//

Ijailbreak; makkelijker unlocken kan niet met de mac!

Ijailbreak; makkelijker unlocken kan niet met de mac! discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi Michael. Allereerst bedankt voor je reactie. Ik ben filmmaker en computeranalfabeet die heel blij is met het plug en play programmaatje ijailbreak. de twee ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #141  
Oud 16-02-08, 15:57
eelko eelko is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 7
Standaard

Hoi Michael. Allereerst bedankt voor je reactie. Ik ben filmmaker en computeranalfabeet die heel blij is met het plug en play programmaatje ijailbreak. de twee dingen die nu nog resten zijn de installatie van de Nederlandse taal (incl. T9) en het copieren van tel. nummers van de SIM naar de telefoon. De eerste lukte niet met het programma FUGU omdat ik mn iphone niet kon benaderen. Het tweede lukt niet omdat ik echt niet weet en begrijp hoe ik ifoneguide of simport etc aan mn telefoon toevoeg. Eerlijk waar; ik zie het niet. Heb jij mischien iets for dummies die me stap voor stap door deze twee zaken heenloodsen. Zou echt te gek zijn. groet Eelko
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #142  
Oud 16-02-08, 19:21
ny1985 ny1985 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eelko Bekijk bericht
Hoi Michael. Allereerst bedankt voor je reactie. Ik ben filmmaker en computeranalfabeet die heel blij is met het plug en play programmaatje ijailbreak. de twee dingen die nu nog resten zijn de installatie van de Nederlandse taal (incl. T9) en het copieren van tel. nummers van de SIM naar de telefoon. De eerste lukte niet met het programma FUGU omdat ik mn iphone niet kon benaderen. Het tweede lukt niet omdat ik echt niet weet en begrijp hoe ik ifoneguide of simport etc aan mn telefoon toevoeg. Eerlijk waar; ik zie het niet. Heb jij mischien iets for dummies die me stap voor stap door deze twee zaken heenloodsen. Zou echt te gek zijn. groet Eelko
- Installeer ifoneguide.nl/113
- Vervolgens istalleer je NL Nummerherkenning 1.5 en NL Taalcorrectie (T9)
- Dan iSIM om je contacten te importeren van je sim.

Succes!
  #143  
Oud 16-02-08, 20:00
eelko eelko is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 7
Standaard

Dat gaat steeds beter. Het enigste is dat ik niet verder kan omdat BSD subsystem weigert te installeren...anyone?
  #144  
Oud 16-02-08, 20:38
eelko eelko is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 7
Standaard

ik heb het volgende gedaan:
- Installeer ifoneguide.nl/113
- Vervolgens istalleer je NL Nummerherkenning 1.5 en NL Taalcorrectie (T9)
- Dan iSIM om je contacten te importeren van je sim.

alles ging goed maar helaas werkt het niet.
-ISIM moet voor betaald worden...klopt dat?
-T9 werkt niet. blijft engels corrigeren....

anyone?
  #145  
Oud 16-02-08, 20:47
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eelko Bekijk bericht
ik heb het volgende gedaan:
- Installeer ifoneguide.nl/113
- Vervolgens istalleer je NL Nummerherkenning 1.5 en NL Taalcorrectie (T9)
- Dan iSIM om je contacten te importeren van je sim.

alles ging goed maar helaas werkt het niet.
-ISIM moet voor betaald worden...klopt dat?
-T9 werkt niet. blijft engels corrigeren....

anyone?
- Probeer SimPort ipv iSim, SimPort is gratis.
- Je kunt je taal wisselen mbv het wereld bolletje naast de spacebar bij het toetsenbord.

suc6
  #146  
Oud 16-02-08, 20:55
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eelko Bekijk bericht
ik heb het volgende gedaan:
- Installeer ifoneguide.nl/113
- Vervolgens istalleer je NL Nummerherkenning 1.5 en NL Taalcorrectie (T9)
- Dan iSIM om je contacten te importeren van je sim.

alles ging goed maar helaas werkt het niet.
-ISIM moet voor betaald worden...klopt dat?
-T9 werkt niet. blijft engels corrigeren....

