//

3.9-fakeblank en 4.6-fakeblank bootloader van iPhone Dev Team

3.9-fakeblank en 4.6-fakeblank bootloader van iPhone Dev Team discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) voor de 3,9 sgold_bootrom:fakeblank [iPhone Dev Team] 3.9 NOR with bootrom locations blank - Hackint0sh voor de 4,6 sgold_bootrom:fakeblank46 [iPhone Dev Team]...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-03-08, 08:06
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard 3.9-fakeblank en 4.6-fakeblank bootloader van iPhone Dev Team

voor de 3,9 sgold_bootrom:fakeblank [iPhone Dev Team]
3.9 NOR with bootrom locations blank - Hackint0sh
voor de 4,6 sgold_bootrom:fakeblank46 [iPhone Dev Team]

Laatst gewijzigd door truckdiver; 05-03-08 om 08:49.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-03-08, 11:48
Fab1Man Fab1Man is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Eindhoven
Berichten: 329
Standaard

Voor diegene die niet weet wat het inhoudt: je kunt je 4.6 bootloader iPhone downgraden naar deze 3.9 fakeblank bootloader. Hierdoor heb je alle huidige voordelen van de 3.9 bootloader, zoals de IPSF Style unlock, of de AnySIM unlock die beschikbaar is voor 1.1.4. Een ander voordeel is dat, mocht je moeten upgraden naar de 4.6 bootloader voor, garantie, custom bootloader etc. dit gewoon mogelijk blijft via software omdat dus de zogenaamde bootrom blank is. Nog makkelijker gezien is het eigenlijk gewoon een 3.9 bootloader met de exploit van 4.6 om de bootloader te up- of downgraden.
  #3  
Oud 04-03-08, 11:50
MacFoxx's schermafbeelding
MacFoxx MacFoxx is offline
• iOS 3.0
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 380
Standaard

Dit vind ik wel een interessante ontwikkeling. (Eindelijk ook weer nieuws van dev-team)
  #4  
Oud 04-03-08, 13:24
MacFly's schermafbeelding
MacFly MacFly is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 170
Standaard

Als ik het goed begrijp dan is dit DE manier om je bootloader te downgraden (want het is dus wel softwarematig te reversen!!!).

In het ideale geval zou Zibri deze fakeblank bootloader moeten incorporeren in ZiPhone....

Een "tutorial" om je bootloader te downgraden kan je vinden via deze link. Het gaat in deze tekst nog wel om de "echte" 3.9 BL (dus niet de fakeblank) (Niet voor beginners...)

PS. thnx Fab1Man
__________________
iPhone US 8GB - FW 2.1 via Pwnage-tool

Laatst gewijzigd door MacFly; 04-03-08 om 14:16. Reden: Verduidelijking
  #5  
Oud 04-03-08, 13:25
Fab1Man Fab1Man is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Eindhoven
Berichten: 329
Standaard

MacFly, die tutorial de je post is om de "echte" 3.9 bootloader erop te zetten en dus niet de fakeblank bootloader. Pas dat even aan .
  #6  
Oud 04-03-08, 14:29
MacFly's schermafbeelding
MacFly MacFly is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 170
Standaard

De volledige binary van de fakeblank 3.9 bootloader kan je downloaden via deze link.

De tutorial zoals hoger beschreven maakt wel gebruik van deze fakeblank bootloader (alleen is de tekst denk ik nog niet helemaal aangepast)
  #7  
Oud 04-03-08, 15:31
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Even voor de zekerheid...Dit werkt toch alleen maar op een 4.6 BL? Als je een 4.6 had en je hebt hem al gedowngrade dan heeft het toch geen zin meer omdat je toch niet meer terug kan naar een 4.6?

En nu ik toch bij het onderwerp ben...Waarom kun je eigenlijk niet meer terug? Mischien is het een domme vraag , maar het is mij nog niet helemaal duidelijk geworden.
  #8  
Oud 04-03-08, 16:32
MacFly's schermafbeelding
MacFly MacFly is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje Bekijk bericht
Even voor de zekerheid...Dit werkt toch alleen maar op een 4.6 BL? Als je een 4.6 had en je hebt hem al gedowngrade dan heeft het toch geen zin meer omdat je toch niet meer terug kan naar een 4.6?

En nu ik toch bij het onderwerp ben...Waarom kun je eigenlijk niet meer terug? Mischien is het een domme vraag , maar het is mij nog niet helemaal duidelijk geworden.
dit kan inderdaad alleen van een 4.6 naar 3.9. Een 3.9 OTB kan dit niet, tenzij eerst HW naar 4.6 en dan SW naar 3.9 (maar waarom zou je dit willen doen?)

Waarom dit niet kan? Dat weet ik ook niet precies...lees het maar eens op Hackint0sh...daar zitten een hoop mensen die dat waarschijnlijk wel weten...(Dev-team)
  #9  
Oud 04-03-08, 17:04
batalhador's schermafbeelding
batalhador batalhador is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 269
Standaard

helaas dus niet upgraden of restore doen via itunes en unlocked en jailbroken en activated blijven maar evengoed de moeite waard

EDIT: lees net op zijn blog dat het nog niet veilig is heb het bestandje is gedownload en er staat met grote letters als je de readme opent "DO NOT USE THIS" you will probably brick your phone dus ik wacht op een veiligere het gaat hier om de Geomod bootloader.
__________________
There is no way to happiness, happiness is the way.

