iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Begrippen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/)
-   -   Unlock (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/1255-unlock.html)

Spree 22-10-07 19:05

Unlock
 
[h="3"]Wat is unlocken?[/h]
Het vrijmaken van je telefoon voor gebruik met andere telecomoperators heet unlocken. Standaard heeft de iPhone een blokkade ingebouwd, waardoor alleen simkaarten van AT&T (in de Verenigde Staten), O2 (in het Verenigd Koninkrijk) of T-Mobile (Duitsland) werken. Door het verwijderen van deze simlock kun je gebruik maken van je eigen simkaart en kun je bellen op je eigen mobiele netwerk.

[h="3"]Handleidingen[/h]
De verschillende handleidingen vind je tegenwoordig in dit speciale wiki-subforum of in het Jailbreak-subforum.

Rachid87 17-03-08 19:51

ik heb geprobeerd mijn iphone te unlocken met de ziphone v2.6b ik heb nu helemaal geen bereik meer of wat dan ook en het begint met no service. iemnand die weet wat ik meot doen?

midon 17-03-08 21:23

Wat meer info zo makelijker zijn.

firmware bijvoorbeeld
Wat heb je precies gedaan.

Rachid87 17-03-08 21:50

versie: 1.1.4 (4A102)
firmware: 04.04.05_G

Ik heb de stappen met ziphonev2.6b doorlopen en nu geeft hij 0 balkjes aan bij bereik. Voorheen deed hij het wel totdat ik via installer de applicatie had gedownload om je sim contacten van (van een andere telefoon) over te zetten op je iphone. youtube en safari doen het ook niet meer.

midon 17-03-08 21:56

Moet zeggen dat ik ziphone 2.6c niet goed ken. Ik heb zelf met 2.5c gewerkt.

Wat je kan doen is je iphone restore/herstellen in ituns en het nog een keer proberen misschien dan met 2.5c
https://forum.iculture.nl/f1/ip...ml#iphone_wiki

Soms moet je het nog een keer doen voor het gewenste resultaat.
Succes

Rachid87 17-03-08 22:28

Lukt nog steeds niet :S. Als ik ook een carier probeer te kiezen dan verschijnt er error in beeld. Kan het ermee te maken hebben dat ik de iphone al een paar keer achter mekaar heb proberen te unlocken? (zie: Hoe vaak kan ik unlocken??) ook heb ik mijn iphone sinds december kan het mischien zijn dat het een ouwer versie is ofzo?

midon 17-03-08 22:31

Carier Kiezen???
Als je sim kaar er in doet moet hij het doen je hoeft niet een keuze te maken.
Zit er wel een sim kaar in?

Rachid87 17-03-08 22:38

Hij zit er gewoon in ja, als je via settings naar carrier gaat(waar je normaal je provider kan kiezen) verschijnt er error in beeld. Me iphone geeft linksboven gewoon helemaal nix aan :S. ik heb em in december gekocht kan het zijn dat deze methode niet werkt omdat het een oudere versie is? Bootloader?

midon 17-03-08 22:44

De mijne is ook uit DEC2007 heb hem zelf al een aantal keren ge-jailbreakt. (4x)
Dit ivm met kleine storingen draai nu onder 1.1.3 met 1 woord "perfect".

Probeer het eens met Iplus:
https://forum.iculture.nl/f59/i...iplus-2-x.html

Lees ik goede verhalen over.

misternice 18-03-08 18:54

Dringend hulp gevraagd!!!
 
Beste Iphone-liefhebbers,

Deze week heb ik mijn 16GB-iphone eindelijk gekregen en is uitgerust met versie 1.1.3 en firmware [FONT='Calibri','sans-serif']04.03.13_G. Ik heb al wat vragen en antwoorden gelezen in dit forum. Maar ik zou bij god niet weten hoe ik mijn iphone best kan unblocken!!! :s kan iemand me aub vertellen hoe en wat ik moet doen??[/FONT]

[FONT='Calibri','sans-serif']Ook heb ik iets gehoord van het programma ziphone 2.6b. Maar werkt dit feilloos op die versie 1.1.3 van mijn iphone. want kheb gelezen dat er geen ontvangst/bereik meer is na het unblocken met ziphone. En kan iemand me de voor- en nadelen van ziphone 2.6b op de versie 1.1.3 eens vertelle?[/FONT]

