iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Welke methodes zijn er en welke is het meest geschikt voor mij ? (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/9056-welke-methodes-zijn-welke-meest-geschikt-voor.html)

Sasce 13-04-08 13:04

ok, de button is ingedrukt.. Nu is er geen weg meer terug..

en nu maar afwachten :rolleyes:

yingie 13-04-08 13:09

Haha, gaat goedkomen, hoor.

Sasce 13-04-08 13:15

Top, het werkt!! heel relaxed, bedankt voor je hulp!

yingie 13-04-08 13:30

Mooi, mooi:D

Sasce 13-04-08 13:38

nog even één vraagje.

Ik heb er nu nog geen installer op staan. Als ik applicaties van derden erop wil zetten heb ik deze wel nodig toch??

Ik wilde namelijk Nederlands en nummerherkenning erop zetten. Ik las in dat topic dat je die installer kon downloaden dus, ik dat proberen, alleen als ik dat doe vraagt ie welke firmware ik heb. De opties die ik kan aanvinken zijn 1.0.0, 1.0.1 en 1.0.2.

Dit zijn dus oudere firmwares maar maakt dat uit?

en nog een klein vraagje, hoe krijg ik mijn contacten die op mijn simkaart staan te zien?

yingie 13-04-08 13:45

Installer had je toch aangevinkt bij de jailbreak/activatie/unlock? Handmatig op je iPhone zetten is lastig. De methode die jij beschrijft werkt niet voor jou en is eigenlijk ver achterhaald.

Je zou 'm kunnen SSH-en naar je iPhone met WinSCP of anders met iBrickr.

yingie 13-04-08 13:46

1 Bijlage(n)
Bijgaand Installer om handmatig te SSH-en of iBrickr-en.

yingie 13-04-08 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sasce (Bericht 97658)

en nog een klein vraagje, hoe krijg ik mijn contacten die op mijn simkaart staan te zien?

In Installer.app (als je 'm erop hebt gekregen) kun je de source van iFoneguide toevoegen. Zij hebben in hun iFoneguide Apps een handige app genaam iSim of Simport (een van de twee, haha), waarmee je contacten van je sim op je iPhone kunt zetten. De source is: ifoneguide.nl/114

croiman 13-04-08 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yingie (Bericht 97663)
Bijgaand Installer om handmatig te SSH-en of iBrickr-en.

vergeet de map niet in lbrary/installer waar de source instaan, anders zal hij niks kunnen laden, gewoon al de standaard sources.

Sasce 13-04-08 14:04

dat is een beetje balen dan want dat gaat me denk ik niet lukken..

die installer staat er bij de laatste versie van iliberty niet tussen. Behalve dan die Cydia optie die ik beschreef. Kan ik niet nogmaals jailbraken en dan die Cydia erop zetten?

croiman 13-04-08 14:16

die staat er wel bij, bij advanced. Ik heb de laatste versie van liberty ook, maar je moet em eerst manueel downloaden, en dan kun je em kiezen samen met SSH enz...

yingie 13-04-08 14:17

Dat kan altijd, ja, zal ook geen probleem opleveren.

@ Croiman: Combineert iLiberty trouwens Installer én Cydia met één vinkje? Of is dit de versie waarin iLiberty exclusief met Cydia gaat? Dan zou eventueel een eerdere versie van iLiberty soelaas bieden.

yingie 13-04-08 14:18

Haha, mijn vraag beantwoord.

Sasce 13-04-08 14:20

ik moet die instaler dus manueel downloaden.. maar waar kan ik dat doen :confused:

voel me echt een noob nu ;).

sorry voor alle vragen die ik daarom stel

yingie 13-04-08 14:30

1 Bijlage(n)
Zie bijgaand de Installer.app. Even ont-zippen en ergens in een map zetten.
Dan kun je bij iLiberty onder 'advanced' de optie 'Kies eigen payload' (of iets dergelijks): daarnaast staat dan een browse-venstertje. Daarmee kun je de ont-zipte Installer.app selecteren in iLiberty en deze vervolgens weer in je jailbreak/unlock zetten.
Overigens kun je ook best Cydia + BSD aanvinken erbij. Kan geen kwaad en BSD heb je nodig om andere apps te installeren. Vink ook meteen SSH aan.

Goiphone 13-04-08 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yingie (Bericht 97575)
Een keer eruit halen en weer erin? Werkt de kaart wel in een andere GSM? Werkt een andere SIM wél in je iPhone? Anders even de hele jailbreak/unlock-procedure opnieuw doen met je Telfort-kaart erin.

Heb de procedure inderdaad opnieuw gedaan u met de telfort sim kaart erin, en het werkt.

Thnx.

yingie 13-04-08 14:57

Mooi zo.......;)

Micronics 13-04-08 18:05

Goede, duidelijke uitleg. heb slechts een vraagje:
Kan iemand mij vertellen wat het voordeel is van BootNeuter als je een 1.1.4 hebt unlocked met ZiPhone 3.0?

ArB 13-04-08 18:08

Bootneuter zet je bootloader weer terug naar orginele staat. ;)
Dus van 3.9 naar 4.6

Micronics 13-04-08 19:50

Aha, Dat klinkt goed. Is er ook een menutje waar je kan controleren wat er nu op staat? of kan ik dat via SSH in een filtje vinden of zo?

Micronics 13-04-08 20:12

Et Hopla. Het antwoord is: je kan het zien met BootNeuter zelf. Was idd naar 3.9 teruggezet en is nu netjes 4.6. Mijn dank is groot.

