//

Help Probleem

Help Probleem discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik denk dat ik mijn iphone naar de ***** heb geholpen en vraag me af of er een oplossing hiervoor is. Ik had een werkende ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-01-08, 02:44
Bealeo Bealeo is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Tiel
Berichten: 63
Standaard iPhone defect? Reboot loop + rare tekst

Ik denk dat ik mijn iphone naar de ***** heb geholpen en vraag me af of er een oplossing hiervoor is. Ik had een werkende OTB 1.1.2 die ik geupdate had naar 1.1.3 (van Nate) en weer terug wou naar 1.1.2.

Eerst downgrade naar 1.1.1 maar kon hem toen niet jailbraken (Safari crash maar geen reboot dus kwam niet op springboard). Uit ellende restore gedaan in itunes maar die heeft 1.1.3 van Apple erop gezet ! Restore naar 1.1.1 in iTunes werkte niet (itunes zegt elke keer kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1)). Toen heb ik deze stappen gevolgd:

Citaat:
If your restore fails quickly, you have to make the iPhone a little more receptive. Grab the classic iBrickr, and open it up while your phone is in the "Connect to iTunes" mode. There will be an option
to "Begin the downgrade to firmware 1.0.2". Click that one. Your iPhone screen will turn white and iTunes will again complain about restoring. Do the Shift-Restore trick again, and this time it will work, minus the 1015 error, which iBrickr can get around (restart iBrickr when it happens).
Dit ging volledig fout ! Tijdens downloaden van 1.0.2 liep iBrickr vast en kreeg ik groene scherm op iPhone. iBrickr nog een keer gestart en geklikt op Free my iPhone maar toen ging mijn iPhone ineens rebooten in loop en kreeg rare teksten te zien.

Ik heb een video hiervan gemaakt, download het HIER.

- In recovery mode zetten is niet mogelijk, als ik aan/uit knop + home knop langer dan 30 sec houd gaat de iPhone uit maar als ik hem weer aanzet gaat ie weer gezellig verder met reboot loop.

- Hij wordt niet herkend door iTunes of iBrickr tijdens reboot loop of als ie uitstaat.

Iemand oplossing hiervoor ? Wat kan ik nog meer proberen ?

Laatst gewijzigd door Bealeo; 27-01-08 om 02:50.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-01-08, 03:29
Bealeo Bealeo is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Tiel
Berichten: 63
Standaard

Het zag er naar uit dat ie helemaal kapot was maar ik heb iets geprobeerd en dat werkte gelukkig ! Heb hem via power adapter aangesloten (niet via computer dus) en toen kwam ik wel in recovery mode dus snel restore gedaan in iTunes naar 1.1.3 en reboot probleem is opgelost !

Toen via iTunes toch gelukt om te restoren naar 1.1.1 maar nu geeft de iPhone melding:

Incorrect SIM - Insert an unlocked and valid SIM to activate iPhone"

Er zit gewoon de originele O2 (is UK iPhone) simkaart erin. Simkaart uithalen en weer in doen + reboor helpt niet. Melding krijg ik dus op iPhone direct nadat ik hem na downgrade van Recovery Mode uithaal met iBrick....
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_1779.jpg‎ (40,8 KB, 32x gelezen)

Laatst gewijzigd door Bealeo; 27-01-08 om 04:38.
  #3  
Oud 27-01-08, 10:33
Limoonux Limoonux is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 33
Standaard Loop na reboot met ibrikr

Beste,ik had een iphone van een vriend waarop de 1.1.3 was geinstalleerd,na een restore naar 1.1.1 en een "boot the phone"met ibrikr kreeg ik ook een loop met tekst en telkens een reboot.Heb hem op dezelfde wijze hersteld als jij,in restore mode gekregen door de iphone aan de stroom te hangen en niet aan de pc,heb dan terug 1.1.1 geinstalleerd en de reboot met ibrikr werkte toen wel.Ik heb dan een jailbreak uitgevoerd via *#307# en de jailbreakme.com,dan gevirginized(omdat de baseband nog altijd die van 1.1.2 is)via de installer.Terug de 1.1.1 erop gezet,jailbreak en unlock,alles werkte toen terug,dan upgrade naar 1.1.2,jailbreak en terug unlock,en verder getweaked naar NL,...enz.hopelijk lukt dit ook voor jou.
  #4  
Oud 27-01-08, 11:17
Bealeo Bealeo is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Tiel
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limoonux Bekijk bericht
Beste,ik had een iphone van een vriend waarop de 1.1.3 was geinstalleerd,na een restore naar 1.1.1 en een "boot the phone"met ibrikr kreeg ik ook een loop met tekst en telkens een reboot.Heb hem op dezelfde wijze hersteld als jij,in restore mode gekregen door de iphone aan de stroom te hangen en niet aan de pc,heb dan terug 1.1.1 geinstalleerd en de reboot met ibrikr werkte toen wel.Ik heb dan een jailbreak uitgevoerd via *#307# en de jailbreakme.com,dan gevirginized(omdat de baseband nog altijd die van 1.1.2 is)via de installer.Terug de 1.1.1 erop gezet,jailbreak en unlock,alles werkte toen terug,dan upgrade naar 1.1.2,jailbreak en terug unlock,en verder getweaked naar NL,...enz.hopelijk lukt dit ook voor jou.
Bedankt voor je reactie.

