iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Begrippen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/)
-   -   iTunes (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/1272-itunes.html)

stephenvis 23-10-07 09:10

iTunes
 
iTunes is een desktopprogramma van Apple waarmee je de content op de iPod en iPhone kunt beheren.
[h="3"]Albumafbeeldingen toevoegen aan een nummer[/h]
Je kunt een afbeelding van een albumhoes (cover) naar het vak linksonder in iTunes slepen. Je kunt ook met de rechtermuisknop op een muzieknummer klikken en dan Info > Illustratie kiezen. Als je albumhoezen hebt toegevoegd kun je met [wiki]Cover Flow[/wiki] door je albums bladeren: niet alleen in iTunes maar ook op de iPhone en iPod touch.
Je kunt de albumhoezen ook automatisch laten ophalen: daarvoor kies je de optie Haal albumillustraties op (Get Album Artwork).
[h="3"]Songteksten toevoegen aan een nummer[/h]
In iTunes is het mogelijk om liedteksten toe te voegen aan een muzieknummer. Dit doe je door met de rechtermuisknop op een nummer te klikken en vervolgens Info > Songtekst te kiezen. Deze songteksten zijn achteraf ook te bekijken op je iPhone of iPod touch.
[h="3"]Meerdere iTunes-bibliotheken tegelijk[/h]
Het is mogelijk om meerdere iPhones te synchroniseren op dezelfde computer. Lees meer hierover in deze handleiding.
[h="3"]Oude versies van iTunes[/h]
In sommige gevallen kan het nodig zijn dat je een oude versie van iTunes moet gebruiken. Deze kun je downloaden via de volgende twee links:
Old Version of iTunes for Mac Download
Old Version of iTunes Download
[h="3"]Meer informatie[/h]
Meer informatie over iTunes is te vinden op de iTunes-pagina van Apple.

gossen 21-01-08 12:42

hallo

ik zit met het volgende probleem als ik mn iphone in de kradel doe ziet windows mij iphone als scanner en camara
ik heb de nieuwste itunes gedownload deze herkend mij iphone ook niet dan krijg ik de volgende foutmelding: "itune could not connect to the iphone because an invalid responce was recieved from the device"
zijn er ook mischien nog andere manieren om muziek en films op de iphone te zetten zonder itunes??
:)
dankje wel

lut3 25-01-08 16:54

Hallo

Ik heb itunes 7.6 gedownload en mijn iphone 1.1.2 aangesloten nadat ik dit gedaan heb krijg ik een stopcode van mijn Laptop nl :
Samenvatting probleemrapport
Type probleem
Windows-stopfout (er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode)
Is er een oplossing beschikbaar?
Nee
Wat betekent dit probleem?
Er heeft zich een fout voorgedaan in Windows die niet kan worden opgelost. U dient uw computer opnieuw op te starten.
Oorzaak
Onbekend
Computersymptomen
Er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode (bijvoorbeeld: 0x0000001E, KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED)
Wat kunt u nog meer doen?
Blijf doorgaan met het verzenden van probleemrapporten zodat analytici bij Microsoft deze kunnen bestuderen en kunnen proberen het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Dus mijn iphone configureren met itunes gaat niet op.
Wie heeft voor mij nuttige tips ?

Greetz

Jassie 21-03-08 15:15

Er staat: "In iTunes is het mogelijk om liedteksten toe te voegen aan een muzieknummer. Dit doe je door met de rechtermuisknop op een nummer te klikken en vervolgens Info > Songtekst te kiezen. Helaas kun je deze songteksten niet op je iPhone en iPod touch bekijken (wel met 1.1.3). Dit kan echter wel op iPod classic en nano."

Hoe kan ik dan met versie 1.1.3 songteksten bekijken op Iphone? :confused:


Edit: voortaan eerst ff goed kijken i.p.v. gelijk te bleren.....

Phil from belgium 24-03-08 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gossen (Bericht 45027)
zijn er ook mischien nog andere manieren om muziek en films op de iphone te zetten zonder itunes??
:)
dankje wel

En, al een andere manier gevonden?
Zou het bv. ook lukken om via bluetooth mp3 over te zetten van pocket pc naar iPhone?
Zo ja, hoe? heeft iPhone een soort verkenner , welke dir?
Tjan newbie questions :o
Ben me gewoon aan het voorbereiden om eentje mee te brengen via NY ... hij moet alleen wat werken voor op het vliegtuig en onderweg.

Hans ter Brake 24-03-08 12:11

hee,

ik ben miss wel heel dom, maar kun je ook Itunes ergens gratis downloaden.???

greeetz

febe 24-03-08 12:25

Hm, dat is wel erg makkelijk te vinden als je gewoon googlet...
Maar vooruit, het is pasen ;)
Apple

yingie 24-03-08 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lut3 (Bericht 48374)
Hallo

Ik heb itunes 7.6 gedownload en mijn iphone 1.1.2 aangesloten nadat ik dit gedaan heb krijg ik een stopcode van mijn Laptop nl :
Samenvatting probleemrapport
Type probleem
Windows-stopfout (er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode)
Is er een oplossing beschikbaar?
Nee
Wat betekent dit probleem?
Er heeft zich een fout voorgedaan in Windows die niet kan worden opgelost. U dient uw computer opnieuw op te starten.
Oorzaak
Onbekend
Computersymptomen
Er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode (bijvoorbeeld: 0x0000001E, KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED)
Wat kunt u nog meer doen?
Blijf doorgaan met het verzenden van probleemrapporten zodat analytici bij Microsoft deze kunnen bestuderen en kunnen proberen het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Dus mijn iphone configureren met itunes gaat niet op.
Wie heeft voor mij nuttige tips ?

