//

ZiPhone - 3rd Party Apps werken niet ?

ZiPhone - 3rd Party Apps werken niet ? discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb net m'n iPhone met ZiPhone geunlockt en gejailbreakt op 1.1.3. Installer staat er ook gewoon op, alleen als ik applicaties installeer, werken ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-02-08, 18:56
BadSide's schermafbeelding
BadSide BadSide is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Dordrecht
Berichten: 558
Standaard ZiPhone - 3rd Party Apps werken niet ?

Hallo,

Ik heb net m'n iPhone met ZiPhone geunlockt en gejailbreakt op 1.1.3.
Installer staat er ook gewoon op, alleen als ik applicaties installeer, werken ze niet. Ze sluiten dan na een tijdje af.

Services doet het wel, alleen hij regelt SSH een beetje raar, dus dat werkt niet. iSim kan ik wel openen, maar pas als ik Copy to iPhone druk, dan sluit hij af... Ook iToggle suit meteen af nadat ik het open.

Weet iemand waar dat aan ligt?
Het lukt nu dus ook niet echt om in m'n iPhone te komen...

Misschien herstellen en opnieuw activeren en jailbreaken met ZiPhone?
__________________
 iPhone 2G, 8GB  Intel MacBook (zwart), 2,2GHz, 160GB HD
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-02-08, 19:12
BadSide's schermafbeelding
BadSide BadSide is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Dordrecht
Berichten: 558
Standaard

't Is me net eindelijk gelukt om in m'n iPhone te komen.. maar het ligt dus niet aan de rechten van de apps ofzo.. die staan allemaal goed..
  #3  
Oud 16-02-08, 19:30
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BadSide Bekijk bericht
't Is me net eindelijk gelukt om in m'n iPhone te komen.. maar het ligt dus niet aan de rechten van de apps ofzo.. die staan allemaal goed..
Staat de owner ook goed? Vooral in de folder /private/var/mobile/library? Het is ook mogelijk dat sommige installaties nog uitgaan van de oude folder structuur van /private/var/root, Wat ik heb gedaan is een symlink gemaakt van /private/var/root naar /private/var/mobile. Ik hoop dat je wat hebt aan bovenstaande informatie.
  #4  
Oud 16-02-08, 19:44
BadSide's schermafbeelding
BadSide BadSide is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Dordrecht
Berichten: 558
Standaard

Ik snap wat je bedoeld... Bedankt voor je reactie.
Ik ga het nu checken, maar hoe maak je een symlink?
En dat is, neem ik aan, om apps die van de oude folder structuur uitgaan ook te kunnen draaien?

EDIT: iSIM deed het in Dev's soft upgrade bijv. nog wel.. en apps komen eigenlijk toch gewoon in de map /Applications?

Laatst gewijzigd door BadSide; 16-02-08 om 19:48.
  #5  
Oud 16-02-08, 19:57
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BadSide Bekijk bericht
Ik snap wat je bedoeld... Bedankt voor je reactie.
Ik ga het nu checken, maar hoe maak je een symlink?
En dat is, neem ik aan, om apps die van de oude folder structuur uitgaan ook te kunnen draaien?
Klopt.
Met het onderstaande commando maak je een link aan. Deze maakt een link op Library level. Ik zelf heb de link een op /var/mobile level gemaakt maar dat is iets dat jezelf moet bekijken welk level je wilt gebruiken.
Voor de zekerheid wordt er eerst een backup gemaakt. Vergeet niet ook de inhoud van de /var/root/Library te kopieren anders zullen aplicaties die nu geinstaleerd zijn op de oude structuur niet werken en kunnen problemen veroorzaken bij de uninstall.

Code:
mv /var/root/Library /var/root/Library_backup
ln -s /var/mobile/Library /var/root/Library

EDIT
Edit1: De meeste problemen zitten ook niet in de folder waar de applicatities geinstalleerd worden maar waar de applicatie zijn gegeven vandaan haalt. En dit is meestal uit de 1 van de 2 folders die hierboven beschreven wordt,
Edit2: Omdat de applicaties niet meer met root gestart worden in het springboard maar met mobile moeten de owners van de folders op mobile staan. je kunt de owner switchen met het onderstaande commando:
Code:
chown -r mobile:mobile <het pad van de folder die je wijzigen>
Een minder nette manier maar wel makkelijker is om de rechten te wijzigen, its up to u



Laatst gewijzigd door ControlSje; 16-02-08 om 20:10.
  #6  
Oud 16-02-08, 20:24
BadSide's schermafbeelding
BadSide BadSide is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Dordrecht
Berichten: 558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje Bekijk bericht
Klopt.
Met het onderstaande commando maak je een link aan. Deze maakt een link op Library level. Ik zelf heb de link een op /var/mobile level gemaakt maar dat is iets dat jezelf moet bekijken welk level je wilt gebruiken.
Voor de zekerheid wordt er eerst een backup gemaakt. Vergeet niet ook de inhoud van de /var/root/Library te kopieren anders zullen aplicaties die nu geinstaleerd zijn op de oude structuur niet werken en kunnen problemen veroorzaken bij de uninstall.

