iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Het grote Firmware 1.1.3 topic Deel #2 (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/7682-grote-firmware-1-1-3-topic-deel-2-a.html)

Maarten 17-02-08 18:44

Het grote Firmware 1.1.3 topic Deel #2
 
Doel van dit topic:
Gezien het grote aantal lopende topics met vragen en opmerkingen over de nieuwe firmware van apple heb ik besloten maar een grote verzameling te maken van de informatie die overal rondslingert. Plaats een bericht of PM me met informatie die je graag aan de topic start toegevoegd wil zien. Dit houd het forum schoon en voorkomt dat iedereen dezelfde vraag op een andere plek stelt.

Firmware 1.1.3
Versie 1.1.3 is momenteel de laatste versie voor de Apple Iphone en de Apple Ipod Touch!

Waarom zou ik upgraden naar versie 1.1.3?
• Aan te passen Homescreen
• Shortcuts op je Homescreen naar je favoriete webpagina’s of apps.
• Het sturen van tekstberichten naar meerdere personen tegelijk.
• Een vernieuwde versie van Google Maps.
• Naar alle waarschijnlijkheid compactibiliteit met Apples SDK.
• Minder fouten in het besturingssysteem.
Third party software die wordt geupdate voor 1.1.3 zijn niet backwards compatible (niet te gebruiken op vorige firmware versies!)

Waarom zou ik niet upgraden naar versie 1.1.3?
• Niet alle software is (nog) 1.1.3 ready naar hier wordt hard aan gewerkt!

Firmware 1.1.3 Jailbreaken/Activeren/Unlock geschiedenis
Momenteel zijn er verschillende methode om te upgraden. Voorheen waren de soft upgrade methodes van toepassing. Dit hield in dat je via installer alleen de software opwaardeerde naar 1.1.3 maar dat baseband behouden bleef! Dit had echter een aantal mankementen omdat de firmware gebouwt is om met de laatste baseband te werken. Het was echter nog niet mogelijk om de nieuwe baseband te gebruiken omdat deze nog niet gekraakt was (deze methode werkte alleen bij iPhones met bootloader 3.9 (geleverd met firmware 1.1.1 en lager).

Sinds vorige week is Zibri’s methode om te activeren,jailbreaken en unlocken uitgekomen voor bootloader 4.6. Hiermee was het mogelijk om telefoons die bootloader 4.6 hadden (geleverd met firmware 1.1.2 en hoger) belbaar te krijgen met firmware 1.1.3. Dit werkt niet op de manier van de soft upgrade maar gaat gewoon via iTunes! Hij downgrade echter wel de baseband terug naar die van 1.1.2!

Later is een nieuwe versie van ZiPhone (> versie 2) uitgekomen waarmee het ook mogelijk is om iPhones met bootloader 3.9 te kraken. Deze maken wel gebruik van de laatste baseband!

Veel gestelde vragen:
Q: Ik heb bootloader versie 3.9 kan ik hiermee nog bellen in 1.1.3?
A: Ja je kunt herstellen via iTunes (gebruik DFU mode hierbij!). en via ziPhone activeren/jailbreaken en unlocken. Je kunt dus alles gebruiken!

Q: Ik heb bootloader versie 4.6 kan ik hiermee nog bellen in 1.1.3?
A: Ja je kunt herstellen via iTunes (gebruik DFU mode hierbij!). en via ziPhone activeren/jailbreaken en unlocken. Je kunt dus alles gebruiken! Het is mogelijk om bootloader 4.6 te downgraden naar 3.9 maar dit gaat niet altijd goed en verwaarloost je iPhone! Opgepast dus!

Q: Ik heb een iPhone met Firmware 1.1.3 Out of The Box
A: Ja je kunt herstellen via iTunes (gebruik DFU mode hierbij!). en via ziPhone activeren/jailbreaken en unlocken. Je kunt dus alles gebruiken! Het is mogelijk om bootloader 4.6 te downgraden naar 3.9 maar dit gaat niet altijd goed en verwaarloost je iPhone! Opgepast dus!

Q: Hoe kan ik zien welke bootloader ik heb?
A: Voeg http://ifoneguide.nl/111 of 112 (111 als je FW 1.1.1 hebt en 112 als je FW 1.1.2 hebt) als source in [wiki=1629]Installer[/wiki] en installeer iInfo. Dit kan natuurlijk alleen als je al gebruik maakt van een gejailbreakte telefoon!

Q: Ik heb perongelijk geupdate naar 1.1.3 via iTunes en kan niets meer! Wat nu?
A: Hestel je telefoon met iTunes naar firmware 1.1.3 (gebruik DFU mode hierbij!) en gebruik ziPhone voor de volgende stappen.

Q: Mijn contacten worden niet meer gesynct met mijn telefoon?
A: Gebruik deze oplossing: [Sync] Fix Contacts and Calendar in 1.1.3 Soft Updated - Hackint0sh
Hierna zal je telefoon de contacten weer goed syncen. GEBRUIK DIT ALLEEN ALS JE NIET DE ZIPHONE METHODE GEBRUIKT!