anyone?
voor je nederlandse taal ga nr instellingen >algemeen>toetsenbord>internationale versies en vink daar alleen nederlands aan (de rest van de talen mag je uitschakelen
  #147  
Oud 16-02-08, 20:56
eelko eelko is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 7
Standaard

dank je! Simport werkt....
Ik zie alleen geen wereldbolletje naast de spacebar staan...daar staan cijfertoetsen en de return toets....toch iets niet goed gegaan...
  #148  
Oud 16-02-08, 21:19
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eelko Bekijk bericht
dank je! Simport werkt....
Ik zie alleen geen wereldbolletje naast de spacebar staan...daar staan cijfertoetsen en de return toets....toch iets niet goed gegaan...
Oeps was even vergeten te melden dat je het toetsenbord ook moet aanzetten . TruckDiver heeft dit 2 berichtjes geleden uitstekend uitgelegt. Als je meerdere toetsenborden aanzet zul je dit wereldbolletje krijgen en kun je switchen van T9 taal.
  #149  
Oud 17-02-08, 00:04
f1aap f1aap is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 68
Standaard

Ik heb zojuist ook met iJailBreak mijn 1.1.3 Nate True omgetoverd in een normale 1.1.3. Is echt ongelofelijk simpel, had alleen een klein probleempje met de installer die weigerde iets te installeren en iedere keer alleen maar Package Download Failed meldde. Was echter gemakkelijk op te lossen door hem nog een keer te herstellen en opnieuw te jailbreaken, prachtig ook dat de unlock gewoon blijft staan.
  #150  
Oud 17-02-08, 02:37
CadmanF's schermafbeelding
CadmanF CadmanF is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Veenendaal
Berichten: 146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chester2 Bekijk bericht
Beginsituatie: 1.1.2 Unlocked BL 3.9
Upgrade naar 1.1.3 gedaan via iTunes 7.6 (MacOSX 10.5.2)
iTunes afgesloten
iJailbreak 0.5.3 gedraaid, voor Unlock gekozen
3 minuten later iPhone unlocked en wel in 1.1.3
Geen bugs
Installer al geïnstalleerd.

HELEMAAL SUPER!!!!!
Het moeilijkste aan deze methode was het updaten via iTunes, echt waar!


Ik heb net de upgrade gedaan volgens deze stappen en werkte perfect..! Ik heb ook gewoon alle Derde Partij programma's laten staan en die heeft hij automatisch verwijderd...



Ok..:

Probleem 1..: Opgelost

Ik heb nu inmiddels al 6x opnieuw herstelt en via iJailbreak hem gejailbreakt...
Nu start hij op en vraagt om unlock Sim.., ik toets mijn code in en dan zegt hij Unlocking, please wait en dan springt hij meteen naar het hoofdscherm met alle programma's... Voorheen kreeg ik eerst nog altijd de melding Succesfully Unlocked... En nu is dus de telefoon wel vrij te gebruiken maar hij geeft geen signaal van mijn KPN kaartje... Ook al meerdere herstarts geprobeerd en met mijn StealthSim maar tevergeefs...


Oplossing Probleem 1..:

Het blijkt dat ik na het opnieuw herstellen ik in iJailbreak niet alleen voor Jailbreaken moet kiezen maar ook voor unlocken en daarna herkend hij mijn Simkaart meteen wel weer als KPN en heb gewoon bereik en krijg ook weer de melding Pin Entry Succeeded...



Probleem 2..: Opgelost

Als ik naar Installer ga, heb ik mijn BSD Subsysteem geinstalleerd... Daarna voeg ik http://ifoneguide.nl/113 toe maar na meerdere keren opnieuw openen van installer blijft hij hem niet herkennen en blijft hij onder het tabje..: Uncategorized Sources staan dus hij herkent hem niet als source...



Oplossing Probleem 2..:

Waarschijnlijk lag de server eruit vannacht want nu doet hij het gewoon dus ik had iets meer geduld nodig maar dat gaat zo moeilijk als je mooie iPhone niks doet...



