iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Begrippen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/)
-   -   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/1247-jailbreak.html)

DonPalla 21-05-09 14:54

Ik heb gisteren mijn Iphone3G 16gb wit binnen gehad, maar ik heb nog 3 maanden mn oude abbo en wil mn Iphone dus graag jailbreaken, nou ben ik niet heel erg technisch, dus laat ik het een vriend van me doen, die nogal thuis is in dit soort praktijken:D.

Maar voordat ik het laat doen had ik 2 vraagjes:

1. Is het al mogelijk om te jailbreaken en te unlocken voor nieuwe Iphone 3G's?

2. Hoe groot is het risico als je zoiets gaat doen met je Iphone (als je het door iemand laat doen die er echt verstand van heeft natuurlijk:p), dat je Iphone onbruikbaar wordt, want dat zou k wat zonde vinden:o...

Alvast bedankt!

King1987 21-05-09 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DonPalla (Bericht 288191)
Ik heb gisteren mijn Iphone3G 16gb wit binnen gehad, maar ik heb nog 3 maanden mn oude abbo en wil mn Iphone dus graag jailbreaken, nou ben ik niet heel erg technisch, dus laat ik het een vriend van me doen, die nogal thuis is in dit soort praktijken:D.

Maar voordat ik het laat doen had ik 2 vraagjes:

1. Is het al mogelijk om te jailbreaken en te unlocken voor nieuwe Iphone 3G's?

2. Hoe groot is het risico als je zoiets gaat doen met je Iphone (als je het door iemand laat doen die er echt verstand van heeft natuurlijk:p), dat je Iphone onbruikbaar wordt, want dat zou k wat zonde vinden:o...

Alvast bedankt!

1. Gebruik de zoekfucntie eens, jailbreaken heel goed mogelijk, unlock alleen via hardware (voor jou dan, jij hebt de verkeerde bootloader)

2. Geen, als je de stappen maar goed volgt.

DonPalla 21-05-09 23:37

Ok, alvast heel erg bedankt voor de antwoorden. M'n laatste vraag: komt er nog wel een unlock methode voor mijn bootloader?

King1987 21-05-09 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DonPalla (Bericht 288288)
Ok, alvast heel erg bedankt voor de antwoorden. M'n laatste vraag: komt er nog wel een unlock methode voor mijn bootloader?

Dat hoop ik wel voor de mensen die een simlock hebben, maar dat kunnen we niet met zekerheid zeggen. De verwachting is van wel.

snard20 22-05-09 15:39

jailbreak lukt niet
 
Ik kom er maar niet uit en ben al een week bezig mijn iphone 3g FW 2.2.1 te jailbreaken maar volgens mij hoeft dat niet zo lang te duren :)

ik heb hem niet ge-unlocked maar wil wel jailbreaken. ik heb quickpwn-225-2 van quickpwn.com gedownload. alle te volgen stappen doorlopen en vervolgens gaat ie uit springt ie aan en krijg ik alleen het apple logotje te zien waarbij hij om ongeveer 5 minuten even trilt en niks doet. soms gaat ie even uit en weer aan en soms trilt ie gewoon om de 5 minuten. dit doet ie elke keer als ik het ook opnieuw probeer nadat ik weer gereset heb etc.

ik heb al meerdere malen gereset, wat erg lang duurde dus heb ik even wat muziek etc er af gehaald, en het opnieuw geprobeerd maar het wil maar niet lukken. dus weer gereset en quickpwn 2.2.5-2 van een andere site gehaald wat hetzelfde resultaat tot gevolg had. Alles bij elkaar heb ik mijn Iphone nu al een keer of 8 gereset en quickpwn opnieuw geprobeerd maar het wil maar niet lukken. ook op deze site al vanalles gelezen en geprobeerd maar ik kom er niet uit.

iemand hetzelfde probleem ervaren en een werkende oplossing voor me?

ik heb al in wiki gezocht maar daar wordt het me niet helemaal helder en ik begrijp de werking van wiki niet helemaal. ik zoek iets waar ik stap voor stap nog eens uitgelegd krijg wat ik moet doen misschien iemand een link voor me.

