//

Het grote Firmware 1.1.3 topic Deel #2

Het grote Firmware 1.1.3 topic Deel #2 discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Maarten heel mooi, maar waarom wordt er hier niet gesproken over de ijailbreakmethode? Is daar een reden voor? grtzz jupil...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 21-02-08, 20:52
Jupil Jupil is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 39
Standaard

Maarten heel mooi, maar waarom wordt er hier niet gesproken over de ijailbreakmethode? Is daar een reden voor?
grtzz
jupil
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 21-02-08, 22:43
broodje broodje is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yingie Bekijk bericht
Had ik ook. Als je je iPhone in DFU-mode zet en weer herstelt in iTunes en dan weer in ZiPhone jailbreakt en activeert is ie weer schoon. En unlocken weer, of course.
Hi yingie, gaat net een beetje te snel.
heb je een link met iets meer info hoe ik dat doe?

thx!

wou het proberen met de net geposte iPhone PC Suite, maar daar geraak je blijkbaar ook niet mee aan de spooky files.

Laatst gewijzigd door broodje; 21-02-08 om 23:00.
  #23  
Oud 21-02-08, 23:05
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Als het goed is heb je in ZiPhone 2.4 twee vensters met aanvink-mogelijkheden: eentje waar jailbreak, activate en unlock staan en eentje waar o.a. ierase baseband en enter dfu-mode staan. Die laatste moet je hebben: vink 'enter dfu mode' aan en klik vervolgens op start. Even wachten en je iPhone is in dfu-mode.
Dan: iTunes herkent 'm dan ook als een iPhone in recovery mode waarvan de firmware hersteld moet worden. Doe dit ook: klik op 'herstel'. Als dit gebeurd is (iTunes download dan de benodigde 1.1.3-firmware en installeert die op de iPhone) heb je een schone iPhone waarop alle voorgaande bestanden die je er zelf op hebt gezet gewist zijn.
Als laatste: draai ZiPhone, vink aan de opties 'jailbreak', 'activate' en 'unlock' en klik op start. Na 2.5 minuut heb je een schone 1.1.3 iPhone zonder files van voorgaande edities.

Hopelijk heb je hier iets aan. Enige wat ik niet zeker weet is of ZiPhone voor Windows die extra optie 'enter dfu mode' heeft, werk zelf op de Mac en daar heeft versie 2.4 het wel.
__________________
Simlockvrij uit Frankrijk..!.
  #24  
Oud 21-02-08, 23:06
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Oh, mocht je niet via ZiPhone in dfu mode kunnen komen, kijk dan onder 'WIKI' van dit forum bij 'DFU'. Kan namelijk ook handmatig
  #25  
Oud 21-02-08, 23:07
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yingie Bekijk bericht
Hopelijk heb je hier iets aan. Enige wat ik niet zeker weet is of ZiPhone voor Windows die extra optie 'enter dfu mode' heeft, werk zelf op de Mac en daar heeft versie 2.4 het wel.
Kijk eens in de wiki onder unlock 1.1.3 (windows) ?
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #26  
Oud 21-02-08, 23:31
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Ik zat er dus niet ver naast, haha.
  #27  
Oud 22-02-08, 09:57
nielsr nielsr is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Gouda
Berichten: 96
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yingie Bekijk bericht
Oh, mocht je niet via ZiPhone in dfu mode kunnen komen, kijk dan onder 'WIKI' van dit forum bij 'DFU'. Kan namelijk ook handmatig

Ziphone 2.4 op Windows met de GUI heeft ook de optie "Change Phone mode" dan kan je kiezen voor "DFU mode", "Recovery mode" en "Normal mode". Dus geen gek#t meer met buttons exact een aantal secs in te drukken .

Damn echt voor luie mensen dat ziphone, echt iets voor mij dus

EDIT

Whahaha niet lui genoeg om te kijken in de geupdate'te 1.1.3 unlock Wiki i.p.v. eerst ziphone 2.4 te downen.



Laatst gewijzigd door nielsr; 22-02-08 om 10:11.
  #28  
Oud 22-02-08, 10:29
j_o_h_a_n_v j_o_h_a_n_v is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 2
Standaard

Ik heb (lees: had ;-)) 1.1.2 met bootloader 4.6 OOB, gekocht in NYC in december. Hij was activated en jailbroken en ik belde via x-sim (easyisim). Geen vuiltje aan de lucht tot ik gisteravond plots problemen kreeg met de ontvangst (no sim/no service, zie elders op dit fantastische forum, geen beginnen aan), dus besloot te unlocken via geohot dat ik terugvond in installer. Dat lukte wonderwel.

