//

Bootloader versies wat is het verschil.

Bootloader versies wat is het verschil. discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Alles unlockdraadjes doorspittende kom ik steeds weer tegen dat sommige unlockers de bootloader ongewijzigd c.q. op 4.6 laten en andere deze omzetten naar 3.9. Los ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11-03-08, 15:12
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard Bootloader versies wat is het verschil.

Alles unlockdraadjes doorspittende kom ik steeds weer tegen dat sommige unlockers de bootloader ongewijzigd c.q. op 4.6 laten en andere deze omzetten naar 3.9.

Los van de merites van al die unlockprogramma's is er 1 stuk informatie nergens duidelijk te vinden namelijk het antwoord op de vraag

"Wat is nu eigenlijk het verschil tussen die 2 versies"
oftewel
"Waarom zou aan de een de voorkeur gegeven moeten worden boven de andere".
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-03-08, 15:34
dominator dominator is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 21
Standaard

Vroegâh was het zo dat alleen 3.9 bootloaders met Anysim te unlocken waren. De 4.6 versies zijn beter beveiligd waardoor dat niet meer kan. Simpel gezegd wil je dus het liefst een 3.9 BL.

Sinds enige tijd zijn er ook 'open' bootloaders uit, deze kan je gebruiken en hebben een aantal voordelen. Het toeval wil dat deze juist een 4.6 bootloader nodig hebben om geïnstalleerd te worden dus heb je weer een probleem met 3.9. Ik blijf van mening dat een 3.9 altijd beter is aangezien je de baseband nog kan downgraden (wat niet kan met de 4.6, wel weer met die 'custom 4.6' zoals ik het nu begrijp).

Nu weet je ongetwijfeld dat bijv. Ziphone ook 4.6 bootloaders unlockt maar dit is niet helemaal waar, Ziphone schrijft 'een' 3.9 Bootloader naar je telefoon om hem te unlocken. Je bootloader wordt dus gedowngrade. Dit heeft weer als nadeel dat je dus die custom bootloader niet kan gebruiken, zoals het er nu naar uit ziet. Maar ik zie niet in waarom je die custom zou willen hebben als je al een 3.9 bootloader hebt. Dit is iets wat ik graag zou willen weten.
  #3  
Oud 11-03-08, 16:09
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominator Bekijk bericht
... Nu weet je ongetwijfeld dat bijv. Ziphone ook 4.6 bootloaders unlockt maar dit is niet helemaal waar, Ziphone schrijft 'een' 3.9 Bootloader naar je telefoon om hem te unlocken. Je bootloader wordt dus gedowngrade. Dit heeft weer als nadeel dat je dus die custom bootloader niet kan gebruiken, zoals het er nu naar uit ziet ...

https://forum.iculture.nl/f14/i...der-4-6-a.html
  #4  
Oud 15-03-08, 17:57
midon's schermafbeelding
midon midon is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 337
Stuur een bericht via MSN naar midon Stuur een bericht via Yahoo naar midon
Standaard

Een boeiende discussie, dus het enige verschil tussen 4.6 en 3.9 is dat 4.6 een betere beveiliging heeft . Dus het geen verschil maakt op welke bootloader je draait. Of kan het dan zo zijn dat je in de toekomst problemen kan krijgen met updates en bootloader 3.9 ?
  #5  
Oud 15-03-08, 18:00
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Niemand kan in de toekomst kijken of de downgrade van een 4.6 naar 3.9 nadelige gevolgen heeft. Op dit moment heb je er alleen maar voordelen van. Garantie in Nederland is toch 0,0
Ik persoonlijk zou de 3.9 fakeblank gebruiken omdat die nog terug kan naar 4.6
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #6  
Oud 15-03-08, 18:04
midon's schermafbeelding
midon midon is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 337
Stuur een bericht via MSN naar midon Stuur een bericht via Yahoo naar midon
Standaard

Maar het enige verschil is de beveiliging?
  #7  
Oud 15-03-08, 18:09
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Ja voorlopig lijkt het er wel op ja dat dit de insteek is van de nieuwe bootloader. Zou me ook niets verbazen als er weer een nieuwe versie komt met de firmware 2.0 in Juni
  #8  
Oud 15-03-08, 19:55
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArB Bekijk bericht
Niemand kan in de toekomst kijken of de downgrade van een 4.6 naar 3.9 nadelige gevolgen heeft. Op dit moment heb je er alleen maar voordelen van. Garantie in Nederland is toch 0,0
Ik persoonlijk zou de 3.9 fakeblank gebruiken omdat die nog terug kan naar 4.6
Wat mij onduidelijk is "waarom kan een 4.6 probleemloos gedowngrade worden naar 3.9 en waarom kan een 3.9 niet weer teruggezet worden".

Mij lijkt dat de BL gewoon een stuk data in het geheugen is en dus simpel gewijzigd kan worden.
  #9  
Oud 15-03-08, 19:59
midon's schermafbeelding
midon midon is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 337
Stuur een bericht via MSN naar midon Stuur een bericht via Yahoo naar midon
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Wat mij onduidelijk is "waarom kan een 4.6 probleemloos gedowngrade worden naar 3.9 en waarom kan een 3.9 niet weer teruggezet worden".

Mij lijkt dat de BL gewoon een stuk data in het geheugen is en dus simpel gewijzigd kan worden.
Als het simpel weg een stukje software is zou je met behulp van b.v. Winscp een kopie van je bootloader 4.6 op je computer kunnen zetten als backup en 3.9 kunnen installeren. Maar dit lijkt me iets te simpel gedacht.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat is het verschil tussen unlocken/jailbreaken? MCMRTN Jailbreak 1 15-06-10 22:03
onbeperkt internet en hotspots, wat is het verschil ? olivier08 Odido (T-Mobile) 8 26-09-08 12:28
verschil bootloader 3.9 en 4.6 jorikk Unlock [archief] 69 20-07-08 22:36
Verschil bootloader 3.9 en 4.6 ? Lance Law Archief 1 29-04-08 14:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:54.