//

WiFi

WiFi discussie in Wiki - Begrippen forum; ( verdwijnt na registratie ) Wi-Fi ( Wi reless Fi delity) [h="3"]Wat is Wi-Fi?[/h] Wi-Fi is een technologie waarmee het mogelijk is op korte afstand draadloos gegevens te versturen. Vanwege ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture Wiki > Wiki - Begrippen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-11-07, 19:15
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard Wi-Fi

Wi-Fi (Wireless Fidelity)

[h="3"]Wat is Wi-Fi?[/h]
Wi-Fi is een technologie waarmee het mogelijk is op korte afstand draadloos gegevens te versturen. Vanwege deze korte afstand is het ideaal voor gebruik thuis of op het kantoor: het is niet langer nodig een internetkabel aan te leggen tussen je computer en de meterkast. Hierdoor kun je bijvoorbeeld met een laptop in de tuin internetten.

Voorlopig wordt Wi-Fi voornamelijk gebruikt naast een ADSL- of kabelverbinding; alleen voor het laatste stukje van de meterkast naar je computer. Het is echter ook mogelijk om draadloos te internetten via Wi-Fi wanneer je met uw laptop of pda op stap bent en je bijvoorbeeld op het vliegveld of in het restaurant draadloos wilt internetten. Hiervoor heb je doorgaans wel een apart abonnement nodig, maar je kunt ook per keer betalen via een kraskaart of een mobiele telefoon bijvoorbeeld. Het aantal plaatsen waar u draadloos kunt internetten, wordt continu uitgebreid.
[h="3"]Wat betekent Wi-Fi?[/h]
Wi-Fi wordt ook wel WLAN genoemd (Wireless-Local Area Network). De naam Wi-Fi is gerelateerd aan de bekende term Hi-Fi uit de audiowereld, hetgeen staat voor High Fidelity. Met de techniek wordt data draadloos op de 2.4 GHz-frequentie verzonden. Het signaal is digitaal en wordt gecodeerd volgens het IEEE 802.11-protocol. Dat is een internationale norm voor het versturen van digitale gegevens door de lucht. Van deze standaard bestaan verschillende varianten:
  • 802.11b werkt in de 2,4 GHz-band en de bandbreedte is 11 Mbps;
  • 802.11a werkt in de 5 GHz-band en de bandbreedte kan oplopen tot 54 Mbps;
  • 802.11g is de opvolger van 802.11b en werkt in de 2,4 GHz-band, de bandbreedte is 54 Mbps. De producten die gebruikmaken van 802.11g zijn compatibel met 802.11b en kunnen met beide standaarden overweg;
  • 802.11n werkt in de 2,4 en de 5 GHz-band. De 802.11n standaard is nog niet af. In 2006 is een kladversie gepubliceerd en de verwachting was dat begin 2007 de standaard definitief zou zijn. Echter, door het grote aantal commentaren die zijn ingediend op de kladstandaard, zal de definitieve versie waarschijnlijk niet klaar zijn voor 2008. De bandbreedte is minimaal 100 Mbps, maar er zijn ontwerpen voor snelheden van 540 Mbps; oftewel 10 keer sneller dan 802.11g. Er zijn tegenwoordig al bepaalde types: RangeMAX, Mimo, enz. De firma Linksys, onderdeel van Cisco Systems heeft de eerste netwerkapparatuur die de kladstandaard ondersteunt in mei 2006 op de markt gebracht (onder de naam IEEE 802.11n draft).
[h="3"]Wat zijn de verschillen tussen de varianten?[/h]
Die hebben vooral betrekking op de snelheden. 802.11b is met maximaal 11 megabit per seconde de langzaamste variant; 80211g haalt maximaal 54 megabit per seconde, alhoewel in de praktijk deze snelheid niet boven de 30 megabit uitkomt.
[h="3"]Wat kan ik met Wi-Fi?[/h]
Zoals eerder genoemd is één van de meest gebruikte toepassingen voor Wi-Fi het draadloze thuisnetwerk. Bij de meeste ADSL-abonnementen kunt u tegenwoordig kiezen voor een wireless-modem, zodat het niet langer noodzakelijk is bekabeling aan te leggen tussen je computer en de meterkast. Dit is met name een groot voordeel wanneer je meerdere computers heeft aangesloten op het internet, of wanneer je regelmatig op uw iPhone wilt internetten.
[h="3"]Wat heeft Wi-Fi met de iPhone te maken?[/h]
De iPhone is standaard voorzien van een 802.11b/g Wi-Fi module, zodat je binnenshuis en buitenshuis verbinding kunt maken met draadloze netwerken. In veel landen waar de iPhone wordt verkocht, krijgen gebruikers gratis toegang tot een landelijk dekkend Wi-Fi-netwerk, bijvoorbeeld The Cloud in Engeland en T-Mobile Hotspots in Duitsland. Dit is bedoeld als goedmakertje voor de trage snelheid van EDGE.

