iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Updaten van BL 3.9 naar 4.6 (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/7858-updaten-bl-3-9-naar-4-6-a.html)

pdewildt 20-02-08 15:13

Updaten van BL 3.9 naar 4.6
 
Ik heb via ziphone geupdate van 1.1.2 naar 1.1.3 (zoals beschreven in de wiki) maar nu is mijn bootloader gedowngrade naar van 4.6 naar 3.9
Ik had namelijk een OTB 1.1.2 BL 4.6 Is het mogelijk om de bootloader nu ook nog te updaten naar 4.6? Ik zag namelijk later pas dat er ook een GUI uit is gekomen van ziphone waarin je de bootloader downgrade kon uitvinken, maar deze stond nog niet in de wiki. Alvast bedankt voor de antwoorden!

ArB 20-02-08 15:25

op dit moment kan je je bootloader nog niet upgraden naar 4.6
dus even afwachten maar.

pdewildt 20-02-08 15:30

Maar ik kan dus ook niet meer herstellen naar BL 4.6 omdat ik nu eenmaal op 3.9 zit?

ArB 20-02-08 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pdewildt (Bericht 68396)
Maar ik kan dus ook niet meer herstellen naar BL 4.6 omdat ik nu eenmaal op 3.9 zit?

klopt helemaal

pdewildt 20-02-08 16:27

hmmm naja..:P Maar tis in principe ook niet erg toch welke je hebt qua functionaliteit/toekomstige functionaliteit? Behalve het locate me gebeuren van google maps wat je ook apart kan downloaden!

leufje 20-02-08 18:18

Die werkt juist wel met BL 3.9... niet met 4.6... dus voor de korte termijn ben je in het voordeel.
Voor de lange termijn... who knowes...

herbie65 20-02-08 18:34

Zodra blijkt dat 4.6 voordelen heeft boven 3.9, garandeer ik je dat er een mogelijkheid komt om hem weer te upgraden naar 4.6.....

pdewildt 20-02-08 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door herbie65 (Bericht 68517)
Zodra blijkt dat 4.6 voordelen heeft boven 3.9, garandeer ik je dat er een mogelijkheid komt om hem weer te upgraden naar 4.6.....

respect to the hackers:D

sjowol 20-02-08 19:03

waarom zou je in g'dsnaam de 3.9 bootloader willen upgraden??? ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat de bootloader doet, die heeft namelijk helemaal niets met de baseband te maken, en dus zeker niets met locateme. de 3.9 botloader is gewoon meer open dan 4.6 en geft en dus meer "unlockmogelijkheden" dit is alleen maar goed voor jou dus.

pdewildt 20-02-08 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjowol (Bericht 68540)
waarom zou je in g'dsnaam de 3.9 bootloader willen upgraden??? ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat de bootloader doet, die heeft namelijk helemaal niets met de baseband te maken, en dus zeker niets met locateme. de 3.9 botloader is gewoon meer open dan 4.6 en geft en dus meer "unlockmogelijkheden" dit is alleen maar goed voor jou dus.


okeej merci!..kdenk dat ik wat dingen door elkaar haal:$ Maar dan isset nu dus helemaal goed:)

sjowol 20-02-08 20:41

yup, als ik een 4.6 bootloader had (heb zelf een 3.9 otb) zou ik dolgelukkig zijn met die downgrade :)

filouchke 20-02-08 20:58

bootloader 3.9 kan momenteel slechts hardwarematig geupgrade worden (ienew/iunew) - OK ik geef toe, voor 99% van de iphone-gebruikers is hardware-matig zo goed als "niet mogelijk".

BL 3.9 heeft dan wel de overhand met baseband-unlocks à la Anysim, De exploit die geohot heeft gevonden om een customized bootloader te laden via de 4.6 bootloader is er nog niet in 3.9...

filouchke 20-02-08 21:05

bootloader 3.9 kan momenteel slechts hardwarematig geupgrade worden (ienew/iunew) - OK ik geef toe, voor 99% van de iphone-gebruikers is hardware-matig zo goed als "niet mogelijk".

BL 3.9 heeft dan wel de overhand met baseband-unlocks à la Anysim, De exploit die geohot heeft gevonden om een customized bootloader te laden via de 4.6 bootloader is er nog niet in 3.9...

sjowol 20-02-08 21:10

ja maar apple kan dus zien dat het een customized bootloader is (volgens zibri) dus wat heb je daar aan?

filouchke 20-02-08 23:24

ze zouden idd de checksums kunnen nakijken van de officiele bootloaders in een volgende upgrade maar laat mij even dromen aub :)

meeste security fixes zijn al uit de custom bootloader gehaald:
"4.6_GEOMOD is a modified bootloader I have with all secpack stuff patched out, hard coded IPSF style unlock(tokens always validate), full anywhere write access, no startup sig checks, and the bootrom locations blank."

Daarna is het een questie van handmatig bestanden extracten/kopieren (beetje zoals offciele dev 1.1.3) voor zowel FW als baseband gedeelte.

ik ga dan wel uit de veronderstelling dat het een degelijk gesupporteerde custom bootloader (dev/eliet/geohot) is; dan zou het best wel kunnen zijn dat regelmatig met nieuwe updates gewoon effe wachten is of combinatie custom BL/nieuwe Baseband/nieuweFW in orde is (eventueel gepatched)...

een custom bootloader opent veel deuren volgens mij... mmm ik zit weer te dromen....:D

enige addertje in het gras.... communicatie tussen Baseband en BL, dat is nog niet zo gekend heb ik de indruk

was ik vergeten: de meeste dromen zijn bedrog....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:41.