//

[1.1.4 Unlock] 1.1.4 unlock maar behoud bootloader 4.6

[1.1.4 Unlock] 1.1.4 unlock maar behoud bootloader 4.6 discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door wb1987 ik heb net hardware info uitgevoerd en mij bootlosder is inderdaad gedowngrade naar 3.9.. ik hoop wel dat dit geen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #161  
Oud 11-03-08, 00:01
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wb1987 Bekijk bericht
ik heb net hardware info uitgevoerd en mij bootlosder is inderdaad gedowngrade naar 3.9..
ik hoop wel dat dit geen nadelige gevolgen gaat hebben bij verdere update ofzo
Op het ogenblik is er geen verschil alleen dat een 3.9BL makkelijker te unlocken is. Tot nu was een 3.9BL altijd als eerste te unlocken. Het nadeel nu is dat je niet terug kunt naar Apple voor garantie of iets dergelijks. In de toekomst zou het enige nadeel kunnen zijn dat je niet naar een custom Bootloader kunt en als Apple zijn controle van updates verscherpt je niet meer naar een nieuwe versie kunt. Maar dat is onwaarschijnlijk.
Je kunt je Bootloader op het ogenblik alleen maar hardwarematig upgraden naar 4.6, dit betekend je iPhone openen, maar ik denk dat er ook nog wel een softwarematige upgrade komt in de toekomst.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #162  
Oud 11-03-08, 00:09
wb1987 wb1987 is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 99
Standaard

Apple garantie is sowieso al moeilijk vanuit belgië en nederland, dan moet je terug naar USA..
Vanaf het moment dat er problemen optreden met 3.9 zullen ze wel software schrijven voor te updaten naar 4.6.

Bedankt voor de hulp controlsje
  #163  
Oud 11-03-08, 11:35
dominator dominator is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 21
Standaard

Apple garantie op gehackte iPhones is geen garantie. Hoe wil je bewijzen dat je problemen hebt met je telefoon als deze nooit bij Apple is aangemeld alszijnde geactiveerd? Hoe kan je dan problemen constateren? Dus is je telefoon gehacked, dus vervalt je garantie. Ook al is dit een hardware defect die niets te maken heeft met software unlocks.
  #164  
Oud 11-03-08, 11:39
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Als nou je scherm maar half werkt of je home button niet werkt, kun je echt wel teruggaan hoor. Die heb je nodig tijdens de activatie op itunes.
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #165  
Oud 11-03-08, 12:19
wb1987 wb1987 is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominator Bekijk bericht
Apple garantie op gehackte iPhones is geen garantie. Hoe wil je bewijzen dat je problemen hebt met je telefoon als deze nooit bij Apple is aangemeld alszijnde geactiveerd? Hoe kan je dan problemen constateren? Dus is je telefoon gehacked, dus vervalt je garantie. Ook al is dit een hardware defect die niets te maken heeft met software unlocks.
Dit is naar het schijnt niet waar, je krijgt ook garantie als je iPhone niet geactiveerd is.
Als je een restore uitvoerd kunnen zij in principe niet weten dat jij die gejailbreakt hebt.

Ik kan me vergissen, maar ik geloof dat je garantie niet vervalt zolang je je bootloader niet downgrade.
  #166  
Oud 11-03-08, 12:43
dominator dominator is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 21
Standaard

Als je scherm niet werkt hoeft de iPhone niet geactiveerd geweest te zijn inderdaad. Maar zodra Wi-Fi of Bluetooth niet (meer) werkt of iets anders op de iPhone zelf dan zal deze toch echt geactiveerd geweest moeten zijn.

Overigens is een telefoon terugsturen die 'voorheen altijd heeft gewerkt' na 5 maanden ook voor Apple een indicatie dat deze, na een restore, best wel eens onofficieel geactiveerd is geweest. Dan zou deze immers ook bij Apple geregistreerd zijn. Ik dacht zelfs dat bij het jailbreaken je garantie al vervalt omdat je dan al wat aanpast in de software van Apple, wat niet mag.
  #167  
Oud 11-03-08, 13:11
wb1987 wb1987 is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 99
Standaard

en wat als je nu een restore doet op je iPhone en stel dat je dan wel je iphone zou activeren in USA.
Dan heb je ineens wel terug garantie?
  #168  
Oud 11-03-08, 15:43
dominator dominator is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 21
Standaard

Ik geef toe het is krom, maar denk ook eens als Apple. Apple wilt zo min mogelijk tot geen garantie geven aan hackers (logisch want op de lange termijn kost ze dit geld). Dus beredeneren ze dat wanneer de telefoon nooit officieel geactiveerd is, hij dus ook nooit gebeld heeft. Op het moment dat jij zo'n zaak binnen komt met de melding dat je signaal zwak is, je bluetooth het niet doet of whatever, dan kunnen ze dus met zo'n verhaal komen. En geef ze eens ongelijk als jij in hun schoenen stond.

