Maak je eigen ramdisk discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Voordat de collega's van Apple een nieuwere versie van de iPhone firmware beschikbaar maakt hiermee vervolgens de ramdisk-truck weer de nek om te draaien. Hierbij ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|||
|
|||
Maak je eigen ramdisk
Voordat de collega's van Apple een nieuwere versie van de iPhone firmware beschikbaar maakt hiermee vervolgens de ramdisk-truck weer de nek om te draaien. Hierbij een handige tip om je eigen ramdisk te maken en vervolgens te gebruiken voor je telefoon.
Om een ramdisk te decoderen kan je onderstaande code gebruiken: Code:
#!/bin/sh # decryption of the ramdisk supplied as .dmg in the ipsw file # if [ ! -f "$1" ]; then echo "Usage: $0 <ramdisk>" exit 1 fi SIZE_FULL=`bash -c "stat -f%z $1"` SIZE=$[$SIZE_FULL - (3210 + 2048)] dd if=$1 of=ramdisk$$.dat bs=256 skip=8 count=$[$SIZE / 256] /usr/bin/openssl enc -d -in ramdisk$$.dat -out ramdisk.dmg -aes-128-cbc -K 188458A6D15034DFE386F23B61D43774 -iv 0 rm ramdisk$$.dat echo "Ramdisk decoded to ramdisk.dmg" Je kan bijvoorbeeld een .profile bash script maken en die in /etc/ zetten en je activatie/jailbreak progsels in /usr/bin/ Naja, je een nieuwe ramdisk hebt gemaakt kan je met bijvoorbeeeld iPhuc de ramdisk naar je iPhone sturen en voila werken maar! TIP! Voor gunlock of anysim pas uit nadat je ramdisk succesvol is uitgevoerd ipv. tijdens de ramdisk script. Laatst gewijzigd door thomas; 22-02-08 om 15:05. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Moet ik hieruit opmaken dat je een exploit hebt gevonden voor de Iphone die nog niet ontdekt was?
|
||||
|
||||
Citaat:
Thomas zijn #remarks zijn in het engels (vergeten te vertalen?) |
|
|||
|
|||
Maar waarom zou je dit willen? Kan iemand mij dit uitleggen?
|
|
|||
|
|||
Thomas - ik begrijp het niet, kan je misschien nader verklaren ? Er bestaan reeds tools om om Apple 8900 files te decrypten die deze key bevatten en het allemaal doen. Verder kan ik eruit begrijpen dat zibri een aangepaste ramdisk gebruikt met een gewijzigd profile script te draaien met nodige tools erin - verwijs je daar naar ? Zou de moailijkheid niet eerst bestaan dan om read/write access te krijgen (jailbreak ?)
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Discussietools | |
Weergave | |
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Maak je eigen cydia repo! | starbbs | Jailbreak apps en thema's | 5 | 06-04-11 15:52 |
Hoe maak ik een eigen webclip? | Amore | iPhone Apps | 2 | 10-06-08 19:03 |
|
|