iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   3.9-fakeblank en 4.6-fakeblank bootloader van iPhone Dev Team (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/8719-3-9-fakeblank-4-6-fakeblank-bootloader-iphone-dev-team.html)

truckdiver 04-03-08 07:06

3.9-fakeblank en 4.6-fakeblank bootloader van iPhone Dev Team
 
voor de 3,9 sgold_bootrom:fakeblank [iPhone Dev Team]
3.9 NOR with bootrom locations blank - Hackint0sh
voor de 4,6 sgold_bootrom:fakeblank46 [iPhone Dev Team]

Fab1Man 04-03-08 10:48

Voor diegene die niet weet wat het inhoudt: je kunt je 4.6 bootloader iPhone downgraden naar deze 3.9 fakeblank bootloader. Hierdoor heb je alle huidige voordelen van de 3.9 bootloader, zoals de IPSF Style unlock, of de AnySIM unlock die beschikbaar is voor 1.1.4. Een ander voordeel is dat, mocht je moeten upgraden naar de 4.6 bootloader voor, garantie, custom bootloader etc. dit gewoon mogelijk blijft via software omdat dus de zogenaamde bootrom blank is. Nog makkelijker gezien is het eigenlijk gewoon een 3.9 bootloader met de exploit van 4.6 om de bootloader te up- of downgraden.

MacFoxx 04-03-08 10:50

Dit vind ik wel een interessante ontwikkeling. (Eindelijk ook weer nieuws van dev-team)

MacFly 04-03-08 12:24

Als ik het goed begrijp dan is dit DE manier om je bootloader te downgraden (want het is dus wel softwarematig te reversen!!!).

In het ideale geval zou Zibri deze fakeblank bootloader moeten incorporeren in ZiPhone....

Een "tutorial" om je bootloader te downgraden kan je vinden via deze link. Het gaat in deze tekst nog wel om de "echte" 3.9 BL (dus niet de fakeblank) (Niet voor beginners...);)

PS. thnx Fab1Man

Fab1Man 04-03-08 12:25

MacFly, die tutorial de je post is om de "echte" 3.9 bootloader erop te zetten en dus niet de fakeblank bootloader. Pas dat even aan ;).

MacFly 04-03-08 13:29

De volledige binary van de fakeblank 3.9 bootloader kan je downloaden via deze link.

De tutorial zoals hoger beschreven maakt wel gebruik van deze fakeblank bootloader (alleen is de tekst denk ik nog niet helemaal aangepast)

ControlSje 04-03-08 14:31

Even voor de zekerheid...Dit werkt toch alleen maar op een 4.6 BL? Als je een 4.6 had en je hebt hem al gedowngrade dan heeft het toch geen zin meer omdat je toch niet meer terug kan naar een 4.6?

En nu ik toch bij het onderwerp ben...Waarom kun je eigenlijk niet meer terug? Mischien is het een domme vraag :o, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk geworden.

MacFly 04-03-08 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 76452)
Even voor de zekerheid...Dit werkt toch alleen maar op een 4.6 BL? Als je een 4.6 had en je hebt hem al gedowngrade dan heeft het toch geen zin meer omdat je toch niet meer terug kan naar een 4.6?

En nu ik toch bij het onderwerp ben...Waarom kun je eigenlijk niet meer terug? Mischien is het een domme vraag :o, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk geworden.

dit kan inderdaad alleen van een 4.6 naar 3.9. Een 3.9 OTB kan dit niet, tenzij eerst HW naar 4.6 :rolleyes: en dan SW naar 3.9 (maar waarom zou je dit willen doen?)

Waarom dit niet kan? Dat weet ik ook niet precies...lees het maar eens op Hackint0sh...daar zitten een hoop mensen die dat waarschijnlijk wel weten...(Dev-team):)

batalhador 04-03-08 16:04

helaas dus niet upgraden of restore doen via itunes en unlocked en jailbroken en activated blijven maar evengoed de moeite waard

EDIT: lees net op zijn blog dat het nog niet veilig is heb het bestandje is gedownload en er staat met grote letters als je de readme opent "DO NOT USE THIS" you will probably brick your phone dus ik wacht op een veiligere het gaat hier om de Geomod bootloader.

MacFly 04-03-08 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door batalhador (Bericht 76490)
helaas dus niet upgraden of restore doen via itunes en unlocked en jailbroken en activated blijven maar evengoed de moeite waard

EDIT: lees net op zijn blog dat het nog niet veilig is heb het bestandje is gedownload en er staat met grote letters als je de readme opent "DO NOT USE THIS" you will probably brick your phone dus ik wacht op een veiligere het gaat hier om de Geomod bootloader.