Bron: een aantal onderwerpen op deze pagina zijn afkomstig uit Wikipedia

Laatst gewijzigd door Adriaan; 14-01-08 om 16:40.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-01-08, 11:40
noebie noebie is offline
• iOS 1.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: zoersel
Berichten: 29
Standaard

HALLO?

er komt "no service" op het scherm links bovenaan naast Wi-Fi ikoontje
dus geraak ik niet in appsnapp
mvg ronald
  #3  
Oud 25-01-08, 11:59
Faithz Faithz is offline
• iOS 4.0
• 3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 110
Stuur een bericht via MSN naar Faithz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door noebie Bekijk bericht
HALLO?

er komt "no service" op het scherm links bovenaan naast Wi-Fi ikoontje
dus geraak ik niet in appsnapp
mvg ronald
Ronald,

Zoek even op "no service", dan vind je topics van mensen die een soortgelijk probleem hebben (gehad). Misschien staat jouw oplossing er ook bij. Mocht je niets kunnen vinden kun je misschien het beste even een eigen topic openen.
  #4  
Oud 20-04-08, 17:52
martiniboy martiniboy is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 1
Standaard activeren Wi-Fi

ik zou willen weten hoe en waar ik mijn Wi-Fi kan activeren? Ik snap er niks van. Is er misschien iemand die me dat stap voor stap wil en kan uitleggen?

Alvast bedankt iPhoners...
  #5  
Oud 19-06-08, 23:03
desirees desirees is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 4
Standaard

hallo, hoe kan ik contact makenmet Wi-Fi? Heeft iemand daar een stapsgewijs antwoord op? Ik snap erniets van. Dank.
  #6  
Oud 20-06-08, 00:10
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Wat bedoel je met contact maken met Wi-Fi. Het is niet meer dan naar settings gaan. Wi-Fi en daar je netwerk selecteren.......
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #7  
Oud 24-06-08, 23:10
kapiteinpeter kapiteinpeter is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: noord-holland
Berichten: 7
Standaard niet beveiligde Wi-Fi verbindingen

weet iemand waarom alle functies van mn iphone wel op het ene niet beveiligde netwerk functioneerd, en niet op het andere niet beveiligde netwerk.

als ik over straat loop kom ik regelmatig niet beveiligde Wi-Fi verbindngen tegen deze kan ik gewoon selecteren maar vervolgens kan ik geen mail safari, you tube locate me etc, gebruiken.
doe ik iets fout?
mijn data roaming staat aan en vpn (wat is dat eigenlijk) is niet geconfigureerd.
thuis op de niet beveiligde verbinding van de buren functioneerd alles.
  #8  
Oud 02-07-08, 22:07
benjamin_1995 benjamin_1995 is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 13
Standaard

mijn Wi-Fi netwerk is niet beveiligd en er komt op: Geen verbinding mogelijk met netwerk ... Hoe krijg ik verbinding met mijn netwerk ?
  #9  
Oud 02-07-08, 23:40
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

reset je netwerk instellingen eens op de iPhone
  #10  
Oud 10-07-08, 13:02
hamul hamul is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 4
Standaard Geen Wi-Fi en Bluetooth meer

een upgrade van 1.1.2 naar 1.1.4 gedaan, alles werkt nu alleen geen Wi-Fi meer, staat op N/A en geen Bluetooth meer staat op 00.00.00.00.00.00, heeft iemand raad?
  #11  
Oud 20-07-08, 17:08
dydefox dydefox is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 2
Standaard

@Benjamin: Casesensitive wachtwoord? Was ook mijn probleem, omdat ik aannam dat de iphone alle letters groot zou zetten: moet dus PER letter (duh...). Werkt nu geweldig.
  #12  
Oud 08-08-08, 19:55
CorkyGoliC CorkyGoliC is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 4
Standaard

heb een kleine noob-vraag eigenlijk
(don't shoot me)

Heb net mijn iPhone 3G, en nog niet ge-internet.

