iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   de 1.1.4 unlock methode (macos x & windows) (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/8317-de-1-1-4-unlock-methode-macos-x-and-windows.html)

Maximus 29-02-08 19:08

Wel jammer dat je van je 4.6 bootloader eerst naar 3.9 moet en dat het dan pas werkt. Ik wacht wel op 1.1.5 kijken of dat er voor zorgt dat ik wel op 4.6 kan blijven.

batalhador 29-02-08 19:09

Ik downgrade tog liever niet mijn bootloader mij nog ff te gevaarlijk ik wacht nog wel

eddyheddy 29-02-08 19:11

Ik heb een mac, meer mac gebruikers die ziphone om de een of andere reden niet kunnen downloaden?

Michael 29-02-08 19:12

Je hoeft echt je bootloader niet te downgraden Misschien moet je de helpknop is proberen in het programma waar duidelijk staat dat de unlock werkt op bl 3.9 en bl 4.6.
Maar ja lezen daar zijn we weer te lui voor

batalhador 29-02-08 19:12

Haha ja lezen......

Michael 29-02-08 19:13

Nee Eddy maar misschien moet je je rechtermuisknop gebruiken en dan gekoppeld bestand downloaden Dat helpt

Maximus 29-02-08 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 73860)
Je hoeft echt je bootloader niet te downgraden Misschien moet je de helpknop is proberen in het programma waar duidelijk staat dat de unlock werkt op bl 3.9 en bl 4.6.
Maar ja lezen daar zijn we weer te lui voor

In Help & Info staat inderdaad dat het op 3.9 en op 4.6 werkt. Ga je echter naar het "One-click actions" tab en je gaat naar Do it all! krijg je daar een bold warning:

This option will downgrade the baseband bootloader on 4.6 BL phones (112+ OOB).

Ik heb zeker gelezen anders zei ik het niet ;)

Michael 29-02-08 19:15

En waarom zou je je bootloader niet gewoon downgraden Het is veilig

AlexTemora 29-02-08 19:16

Kom erachter dat ik al op BB 3.9 zit, volgens mij heeft Zipbree dat vorige keer dus al bij me gedaan.. :)

Ok, dan gaan we even knallen..

AlexTemora 29-02-08 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 73866)
En waarom zou je je bootloader niet gewoon downgraden Het is veilig

Omdat upgraden toch nog redelijk gevaarlijk is?

Correct me if i'm wrong?

Michael 29-02-08 19:19

Nee dat is veilig heb het al diverse malen gedaan.

AlexTemora 29-02-08 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 73872)
Nee dat is veilig heb het al diverse malen gedaan.

Maar kan je ná downgrade en jailbreak/unlock weer upgraden of heb je dan een dure iPod Touch in je handen?

Shadow 29-02-08 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AlexTemora (Bericht 73871)
Omdat upgraden toch nog redelijk gevaarlijk is?

Correct me if i'm wrong?

Volgens Zibri is het toch inderdaad nog een risicovolle onderneming:

The odds of ZiPhone doing permanent damage to your phone are relatively low. The one option that is known to potentially damage phones is the downgrade baseband option (-b) which is NOT enabled by default.

Michael 29-02-08 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AlexTemora (Bericht 73874)
Maar kan je ná downgrade en jailbreak/unlock weer upgraden of heb je dan een dure iPod Touch in je handen?

Nee er is geen manier om je bootloader te upgraden naar 4.6 als je hebt gedowngrade naar 3.9

f1aap 29-02-08 20:10

Welke unlock manier gebruikt ZiPhone nou precies, is die gebaseerd op IPSF of AnySim?

ControlSje 29-02-08 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 73878)
Nee er is geen manier om je bootloader te upgraden naar 4.6 als je hebt gedowngrade naar 3.9

Als ik de refurbish help lees zou dat toch wel mogelijk moeten zijn of lees ik dat compleet verkeerd?
Citaat:

If you want to put your phone back to a locked state, use this button. Useful if your phone is damaged and is going to be delivered to Apple for repair.

It will downgrade/reflash bootloader, erase baseband, and set the phone in DFU-Mode so that you can restore to any firmware in iTunes.

PokerChina 29-02-08 20:22

dus ik moet eerst gewoon via iTunes updaten naar 1.1.4

en daarna het programma ziphone gebruiken toch???

Zaziko 29-02-08 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PokerChina (Bericht 73932)
dus ik moet eerst gewoon via iTunes updaten naar 1.1.4

en daarna het programma ziphone gebruiken toch???

Volgens mij moet je niet updaten maar herstellen (restore).

iCulture 29-02-08 20:33

Laten we hier maar verder gaan over ZiPhone: ZiPhone 2.5 is uit: makkelijke GUI-unlock voor firmware 1.1.4.

In dit topic uitsluitend verder over iNdependence, de GeoIPSF-methode of de (oude en door ZiPhone 2.5 achterhaalde) iClarified-methode!

sacul 29-02-08 20:42

Via iNdependence gewerkt.

Heb nu het "main script execution failed" error.
Heb gezocht maar geen eenvoudige oplossing gevonden, is er een eenvoudige oplossing voor?

x, Lucas

dengine 29-02-08 22:33

Ik heb de methode van dit topic gebruikt. Ik had een 112 OTB 4.6 die gejailbreaked was. Via iTunes een restore gedaan naar 114 (dus geen update). Alle stappen gevolgt volgens de website in de openingspost en na een half uurtje (sommige dingen 2x moeten uitvoeren) had ik een werkende 114 iphone!

mevistox5 29-02-08 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sacul (Bericht 73946)
Via iNdependence gewerkt.