Ik krijm hem zo niet gejailbreakt omdat ie waarschijnlijn incorrect sim melding geeft want bij laatste stap na install van appsnap gaat de iphone niet reebooten dus krijg ik geen toegang tot springnoard
  #5  
Oud 27-01-08, 11:48
Faithz Faithz is offline
• iOS 4.0
• 3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 110
Stuur een bericht via MSN naar Faithz
Standaard

Ziet itunes je iphone nog wel?

Want dan moet je appsnapp nog eens proberen maar dan terwijl je verbonden bent met itunes.
  #6  
Oud 27-01-08, 11:50
Bealeo Bealeo is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Tiel
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Faithz Bekijk bericht
Ziet itunes je iphone nog wel?

Want dan moet je appsnapp nog eens proberen maar dan terwijl je verbonden bent met itunes.
Het is me nu ineens wel gelukt om 1.1.1 te jailbreaken dus ik heb weer toegang tot springboard en installer.

Melding van " Incorrect SIM - Insert an unlocked and valid SIM to activate iPhone" is nog steeds niet weg trouwens !

Zal straks eent okteprep draaien en updaten naar 1.1.2 en kijken wat ie dan doet.
  #7  
Oud 27-01-08, 12:13
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Het zal je in ieder geval niet gaan lukken om te bellen. Als je 1.1.3 van apple erop gezet hebt is je baseband aangepast en die is nog niet terug te veranderen..
  #8  
Oud 27-01-08, 12:28
Bealeo Bealeo is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Tiel
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo Bekijk bericht
Het zal je in ieder geval niet gaan lukken om te bellen. Als je 1.1.3 van apple erop gezet hebt is je baseband aangepast en die is nog niet terug te veranderen..
Wel met een TurboSim oplossing toch ?
  #9  
Oud 27-01-08, 12:31
sossienl's schermafbeelding
sossienl sossienl is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Blaricum
Berichten: 601
Standaard

Als je in die loop zit waar over gepraat wordt, kun je dit erg gemakkelijk oplossen door je iPhone (tijdens die loops) de homebutton ingedrukt te houden en vervolgens aan te sluiten op je PC.

Dan schiet hij weer terug!

Het is dus volgens mij niet nodig om een herstel uit te voeren, maar hier wil ik geen €100 op zetten.. Je kunt het in ieder geval proberen, als je tegen dit probleem aanloopt
__________________
iPhone (web) developer. Kijk op http://www.appsstore.nl voor alle Nederlandse iPhone apps! Twitter? klik!
  #10  
Oud 27-01-08, 12:32
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bealeo Bekijk bericht
Wel met een TurboSim oplossing toch ?
Nou daar heb ik nog niets over gehoord
  #11  
Oud 27-01-08, 12:33
Bealeo Bealeo is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Tiel
Berichten: 63
Standaard

sossienl, dat is al opgelost.


Heb nou 1.1.2 erop staan trouwens allen krijg ik hem niet jailbraken. Als ik windows.bat start (1.1.2-jailbreak) dan zegt ie dat ik eerst oktoprep moet draaien terwijl dat zeker weten al gedaan heb.
  #12  
Oud 27-01-08, 12:39
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Heb je van 1.1.1 naar 1.1.2 een restore of een upgrade naar 1.1.2 gedaan. Waarschijnlijk een restore want dan wordt oktoprep namelijk verwijderd. Nu moet je dus weer eerst terug naar 1.1.1 en dan oktoprep erop zetten en dan weer kiezen voor (shift+klik) upgrade en kiezen voor 1.1.2

Dan blijft oktoprep er wel opstaan.
  #13  
Oud 27-01-08, 12:49
Bealeo Bealeo is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Tiel
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo Bekijk bericht
Heb je van 1.1.1 naar 1.1.2 een restore of een upgrade naar 1.1.2 gedaan. Waarschijnlijk een restore want dan wordt oktoprep namelijk verwijderd. Nu moet je dus weer eerst terug naar 1.1.1 en dan oktoprep erop zetten en dan weer kiezen voor (shift+klik) upgrade en kiezen voor 1.1.2

Dan blijft oktoprep er wel opstaan.
Zal even in stappen uitleggen...

