iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Begrippen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/)
-   -   SSH (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/1795-ssh.html)

Abu 29-09-08 21:33

We mogen je op deze site niet helpen met illegale content. Gebruik google maar om 't antwoord te vinden

Gielk 29-09-08 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Abu (Bericht 199851)
We mogen je op deze site niet helpen met illegale content. Gebruik google maar om 't antwoord te vinden


Hoezo waar slaat dat op dat mag toch heus wel alles over jailbreak en niet dit mmm,,,,

reindankelman 16-10-08 20:10

Bij "open SSH" kan ik in Putty mijn IP nr. intoetsen en na open krijg ik een DOS scherm. Na even wachten verschijnt login: waar ik dus root in kan toetsen. Als daarna - enter - gevraagd wordt om een ww. kan ik niets intikken dus ook geen aladine.
Alles tig maal geprobeerd maar helaas.

Ieric 12-11-08 01:48

probleem ssh
 
hey gasten!

Ik heb een Iphone 3g , even rustig dit topic door gelezen, heb ssh geinstalled op me phone en winscp op me computer, maar hoe maak ik nu de connectie?
ik kom namelijk niet in me phone,.... please help..thnx

iScorpio 12-11-08 07:20

naam: root
wachtwoord: alpine
en je IP adres van je iPhone (Wi-Fi moet aan staan)

Dit staat al eens genoemd in deze topic.

annie 06-01-09 11:09

Ssh uitzetten
 
Misschien heb ik er wel vreselijk overheen gelezen, maar ik kan het gewoon niet vinden. Niet hier of in mijn iphone.

Hoe zet ik de ssh uit?

Ik heb wel van alles gelezen over een ander ww enz maar niet het anwoord hierop. Ik heb net een jailbreak gedaan met de 3g, en heb Cydia.

Thanks!

King1987 06-01-09 11:25

Ik simpel, download uit Cydia SB settings en de toggle openssh, dan kan je hem wel uitzetten. Graag verzoek ik je vriendelijk om de zoekfunctie te gebruiken, dit was wel degenlijk te vinden ;) (ik heb het in ieder geval al diverse malen gepost op het forum :p)

croiman 06-01-09 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 239927)
Ik simpel, download uit Cydia SB settings en de toggle openssh, dan kan je hem wel uitzetten. Graag verzoek ik je vriendelijk om de zoekfunctie te gebruiken, dit was wel degenlijk te vinden ;) (ik heb het in ieder geval al diverse malen gepost op het forum :p)

voila, antwoord gegeven. :D:p

annie 06-01-09 12:07

Tijd voor een leesbrilletje denk ik :cool::cool:

croiman 06-01-09 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door annie (Bericht 239947)
Tijd voor een leesbrilletje denk ik :cool::cool:

Off-topic
Ligt eraan hoe oud je bent (50jaar ? leesbril JA)


prince 26-01-09 22:55

Hoi,

Is SSH een soort van Iphonebrowser?
Zie Link:
iphonebrowser - Google Code

Ik heb de wiki doorzocht maar kon deze niet vinden.....??

Of zeg ik nu hele verkeeerde dingen?

King1987 26-01-09 23:04

Klopt, via winscp kan je in je iPhone komen. Daarvoor moet je Openssh gedownload hebben op je iPhone. Dus het zelfde principe als de iPhonebrowser, alleen die gaat via usb

prince 27-01-09 01:42

Duidelijk!
Dank!

joppe 31-01-09 19:39

Zou er iemand een lijstje kunnen maken met veelgebruikte locaties van SSH? Ik bedoel waar je je SMS-balloons kunt aanpassen en je sliders en zo.

joris

najtreeg 08-02-09 16:57

top programma hoor! Dat Winscp is super in gebruik. Bedankt voor de usefull info!

freekydude 13-12-09 12:04

Ermm, ja. Ik heb een jailbroken iPhone 3Gs (firmware 3.1.2). Nu wil ik SSH er helemaal niet op omdat ik bang ben voor hackers en al die toestanden. Toch ben ik bang dat ik het perongeluk ga downloaden met een ander programmatje vanuit Cydia (bv iets voor mijn lockscreen te wijzigen). Hoe kan ik dit het beste voorkomen? Of gebeurt dit niet? Zal ik altijd duidelijk zien wanneer ik iets met SSH installeer op mijn iPhone?

King1987 13-12-09 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freekydude (Bericht 393222)
Ermm, ja. Ik heb een jailbroken iPhone 3Gs (firmware 3.1.2). Nu wil ik SSH er helemaal niet op omdat ik bang ben voor hackers en al die toestanden. Toch ben ik bang dat ik het perongeluk ga downloaden met een ander programmatje vanuit Cydia (bv iets voor mijn lockscreen te wijzigen). Hoe kan ik dit het beste voorkomen? Of gebeurt dit niet? Zal ik altijd duidelijk zien wanneer ik iets met SSH installeer op mijn iPhone?

SSH installeer je echt bewust. Via een andere app kan dat niet.

freekydude 13-12-09 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 393224)
SSH installeer je echt bewust. Via een andere app kan dat niet.

Okay dan ben ik toch al wat geruster :-)

XIII 13-12-09 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 393224)
SSH installeer je echt bewust. Via een andere app kan dat niet.

Hoezo niet?

Waarom kan een andere App niet als trojan horse werken? (en stiekem SSH installeren)

King1987 13-12-09 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 393276)
Hoezo niet?

Waarom kan een andere App niet als trojan horse werken? (en stiekem SSH installeren)

Je moet ook alleen "veilige" apps installeren. Als je de normale repo's pakt is het veilig te gebruiken. Wil je het zeker weten, dan installeer je openssh gewoon zelf en verander je het wachtwoord.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:32.