iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Begrippen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/)
-   -   FTP (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/1794-ftp.html)

sjowol 03-11-07 17:17

FTP
 
FTP staat voor File Transfer Protocol. Met een programma dat FTP ondersteunt kun je rechtstreeks bestanden van en naar de iPhone verzenden en ontvangen. De iPhone ondersteunt alleen SFTP. Het verschil tussen FTP en SFTP is dat er bij de laatste gebruik wordt gemaakt van versleuteling.

Voorbeelden van FTP-programma's zijn [wiki]Cyberduck[/wiki], [wiki]Fugu[/wiki] (beide voor Mac OS X) en [wiki]WinSCP[/wiki] voor Windows.

junai-ryuu 01-03-08 03:43

SSH via internet
 
ik heb een probleem ik probeer met winscp op mijn iphone te komen maar het lukt niet ik wil namelijk via mijn iphones edge internet. ik heb thuis namelijk geen Wi-Fi en ik heb voor 10€ in de maand internet van vodafone op mijn iphone kan iemand mij helpen:confused:

m.v.g ray:)

Fresh 01-03-08 03:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door junai-ryuu (Bericht 74217)
ik heb een probleem ik probeer met winscp op mijn iphone te komen maar het lukt niet ik wil namelijk via mijn iphones edge internet. ik heb thuis namelijk geen Wi-Fi en ik heb voor 10€ in de maand internet van vodafone op mijn iphone kan iemand mij helpen:confused:

m.v.g ray:)

Ga naar "instellingen->algemeen->netwerk->EDGE" en vul daar het volgende in:
APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone

In het Engels is het "settings->general->network->EDGE".

junai-ryuu 01-03-08 04:06

ftp
 
ik kan al op het internet ik had dat in een ander topic al gelezen ik kan ook al via de school op Wi-Fi op me iphone komen (met winscp) maar nu probeer ik via mijn thuis comp met winscp via mijn thuis internet naar mijn vodafone iphone internet te komen om SSH te gebruiken

heel erg bedankt voor de snele reaxie
ik hoop dat je me hier verder mee kan helpen

m.v.g ray

Buzz 02-03-08 12:01

Heel leuk allemaal maar kan iemand me vertellen hoe ik via ftp verbinding maak met mijn iPhone, misschien wel even handig om dat er in dit topic bij te vermelden.

steelo 15-03-08 11:44

ja zou ook graag leren hoe je ftp verbinding maakt tussen win en iphone

welke proggies heb ik allemaal nodig en hoe open je ssh door alleen te installeren op je iphone?

Stiruam 15-03-08 12:32

Niet dubble posten he steelo... :p Kijk maar eens in de wiki bij ssh daar staat hoe dat werkt...

Greetz, Stiruam

adempinar 27-03-08 12:37

Is dit een hulpprog voor bluetooth?

Of zit ik helemaal verkeerd?

Nikooos 28-03-08 22:33

Er wordt met geen woord gerept over bluetooth.. Nee dus. ;)

i(Phone) 21-03-09 16:59

kun je ook je website aanpassen d.m.v. FTP op iPhone?

Gilliam 21-03-09 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door i(Phone) (Bericht 269206)
kun je ook je website aanpassen d.m.v. FTP op iPhone?

FTP is een betands overdracht protocol, geen aftands bediening :)

i(Phone) 21-03-09 17:47

Waar slaat dat op? :S
Je kunt met bijv. FileZilla toch ook foto's op je site uploaden?

Piwi 24-09-09 14:24

Nou al diverse zoekpogingen gedaan maar......
 
nog geen antwoord gevonden, daar het niet lukt.

Kweet dat je via winscp een ftp verbinding (beveiligd) opbouwd via lokaal Wi-Fi netwerk naar je iPhone.
Nou ondersteund total commander een ftp verbinding, al dan niet beveiligd.
Ik krijg het alleen niet voor elkaar deze verbinding tot stand te brengen.
Zie onderstaande invullijst voor die ftp verbinding.

Picasa Web Albums - PIWI


de ssl moet waarschijnlijk aanstaan maar dan begint ie te zeuren over te downloaden ssl's vanaf het internet.

Kan iemand hier behulpzaam bij zijn of ben ik gedoemd tot gebruik van winscp?




Edit 001 heb inmiddels de openssl-dll's gedowned en die foutmelding is weg.
maar de issue met de fout tijdens verbindingsopbouw blijft.......

edit 002 door het invullen van hostnaam ftps://blabla :22 komen we al verder tot aan melding ssh-2.0-openssh_5.2
en blijft ie hangen. grrrrrrrrr. Als ik op de iPhone de ssh uitzet (via sbs) komt ie met een verbindingsopbouw-fout. Dus tot so far so good.......

edit 003 Bij winscp doet ie ut wel.........

Piwi 29-09-09 23:58

Nou zullen jullie wel zeggen dan gebruik je toch gewoon winscp...

Ik probeer zo min mogelijk programma's op mun netbook te hebben. Vandaar.
Iemand een idee voor bovenstaand probleem??


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:12.