iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Begrippen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/)
-   -   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/1803-wifi.html)

sjowol 03-11-07 19:15

Wi-Fi
 
Wi-Fi (Wireless Fidelity)

[h="3"]Wat is Wi-Fi?[/h]
Wi-Fi is een technologie waarmee het mogelijk is op korte afstand draadloos gegevens te versturen. Vanwege deze korte afstand is het ideaal voor gebruik thuis of op het kantoor: het is niet langer nodig een internetkabel aan te leggen tussen je computer en de meterkast. Hierdoor kun je bijvoorbeeld met een laptop in de tuin internetten.

Voorlopig wordt Wi-Fi voornamelijk gebruikt naast een ADSL- of kabelverbinding; alleen voor het laatste stukje van de meterkast naar je computer. Het is echter ook mogelijk om draadloos te internetten via Wi-Fi wanneer je met uw laptop of pda op stap bent en je bijvoorbeeld op het vliegveld of in het restaurant draadloos wilt internetten. Hiervoor heb je doorgaans wel een apart abonnement nodig, maar je kunt ook per keer betalen via een kraskaart of een mobiele telefoon bijvoorbeeld. Het aantal plaatsen waar u draadloos kunt internetten, wordt continu uitgebreid.
[h="3"]Wat betekent Wi-Fi?[/h]
Wi-Fi wordt ook wel WLAN genoemd (Wireless-Local Area Network). De naam Wi-Fi is gerelateerd aan de bekende term Hi-Fi uit de audiowereld, hetgeen staat voor High Fidelity. Met de techniek wordt data draadloos op de 2.4 GHz-frequentie verzonden. Het signaal is digitaal en wordt gecodeerd volgens het IEEE 802.11-protocol. Dat is een internationale norm voor het versturen van digitale gegevens door de lucht. Van deze standaard bestaan verschillende varianten:
  • 802.11b werkt in de 2,4 GHz-band en de bandbreedte is 11 Mbps;
  • 802.11a werkt in de 5 GHz-band en de bandbreedte kan oplopen tot 54 Mbps;
  • 802.11g is de opvolger van 802.11b en werkt in de 2,4 GHz-band, de bandbreedte is 54 Mbps. De producten die gebruikmaken van 802.11g zijn compatibel met 802.11b en kunnen met beide standaarden overweg;
  • 802.11n werkt in de 2,4 en de 5 GHz-band. De 802.11n standaard is nog niet af. In 2006 is een kladversie gepubliceerd en de verwachting was dat begin 2007 de standaard definitief zou zijn. Echter, door het grote aantal commentaren die zijn ingediend op de kladstandaard, zal de definitieve versie waarschijnlijk niet klaar zijn voor 2008. De bandbreedte is minimaal 100 Mbps, maar er zijn ontwerpen voor snelheden van 540 Mbps; oftewel 10 keer sneller dan 802.11g. Er zijn tegenwoordig al bepaalde types: RangeMAX, Mimo, enz. De firma Linksys, onderdeel van Cisco Systems heeft de eerste netwerkapparatuur die de kladstandaard ondersteunt in mei 2006 op de markt gebracht (onder de naam IEEE 802.11n draft).
[h="3"]Wat zijn de verschillen tussen de varianten?[/h]
Die hebben vooral betrekking op de snelheden. 802.11b is met maximaal 11 megabit per seconde de langzaamste variant; 80211g haalt maximaal 54 megabit per seconde, alhoewel in de praktijk deze snelheid niet boven de 30 megabit uitkomt.
[h="3"]Wat kan ik met Wi-Fi?[/h]
Zoals eerder genoemd is één van de meest gebruikte toepassingen voor Wi-Fi het draadloze thuisnetwerk. Bij de meeste ADSL-abonnementen kunt u tegenwoordig kiezen voor een wireless-modem, zodat het niet langer noodzakelijk is bekabeling aan te leggen tussen je computer en de meterkast. Dit is met name een groot voordeel wanneer je meerdere computers heeft aangesloten op het internet, of wanneer je regelmatig op uw iPhone wilt internetten.
[h="3"]Wat heeft Wi-Fi met de iPhone te maken?[/h]
De iPhone is standaard voorzien van een 802.11b/g Wi-Fi module, zodat je binnenshuis en buitenshuis verbinding kunt maken met draadloze netwerken. In veel landen waar de iPhone wordt verkocht, krijgen gebruikers gratis toegang tot een landelijk dekkend Wi-Fi-netwerk, bijvoorbeeld The Cloud in Engeland en T-Mobile Hotspots in Duitsland. Dit is bedoeld als goedmakertje voor de trage snelheid van EDGE.