Laatst gewijzigd door batalhador; 04-03-08 om 17:23.
  #10  
Oud 04-03-08, 22:58
MacFly's schermafbeelding
MacFly MacFly is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door batalhador Bekijk bericht
helaas dus niet upgraden of restore doen via itunes en unlocked en jailbroken en activated blijven maar evengoed de moeite waard

EDIT: lees net op zijn blog dat het nog niet veilig is heb het bestandje is gedownload en er staat met grote letters als je de readme opent "DO NOT USE THIS" you will probably brick your phone dus ik wacht op een veiligere het gaat hier om de Geomod bootloader.
Zou ik ook doen als ik een 4.6 had die ik nog niet naar 3.9 had gebracht. Maar er zijnaltijd wel early adaptors die het niet gaan kunnen laten...
  #11  
Oud 05-03-08, 01:08
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Ik heb het al vaker geroepen, maar als je alle berichten goed leest dan kun je dit programma maar beter wel gaan gebruiken met een 4.6 BL want apple zou kunnen gaan checken tijdens een upgrade naar een nieuwere firmware of je serienummer nog overeenkomt met je bootloader die je zou moeten hebben.
En een iphone met bootloader 3.9 uit 2008 kan dan door apple gebricked of non-upgradable gemaakt worden.
Heeft iemand daar wel eens bij stil gestaan ?

Microsoft heeft met de X-box een vergelijkbaar geintje gedaan met aangepaste bootloaders, en men kon niet meer live, dus waarom zou apple niet hetzelfde doen ?

Er komt binnenkort een programma'tje die een 4.6 naar een 3.9 fakeblank kunnen patchen.
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #12  
Oud 05-03-08, 07:59
batalhador's schermafbeelding
batalhador batalhador is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 269
Standaard

Vraag dat maar in een ander topic het gaat hier om bootloaders dus niet off-topic
  #13  
Oud 05-03-08, 08:50
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArB Bekijk bericht
Ik heb het al vaker geroepen, maar als je alle berichten goed leest dan kun je dit programma maar beter wel gaan gebruiken met een 4.6 BL want apple zou kunnen gaan checken tijdens een upgrade naar een nieuwere firmware of je serienummer nog overeenkomt met je bootloader die je zou moeten hebben.
En een iphone met bootloader 3.9 uit 2008 kan dan door apple gebricked of non-upgradable gemaakt worden.
Heeft iemand daar wel eens bij stil gestaan ?

Microsoft heeft met de X-box een vergelijkbaar geintje gedaan met aangepaste bootloaders, en men kon niet meer live, dus waarom zou apple niet hetzelfde doen ?

Er komt binnenkort een programma'tje die een 4.6 naar een 3.9 fakeblank kunnen patchen.
dan zet je de 3,9 toch naar 4,6bl
deze versie is zopas uitgekomen
sgold_bootrom:fakeblank46 [iPhone Dev Team]
  #14  
Oud 05-03-08, 12:15
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver Bekijk bericht
dan zet je de 3,9 toch naar 4,6bl
deze versie is zopas uitgekomen
sgold_bootrom:fakeblank46 [iPhone Dev Team]
Volgens mij is dat juist het probleem, als je hebt gedowngrade naar 3.9 kun je niet meer naar 4.6.
  #15  
Oud 05-03-08, 12:21
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje Bekijk bericht
Volgens mij is dat juist het probleem, als je hebt gedowngrade naar 3.9 kun je niet meer naar 4.6.
Nee nog niet nee. Ik denk wel dat dit komt. In de toekomst is zon fakeblank bootloader wel handig, want als Apple toch besluit de bootloaders te updaten of aan te passen, dan zit je toch safe
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #16  
Oud 05-03-08, 12:30
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
Nee nog niet nee. Ik denk wel dat dit komt. In de toekomst is zon fakeblank bootloader wel handig, want als Apple toch besluit de bootloaders te updaten of aan te passen, dan zit je toch safe
Ik denk niet dat Apple de bootloaders ooit via iTunes of iets dergelijks aan gaat passen omdat een kans van een brick aanwezig is, wat ik me wel kan voorstellen is dat ze zo'n controle inbouwen die ArB beschrijft. Dit is voor hun niet een grote moeite. Ik zelf heb gedowngrade mbv ZiPhone2.5 maar als ik nu moest kiezen zou ik zeker voor de fake versie gaan.
Ik hoop overigens ook dat er een upgrade naar 4.6 wordt ontwikkeld..
  #17  
Oud 05-03-08, 12:36
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje Bekijk bericht
Ik denk niet dat Apple de bootloaders ooit via iTunes of iets dergelijks aan gaat passen omdat een kans van een brick aanwezig is, wat ik me wel kan voorstellen is dat ze zo'n controle inbouwen die ArB beschrijft. Dit is voor hun niet een grote moeite. Ik zelf heb gedowngrade mbv ZiPhone2.5 maar als ik nu moest kiezen zou ik zeker voor de fake versie gaan.
Ik hoop overigens ook dat er een upgrade naar 4.6 wordt ontwikkeld..
Zeg nooit, nooit
  #18  
Oud 05-03-08, 19:28
Questor Questor is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 95
Standaard

Zucht en ondertussen lopen er vele rond met een 3.9 BL door de laatste 1.1.4 upgrade... alleen maar hopen dat we ooit weer naar een 4.6 kunnen...
  #19  
Oud 05-03-08, 19:39
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Wat dan nog alsof 4.6 zo geweldig is... Die is niks beter dan 3.9

Greetz, Stiruam
  #20  
Oud 05-03-08, 19:40
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Questor Bekijk bericht
Zucht en ondertussen lopen er vele rond met een 3.9 BL door de laatste 1.1.4 upgrade... alleen maar hopen dat we ooit weer naar een 4.6 kunnen...
Waarom terug willen??
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waarschuwing over de fakeblank 3.9 bootloader ! ArB Archief 25 26-04-08 10:26
Virginize je iPhone (niet van Dev Team) mwagena Archief 17 25-10-07 23:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:27.