En idd lijkt het alsof er betere ontvangst is. Al kan dat ook slechts een visuele weergave verandering zijn ;)

beginner 14-04-08 20:04

Mijn iPhone is nog niet gebruikt (helemaal nieuw uit het doosje rechtstreeks uit de VS)

Serienr begint met: 75745 dus van week 45
Via emergencycall: 04.04.05_G

Mag ik er van uitgaan dat dit een iphone is met 1.1.4 en 4.6 bootloader zodat ik de handleiding kan gebruiken van Iliberty+ kan gebuiken (met bootloader downgrade) ?

handleiding: https://forum.iculture.nl/f59/i...s-ilberty.html

Alvast bedankt

Superbeginner

yingie 14-04-08 20:31

Yup, dat kan. Je hoeft je iPhone ook niet te restoren, maar meteen door iLiberty halen. Zorg wel dat iTunes en iTunes-helper tijdens dit proces zijn afgesloten.

beginner 14-04-08 21:21

Bedankt,

ALs ik mijn bestaande SIM-kaart in de iphone steek, komt er een bericht op: "SIM Locked"..... oei...

ControlSje 14-04-08 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beginner (Bericht 98408)
Bedankt,

ALs ik mijn bestaande SIM-kaart in de iphone steek, komt er een bericht op: "SIM Locked"..... oei...

Dit is de PIN van de SIM. Gewoon PIN code invullen.

yogie18 15-04-08 00:58

vraagje over unlocken met PWnage
 
Ik heb getracht mijn iphone te unlocken met PWnage maar ik krijg steeds tijdens de reboot de fout melding 1604 te zien in iTunes kan iemand mij uit de brand helpen?

Micronics 15-04-08 10:15

Je kan proberen hem uit restore mode te halen met ZiPhone en het dan opnieuw te proberen. Ik zie dat iLiberty dezelfde functionaliteit heeft en heb inmiddels begrepen dat iLiberty the choice for unluck for now is.

yingie 15-04-08 13:15

Voor de Mac is Pwnage toch wel dé tool. Maar ik heb begrepen dat soms de payload voor problemen zorgt, dus een keer zonder payload proberen?

RoW^ 15-04-08 15:22

Kan je ook met een DE versie unlucken? of geldt dit alleen voor een USA? vroeg ik me altijd wel af.

yingie 15-04-08 16:03

Een iPhone is een iPhone, Amerikaans of Duits maakt niet uit.

RoW^ 15-04-08 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yingie (Bericht 98872)
Een iPhone is een iPhone, Amerikaans of Duits maakt niet uit.

Okay dank u, dat vroeg ik me gewoon ff af.

Maar waarom kopen mensen dan in de Verenigde Staten ipv Duitsland? Is dat vanwege het lage dollarkoers?

beginner 15-04-08 16:20

Prijs in USA 275 euro (8GB, taksen inbegrepen)

yingie 15-04-08 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beginner (Bericht 98886)
Prijs in USA 275 euro (8GB, taksen inbegrepen)

Lijkt me duidelijk:p

RoW^ 15-04-08 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beginner (Bericht 98886)
Prijs in USA 275 euro (8GB, taksen inbegrepen)

:O

Hier heb ik helemaal niet aan gedacht, dus iPhone 8GB inclusief btw en alles 275 euro? sité?

ik kom uit op 284 euro uit inderdaad met shipping en alles(ebay)
Sorry mods als ik dit hier niet mag discussieren

medico 15-04-08 18:50

Heb een iphone bootlader 3.9 werkte op 1.1.2 restore gedaan naar 1.1.2 in itunes en nu staat ie in emergency mode "slide for emergency" iemand een idee welke code in te toetsen?

yingie 15-04-08 19:07

Wat voor code? Staat erachter het logo van iTunes met het stekkertje? Dan moet je 'm nu eerst jailbreaken en unlocken.

Micronics 15-04-08 19:18

Slide 4?
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door medico (Bericht 98971)
Heb een iphone bootlader 3.9 werkte op 1.1.2 restore gedaan naar 1.1.2 in itunes en nu staat ie in emergency mode "slide for emergency" iemand een idee welke code in te toetsen?

Dit betekent dat je er nu nog niet mee kan bellen. Je kunt allen alarmnummers bellen. Je moet hem wel even unlocken natuurlijk. Zoek even op iLiberty of kijk in dit forum op de eerste pagina...

beginner 16-04-08 12:42

Eergisteren mijn nieuwe iphone bewerkt met liberty+

Ik ging af op de handleiding van de oudere versie van Iliberty+. Ik heb dus helaas geen installer geïnstalleerd.

Ik wens nu de elementen te installeren die zeer nuttig zijn. Ik dacht aan installer, openssh en BSD subsystem.

Zijn er nog zeer nuttige/noodzakelijke elementen ???

Als je de [wiki=1629]Installer[/wiki] app. wil installeren met Iliberty+ moet je dan Iliberty+ openen en installer aanvinken in advanced en dan download drukken (of een andere knop zoals go for it???) Mag ik de drie payloads tegelijk downloaden ????

Micronics 16-04-08 17:57

Ik heb het nog niet gepoogd, maar het lijkt me juist de bedoeling om meerdere apps in een payload te drukken. het mooie is dat je dan in een keer de hele rambam kan laten uitvoeren. lijkt mij een prima manier om een OTB geschikt te maken of om na een restore snel weer een lekker apparaatje te hebben.

Lance Law 17-04-08 15:55

Iliberty+ heeft bij mij feilloos gewerkt. https://forum.iculture.nl/images/icons/icon14.gif Nu zou ik nog graag mijn nummers op mijn simkaart kunnen lezen. Ik weet dat dit met simport zou gaan. Maar daar heb je installer.app voor nodig. Kan ik deze nu nog via Iliberty+ installeren ? Of gaat hij dan nog vanalles opnieuw waardoor het in de soep loopt ?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:00.