Truckdriver & SPQR bedankt voor het helpen...
__________________
Proud Member Of VCorps...
Proudly Rollin' On A Firebike...

Laatst gewijzigd door CadmanF; 17-02-08 om 13:17.
  #151  
Oud 17-02-08, 06:19
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

probeer iphoneguide.nl/113 dan eens in te geven
dan lukte het wel bij mij
zeker ifoneguiderepo.nl niet proberen,die is door Sjowol vannacht off line gezet(weet niet of dit voor ifoneguide.nl/113 ook geld
ondertussen gellukig terug opgelost

Laatst gewijzigd door truckdiver; 17-02-08 om 13:20.
  #152  
Oud 17-02-08, 06:20
SPQR SPQR is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Kerkrade
Berichten: 36
Standaard

Als ik me goed herinner bleef de ifoneguide 113 bij mij ook bij uncategorised staan... Maar bij "install" stonden de nieuwe ifonguide categorieën er wel gewoon bij.
  #153  
Oud 17-02-08, 13:08
thugdre thugdre is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 5
Standaard

aloha,

ik krijg morgen, eindelijk, na weken discussie met de douane mijn iPhone thuis geleverd!!! Mijn iPhone wordt er één 1.1.2 OTB. Ik ben redelijk op de hoogte van alles in de unlock/jailbreak wereld, maar had echter toch nog een vraag. Hoe kan ik het best mijn 1.1.2 OTB updaten naar 1.1.3? Met dat er bij aansluiting op mijn mac een activation page zal komen in iTunes zie ik maar 2 echte mogelijkheden:

*Als 1.1.2 OTB direct in DFU zetten en dan updaten, dan uit DFU schoppen met independence(?).
*Als 1.1.2 OTB iJailbreaken, daarna updaten en nogmaals iJailbreaken.

Iemand suggesties over de beste manier, of andere manieren zodat ik alle functies van mijn iPhone (incl locate me) kan gebruiken?

greets
  #154  
Oud 17-02-08, 13:16
CadmanF's schermafbeelding
CadmanF CadmanF is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Veenendaal
Berichten: 146
Standaard

Tjo Truckdriver & SPQR..,

Hij doet het nu perfect..!! Ik denk dat de server gewoon offline was vannacht... Ik deed net even mijn sources refreshen en hij herkende de ifoneguide/113 meteen... Alle drie de Nederlandse updates gedaan en werkt als een zonnetje... Zijn er nog verder vereistte sources of updates die ik nu met 113 zeker moet draaien of die worden aangeraden..?

Zoals de BossTool om die 300Mb vrij te houden..?
En welke moet ik installeren om van die melding af te komen die je krijg bij het bellen..?
  #155  
Oud 17-02-08, 17:58
efefes efefes is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 62
Standaard

Prima methode, werkt inderdaad in 1 keer. Met de Update in iTunes en daarna de iJealbeak unlock zijn weliswaar alle 3rd party applicaties weg zoals gemeld maar gelukkig zijn de notities bij Notes en alle andere instellingen er gewoon nog wel.

@CadmanF, ik heb de Forward Msg Fix gebruikt versie "Dev team". Daarna moest ik wel NL nummerherkenning opnieuw de-installeren en installeren omdat dat was verdwenen met die Msg Fix installatie. Nu werkt het prima. De Bosstool heb ik ook geïnstalleerd om in elk geval de fonts en ringtones te verplaatsen.
  #156  
Oud 17-02-08, 18:23
CadmanF's schermafbeelding
CadmanF CadmanF is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Veenendaal
Berichten: 146
Standaard

Yep, ik was er gelukkig ook al achter gekomen door te proberen... Ik heb zelf de ForwardMSGfix 113 van Sendowski gedaan en die gaf daarna helemaal geen problemen en hoefde ook niks meer opnieuw te installeren... En BossTool had ik ook al gedaan werk perfect...

Hij doet het nu weer helemaal dus ik ben blij...


