//

Ziphone 2.4 guide

Ziphone 2.4 guide discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Als je bootloader op 3.9 staat, dan word er niets veranderd he, en ik denk dat het beter is om de bootloader op 3.9 te ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 27-02-08, 16:11
Arsec Arsec is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 32
Standaard

Als je bootloader op 3.9 staat, dan word er niets veranderd he, en ik denk dat het beter is om de bootloader op 3.9 te zetten, ouder -> meer fouten, ergo, meer possiblities om te kraken
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 27-02-08, 16:15
Vlex Vlex is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 29
Standaard

Hmm, ik ben t even kwijt nu... wat gebeurd er met de bootloader als je update met Ziphone? en wat heeft dat voor gevolgen? ik heb een 1.1.1. iphone, dus volgens mij BL 3.9
  #23  
Oud 27-02-08, 16:16
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arsec Bekijk bericht
Als je bootloader op 3.9 staat, dan word er niets veranderd he, en ik denk dat het beter is om de bootloader op 3.9 te zetten, ouder -> meer fouten, ergo, meer possiblities om te kraken
Kijk er daar verschillen we van mening
Bovendien weet je helemaal niet zeker of deze persoon wel bootloader 3.9 heeft.

Het blijft een risico om je bootloader te downgraden omdat je gewoon een heel groot probleem hebt als er iets foutgaat tijdens deze procedure.
En om het dan te doen omdat je dan de locateme functie van maps te gebruiken lijkt me een beetje overdreven en een te groot risico.

En daarbij komt ook nog dat je op dit moment de bootloader niet software matig kan upgraden naar 4.6

Natuurlijk zitten er meer gaten in de oude bootloader, maar ik zou het niet doen voorlopig, in ieder geval niet totdat er een upgrade manier is gevonden.
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #24  
Oud 27-02-08, 16:18
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Ook als je bootloader 3.9 hebt is de do it all optie een risico, want hij gaat zowiezo de bootloader flashen.
Ga dus altijd voor de geavanceerde optie, waar je alle zaken apart aan of uit kan zetten. Of doe de commandline optie
ziphone.exe -a -j -u (bij windows dan)
  #25  
Oud 27-02-08, 16:23
Arsec Arsec is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 32
Standaard

Ik heb nog niets gehoord van een mislukte downgrade, en als je op 3.9 zit gaat hij toch niet flashen (of ben ik hierin zo verkeerd?)
  #26  
Oud 27-02-08, 16:31
Arsec Arsec is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 32
Standaard

Ik dacht als je 3.9 bl hebt dat er niets gebeurd, en als je 4.6 hebt dat deze gedowngrade word omdat je anders niet kan unlocken. Of ben ik verkeerd?
  #27  
Oud 27-02-08, 16:37
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arsec Bekijk bericht
Ik dacht als je 3.9 bl hebt dat er niets gebeurd, en als je 4.6 hebt dat deze gedowngrade word omdat je anders niet kan unlocken. Of ben ik verkeerd?
Probeer het maar eens, hij doet het echt
Ook de refurbish gaat je bootloader eerst flashen voordat hij alle functies ongedaan maakt.
  #28  
Oud 27-02-08, 16:42
Arsec Arsec is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 32
Standaard

Mijn bootloader staat op 3.9_M3S2 hoor.. Naar wat flasht hij volgens jou?
En trouwens ik heb nog nooit gehoord van een mislukte flash..
  #29  
Oud 27-02-08, 16:45
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arsec Bekijk bericht
Mijn bootloader staat op 3.9_M3S2 hoor.. Naar wat flasht hij volgens jou?
En trouwens ik heb nog nooit gehoord van een mislukte flash..
Hij zet 3.9_M3S2 er overheen dus een beetje zinloze en risicovolle actie he ?
En ik heb ook nog niet gehoord van een mislukte flash, maar gezien de belangrijkheid van je bootloader wil je toch niet de eerste zijn waar het fout ging ? Het is namelijk een procedure die via een ramdisk verloopt en best wel grote gevolgen kan hebben als er 1 bit omvalt.
  #30  
Oud 27-02-08, 16:49
Arsec Arsec is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 32
Standaard

Goh de kans is zo klein.. er zijn al duizenden iphones geflasht en nog geen enkele die zen bl naar de jos heeft geholpen.. dus je kan wel stellen dat het redelijk safe is. en de reden dat dit gedaan word is omdat zibri het nodig acht, en die zal het wel weten zeker
  #31  
Oud 27-02-08, 16:53
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arsec Bekijk bericht
Goh de kans is zo klein.. er zijn al duizenden iphones geflasht en nog geen enkele die zen bl naar de jos heeft geholpen.. dus je kan wel stellen dat het redelijk safe is. en de reden dat dit gedaan word is omdat zibri het nodig acht, en die zal het wel weten zeker
Ik weet zeker dat zibri goed info in 1 pakket kan stoppen, maar er zijn wel meer negatieve geluiden op diverse forums te lezen hoor. Ben echt niet de enige die hierover een vraagteken heeft.
Weet wel dat het een van de meest makkelijke en mooie programma's is die ik heb gezien op dit gebied en ik vind het super dat hij er zoveel tijd instopt op dit moment.
  #32  
Oud 27-02-08, 18:17
kimosabe kimosabe is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArB Bekijk bericht
Kijk er daar verschillen we van mening
Bovendien weet je helemaal niet zeker of deze persoon wel bootloader 3.9 heeft.

Het blijft een risico om je bootloader te downgraden omdat je gewoon een heel groot probleem hebt als er iets foutgaat tijdens deze procedure.
En om het dan te doen omdat je dan de locateme functie van maps te gebruiken lijkt me een beetje overdreven en een te groot risico.

En daarbij komt ook nog dat je op dit moment de bootloader niet software matig kan upgraden naar 4.6

Natuurlijk zitten er meer gaten in de oude bootloader, maar ik zou het niet doen voorlopig, in ieder geval niet totdat er een upgrade manier is gevonden.
met BL 4.6 zou je toch ook de LocateMe functie moeten kunnen gebruiken, dacht ik
  #33  
Oud 27-02-08, 21:38
Shadow's schermafbeelding
Shadow Shadow is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 45
Standaard

Welke iTunes versie moet ik gebruiken? Van sommigen heb ik al gelezen dat er bv met de allerlaatste versie een probleem voorkomt? 7.5? of 7.6?
Thanks! Is de nieuwe 4.6 1.1.3 OTB
  #34  
Oud 27-02-08, 21:44
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

7.6 is prima
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nike+ Guide Dennisdej7 iPhone Apps 1 06-02-10 13:25
iPhone 1e gen.: Easy guide to 2.2 with Destiny's FW (2G) Astro Unlock 366 18-04-09 14:15
The rough guide to the iphone marcdevos iPhone algemeen 0 11-04-08 02:45
User guide for Iplus 2.0 Farilas Unlock [archief] 1 12-03-08 22:48
1.1.2 OTB UK jailbreak guide djgns Unlock [archief] 1 24-01-08 22:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:04.