Inderdaad is het krom om zo je garantie bepaling te doen maar volgens mij doen ze het wel zo. Dan is het inderdaad heel simpel om hem alsnog te activeren zodat je 'wel weer' garantie hebt en dan kan Apple weinig zeggen. (Overigens blijft het vreemd dat de iPhone 5 maanden geleden is gekochte bij wijze van, eergisteren is geactiveerd en jij vandaag op de stoep staat met problemen, daar kunnen ze ook iets achter zoeken maar daar ga ik niet van uit.)

Oftewel, Apple is niet gek en denkt ook wel na voordat ze je een nieuwe iPhone opsturen. Die kosten moeten namelijk ook betaald worden. Vergelijk het maar met een auto ongeluk, als het ongeluk jouw verzekering meer dan 10 ruggen zal kosten dan gaan ze echt wel even dieper onderzoeken of ze er niet onderuit kunnen komen dan bij een aanrijding met blikschade van €200,-.

Edit: Het is volgens mij al gezegd maar het grootste probleem zal zijn als je een 1.1.2 of hoger OTB hebt die je wel unlocked hebt op 1.1.4 (dus de bootloader is gedowngrade). Na een restore is je bootloader nog steeds 3.9 namelijk en dat kan natuurlijk niet op een OTB 1.1.2 (of hoger).

Laatst gewijzigd door dominator; 11-03-08 om 15:48.
  #169  
Oud 11-03-08, 16:09
Sick Mic's schermafbeelding
Sick Mic Sick Mic is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: België
Berichten: 185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominator Bekijk bericht
(Overigens blijft het vreemd dat de iPhone 5 maanden geleden is gekochte bij wijze van, eergisteren is geactiveerd en jij vandaag op de stoep staat met problemen, daar kunnen ze ook iets achter zoeken maar daar ga ik niet van uit.)
Daarvoor bestaat de "Was verjaardagscadeau, x-aantal maanden geleden al aangekocht door ouders/whatever maar mijn verjaardag was gisteren (en nee ik heb geen identiteitskaart )"-smoes.
__________________
Stats: 3x iPhone US 8GB 1.1.2 OTB upgraded to 3.0
1x iPhone 3G US 16GB 2.0 > 2.2 > 3.0- ultrasn0w
  #170  
Oud 11-03-08, 16:49
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sick Mic Bekijk bericht
Daarvoor bestaat de "Was verjaardagscadeau, x-aantal maanden geleden al aangekocht door ouders/whatever maar mijn verjaardag was gisteren (en nee ik heb geen identiteitskaart )"-smoes.
Deze valt duidelijk in de categorie "Nee, er zijn geen domme vragen maar er zijn wel antwoorden die daar wel bij passen".
  #171  
Oud 11-03-08, 18:47
Peter_1's schermafbeelding
Peter_1 Peter_1 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 261
Standaard

Wat voor Baseband hebben de recente 1.1.4 OTB iPhones? Is dat 04.04.05_G met Bootloader 4.6?

EDIT : Laat maar, domme vraag....

Laatst gewijzigd door Peter_1; 11-03-08 om 18:56.
  #172  
Oud 12-03-08, 14:54
harrys harrys is offline
• iOS 3.1.2
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 92
Standaard

zo lekker weer wat te lezen op het forum: ben toch nog wat aan het twijfelen.
Momenteel werk ik met 1.1.2 4.6 OTB begin dit jaar. Hierop de eerste versies van jailbrake en devteam 1.1.3 gezet en werk momenteel met een Ultrasim. Die kan ik dus wegsmijten zoals ik het nu lees. Vervolgens met wat handmatige acties ruimte gemaakt en de applicaties verhuisd.

Nu is mijn overweging om te unlocken en de iphone te verkopen (ivm aanschaf verse 16gig exemplaar) moet ik dan eerst terug naar de beginsituatie of zou een herstel naar 1.14 via de beschreven methoden alle ouwe zaken in een keer opruimen om vervolgens te unlocken ???? (met daarbij gewoon de 4.6 te laten behouden lijkt me dan ookwel zo aardig voor de koper ivm toekomstige ontwikkelingen)


grz
H
  #173  
Oud 12-03-08, 15:03
dendirk's schermafbeelding
dendirk dendirk is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Merksem, Belgie
Berichten: 376
Stuur een bericht via MSN naar dendirk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harrys Bekijk bericht
zo lekker weer wat te lezen op het forum: ben toch nog wat aan het twijfelen.
Momenteel werk ik met 1.1.2 4.6 OTB begin dit jaar. Hierop de eerste versies van jailbrake en devteam 1.1.3 gezet en werk momenteel met een Ultrasim. Die kan ik dus wegsmijten zoals ik het nu lees. Vervolgens met wat handmatige acties ruimte gemaakt en de applicaties verhuisd.