Bron: een aantal onderwerpen op deze pagina zijn afkomstig uit Wikipedia

noebie 25-01-08 11:40

HALLO?

er komt "no service" op het scherm links bovenaan naast Wi-Fi ikoontje
dus geraak ik niet in appsnapp
mvg ronald

Faithz 25-01-08 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door noebie (Bericht 47860)
HALLO?

er komt "no service" op het scherm links bovenaan naast Wi-Fi ikoontje
dus geraak ik niet in appsnapp
mvg ronald

Ronald,

Zoek even op "no service", dan vind je topics van mensen die een soortgelijk probleem hebben (gehad). Misschien staat jouw oplossing er ook bij. Mocht je niets kunnen vinden kun je misschien het beste even een eigen topic openen.

martiniboy 20-04-08 17:52

activeren Wi-Fi
 
ik zou willen weten hoe en waar ik mijn Wi-Fi kan activeren? Ik snap er niks van. Is er misschien iemand die me dat stap voor stap wil en kan uitleggen?

Alvast bedankt iPhoners...

desirees 19-06-08 23:03

hallo, hoe kan ik contact makenmet Wi-Fi? Heeft iemand daar een stapsgewijs antwoord op? Ik snap erniets van. Dank.

Destiny 20-06-08 00:10

Wat bedoel je met contact maken met Wi-Fi. Het is niet meer dan naar settings gaan. Wi-Fi en daar je netwerk selecteren.......

kapiteinpeter 24-06-08 23:10

niet beveiligde Wi-Fi verbindingen
 
weet iemand waarom alle functies van mn iphone wel op het ene niet beveiligde netwerk functioneerd, en niet op het andere niet beveiligde netwerk.

als ik over straat loop kom ik regelmatig niet beveiligde Wi-Fi verbindngen tegen deze kan ik gewoon selecteren maar vervolgens kan ik geen mail safari, you tube locate me etc, gebruiken.
doe ik iets fout?
mijn data roaming staat aan en vpn (wat is dat eigenlijk) is niet geconfigureerd.
thuis op de niet beveiligde verbinding van de buren functioneerd alles.

benjamin_1995 02-07-08 22:07

mijn Wi-Fi netwerk is niet beveiligd en er komt op: Geen verbinding mogelijk met netwerk ... Hoe krijg ik verbinding met mijn netwerk ?

Destiny 02-07-08 23:40

reset je netwerk instellingen eens op de iPhone

hamul 10-07-08 13:02

Geen Wi-Fi en Bluetooth meer
 
een upgrade van 1.1.2 naar 1.1.4 gedaan, alles werkt nu alleen geen Wi-Fi meer, staat op N/A en geen Bluetooth meer staat op 00.00.00.00.00.00, heeft iemand raad?

dydefox 20-07-08 17:08

@Benjamin: Casesensitive wachtwoord? Was ook mijn probleem, omdat ik aannam dat de iphone alle letters groot zou zetten: moet dus PER letter (duh...). Werkt nu geweldig.

CorkyGoliC 08-08-08 19:55

heb een kleine noob-vraag eigenlijk
(don't shoot me)

Heb net mijn iPhone 3G, en nog niet ge-internet.

Nu,
Als ik thuis mijn iPhone's Wi-Fi verbind met mijn draadloze verbinding thuis, dezelfde die onze laptops thuis gebruiken, maak ik dus logischerwijs gebruik van datzelfde abonnement.
Als ik dan zo via Wi-Fi iets download (youTube ofzo) gaat dat dan van mijn 200MB van mijn iPhone abo, of van mijn 100GB op mijn thuis abo?
Indien het laatste; de max!

(hopelijk maak ik mezelf duidelijk)

cypher21 08-08-08 21:01

Gorky:

Als je verbinding hebt via Wi-Fi, dan gaat het van je 100gb limiet af (oftewel je thuisinternet abonnement)

CorkyGoliC 08-08-08 21:05

Bedankt cypher!

Klinkt fijn, kan ik thuis toch volop gebruiken, zonder bang te zijn mijn 200MB er door te jagen, 100GB das wel voldoende :)

cypher21 08-08-08 21:12

Off-topic

Mwa, ik heb vandaag al 100gb dataverkeer gehad :P gelukkig geen limieten hier in NL




Let er wel goed op dat je het Wi-Fi icoontje hebt, anders gebruik je namelijk de internetverbinding van je telefoon

D0minique 09-08-08 14:36

Ik heb een beveiligd Wi-Fi netwerk en kom er met mijn iPhone (1.1.4 8GB) niet op. Weet niet waar ik eventueel een wachtwoord in kan geven of wat ik anders zou moeten instellen. Zie het netwerk wel en ik selecteer het, maar er verschijnt geen Wi-Fi icoontje, ik moet ergens toch een wpa wachtwoord ingeven, maar ik kan niet vinden waar... help?