Greetz

Wat werkt is of: Quicktime en iTunes opnieuw installeren, of: je webcam-drivers van je PC halen. Kijk ook hier even: https://forum.iculture.nl/f8/ap...aakt-bsod.html

yingie 24-03-08 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Phil from belgium (Bericht 86510)
En, al een andere manier gevonden?
Zou het bv. ook lukken om via bluetooth mp3 over te zetten van pocket pc naar iPhone?
Zo ja, hoe? heeft iPhone een soort verkenner , welke dir?
Tjan newbie questions :o
Ben me gewoon aan het voorbereiden om eentje mee te brengen via NY ... hij moet alleen wat werken voor op het vliegtuig en onderweg.

Waarom een ander programma dan iTunes? Werkt doorgaans erg makkelijk m.u.v. die enkeling die een BSOD krijgt. Bluetooth werkt in elk geval niet, want die functie op de iPhone werkt alleen met draadloze headsets. In principe moet het wél kunnen met WinSCP of een dergelijk programma (miss ook wel iBrickr). Dan kun je SSH-en in je iPhone en handmatig bestanden overzetten. Je muziek staat (onder firmware 1.1.4) in: /private/var/mobile/media/iTunes_Control. Gezien de benamingen van de nummers doet iTunes iets ermee en ik weet niet of je dus ook handmatig nummers kunt overzetten en of je iPhone-POod ze dan herkent.

Phil from belgium 24-03-08 18:53

Bedankt Yingie voor de info ... blijkbaar moet ik nog veel leren (lezen) wat de iPhone specs/en mogelijkheden betreft.
Ziet er niet direct Windows Mobile uit ... maar ja Jobs/Gates komen ook niet overeen :-)

yingie 24-03-08 19:27

Niet echt, nee:p iTunes is gewoon een erg lekkere en makkelijke app en aan te raden voor iedereen die niet moeilijk wil doen, haha.

Overigens werkt het 'ophalen van album art' alleen als je ook een account hebt bij de iTunes Music Store, maar dat even terzijde. Handmatig werkt ook overigens, en synt ook mee naar de iPhone.

cjw 28-03-08 23:42

ik heb een probleem,
ik heb Itunesgedownload en ik wil nu alle muziek in mijn bibliotheek krijgen.
Zo'n 1500 nummers. maar als ik de map selecteer waar al mijn muziek instaat pakt ie maar zo'n 500 nummers. en om nou uit te gaan pluizen welke er wel en welke er niet instaan lijkt me ook niet alles. Hoe krijg ik alle 1500 nummers er in 1 keer in?

gegroet

yingie 28-03-08 23:50

Volgens mij kun je ergens aangeven dat je PC alle muziek automatisch in je iTunes bibliotheek zet. Ergens onder 'voorkeuren' bij iTunes.

cjw 29-03-08 00:01

bedankt, maar helaas nog niets gevonden. kan ook ook zelf nummers (meer dan 1) selecteren en die
in itunes zetten?

sNicker 30-03-08 22:47

Heeft iemand hier ook het probleem dat iTunes geheugen gaat slurpen en vastloopt? Hij trekt op een gegeven moment 1,36 GB werkgeheugen (!!!!) en loopt dan vast!
Dat gebeurt als ik een tijdje de info van de nummers aanpas (ID3-tag) en covers download...
Iemand anders dit probleem (gehad) en/of er een oplossing voor?

Meyer 31-03-08 14:31

hey mensen,

ik had even een vraagje....

kan ik meerdere iTunes bibliotheken synchroniseren met 1 iPhone?

Oftewel, kan ik muziek van mijn compu en van mijn laptop op mijn iPhone zetten zonder dat mijn laptop bij de synchronisatie de muziek van mijn compu wist en andersom??

BVD

yingie 31-03-08 14:38

Dat kan niet. In beide gevallen synct itunes de door jou aangevinkte afspeellijsten en die komen dus niet overeen tussen of en laptop. Of er third party apps zijn om dat mogelijk te maken, weet ik niet.

yingie 31-03-08 14:44

Swaptunes kan dat, in de community sources

Meyer 31-03-08 14:54

dank je wel voor je reactie yingie

Meyer 01-04-08 09:10

Hey mensen,

ik wilde Swaptunes dowloaden via installer maar dan krijg ik de foutmelding dat deze alleen beschikbaar is voor 1.1.2 en LAGER??

ik heb zelf 1.1.4 dus...... is er ook een optie dat ik mijn iPhone op meerdere iTunes kan aansluiten zonder muziek te verliezen als ik 1.1.4 heb?

BVD


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:13.