Zou ik ook doen als ik een 4.6 had die ik nog niet naar 3.9 had gebracht. Maar er zijnaltijd wel early adaptors die het niet gaan kunnen laten...:cool::cool:

ArB 05-03-08 00:08

Ik heb het al vaker geroepen, maar als je alle berichten goed leest dan kun je dit programma maar beter wel gaan gebruiken met een 4.6 BL want apple zou kunnen gaan checken tijdens een upgrade naar een nieuwere firmware of je serienummer nog overeenkomt met je bootloader die je zou moeten hebben.
En een iphone met bootloader 3.9 uit 2008 kan dan door apple gebricked of non-upgradable gemaakt worden.
Heeft iemand daar wel eens bij stil gestaan ?

Microsoft heeft met de X-box een vergelijkbaar geintje gedaan met aangepaste bootloaders, en men kon niet meer live, dus waarom zou apple niet hetzelfde doen ?

Er komt binnenkort een programma'tje die een 4.6 naar een 3.9 fakeblank kunnen patchen.

batalhador 05-03-08 06:59

Vraag dat maar in een ander topic het gaat hier om bootloaders dus niet off-topic

truckdiver 05-03-08 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 76784)
Ik heb het al vaker geroepen, maar als je alle berichten goed leest dan kun je dit programma maar beter wel gaan gebruiken met een 4.6 BL want apple zou kunnen gaan checken tijdens een upgrade naar een nieuwere firmware of je serienummer nog overeenkomt met je bootloader die je zou moeten hebben.
En een iphone met bootloader 3.9 uit 2008 kan dan door apple gebricked of non-upgradable gemaakt worden.
Heeft iemand daar wel eens bij stil gestaan ?

Microsoft heeft met de X-box een vergelijkbaar geintje gedaan met aangepaste bootloaders, en men kon niet meer live, dus waarom zou apple niet hetzelfde doen ?

Er komt binnenkort een programma'tje die een 4.6 naar een 3.9 fakeblank kunnen patchen.

dan zet je de 3,9 toch naar 4,6bl:rolleyes:
deze versie is zopas uitgekomen
sgold_bootrom:fakeblank46 [iPhone Dev Team]

ControlSje 05-03-08 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 76815)
dan zet je de 3,9 toch naar 4,6bl:rolleyes:
deze versie is zopas uitgekomen
sgold_bootrom:fakeblank46 [iPhone Dev Team]

Volgens mij is dat juist het probleem, als je hebt gedowngrade naar 3.9 kun je niet meer naar 4.6.

Destiny 05-03-08 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 76918)
Volgens mij is dat juist het probleem, als je hebt gedowngrade naar 3.9 kun je niet meer naar 4.6.

Nee nog niet nee. Ik denk wel dat dit komt. In de toekomst is zon fakeblank bootloader wel handig, want als Apple toch besluit de bootloaders te updaten of aan te passen, dan zit je toch safe :)

ControlSje 05-03-08 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 76921)
Nee nog niet nee. Ik denk wel dat dit komt. In de toekomst is zon fakeblank bootloader wel handig, want als Apple toch besluit de bootloaders te updaten of aan te passen, dan zit je toch safe :)

Ik denk niet dat Apple de bootloaders ooit via iTunes of iets dergelijks aan gaat passen omdat een kans van een brick aanwezig is, wat ik me wel kan voorstellen is dat ze zo'n controle inbouwen die ArB beschrijft. Dit is voor hun niet een grote moeite. Ik zelf heb gedowngrade mbv ZiPhone2.5 maar als ik nu moest kiezen zou ik zeker voor de fake versie gaan.
Ik hoop overigens ook dat er een upgrade naar 4.6 wordt ontwikkeld..

Destiny 05-03-08 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 76925)
Ik denk niet dat Apple de bootloaders ooit via iTunes of iets dergelijks aan gaat passen omdat een kans van een brick aanwezig is, wat ik me wel kan voorstellen is dat ze zo'n controle inbouwen die ArB beschrijft. Dit is voor hun niet een grote moeite. Ik zelf heb gedowngrade mbv ZiPhone2.5 maar als ik nu moest kiezen zou ik zeker voor de fake versie gaan.
Ik hoop overigens ook dat er een upgrade naar 4.6 wordt ontwikkeld..

Zeg nooit, nooit ;)

Questor 05-03-08 18:28

Zucht en ondertussen lopen er vele rond met een 3.9 BL door de laatste 1.1.4 upgrade... alleen maar hopen dat we ooit weer naar een 4.6 kunnen...

Stiruam 05-03-08 18:39

Wat dan nog alsof 4.6 zo geweldig is... Die is niks beter dan 3.9 :p

Greetz, Stiruam

Michael 05-03-08 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Questor (Bericht 77173)
Zucht en ondertussen lopen er vele rond met een 3.9 BL door de laatste 1.1.4 upgrade... alleen maar hopen dat we ooit weer naar een 4.6 kunnen...

Waarom terug willen??


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:01.