iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Wi-Fi optie is blinded en kan ik dus niet gebruiken. (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/7889-wifi-optie-blinded-dus-niet-gebruiken.html)

iken 21-02-08 00:41

Wi-Fi optie is blinded en kan ik dus niet gebruiken.
 
Hoi,

Ik heb eerder mijn iPhone van 1.0 naar 1.1.3 geupgrade en later met ziphone jailbreaked en unlocked. Nu heeft het twee dagen goed gewerkt (mijn iPhone werkte al een half jaar ok btw) maar nu kan ik opeens de Wi-Fi functie niet aanzetten dus gebruiken. Ik heb al een paar keer gerestored enzo maar de Wi-Fi optie blijft weg. De rest werkt wel goed btw.

Hoe kan ik dit nu fixen?

Bedankt alvast voor het antwoord.
Iken

vvde 23-02-08 13:22

Zelfde probleem, ook een post ergens anders geplaatst, iemand tips?

BOlle 24-02-08 02:08

Op deze pagina vind je o.a twee links naar gasten die het hebben opgelost.

pcmarket 26-02-08 23:07

De links hebben we niet echt veel aan.
Eentje is zijn iPhone gaan omwisselen in de Apple store en de andere heeft een downgrade gedaan naar 1.0.2 en gekeken of hij bluetooth kon aan en uitzetten.

pcmarket 26-02-08 23:18

Ik heb hier zowat hetzelfde fenomeen.
Een 1.1.2 OTB waarvan eerst de boot-loader werd gedowngrade van 4.6 naar 3.9.
Daarna een upgrade naar 1.1.3.
Ergens moet er iets serieus misgegaan zijn want na de ZiPhone unlock kan er inderdaad met toestel gebeld worden maar is de Wi-Fi optie "blinded" zodat deze niet kan aangezet worden en is het bluetooth adres 00:00:00:00:00 ...
Bluetooth is dus ook corrupt.
Ondertussen reeds een erase gedaan van de baseband, opnieuw een downgrade van de bootloader (2-de keer) en in DFU een herstel naar 1.1.3
Het probleem is gebleven. Dezelfde procedure heb ik ook uitgevoerd met een downgrade naar 1.1.2 met hetzelfde resultaat.
De perfecte oplossing zou zijn de iPhone the virginizen maar voor een jailbreak in 1.1.1 heb je Wi-Fi nodig alsook voor de installer.
Ik heb een downgrade geprobeerd naar 1.0.2 omdat je daar wel met iBrickr aan de slag kan. Dit lukt echter niet. De iphone blijft hangen in restore mode (lopend wieltje en boodschap "wachten op iphone" in itunes)
Iemand een ideetje hoe je een iPhone kan virginizen zonder Wi-Fi ?

BOlle 27-02-08 01:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pcmarket (Bericht 71956)
De links hebben we niet echt veel aan.
Eentje is zijn iPhone gaan omwisselen in de Apple store en de andere heeft een downgrade gedaan naar 1.0.2 en gekeken of hij bluetooth kon aan en uitzetten.

Je kijkt niet goed. Het gaat om de links op die pagina, niet om de teksten op de pagina:

"So far, I have only found 2 posts on the web from users who have actually been able to fix this problem on their phones - here and here."

BOlle 27-02-08 01:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pcmarket (Bericht 71967)
Iemand een ideetje hoe je een iPhone kan virginizen zonder Wi-Fi ?

Volgens mij moet je een heel eind kunnen komen met Independence. Hiermee kun je via de 'kabel' bestanden en programma's op je iPhone zetten.

Zet de mobileterminal (Term-vt100) erop zodat je vanuit die terminal, op je iPhone, de virginize kunt uitvoeren.

kevinvw 27-02-08 09:24

Een vriend van mij had een ipod touch en had ook opeens een blindid Wi-Fi icoon. Hij is naar de apple store gegaan. Daar is verondersteld dat de Wi-Fi kapot is gegaan doordat zijn ipod te warm is geworden. Dit is waarschijnlijk gekomen doordat hij zijn scherm op volle felheid had staan... Hij heeft via de garantie een nieuwe gekregen.

Bulder 27-02-08 09:50

Maar met een Iphone de store inlopen is ook geen optie...of wel?

croiman 27-02-08 14:06

baseband herstellen heren, de Wi-Fi probleem is baseband beschadigt, k heb t ook eens gehad en gewoon andere baseband geladen en klaar.

pcmarket 27-02-08 21:27

Nu nog een mooie manier om dit te doen zonder Wi-Fi onder een firmware die niet jailbreack moet worden met het gebruik van Wi-Fi.
Dan blijft ofwel 1.1.3 over of wel 1.0.2, right?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door croiman (Bericht 72312)
baseband herstellen heren, de Wi-Fi probleem is baseband beschadigt, k heb t ook eens gehad en gewoon andere baseband geladen en klaar.


croiman 27-02-08 23:41

dan zou ik het via ziphone toch ma proberen of via 102 met ibrickr of die aard, er is een oplossing, maar van hieruit kan k het nie goed oordelen he.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:05.