iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   baseband downgraden zonder wi-fi (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/8844-baseband-downgraden-zonder-wi-fi.html)

-kriis 05-03-08 23:57

baseband downgraden zonder wi-fi
 
ik zit met een probleempje!
Ik heb een iphone gekocht waar geen Wi-Fi op zit je kan het niet aan klikken niks.
Nou had ik ergens gelezen dat je baseband dan gebrickt is ofzo, of de vorige eigenaar had iets fout gedaan met het proberen van unlocken, nou lees ik wel overal je baseband downgraden, maar ten eerste ik zit zonder Wi-Fi dus dat gaat moeilijk! want je moet dingen instaleren of winscp open hebben dat gaat dus niet.

ik zit er momenteel op de echt 1.1.4 ook de baseband daarvan +BL 3.9

kan iemand mij uitleggen wat ik kan doen?

truckdiver 06-03-08 00:00

download dit programma voor windows ZiPhone Download Server
restore (herstel) je iphone in itunes en laat ziphone draaien (druk op do it all)
bl wordt automatisch aangepast

-kriis 06-03-08 00:06

ja bl maar moet me baseband aangepast hebben naar die van 1.0.2

MacFly 06-03-08 00:18

je kan toch ook dingen op je iPhone krijgen via USB? iPhonebrowser geloof ik dat dat heet...

Destiny 06-03-08 00:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -kriis (Bericht 77378)
ja bl maar moet me baseband aangepast hebben naar die van 1.0.2

Probeer idd eerst eens je baseband te wissen met ZiPhone. Dit kun je gewoon in 1.1.4 doen. Zet hem wel eerst in recovery mode.

Daarna kan je wi-fi terug zijn. Heb je hem al vanuit DFU naar 1.1.4 herstelt ?? Als je dat nog niet hebt geprobeerd probeer dat eerst.

Houd er wel rekening mee dat er een kans bestaat dat je je Wi-Fi niet softwarematig terug krijgt. Heb veel verhalen gehoord ( en had er zelf ook eerst 1 ) waarbij ik de Wi-Fi echt niet terug kreeg.

Dus je bent alvast gewaarschuwd

Michael 06-03-08 00:21

Ja het kan ook een hardware probleem zijn. Heb er hier al twee gehad

-kriis 06-03-08 00:26

ja ik weet niet bt doet het ook niet

Michael 06-03-08 00:28

Dan is het software en kan je het herstellen door naar 114 te gaan

-kriis 06-03-08 00:45

ja bt kan je dan weer aanvinken maar bij infoo staan dan alleen maar nulletjes! en Wi-Fi nog steeds defect!

Destiny 06-03-08 00:52

Ben bang dat hij stuk is.....

-kriis 06-03-08 00:55

owjah trouwens batterij is ook snel leeg en laat zeer snel op, ik denk als je er niks mee doet dat hij dan net 12 uur vol houd ik denk nog wel veel minder!
ik heb hier wel dingen over gelezen enzoo, dat je moet downgraden naar 1.0.2 maar ook de baseband, maar de baseband kan je alleen downgraden met winscp en openssh en als je dat wilt activeren heb je Wi-Fi nodig(A) maarja als het niet op te lossen is. maakt niet uit!:P had die iphone tog voor goedkoop prijsje

Lantaarnpaal 06-03-08 00:56

Hm ik heb dit probleem ook, heb ook BL3.9, FW1.1.4 en BB 04.04.05_G. Wat doet de iErase optie van ZiPhone onder "Advanced" nou precies? Downgrade deze je baseband ofzo? Of "restored" hij de baseband?

Destiny 06-03-08 01:08

Probeer het zou ik zeggen. Als jij hetzelfde probleem hebt heb je geen andere keuze.
Volgens mij downgrade ie je baseband naar de 1.0.2.

froghn 06-03-08 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -kriis (Bericht 77370)
ik zit met een probleempje!
Ik heb een iphone gekocht waar geen Wi-Fi op zit je kan het niet aan klikken niks.
Nou had ik ergens gelezen dat je baseband dan gebrickt is ofzo, of de vorige eigenaar had iets fout gedaan met het proberen van unlocken, nou lees ik wel overal je baseband downgraden, maar ten eerste ik zit zonder Wi-Fi dus dat gaat moeilijk! want je moet dingen instaleren of winscp open hebben dat gaat dus niet.

ik zit er momenteel op de echt 1.1.4 ook de baseband daarvan +BL 3.9

kan iemand mij uitleggen wat ik kan doen?

Op modmyphone staat een programma met een soort "finder" waarmee je via USB op je iphone kan komen en programma kan toevogen weghalen etc. Werkt als WINSCP/FUGU maar dan via de kabel. Er zijn een aantal versies waarvan de v021 in het linkje werkt zonder extra patch.

h$$p://www.modmyifone.com/forums/showthread.php?t=31884


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:53.