iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Begrippen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/)
-   -   Virginize (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/1293-virginize.html)

Spree 23-10-07 13:43

Virginize
 
Het Virginizen is dus het weer 'maagdelijk' maken van je iPhone. Specifieker: je repareert je aagepaste locktabellen in de seczone en brengt dan de [wiki]baseband[/wiki] terug naar z'n oorspronkelijke staat. Hiermee maak je dus de wijzigingen die door een [wiki]anySIM[/wiki] aan je iPhone zijn gedaan ongedaan.

| https://forum.iculture.nl/images/icons/icon1.gifTechnisch verhaaltje: het [wiki]anySIM[/wiki] 1.0x unlock proces overtuigd Apple's [wiki]baseband[/wiki]-code om bepaalde tabellen te herschrijven (specifiek de lock tables in seczone+0xc88). Zodoende hebben deze niet meer de virgin (locked) status. Dat is allemaal leuk en aardig zolang de [wiki]anySIM[/wiki] 1.0x patch nog op zijn plek zit, deze patched namelijk het systeem zodat het daadwerkelijk denkt dat de veranderde tabellen gewone tabellen zijn die zeggen "ok er zit een AT&T geactiveerde SIM-kaart in".
De locktabellen op de iPhone zijn gecodeerd, als je ze decodeert zijn ze allemaal hetzelfde maar elke iPhone heeft een unieke encryptie-code, de zogenaamde "token". als je deze hebt kan je met behulp van Geohot's virginizer script je orginele (encrypted) locktabellen her-genereren. zodat alle aanpassingen weer in orde zijn.
Omdat [wiki=iPhoneSimFree]IPSF[/wiki] een andere manier gebruikt waarin ze deze "token" wissen, is het niet meer mogelijk om je locktabellen in orginele staat terug te brengen tenzij je een backup van je token hebt. het schijnt dat sommige [wiki=iPhoneSimFree]IPSF[/wiki] gebruikers deze toch op hun telefoon hebben kunnen vinden maar kijk daarvoor even op de Elite-DEV Team's pagina[/div]

[h="3"]Wanneer en waarom moet ik 'virginizen'?[/h]
Telefoons die met [wiki]anySIM[/wiki]-versies lager dan 1.1.1 [wiki=unlock]unlocked[/wiki] zijn, inclusief iUnlock en Unlock, moeten voordat ze een [wiki]update[/wiki] naar [wiki]firmware[/wiki]-versie 1.1.1 krijgen maagdelijk gemaakt worden, omdat ze anders [wiki=Brick]onbruikbaar[/wiki] worden.

[h="3"]Hoe kan ik 'virginizen'?[/h]
Handleiding [wiki]Virginize (OS X)[/wiki]
Handleiding Virginize 1.0.2 (Windows)

jdenijs 27-01-08 18:36

holla,
als ik klik op Handleiding [wiki=2040]Virginize 1.0.2 (Windows)[/wiki]
kom ik in een nieuw scherm om een nieuw bericht te plaatsen.

zoude jullie de link willen fixen.
alvast bedankt

jeroen81 30-01-08 11:56

kan ik hiermee ook mijn iphone baseband instellingen terughalen ?
ik heb per ongeluk ( de iphone zat helemaal vast ) een herstel gedraaid naar 1.1.3 ( dus geen update ) en nu heb ik hem weer naar 1.1.2 gehaald, maar hij herkent mijn tubosim niet meer...

Iemand een idee ??

Thanks in advance

andy 30-01-08 18:45

upgrade zonder virginize
 
Ik ben zo stom geweest om mijn unlocked iphone te upgraden van 1.0.2. naar 1.1.1 zonder eerst te virginizen. Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Weer downgraden naar 1.0.2 en dan virginizen of is er een andere oplossing?

iberno 10-04-08 23:34

weet iemand of als je anysim ooit hebt gedraaid vanaf windows, je bovenstaande methode kunt draaien vanaf een mac om de iphone weer maagdelijk te maken??? Voor de iphone van mijn collega heb ik een half jaar geleden anysim gedraaid vanaf Windows en deze leeft nog steeds in 1.0.2.... ook hij wil minstens zoals ik naar 1.1.2 en nu dan ook direct maar naar 1.1.4 uiteraard.... wat zal hij blij worden :-)

yingie 11-04-08 00:02

Ja, klik gewoon op de handleiding voor Mac OS X. Wil je van 1.0.2 naar een hogere firmware moet je virginizen.

iberno 11-04-08 00:08

psies... maar dacht maybe gaat t niet goed omdat ik eerst in windows heb gedaan maar dat beïnvloed dus niet.... super !thanks maar weer haha.... zo ff snel antwoorden gevonden! super

yingie 11-04-08 00:11

Windows of Mac maakt wat dat betreft niet uit, nee

sjoukeh 03-06-08 22:29

nice krijg je geen brick met deze upload ?

yingie 03-06-08 22:41

Ligt eraan wat je bedoelt. Als je van 1.0.2 naar 1.1.4 wil, zul je moeten virginisen voordat je naar 1.1.4 kunt. Aan de andere kant zijn er steeds meer geluiden dat je gewoon kunt 'restoren' in iTunes en dan iLiberty+ of Pwnage kunt draaien. Even zoeken op dit forum, lijkt me.

sjoukeh 03-06-08 22:54

ik moet van 1.1.1 naar 1.1.4 hoe werkt dat? en welke programma s heb ik daar bij nodig en gaan dan al je gegevens van je iphone af ?

yingie 03-06-08 23:27

Jij moet gewoon via iTunes 'restoren/herstellen' naar firmware 1.1.4. Dan is je iPhone weer als een 'verse' iPhone met de meest recente firmware. En ja, je bent dan al je apps enzo kwijt dus zorg in elk geval dat je eerst nog een keer synct met iTunes voor je contacts. Daarna draai je Pwnage (aan te raden) of anders iLiberty+ (een goede tweede) en maak je in iTunes weer een nieuwe iPhone aan (dus niet de eerdere reservekopie gebruiken waar iTunes naar zal vragen).

nuhic 12-06-08 12:10

hier het zelfde

nuhic 12-06-08 20:36

ok mijn iphone doet niets meer


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:33.