bvd nard

King1987 22-05-09 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door snard20 (Bericht 288402)
Ik kom er maar niet uit en ben al een week bezig mijn iphone 3g FW 2.2.1 te jailbreaken maar volgens mij hoeft dat niet zo lang te duren :)

ik heb hem niet ge-unlocked maar wil wel jailbreaken. ik heb quickpwn-225-2 van quickpwn.com gedownload. alle te volgen stappen doorlopen en vervolgens gaat ie uit springt ie aan en krijg ik alleen het apple logotje te zien waarbij hij om ongeveer 5 minuten even trilt en niks doet. soms gaat ie even uit en weer aan en soms trilt ie gewoon om de 5 minuten. dit doet ie elke keer als ik het ook opnieuw probeer nadat ik weer gereset heb etc.

ik heb al meerdere malen gereset, wat erg lang duurde dus heb ik even wat muziek etc er af gehaald, en het opnieuw geprobeerd maar het wil maar niet lukken. dus weer gereset en quickpwn 2.2.5-2 van een andere site gehaald wat hetzelfde resultaat tot gevolg had. Alles bij elkaar heb ik mijn Iphone nu al een keer of 8 gereset en quickpwn opnieuw geprobeerd maar het wil maar niet lukken. ook op deze site al vanalles gelezen en geprobeerd maar ik kom er niet uit.

iemand hetzelfde probleem ervaren en een werkende oplossing voor me?

ik heb al in wiki gezocht maar daar wordt het me niet helemaal helder en ik begrijp de werking van wiki niet helemaal. ik zoek iets waar ik stap voor stap nog eens uitgelegd krijg wat ik moet doen misschien iemand een link voor me.

bvd nard

Om het simpel te houden, download je hier een custom FW die je via Shift+herstel installeerd. Appeltje (:D haha) eitje. Hoef je heel quickpwn niet te gebruiken.

batman1959 22-05-09 23:31

Hallo,
Ik ben een complete nerd wat software en dergelijke betreft.
Ik heb een iphone 2.2.1 en zou graag Cydia installeren

Heeft iemand een gewone link (zonder te veel poespas en zo) waarmee ik dit kan

Groetjes en alvast bedankt

Destiny 22-05-09 23:33

Gebruik de nieuwste versie van Quickpwn. Te downloaden op QuickPWN.
Daarna jailbreak aanklikken en uitvoeren.

snard20 25-05-09 21:05

king1987 alvast bedankt voor je reactie ;) ik heb nu niet zoveel tijd om me weer bezig te houden met m'n iphone maar in het weekend ga ik het eens uitproberen. Ik heb wel al bij een eerdere poging ook een custom firmware geprobeerd te installeren maar ook daarbij kreeg ik toen een foutmelding. maar goed, ik geef niet op en probeer komend weekend jouw oplossing voor mijn probleem :P

batman1959 28-05-09 00:18

Thx Destiny
heb ik gedaan doch als ik het bestand unzip en vervolgens op de ananas klik vraagt hij om mijn iphone te verbinden met de pc
Als ik dat gedaan heb vraagt hij om de locatie van de door mijn iphone gebruikte firmware aan te duiden.
En dat vind ik nu niet
Als ik browse dan ............. vind ik het niet (ik ben een leek) op dit vlak

Graag nog wat hulp
Thx bij voorbaat

King1987 28-05-09 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door batman1959 (Bericht 289834)
Thx Destiny
heb ik gedaan doch als ik het bestand unzip en vervolgens op de ananas klik vraagt hij om mijn iphone te verbinden met de pc
Als ik dat gedaan heb vraagt hij om de locatie van de door mijn iphone gebruikte firmware aan te duiden.
En dat vind ik nu niet
Als ik browse dan ............. vind ik het niet (ik ben een leek) op dit vlak

Graag nog wat hulp
Thx bij voorbaat

Even downloaden in de wiki (onder Firmware)

kuotje 03-06-09 01:21

toegang tot de iPhone, waardoor het onder andere mogelijk wordt om de telefoon te [wiki=2083]Activatie[/wiki] (waardoor je telefoon als [wiki=1198]iPod[/wiki] werkt) "

citaat.


maar als newbie zijnde is een jailbreak nodig alleen bij een iphone dat je uit een ander land haalt of iets dergelijks?
heb gewoon een iphone maar die kan gewoon een ipod functie afspelen hehe.

en of iemand mij de voordelen en nadelen van jailbreak zou kunnen sturen. En waarom ik het zou doen

Mij situatie is gewoon een normale iphone met abbonoment van T-mobile
legaal alles niks mis mee.