Q: Mijn
Wi-Fi werkt niet meer? Dit werkte voorheen altijd prima?
A: Er zijn meldingen geweest van mensen waarbij na de upgrade Wi-Fi niet meer naar behoren werkte. Na het herstarten van de router, het installeren van de laatste firmware op de router werkte bij de meeste personen de Wi-Fi verbinding weer!

Q: Mijn nummers worden niet meer herkent als ik word gebeld?
A: Volg de volgende stappen om dit op te lossen: Hackint0sh Appsupport 1.1.3
Het is ook mogelijk gebruik te maken van de nummer herkenning via de installer door het toevoegen van de source http://ifoneguide.nl/113

Q: De locatie bepaling in Google Maps werkt niet?
A: Maak je wel gebruik van de laatste baseband? Deze is essentieel voor Google Maps om naar behoren te werken.

Q: Ik ga binnenkort naar Amerika en wil graag een iPhone kopen. Kan ik die hier gebruiken?
A: Ja! Je kunt zowel de 8GB als de 16GB versie aanschaffen! Deze maken allemaal gebruik van bootloader 4.6 en zouden gewoon moeten werken met de ZiPhone methode.

Q: Ik heb de ziPhone methode gebruikt maar ik heb nu een onstabiele versie van ZiPhone?
A: Het wordt aangeraden om je telefoon opnieuw in te stellen in iTunes als je herstelt naar 1.1.3. Dit omdat de backup soms kan conflicteren met Zibri’s methode. Na het herstellen en activeren kies je dus voor: Set up as new iPhone.

Q: Mijn telefoon herstart niet meer?! Ik krijg een zwart scherm met een wit Apple logo te zien?
A: Er is iets niet goed gegaan met het upgraden naar 1.1.3 en het jailbreaken/activeren daarvan. Het je wel de DFU modes gebruikt met het herstellen naar 1.1.3? Om dit te verhelpen zul je de telefoon in DFU modes moeten zetten en opnieuw herstellen naar 1.1.3. Als je al een unlock heb uitgevoerd hoef je dit niet meer te doen! (gebruik dus niet de –u maar ziphone –a -j of schakel unlock uit in de GUI versie).

Q: Ik heb gehoord dat de nieuwe versies mijn iPhone weer kunnen repareren (mijn Imei was weg)?
A: Klopt Zibri beweerd dat versie 2 en hoger van zijn hack iPhones weer tot leven laten komen. Ik heb hier verder geen ervaring mee dus misschien dat mensen hier aanvulling op kunnen doen?

Q: Youtube geeft de melding maak verbinding met itunes?
A Installeer de youtube fix uit de Repo van ifoneguide of van i.unlock.no. Te verkrijgen via de installer door het toevoegen van de source http://ifoneguide.nl/113. Let er wel op dat je tijd op je iphone goed staat.

Note:
Topic wordt op een later tijdstip uitgebreid. Plaats gerust reacties of PM met links en of opmerkingen die in de topic start opgenomen moeten worden. Q&A worden ook altijd gewaardeerd.

Links:
Zibri’s Blog (Downloaden van ziPhone)
Zibri's Blog

Wiki:
iPhoneclub Wiki


Topic heeft momenteel weinig opmaak. Dit is gedaan voor de mensen met een iPhone onder ons die gebruik maken van gprs.

Grample 17-02-08 18:47

Goed werkt Maarten ! Sticky van gemaakt :)

Michael 17-02-08 22:27

Wow Maarten mooi deel 2 :D

ArB 17-02-08 23:10

Mooi werk :D


Voor wat betreft de volgende Q en A

Citaat:

Q: Mijn nummers worden niet meer herkent als ik word gebeld?
A: Volg de volgende stappen om dit op te lossen: Hackint0sh Appsupport 1.1.3
We hebben ook een nederlandse nummers package in de iphoneguide/113
Dat is handiger denk ik ?

Maarten 17-02-08 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 66584)
Mooi werk :D


Voor wat betreft de volgende Q en A



We hebben ook een nederlandse nummers package in de iphoneguide/113
Dat is handiger denk ik ?

Added. Thanks voor je comment :) wordt gewaardeerd!

Daros 17-02-08 23:54

Mmmmaaarten!! Nou ben nu ook op 1.13 hoor!
Dacht dat je geen topic meer wou maken?

soulie37 17-02-08 23:58

dude, sweet. ik hou van overzichten en dit is een goeie! thanx, krijg volgende week mijn iphone dus dit zal van pas komen!

cheers

ArB 17-02-08 23:58

Misschien dan ook een Q en A over de youtube fix ?