Code:
mv /var/root/Library /var/root/Library_backup
ln -s /var/mobile/Library /var/root/Library

EDIT
Edit1: De meeste problemen zitten ook niet in de folder waar de applicatities geinstalleerd worden maar waar de applicatie zijn gegeven vandaan haalt. En dit is meestal uit de 1 van de 2 folders die hierboven beschreven wordt,
Edit2: Omdat de applicaties niet meer met root gestart worden in het springboard maar met mobile moeten de owners van de folders op mobile staan. je kunt de owner switchen met het onderstaande commando:
Code:
chown -r mobile:mobile <het pad van de folder die je wijzigen>
Een minder nette manier maar wel makkelijker is om de rechten te wijzigen, its up to u


Bedankt voor je hulp!
Alleen ik snap het nog niet helemaal. Als ik een programma installeer via installer, staat de owner op root, moet die in de map Applications ook op mobile staan? Zo ja, moet ik dit dan iedere keer doen als ik een app installeer?
  #7  
Oud 16-02-08, 20:27
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BadSide Bekijk bericht
Bedankt voor je hulp!
Alleen ik snap het nog niet helemaal. Als ik een programma installeer via installer, staat de owner op root, moet die in de map Applications ook op mobile staan? Zo ja, moet ik dit dan iedere keer doen als ik een app installeer?
En, wat is een goed programma voor Windows om die commando's uit te voeren? Kan het gewoon met iphoneinterface.exe uit de iBrickr map?
nee in de applications folder staat gewoon root als eigenaar. het gaat om de folders die de applicatie gebruikt om gegevens op te halen en op te slaan. dat is die /private/var/... folder.

EDIT
Maar je hoeft geen owner te veranderen...je kunt nog steed s de rechten wijzigen. Dat is trouwens wat bijna iedereen doet.


Laatst gewijzigd door ControlSje; 16-02-08 om 20:31.
  #8  
Oud 16-02-08, 20:29
BadSide's schermafbeelding
BadSide BadSide is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Dordrecht
Berichten: 558
Standaard

Oke, thx. Ik zal het proberen.. alleen Putty wil niet echt verbinding maken, steeds problemen met Services.. :s
  #9  
Oud 16-02-08, 20:33
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BadSide Bekijk bericht
Oke, thx. Ik zal het proberen.. alleen Putty wil niet echt verbinding maken, steeds problemen met Services.. :s
OpenSSH geinstalleerd? Ik gebruik bossPrefs om de services in en uit te schakellen. Services schijnt niet goed te werken onder 1.1.3.
Suc6
  #10  
Oud 16-02-08, 20:33
BadSide's schermafbeelding
BadSide BadSide is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Dordrecht
Berichten: 558
Standaard

Nog één vraag: Wat moet ik precies van var/root/Library naar var/mobile/Library kopiëren? Gewoon Installer, Lockdown en prefereces (die mappen)?
  #11  
Oud 16-02-08, 20:40
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BadSide Bekijk bericht
Nog één vraag: Wat moet ik precies van var/root/Library naar var/mobile/Library kopiëren? Gewoon Installer, Lockdown en prefereces (die mappen)?
Yep. Alles in wat daar in staat en niet in de mobile kant....De installer stond bij mij al in de /private/var/mobile/lirary kant en mocht ik dus niet kopieeren.
  #12  
Oud 16-02-08, 20:40
BadSide's schermafbeelding
BadSide BadSide is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Dordrecht
Berichten: 558
Standaard

Ik heb die commando's uitgevoerd (behalve het kopiëren van die mappen, want volgens mij bedoel jij juist alleen mappen van andere apps?), maar het werkt!
Heel erg bedankt!
  #13  
Oud 16-02-08, 22:04
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BadSide Bekijk bericht
Ik heb die commando's uitgevoerd (behalve het kopiëren van die mappen, want volgens mij bedoel jij juist alleen mappen van andere apps?), maar het werkt!
Heel erg bedankt!
Mooi dat het werkt en graag gedaan.

Even ter info in heb volgens mij alle mappen behalve de Installer map gekopieerd van /private/var/root/library naar /private/var/mobile/library.
De installer map niet omdat die al aanwezig was in /private/var/mobile/library.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3rd party Software problemen 1.1.3 RapStar Jailbreak apps en thema's 3 21-02-08 13:07
Upgrade 1.1.3: Welke 3rd party apps verwijderen? Ketsjap Unlock [archief] 3 01-02-08 17:12
Bellen / 3rd party headphones AllStar iPhone accessoires en onderdelen 13 15-11-07 23:25
3rd party apps werken niet Peter Unlock [archief] 2 30-10-07 17:29
3rd party software slecht? Niekie iPhone algemeen 3 01-10-07 22:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:11.