Rambouzi 12-08-08 07:54

Slechte Wi-Fi verbindingen
 
Ik heb sinds kort de nieuwe iPhone met 2.0.1 versie software er op.

Thuis kan mijn iPone verbinding maken met mijn (beveiligde) Wi-Fi netwerk. Zo af en toe is de verbinding wel even weg. Met mijn Laptop heb ik perfecte verbinding met Wi-Fi.

Op mijn werk kan ik ook op een (onbeveiligd Internet Only) Wi-Fi netwerk komen. Echter is de verbinding erg slecht. Een collega heeft het voorgaande model van de iPhone met Firmware 1.1.4. We hebben ze even naast elkaar gelegd en hij heeft volle sterkte, terwijl ik maar 1 streepje heb. Meestal heb ik echter helemaal geen verbinding. Met de laptop gaat het wel goed.

Kan het aan de software versie liggen? Ik heb dus 2.0.1 en mijn collega 1.1.4. (en gejailbreakt).

Bluetooth heeft ook nog nooit gewerkt overigens. Ziet niets.

Moet ik terug naar de winkel?:mad:

Tips?

Dank.

dewitte100 15-10-08 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rambouzi (Bericht 167450)
Thuis kan mijn iPone verbinding maken met mijn (beveiligde) Wi-Fi netwerk. Zo af en toe is de verbinding wel even weg. Met mijn Laptop heb ik perfecte verbinding met Wi-Fi.

Dit is bij mij ook het geval. Als ik dan Wi-Fi uit zet, en daarna weer aan zet heb ik wel weer volop verbinding. Maar daarna werkt Wi-Fi weer niet. :mad:
Terwijl ik bij de mc Donalds wel de hele tijd gratis verbinding heb....!!!!!:confused:

Tips?

Dank je

ApleJack 20-10-08 14:30

Ik heb ook hetzelfde probleem :( soms geen verbinding dan weer wel terwijl ook mn labtop vol signaal aangeeft
en ook me de 1.4 software was het super. nu met 2.1 is dit slecht. maar ook de ontvangst van het KPN telefonie netwerk is slechter geworden met de 2.1 , eerst had ik voor de update van 1.4 naar 2.1 die problemen nooit


dus wie heeft tips


alvast bedankt Sjaak

hamul 10-11-08 16:10

Schoonmaken Wi-Fi geheugen
 
Hoi weet er iemand of het geheugen van de Wi-Fi vbindingen schoongemaakt kan worden en hoe, ben nogal vaak op reis dus heb al veel verbindingen in het geheugen, ik heb ook geen idee of de iPhone daardoor ook langzamer kan worden?

Snizzol 23-02-09 09:58

Goedemorgen mensen,

Mijn Iphone heeft sinds vorige week ineens geen Wi-Fi meer.

Na het afstruinen van het forum en een hoop tips gezien te hebben ben ik aan de slag gegaan.

Kan de optie wel in/uit schakelen maar de lijst met gevonden Wi-Fi verbindingen blijft leeg.

Gisteren mijn Iphone ge-restored waardoor deze weer is zoals hij uit de fabriek kwam.
Echter heeft dit niet geholpen.

bovenstaande 3x geprobeerd maar helaas (ook geprobeerd via een andere pc met Windows), iemand enig idee wat er hand de hand kan zijn?

Ik krijg het gevoel dat het misschien hardware matig is.

Iphone 3G
Nieuwste software versie.
Geen Jailbreak

Mauricio 23-02-09 17:26

beveiliging op wpa zetten.

Snizzol 23-02-09 18:34

WPA en WEP, beide worden niet weer gegeven.

Snizzol 24-02-09 17:19

Nou las ik op wat sites dat je de iphone even in de vriezer moest leggen, dit voor een aantal min gedaan in een beschermhoes, en ja hoor hij vind Wi-Fi!!??!!

nu kijken wat hij doet als deze weer op temperatuur is gekomen.

zwaan 05-06-09 16:05

En?
Ik heb altijd gehoord dat dit maar heel tijdelijk werkt.

percilla 13-09-09 19:03

:confused::confused:Hoi ik ben percilla een meisje van 14 en ik heb nog niet zo lang een iphone.
ik heb nog nooit geinternet en ik zou dat mega graag willen.
wij hebben thuis UPC en we hebben wel zo n briefje van netgear en daar staan wel code s op enzo maar ik snap er niks van aangezien ik ook nog redelijk jong ben.
Kan iemand me het uitleggen ik wil het zoo graag plzz:mad::(:confused:

Hallo ik ben percilla meisje van 14 jaar oud.
ik heb sinds kort een iphone genomen omdat me vriendje die ook had.
Ik heb nog nooit op internet gezeten omdat ik niet weet hoe dit werkt.
Wij hebben wel draadloos internet en de code s heb ik ook van netgear.
maar hoe kan ik nou internetten ik snap er niks van kun je me helpen asjebliefd?

help me asjebliefd

joldemans 13-09-09 19:55

Hoi Percilla!