[FONT='Calibri','sans-serif']Alvast hartelijk dank [/FONT]


iPhone OTB 1.1.2 BL 4.6 | Huidige versie: 1.1.3 | Modemfirmware: 04.02.13_G

mwagena 18-03-08 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door misternice (Bericht 83942)
Beste Iphone-liefhebbers,

Deze week heb ik mijn 16GB-iphone eindelijk gekregen en is uitgerust met versie 1.1.3 en firmware [FONT='Calibri','sans-serif']04.03.13_G. Ik heb al wat vragen en antwoorden gelezen in dit forum. Maar ik zou bij god niet weten hoe ik mijn iphone best kan unblocken!!! :s kan iemand me aub vertellen hoe en wat ik moet doen??[/FONT]

[FONT='Calibri','sans-serif']Ook heb ik iets gehoord van het programma ziphone 2.6b. Maar werkt dit feilloos op die versie 1.1.3 van mijn iphone. want kheb gelezen dat er geen ontvangst/bereik meer is na het unblocken met ziphone. En kan iemand me de voor- en nadelen van ziphone 2.6b op de versie 1.1.3 eens vertelle?[/FONT]

[FONT='Calibri','sans-serif']Alvast hartelijk dank [/FONT]


iPhone OTB 1.1.2 BL 4.6 | Huidige versie: 1.1.3 | Modemfirmware: 04.02.13_G

Misternice: dat kan je het beste doen met iPlus (dit tooltje zorgt voor een veilige downgrade van de bootloader en het unlocken van je telefoon). zoek even in de Wiki naar deze :) succes!

pimpop 27-03-08 14:21

sim
 
Klopt het dat ik gewoon mijn oude vertrouwde simkaart van mijn nogal lullige mobieltje erin kan stoppen nadat een vers aangeschafte Iphone ge-unlocked heb?

forum.bericht 27-03-08 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pimpop (Bericht 88208)
Klopt het dat ik gewoon mijn oude vertrouwde simkaart van mijn nogal lullige mobieltje erin kan stoppen nadat een vers aangeschafte Iphone ge-unlocked heb?

Zie antwoord op zelfde vraag elders.

max1977 27-04-08 20:50

ik wel graag witen hoe kan ik nederland taal opziten.
mvg

ArB 27-04-08 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door max1977 (Bericht 105000)
ik wel graag witen hoe kan ik nederland taal opziten.
mvg

Even in de handleidingen kijken misschien ?
https://forum.iculture.nl/f59/i...3-1-1-4-a.html

Peetjo 06-05-08 21:13

Hallo,

Ik heb net een nieuwe iPhone 16gb. Ik start em op, hij heeft heel eventjes verbinding met de computer en vervolgens verliest ie contact. Als ik de iPhone restart geeft het beeldscherm veel lettertjes en eindigt met de boodschap:

BSD root: md0, major 2, minor 0

Ik snap het niet, wie kan me helpen.

PS: Hij maakt geen verbinding met itunes

Elsie22 17-05-08 10:40

Ik heb net een iphone uit Amerika met firmware 1.1.4 en wil hem unlocken moet ik dan ook de software downloaden van de 1.1.4 of hoe kan ik dat overslaan om verder te gaan met de unlock.

Kan iemand mij helpen aub want ik zou graag aan de slag gaan.

Ik hoor graag :)

Michael 17-05-08 10:47

Gebruik iliberty+

misternice 17-05-08 16:31

het is best dat je iplus 2.0 gaat gebruiken om die te unlocken. daarbij is "installer" ook geinstalleerd op je iphone waardoor je andere software zelf kan downloaden met je iphone. volg de instructies in deze site, en klaar is kees, groetjes
https://forum.iculture.nl/f59/i...iplus-2-x.html

gjiphone 24-05-08 14:59

Ik heb nu een aantal malen mijn iphone unlocked, zowel via ziphone als via liberty+. Echter steeds als ik daarna mijn eigen sim erin doet geeft ie simlock aan!!!
Wat doe ik fout??:confused:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:31.