Ik was dan toch bezig dus dacht bij mezelf: laat ik maar upgraden naar 1.1.3 via een tool die ik vond in installer. Het gevolg: een telefoon die geen kik meer gaf. Waarschijnlijk ergens iets misgedaan/-gelopen of zo, geen idee. Pas op, zal wel aan mij gelegen hebben.

Dan kwam ik op deze topic terecht - hallelujah!
Heb iPhone in DFU modus gezet met Ziphone 2.4, hersteld via iTunes (dus officiële 1.1.3 geïnstalleerd) en dan via Ziphone 2.4 de zaak opnieuw wakker gemaakt: activated, jailbroken, unlocked.
Alles werkt nu voorbeeldig en de ontvangst is gemiddeld beter dan vroeger.

Dank aan allen die hier belangeloos hun kennis delen met weinigweters zoals ik!
  #29  
Oud 22-02-08, 16:16
Maarten Maarten is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 65
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door j_o_h_a_n_v Bekijk bericht
Ik heb (lees: had ;-)) 1.1.2 met bootloader 4.6 OOB, gekocht in NYC in december. Hij was activated en jailbroken en ik belde via x-sim (easyisim). Geen vuiltje aan de lucht tot ik gisteravond plots problemen kreeg met de ontvangst (no sim/no service, zie elders op dit fantastische forum, geen beginnen aan), dus besloot te unlocken via geohot dat ik terugvond in installer. Dat lukte wonderwel.

Ik was dan toch bezig dus dacht bij mezelf: laat ik maar upgraden naar 1.1.3 via een tool die ik vond in installer. Het gevolg: een telefoon die geen kik meer gaf. Waarschijnlijk ergens iets misgedaan/-gelopen of zo, geen idee. Pas op, zal wel aan mij gelegen hebben.

Dan kwam ik op deze topic terecht - hallelujah!
Heb iPhone in DFU modus gezet met Ziphone 2.4, hersteld via iTunes (dus officiële 1.1.3 geïnstalleerd) en dan via Ziphone 2.4 de zaak opnieuw wakker gemaakt: activated, jailbroken, unlocked.
Alles werkt nu voorbeeldig en de ontvangst is gemiddeld beter dan vroeger.

Dank aan allen die hier belangeloos hun kennis delen met weinigweters zoals ik!
Your welcome . Meeste mensen die dit doen weten hoe vervelend het kan zijn als er iets mis gaat en willen andere de nodige uurtjes zweten besparen.

@overig
Ik weet niks over de (Mac?) iJailBreak Methode daarom heb ik dit niet meegenomen in de topicstart. Als iemand hier informatie over heeft kan hij me altijd mailen!
__________________
"It's only a natural process that we believe in the lie, when we don't have the strength to face the truth."
  #30  
Oud 22-02-08, 16:43
yocko yocko is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 104
Standaard

yep.

wou ff beamen, hoe geweldig het is dat iedereen meewerkt aan zo'n forum... toch een coole community iphoneclub, en niet zo'n flaming community als HoFo...
  #31  
Oud 22-02-08, 21:41
Maes39 Maes39 is offline
• iOS 5.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yingie Bekijk bericht
Als het goed is heb je in ZiPhone 2.4 twee vensters met aanvink-mogelijkheden: eentje waar jailbreak, activate en unlock staan en eentje waar o.a. ierase baseband en enter dfu-mode staan. Die laatste moet je hebben: vink 'enter dfu mode' aan en klik vervolgens op start. Even wachten en je iPhone is in dfu-mode.
Dan: iTunes herkent 'm dan ook als een iPhone in recovery mode waarvan de firmware hersteld moet worden. Doe dit ook: klik op 'herstel'. Als dit gebeurd is (iTunes download dan de benodigde 1.1.3-firmware en installeert die op de iPhone) heb je een schone iPhone waarop alle voorgaande bestanden die je er zelf op hebt gezet gewist zijn.
Als laatste: draai ZiPhone, vink aan de opties 'jailbreak', 'activate' en 'unlock' en klik op start. Na 2.5 minuut heb je een schone 1.1.3 iPhone zonder files van voorgaande edities.