1. Restore in iTunes naar 1.1.3 (origineel)
2. Downgrade naar 1.1.1 in iTunes (Shift+Restore dan 1.1.1 laden)
3. Kreeg direct na downgrade Incorrect SIM - Insert an unlocked and valid SIM to activate iPhone" melding
4. Ging gewoon verder met jailbraken van 1.1.1 (jailbreakme.com), gelukt maar Incorrect SIM - Insert an unlocked and valid SIM to activate iPhone" melding bleef nog steeds.
5. Oktoprep gedraait en toen ie klaar was (kon updaten naar 1.1.2 zei die) heb ik hem gereboor en in itunes met Shift-restore 1.1.2 erop gezet.
6. Incorrect SIM - Insert an unlocked and valid SIM to activate iPhone" melding is er nog steeds...
7. windows.bag (van 1.1.2-jailbreak) gestart maar hij zeikt dat er geen oktoprep is gedraait dus kan ie niet doorgaan.
8. PC gereboot, iphone gereboot en nog een een keer geprobeert maar same gezeik.
  #14  
Oud 27-01-08, 12:51
sossienl's schermafbeelding
sossienl sossienl is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Blaricum
Berichten: 601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bealeo Bekijk bericht
sossienl, dat is al opgelost.


Heb nou 1.1.2 erop staan trouwens allen krijg ik hem niet jailbraken. Als ik windows.bat start (1.1.2-jailbreak) dan zegt ie dat ik eerst oktoprep moet draaien terwijl dat zeker weten al gedaan heb.

i Know, meer voor de mensen die hier met hetzelfde probleem komen
  #15  
Oud 27-01-08, 13:32
Bealeo Bealeo is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Tiel
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sossienl Bekijk bericht
i Know, meer voor de mensen die hier met hetzelfde probleem komen
Heb de oplossing zelf ook gepost. Je kan dan het beste via power adapter aansluiten (niet via computer dus) en dan in recovery mode zetten en aan pc aansluiten.

Heb nou een jailbroken 1.1.2. Probleem was dat ik ipv Shift+Update, Shift+restore had gedaan tijdens updaten naar 1.1.2 en dan raakt ie oktoprep inderdaad kwijt en gaat ie zeiken dat je dat eerst moet installeren.

Nu zit ik dus met een 1.1.2 jailbroken met meldtin "Incorrdct SIM - Iphone must be used with an aprroved SIM".

Ben benieuwd of die zal werken met TurboSIM aangezien ik hem naar 1.1.3 had geupdate via iTunes dus nieuwe baseband ? Heb nu bij About 04.03.13_G bij Modem Firmware en dat werkt niet met TurboSIM ?
  #16  
Oud 27-01-08, 15:24
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bealeo Bekijk bericht
Zal even in stappen uitleggen...

1. Restore in iTunes naar 1.1.3 (origineel)
2. Downgrade naar 1.1.1 in iTunes (Shift+Restore dan 1.1.1 laden)
3. Kreeg direct na downgrade Incorrect SIM - Insert an unlocked and valid SIM to activate iPhone" melding
4. Ging gewoon verder met jailbraken van 1.1.1 (jailbreakme.com), gelukt maar Incorrect SIM - Insert an unlocked and valid SIM to activate iPhone" melding bleef nog steeds.
5. Oktoprep gedraait en toen ie klaar was (kon updaten naar 1.1.2 zei die) heb ik hem gereboor en in itunes met Shift-restore 1.1.2 erop gezet.
6. Incorrect SIM - Insert an unlocked and valid SIM to activate iPhone" melding is er nog steeds...
7. windows.bag (van 1.1.2-jailbreak) gestart maar hij zeikt dat er geen oktoprep is gedraait dus kan ie niet doorgaan.
8. PC gereboot, iphone gereboot en nog een een keer geprobeert maar same gezeik.
Heb je mijn post ook gelezen? Je moet namelijk niet shift-restore doen, maar shift-update!
  #17  
Oud 27-01-08, 15:28
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Nevermind...........
  #18  
Oud 27-01-08, 15:29
Bealeo Bealeo is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Tiel
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo Bekijk bericht
Heb je mijn post ook gelezen? Je moet namelijk niet shift-restore doen, maar shift-update!
Jep ! Door jou post heb ik nou een werkende 1.1.2 maar zoals je zei werkt telefoon functie waarschijnlijk niet omdat 1.1.3 ook baseband update ? Heb nog geen TurboSim om te testen.

For the info....

  #19  
Oud 06-03-08, 12:58
superzemie superzemie is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Stad van de toekomst
Berichten: 59
Standaard Help Probleem

hallo,
wou wat doen met iBricker en toen zei hij dat hij ging booten?
Nu doet de iphone steeds begin logo en dan zwart scherm met witte tekst die snel naar beneden gaat,
dit gebeurt steeds opnieuw en kan dit niet stoppen
wat kan ik nu het beste doen,
itunes herkent hem niet en kom niet in menu.

ik hoor het

dank
  #20  
Oud 06-03-08, 13:07
sossienl's schermafbeelding
sossienl sossienl is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Blaricum
Berichten: 601
Standaard

Verplaatst
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Netwerk probleem en ander probleem Dannybevers iPhone algemeen 0 21-11-09 00:19
Windows: Itunes probleem of Firmware 3.1 probleem ? satfreak1969 iTunes 0 22-09-09 15:05
iTunes Wi-Fi music store probleem en sms app probleem bart2jes Wi-Fi 0 24-06-09 22:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:11.