Gr

Marie76 06-06-09 17:50

Error bij laatste stap van installeren van QuickPwn
 
Hallo allemaal,

Heb vandaag mijn iphone ontvangen :-). Nu ben ik bezig om um te jailbreaken maar bij de laatste stap, dat ik de home en standby knop paar keer ingedrukt moeten. Daar krijg ik deze melding:

Your device has connected in the wrong mode. This can be caused by incorrected following of the instructions or a faulty USB connection. Please try again.

Ik heb het een paar keer gedaan maar krijg elke keer dus die melding. Iemand een idee wat het kan zijn of wat ik nog gaan proberen??

Alvast bedankt,

Marie

King1987 06-06-09 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie76 (Bericht 292273)
Hallo allemaal,

Heb vandaag mijn iphone ontvangen :-). Nu ben ik bezig om um te jailbreaken maar bij de laatste stap, dat ik de home en standby knop paar keer ingedrukt moeten. Daar krijg ik deze melding:

Your device has connected in the wrong mode. This can be caused by incorrected following of the instructions or a faulty USB connection. Please try again.

Ik heb het een paar keer gedaan maar krijg elke keer dus die melding. Iemand een idee wat het kan zijn of wat ik nog gaan proberen??

Alvast bedankt,

Marie

Niet goed de methode gevolgd. Hij komt niet goed in DFU mode wat wel nodig is. Gewoon goed op de tijden letten bij het aftellen.

pierkejust 29-06-09 13:07

RedsnOw 3.0
 
Hoi,
ik heb vandaag mn Iphone 3G geupdate naar OS 3.0,
ook heb ik de jailbreak van redsnow binnegehaald maar als i deze wil openen rijg ik een venstertje en moet ik iets browsen maar wat dus krij ge progje niet geopend om mn iphone te jailbreaken

Mvg,
Pierkejust

Anis Mesanovic 22-08-09 20:06

Jailbreak ??
 
hallo,

Ik heb een originele legale software van de iPhone, kan ik daar ook Jailbreak op toepassen of niet?
Ik heb ergens gezien dat je de icoontjes op je iPhone kan veranderen en het achtergrond op je beginscherm, hoe doe ik dit?

Alvast bedankt..

Timmeh_ 22-08-09 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anis Mesanovic (Bericht 341720)
hallo,

Ik heb een originele legale software van de iPhone, kan ik daar ook Jailbreak op toepassen of niet?
Ik heb ergens gezien dat je de icoontjes op je iPhone kan veranderen en het achtergrond op je beginscherm, hoe doe ik dit?

Alvast bedankt..

Daar kan je gewoon een jailbreak op toepassen, hier is een handleiding.
Iconen en de achtergrond veranderen kan je met Winterboard doen, dit is te downloaden in Cydia na de jailbreak.

Voor meer informatie over jailbreaken en over Winterboard, verzoek ik je om de zoekfunctie van dit forum te gebruiken.

Tip
Dit forum is voorzien van een zeer uitgebreide Wiki (Begrippen | Handleidingen).


spakenburg220805 09-09-09 16:24

Mijn iphone is "geunlocked" werkt ook prima, maar ik kan niet synchroniseren. Het scherm van mijn Pc zegt dan dat ik een officiele simkaart moet plaatsen. Wie heeft hier een oplossing voor ?
albert E

twetter99 29-09-09 17:15

3.1
 
Hi, ik heb 3.0 op mijn iPhone via jailbreak kan ik nu 3.1 downloaden via iTunes of moet ik een nieuwe jailbreak uitvoeren. Ik heb een geunlockte iPhone gen 1. dank Richard.

WDS001 29-09-09 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door twetter99 (Bericht 358345)
Hi, ik heb 3.0 op mijn iPhone via jailbreak kan ik nu 3.1 downloaden via iTunes of moet ik een nieuwe jailbreak uitvoeren. Ik heb een geunlockte iPhone gen 1. dank Richard.

Eventjes de custom firmware hier downloaden en je iPhone updaten met Shift-Herstel in iTunes.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:09.