Die code is waarschijnlijk de code die je nodig hebt wanneer je gebruik wilt maken van jullie draadloze net werk.

Wat je moet doen:

Ga naar instellingen -> Wi-Fi -> selecteer jullie netwerk (als je de naam niet weet zul je je vader of moeder even moeten vragen) zodra je dit netwerk aantikt zal er een melding komen dat je de wirelesskey moet invoeren. Dit is de waarschijnlijk de code die op dat blaadje van je netgear router staat.

Succes ermee!

Groeten Jochem

percilla 13-09-09 19:59

Hooi egt heel erg lief dat je me wilt helpen:):)
maar uhm welke beveiligingsoort is het WPA of WPA bedrijfsnivau of wat ??
en mijn Wi-Fi geeft in een keer geen UPC meer aan :S








Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joldemans (Bericht 350837)
Hoi Percilla!

Die code is waarschijnlijk de code die je nodig hebt wanneer je gebruik wilt maken van jullie draadloze net werk.

Wat je moet doen:

Ga naar instellingen -> Wi-Fi -> selecteer jullie netwerk (als je de naam niet weet zul je je vader of moeder even moeten vragen) zodra je dit netwerk aantikt zal er een melding komen dat je de wirelesskey moet invoeren. Dit is de waarschijnlijk de code die op dat blaadje van je netgear router staat.

Succes ermee!

Groeten Jochem


joldemans 13-09-09 20:08

Normaal gesproken heb je thuis gewoon WPA...

Maar eigenlijk hoef je dit niet in te stellen. Als je op de netwerknaam klikt (niet op het pijltje rechts ervan) dan hoef je alleen een sleutel/wachtwoord in te voeren.

percilla 13-09-09 20:10

okaj ik zal straks is proberen ik hoop zo dat het werkt en bedankt als dit de oplossing is

percilla 14-09-09 08:24

Het lukt helaas nog steets niet als ik me wachtwoord invoer dan staat er geen verbinding mogenlijk :mad::mad::( iemand hetzelfde probleem of iemand die me alsnog kan helpen ??? groetjes percilla

percilla 14-09-09 18:20

Hoe meer hulp hoe beter gelukkig zijn er nog van deze lieve mensen die mij willen helpen :D Heel erg fijn.
Hoe meer handen hoe beter en hoe sneller we er waarschijnlijk uit komen

voetbalsterke__ 14-09-09 18:25

sinds mijn upgrade naar 3.1 krijg ik continu wanneer ik een sms aan het versturen ben:
"Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk
u hebt geen abonnement op een mobiele dataservice."

mijn Wi-Fi staat niet aan, en toch krijg ik dit vaak tijdens het typen van een sms..

percilla 14-09-09 21:01

Dat is inderdaad ook raar vooral als het voor de opgreat niet was.
misschien heeft mijn probleem daar ook nog wel mee temaken want ik heb ook 3.1
mijn probleem is trouwens nog niet opgelost

ApleJack 15-09-09 09:21

Percilla je moet even aan je ouders vragen of jullie netwerk beveiligd is op IPadres nivo, als er alleen bepaalde ip adressen op mogen dan moeten ze ook het ipadres van je iphone even toevoegen.
Grtjes
sjaak:D

percilla 15-09-09 16:18

me ouders willen me niet helpen dus ik weet het niet :(

veronica 29-10-09 16:11

geen verbinding met netwerk mogelijk.wat is hiervan de oorzaak?
kan het in de instellingen zittenvan het ip adres?
ik heb het ww goed ingevuld?
helluupp?

Melly 28-11-09 15:36

Ik heb hetzelfde, werkte tot een paar dagen geleden gewoon normaal.

Gr. melly

jeroenhe 28-11-09 18:11

ik ben hier wat leek in

hier staat een modem beneden
kan ik nu met men iphone daar nu internet van "afnemen" via Wi-Fi ? zoja hoe ? vind geen netwerken op dit moment

ApleJack 30-11-09 09:01

je moet controleren of je idd je draadloos netwerk wel ziet van thuis of waar ook
dan moet er mischn een code ingevoerd worden om op je netwerk te komen

als je netwerk beveiligd is op ipadressen of mac adressen dan moet je die van je iphone ook toegang geven in de instellingen van je router

grtjs sjaak:rolleyes:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:57.