Nu is mijn overweging om te unlocken en de iphone te verkopen (ivm aanschaf verse 16gig exemplaar) moet ik dan eerst terug naar de beginsituatie of zou een herstel naar 1.14 via de beschreven methoden alle ouwe zaken in een keer opruimen om vervolgens te unlocken ???? (met daarbij gewoon de 4.6 te laten behouden lijkt me dan ookwel zo aardig voor de koper ivm toekomstige ontwikkelingen)


grz
H
Gewoon DFU mode herstel naar 1.1.4 en ziphone 2.5c met eventueel 2.3 als je de 4.6 Bl wil houden

Succes
__________________
All work and no play makes Dirk a dull boy
  #174  
Oud 12-03-08, 15:55
harrys harrys is offline
• iOS 3.1.2
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 92
Standaard

Dendirk,
perfect dank voor je supersnelle reactie. Ga het wel proberen zodra de 16gig binnen is. (zaterdag)
grz
H
  #175  
Oud 12-03-08, 16:29
lekzzz lekzzz is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 94
Standaard

en waar VIND ik een 2.3 voor de mac?

Nou daar dus
http://wiki.howardforums.com/index.p...I,Fix_Baseband

Hey fruit! Staat geen 2.3 tussen?

nu wel... hhierzo:
Modiphone » Blog Archive » ZiPhone 2.3 Released (PC and Mac GUI)

Laatst gewijzigd door lekzzz; 12-03-08 om 16:38.
  #176  
Oud 12-03-08, 21:15
william89 william89 is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 26
Standaard

Werkt deze methode ook voor Mac???
  #177  
Oud 12-03-08, 21:36
dutchbird737 dutchbird737 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 3
Standaard Soms OTB bootloader 3.9 icm nieuwe firmware

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominator Bekijk bericht
.... Na een restore is je bootloader nog steeds 3.9 namelijk en dat kan natuurlijk niet op een OTB 1.1.2 (of hoger).
Dit klopt niet altijd: ik heb ongeveer een maand geleden in Washington 2 iPhone's gekocht. Beide hadden firmware 1.1.3, maar één van de twee had bootloader 3.9. Beide hadden een productieweek van begin februari. Ik was er erg verbaasd over, maar ze zaten allebei toch echt nog in gesealde verpakking toen ik ze kocht.
  #178  
Oud 13-03-08, 02:28
Vikash Vikash is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 73
Stuur een bericht via MSN naar Vikash
Standaard

Ik snap niet waarom iedereen alle nieuwelingen zo bang zit te maken over die domme bootloader. So what als je naar 3.9 gaat. Dit zou dus betekenen dat mensen die standaard 3.9 hebben, sowieso later nooit meer een unlock kunnen uitvoeren. Dit wordt echt wel gefixed, als het sowieso een probleem wordt.
  #179  
Oud 13-03-08, 12:19
lekzzz lekzzz is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 94
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door william89 Bekijk bericht
Werkt deze methode ook voor Mac???
Ja,... gister gedaan... apple-tje eitje
  #180  
Oud 13-03-08, 14:44
Fruitcake Fruitcake is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 25
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -kriis Bekijk bericht
Unlock 1.1.4 but KEEP your 4.6 BL

1. Open ZiPhone 2.5
2. Click to display advanced features
3. Select jailbreak and Activate
4. Press perform actions
5. Let program run
6. Close ZiPhone 2.5
7. Open ZiPhone 2.3 or less
8. Select the unlock option
9. Press start
10. Let program run
11. Your done. Simple as t

Bron: Hackingt0sh.org
Bedankt gozer, super
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Behoud unlock Iphone 4 joostdeman Jailbreak 3 14-04-11 16:17
iPhone: 4.0 updaten naar 4.2.1 met behoud van unlock MJay1 Jailbreak 3 13-02-11 10:35
iPhone 3GS: herstellen met behoud unlock konichiwa1 Unlock 9 27-12-10 19:02
Updaten met behoud app's,jailbreak en unlock aeger Archief 1 29-10-09 12:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:11.