Q Youtube geeft de melding maak verbinding met itunes
A Installeer de youtube fix uit de Repo van iphoneguide of van i.unlock.no
let er wel op dat je tijd op je iphone goed staat.

davidson 17-02-08 23:58

Vervelend
 
Hallo allemaal. Nadat mijn Iphone van 1.1.2 geupgrade was naar 1.1.3 en met ZiPhone was gehackt, leek alles in orde. Toen ik echter via installer Nederlandse t9 van Ifoneguide probeerde te installeren kreeg ik het volgende bericht: main script execution failed. toen ik mijn Iphone na dit onheilspellende bericht herstarte bleef hij hangen op het appeltje. Na een recovery heb ik hem weer op het begin scherm gekregen( slide for emergency call in meerdere talen) Hoe krijg ik hem nu weer aan de praat?

Michael 18-02-08 00:01

Opnieuw activeren en jailbreaken Niet unlocken dat bestaat nog

inberlin 18-02-08 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door davidson (Bericht 66638)
Hallo allemaal. Nadat mijn Iphone van 1.1.2 geupgrade was naar 1.1.3 en met ZiPhone was gehackt, leek alles in orde. Toen ik echter via installer Nederlandse t9 van Ifoneguide probeerde te installeren kreeg ik het volgende bericht: main script execution failed. toen ik mijn Iphone na dit onheilspellende bericht herstarte bleef hij hangen op het appeltje. Na een recovery heb ik hem weer op het begin scherm gekregen( slide for emergency call in meerdere talen) Hoe krijg ik hem nu weer aan de praat?

Ik heb exact hetzelfde aan de hand gehad. Zit toch een bug in die NL files, ik heb m weer aan de praat, maar die 3 NL files komen er niet meer op!

Maarten 18-02-08 01:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daros (Bericht 66631)
Mmmmaaarten!! Nou ben nu ook op 1.13 hoor!
Dacht dat je geen topic meer wou maken?

Mooi! Nee was niet de bedoeling nee. Maar je moet wat over hebben voor de mede mensen he:) Ze helpen mij hier immers ook als ik iets wil weten.

Maarten 18-02-08 01:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 66636)
Misschien dan ook een Q en A over de youtube fix ?

Q Youtube geeft de melding maak verbinding met itunes
A Installeer de youtube fix uit de Repo van iphoneguide of van i.unlock.no
let er wel op dat je tijd op je iphone goed staat.


En weer toegevoegd!

nighttrain 18-02-08 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door davidson (Bericht 66638)
Hallo allemaal. Nadat mijn Iphone van 1.1.2 geupgrade was naar 1.1.3 en met ZiPhone was gehackt, leek alles in orde. Toen ik echter via installer Nederlandse t9 van Ifoneguide probeerde te installeren kreeg ik het volgende bericht: main script execution failed. toen ik mijn Iphone na dit onheilspellende bericht herstarte bleef hij hangen op het appeltje. Na een recovery heb ik hem weer op het begin scherm gekregen( slide for emergency call in meerdere talen) Hoe krijg ik hem nu weer aan de praat?

Eerst BSD subsysteem installeren vanuit de installer voordat je de nederlandse pakketten van ifoneguide installeerd.

Deepdelver 18-02-08 13:25

Het grote Firmware 1.1.3 topic Deel #2
 
Hey allemaal,

Ik zit nu al een tijdje op 1.1.3 maar wat mij opvalt is dat de iphone soms even vastloopt en dat hij met surfen op het web het wel erg zwaar lijkt te hebben. Inzoomen werkt bijvoorbeeld ineens niet meer.

Hebben meer mensen hier last van?

Ik heb mij telefoon geupdate via de dev team v2 geloof ik.

Grample 18-02-08 13:33

Samengevoegd.

broodje 21-02-08 08:58

hi allen
ik heb nog een vreemd issue, de update naar 1.1.3 verliep enorm simpel :-)

maar al mijn vorige muziek en video bestanden staan nu onder een categorie 'other'.
Heb nu dus ongeveer 3 GB aan 'spooky data' of zo op mijn phone staan
en ik heb geen flauw idee hoe ik deze junk files kan droppen ?

iemand ervaring/een oplossing?

yingie 21-02-08 09:36

Had ik ook. Als je je iPhone in DFU-mode zet en weer herstelt in iTunes en dan weer in ZiPhone jailbreakt en activeert is ie weer schoon. En unlocken weer, of course.

Reinier 21-02-08 13:12

Voeg even toe dat als je 1.1.2 naar 1.1.3 upgrade je GEEN gebruik kunt maken van Locate Me. Tenzij je je bootloader downgrade van 4.6 naar 3.9, maar daar zitten nog veel risico's aan.

Daros 21-02-08 18:45

Mijn iPhone blijft hangen met Headphones.
Hij blijft denken dat ik mijn headphones erin heb zitten.

Heb dus geen beld geluid want dit wilt hij via de jackplug doen. Als ik hem op speaker zet doet hij het wel.

Heb net wel best lang naar mp3s geluisterd.
Heb hem al uit en aan gezet.
Heb ook al een total rest gedaan.

Mocht allemaal niet werken, kent iemand dit?

Laat maar !! Het werkt ineens weer....
Heb nu even me voicemail afgeluisterd via me headphones. Nu eruit getrokken en hupa werkt weer... vage shit


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:47.