:D

ArB 17-02-08 11:49

https://forum.iculture.nl/63134-post1.html


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:13.