Heb nu het "main script execution failed" error.
Heb gezocht maar geen eenvoudige oplossing gevonden, is er een eenvoudige oplossing voor?

x, Lucas

Lucas,

Had gisteren hetzelfde. Doe jezelf een plezier en gebruik de ZiPhone methode. Echt werkt veel simpeler en het werkt direct.

mevistox5 29-02-08 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dengine (Bericht 74062)
Ik heb de methode van dit topic gebruikt. Ik had een 112 OTB 4.6 die gejailbreaked was. Via iTunes een restore gedaan naar 114 (dus geen update). Alle stappen gevolgt volgens de website in de openingspost en na een half uurtje (sommige dingen 2x moeten uitvoeren) had ik een werkende 114 iphone!

Klopt. Je hebt een werkende IPhone. Maar werkt de installer wel (ofwel kan je wel het BSD subsystem installeren?).

Michael 29-02-08 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mevistox5 (Bericht 74089)
Klopt. Je hebt een werkende IPhone. Maar werkt de installer wel (ofwel kan je wel het BSD subsystem installeren?).

Heb je de community resources geinstalleerd vanuit de installer Dat helpt echt

MacRub 29-02-08 23:04

Na ZiPhone start de iPhone weer op en is de zaak unlocked etc. Maarrr, 'k heb zowel bij 1.1.3 en 1.1.4 meegemaakt dat als je BSD wilt installeren dat dit niet in 1 keer goed gaat. Simpele oplossing, gewoon even de iPhone opnieuw opstarten en dan moet het wel lukken. Geldt ook voor OpenSSH. Misschien een bruikbare tip ;-)

mevistox5 29-02-08 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 74102)
Heb je de community resources geinstalleerd vanuit de installer Dat helpt echt

Ook dat hielp niet...... Vandaar mijn pleidooi om de gemakkelijkere weg te volgen (ZiPhone).

dengine 29-02-08 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mevistox5 (Bericht 74089)
Klopt. Je hebt een werkende IPhone. Maar werkt de installer wel (ofwel kan je wel het BSD subsystem installeren?).

Yups, installer werkt, BSD sub. geinstalleeerd + een hoop andere zooi van ifoneguide .... voor zover ik kan zien werkt alles perfect! Kom er alleen achter dat een hoop apps nog niet voor 114 geschikt zijn. Dat was ik even vergeten maar zal een kwestie van tijd zijn .....

eddyheddy 29-02-08 23:23

Sorry hoor, maar ook als ik 'download koppeling bestand' kies met rechter muisknop kom ik nog nergens. Ik word dan gelijk teruggeschakeld naar de download pagina! Dus het lukt me maar niet om het programma op m'n mac te krijgen...

Michael 29-02-08 23:32

Speciaal voor eddyheddy Hier ziphone downloaden RapidShare: 1-Click Webhosting

eddyheddy 01-03-08 00:03

Super, dank je!

-kriis 01-03-08 00:21

ik weet niet hoor maar als ik mijn ziphone uitpak geeft die een fout weer dat het niet helemaal compleet is:S

Michael 01-03-08 00:34

Speciaal voor Kriis RapidShare: 1-Click Webhosting

-kriis 01-03-08 00:40

sorry maar zelfde fout!;)

Michael 01-03-08 00:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -kriis (Bericht 74178)
sorry maar zelfde fout!;)

mmmmm vreemd

-kriis 01-03-08 00:53

ja dat kan je wel stellen, net ook me pc opnieuw opgestart geen nut!
ik kan wel de map aanmaken maar als ik ziphonegui een klik geeft die weer de fout weer 3X00000036 ofzo

JajeBlade 01-03-08 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mevistox5 (Bericht 74106)
Ook dat hielp niet...... Vandaar mijn pleidooi om de gemakkelijkere weg te volgen (ZiPhone).

Jullie zijn 1 belangrijke stap vergeten: Wat scripten uitvoeren waardoor je BSD subsystem wel kan installeren.

Als je via independence hebt gewerkt en je hebt via SSH de installer er op ga je op je mac naar de terminal (doe maar copy/paste als dat werkt):

ssh -l root (Jouw IP adres)(Enter)
alpine(Enter)

chmod ug+s /Applications/Installer.app/Installer(Enter)
(en klaar je kunt nu de terminal sluiten en BSD-subsystem installeren)

Voor de herhaling Summerboard voor 1.1.4 kun je krijgen door:
http://planet-iphones.com/repository bij sources toe te voegen.

Ik heb bootloader 3.9 moet ik dan nog wat met die signal-app doen waar kun je aan zien dat die werkt? Die googlemap-tracker deed het toch niet hier?

Michael 01-03-08 14:12

Als je een provider ziet na de unlock heb je signal.app niet nodig. Verder werkt googlemaps bij mij wel.

Meyotch 06-03-08 12:31

Downgrade Inependance ook de bootloader? Het was mij niet helemaal duidelijk welke optie nu het beste is met toekomstige updates in het achterhoofd (hoeft niet de makkelijkste, druk op deze knop oplossing te zijn).

barts 07-03-08 15:31

Kan iemand mij uitleggen wat ik het beste kan doen? Ik heb 2 weken geleden mijn 1e Iphone 1.1.3 geunlocked met Ijailbreak, werkt als een speer. Ik durf niet de upgrade naar 1.1.4 te doen totdat ik zeker weet hoe ik dat het beste kan doen....
Bart

deur12 07-03-08 16:45

tja, ik ben ook nog maar een junior maar in de wiki kan je veel info daarover terug vinden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:07.