Hopelijk heb je hier iets aan. Enige wat ik niet zeker weet is of ZiPhone voor Windows die extra optie 'enter dfu mode' heeft, werk zelf op de Mac en daar heeft versie 2.4 het wel.
Ik heb een iphone versie 1.1.2 met easy sim, ik wil deze updaten naar 1.1.3 moet ik eerst de easy sim eruit halen en dan unlocken via ziphone en daarna bovenstaande actie uitvoeren om mijn iphone veilig en goed te updaten??
  #32  
Oud 22-02-08, 21:46
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes39 Bekijk bericht
Ik heb een iphone versie 1.1.2 met easy sim, ik wil deze updaten naar 1.1.3 moet ik eerst de easy sim eruit halen en dan unlocken via ziphone en daarna bovenstaande actie uitvoeren om mijn iphone veilig en goed te updaten??
https://forum.iculture.nl/f1/ip...s-ziphone.html
  #33  
Oud 22-02-08, 22:03
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Staat volgens mij een foutje in: dat je je PIN van je SIM uit moet zetten en dan je SIM-kaart eruit moet halen. Daarna staat nergens meer in de guide dat je je SIM-kaart er weer in moet doen dus volgens mij klopt alleen het uitzetten van je PIn en moet je verder je SIM-kaart erin laten. Zo heb ik het ook gedaan en zonder problemen. Ik heb zelfs mijn PIN erop laten staan en ook dat leverde geen problemen op.
  #34  
Oud 22-02-08, 22:08
Maes39 Maes39 is offline
• iOS 5.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArB Bekijk bericht
Deze handleiding is heel duidelijk, maar hoef ik nu alleen maar mijn easy sim te verwijderen en dan de handleiding te volgen of moet ik eerst de 1.1.2 jailbreaken en unlocken en dan de handleiding te volgen??
  #35  
Oud 22-02-08, 22:09
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes39 Bekijk bericht
Deze handleiding is heel duidelijk, maar hoef ik nu alleen maar mijn easy sim te verwijderen en dan de handleiding te volgen of moet ik eerst de 1.1.2 jailbreaken en unlocken en dan de handleiding te volgen??
easy sim eruit gelijk naar 1.1.3 in itunes en de tool draaien
  #36  
Oud 22-02-08, 22:40
Maes39 Maes39 is offline
• iOS 5.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 61
Standaard

Moet ik dan restore kiezen in Itunes?? waardoor hij de 1.1.3 versie erop zet.
  #37  
Oud 22-02-08, 22:44
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes39 Bekijk bericht
Moet ik dan restore kiezen in Itunes?? waardoor hij de 1.1.3 versie erop zet.
ja is handig
  #38  
Oud 22-02-08, 22:49
Maes39 Maes39 is offline
• iOS 5.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 61
Standaard

Je kan ook update kiezen in itunes, wat is het verschil dan tussen restore en update??
  #39  
Oud 22-02-08, 22:56
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

een update is met behoud van gegevens en een restore is factory-default
  #40  
Oud 24-02-08, 19:10
Franky's schermafbeelding
Franky Franky is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Wilsum
Berichten: 23
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Franky Stuur een bericht via MSN naar Franky
Standaard

Ik heb all van alles gelezen maar ik kan nergens precies vinden hoe, wat en waarmee ik op mijn Mac een 1.1.1 unlockte US 8GB iPhone met modem FW: 04.01.13_G en Bootloader: 3.9_M3S2 gemakkelijk naar 1.1.3 krijg? De 'Locate me' functie in Googel Maps moet wel werken!

Kan iemand mij vertel hoe en met welke tool/app?
Bij voorbaat dank,

- Franky

(1.1.1 unlockte US 8GB iPhone met modem Firmware: 04.01.13_G en Bootloader: 3.9_M3S2)
__________________
"Think Different"
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Het grote Highscore-topic Kenanus iPhone Games 187 25-03-13 12:10
Foto: Het Grote Foto Topic! berty Muziek, foto & video 5 08-05-11 17:08
Het grote sportarmbanden-topic antimaterie iPhone accessoires en onderdelen 29 04-11-10 09:40
Het grote firmware 2.0.0 pré unlock topic Beaux Archief 570 20-07-08 01:38
Het grote Firmware 1.1.3 topic Deel #1 Maarten Archief 226 18-02-08 02:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:06.