Enigste punt waar ik nog mee blijf zitten is dat als je gebeld bent en je hangt op kom je altijd in je Contacts scherm terecht... Volgens mij in het begin bij 112 deed hij dat niet... Is daar iets tegen te doen... Dat als je ophangt je gewoon weer op je hoofdscherm terecht komt..?
  #157  
Oud 17-02-08, 18:32
whosnext whosnext is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Lelystad
Berichten: 166
Stuur een bericht via ICQ naar whosnext
Standaard

Joeppie... ik ben helemaal blij net mijn Iphone 16 GB besteld en de 8 GB verkocht...

Als het dan toch allemaal werkt want dat doet het op 1.1.3 dan maar gelijk over op een 1.1.3 16 GB toch...
  #158  
Oud 18-02-08, 00:51
bheerkens's schermafbeelding
bheerkens bheerkens is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 37
Smile Ijailbreak; makkelijker unlocken kan niet met de mac!

HI,

Nadat ik had besloten met mijn gekraakte gekochte iphone toch maar de stap naar 1.1.3 te maken had ik de stoute schoenen aangetrokken en me begeven op het pad waar noobs eigenlijk niks te zoeken hebben.

Je raad het al; lukweg een tutorial oppakken en upgraden maar!

Dit had nou niet bepaald het gewenste effect; Mijn iphone werd een brickje.
Laat nou net een 13 jarig knulletje mijn leven een stuk gemakkelijker maken: Ijailbreak. Een programma op de mac dat het hele proces voor je uit handen neemt.

Nadat ik op jailbreak had gedrukt ben ik de kamer uit gewandeld om mij daar in ieder geval drie minuten niet te laten zien (dus rookte ik een peukje). Alsof ik elk moment vader kon worden van een hoop lichaamsdelen waarvan nog niet zeker was of ze op de juiste manier aan elkaar waren verbonden liep ik de kamer weer binnen.

En zo waar! Mijn brickje was zowaar weer een Iphone geworden!
Zelfs na de legale update naar 1.1.3 in Itunes reutelde mijn kleine Iphone zwaar ondervoed aan muziek en video de naam van mijn eigen provider door.

Dus mijn beste Iphone bezitters en bewonderaars. Waarom lees ik hier niet meer over dit fantastische staaltje progwerk en waarom pakt niemand dit op om dit ook voor het gewone slaafse volk dat Windows nog verheerlijkt mogelijk te maken?

Waarom heeft iedereen het toch niet over AriX, maar wel over Zibree?

Is hij nou zo slim of is de rest nou zo dom!
Het is dat ik geen Macbook heb, maar een Imac anders zou ik volgende zaterdag naar het CS station van Utrecht gaan om daar de minder technisch bedeelde gelukkig te maken met het unlocken van hun Iphone voor 5 Euri om zo ook een lange neus te maken naar al die proleten die een slaatje willen slaan en minimaal 75 Euro vragen voor het drukken op de linkermuisknop.

Heb je dus vrienden met een mac; koop een kratje bier, nodig jezelf uit, google daar op ijailbreak en gebruik het krat pils om te vieren dat je je in de wereld van de iphone bezitters begeeft!
  #159  
Oud 18-02-08, 01:09
CadmanF's schermafbeelding
CadmanF CadmanF is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Veenendaal
Berichten: 146
Standaard

Tjo..,

Effe zoeken en je vind het..:

https://forum.iculture.nl/f14/i...jailbreak.html

  #160  
Oud 18-02-08, 01:10
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

ik geef je gelijk. Al moet ik toegeven dat iJailbreak niet werkt op mijn mbp leopard
ik krijg allerlei fout codes. Ook als ik hem handmatig in recovery mode zet

Geef mij maar ZiPhoneOSX. Die werkt een stuk beter
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: kan hem niet unlocken met iliberty,, please help!!!! dennis2010 Unlock 7 01-06-10 15:32
Makkelijker contacten beheren vanaf Mac/Pc? Stinomertrini Desktop-applicaties 7 02-11-09 15:27
mac: ijailbreak gebruikt en dan updaten naar 2.0 mhoutman Jailbreak [archief] 3 23-07-08 14:13
Keypad doet het niet na unlock met ijailbreak! guza Unlock [archief] 2 05-03-08 21:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:08.