Nu,
Als ik thuis mijn iPhone's Wi-Fi verbind met mijn draadloze verbinding thuis, dezelfde die onze laptops thuis gebruiken, maak ik dus logischerwijs gebruik van datzelfde abonnement.
Als ik dan zo via Wi-Fi iets download (youTube ofzo) gaat dat dan van mijn 200MB van mijn iPhone abo, of van mijn 100GB op mijn thuis abo?
Indien het laatste; de max!

(hopelijk maak ik mezelf duidelijk)
  #13  
Oud 08-08-08, 21:01
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Gorky:

Als je verbinding hebt via Wi-Fi, dan gaat het van je 100gb limiet af (oftewel je thuisinternet abonnement)
  #14  
Oud 08-08-08, 21:05
CorkyGoliC CorkyGoliC is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 4
Standaard

Bedankt cypher!

Klinkt fijn, kan ik thuis toch volop gebruiken, zonder bang te zijn mijn 200MB er door te jagen, 100GB das wel voldoende
  #15  
Oud 08-08-08, 21:12
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Off-topic

Mwa, ik heb vandaag al 100gb dataverkeer gehad gelukkig geen limieten hier in NL




Let er wel goed op dat je het Wi-Fi icoontje hebt, anders gebruik je namelijk de internetverbinding van je telefoon
  #16  
Oud 09-08-08, 14:36
D0minique D0minique is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 7
Standaard

Ik heb een beveiligd Wi-Fi netwerk en kom er met mijn iPhone (1.1.4 8GB) niet op. Weet niet waar ik eventueel een wachtwoord in kan geven of wat ik anders zou moeten instellen. Zie het netwerk wel en ik selecteer het, maar er verschijnt geen Wi-Fi icoontje, ik moet ergens toch een wpa wachtwoord ingeven, maar ik kan niet vinden waar... help?
  #17  
Oud 12-08-08, 07:54
Rambouzi Rambouzi is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Almere
Berichten: 25
Red face Slechte Wi-Fi verbindingen

Ik heb sinds kort de nieuwe iPhone met 2.0.1 versie software er op.

Thuis kan mijn iPone verbinding maken met mijn (beveiligde) Wi-Fi netwerk. Zo af en toe is de verbinding wel even weg. Met mijn Laptop heb ik perfecte verbinding met Wi-Fi.

Op mijn werk kan ik ook op een (onbeveiligd Internet Only) Wi-Fi netwerk komen. Echter is de verbinding erg slecht. Een collega heeft het voorgaande model van de iPhone met Firmware 1.1.4. We hebben ze even naast elkaar gelegd en hij heeft volle sterkte, terwijl ik maar 1 streepje heb. Meestal heb ik echter helemaal geen verbinding. Met de laptop gaat het wel goed.

Kan het aan de software versie liggen? Ik heb dus 2.0.1 en mijn collega 1.1.4. (en gejailbreakt).

Bluetooth heeft ook nog nooit gewerkt overigens. Ziet niets.

Moet ik terug naar de winkel?

Tips?

Dank.
  #18  
Oud 15-10-08, 13:20
dewitte100 dewitte100 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Drunen
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rambouzi Bekijk bericht
Thuis kan mijn iPone verbinding maken met mijn (beveiligde) Wi-Fi netwerk. Zo af en toe is de verbinding wel even weg. Met mijn Laptop heb ik perfecte verbinding met Wi-Fi.
Dit is bij mij ook het geval. Als ik dan Wi-Fi uit zet, en daarna weer aan zet heb ik wel weer volop verbinding. Maar daarna werkt Wi-Fi weer niet.
Terwijl ik bij de mc Donalds wel de hele tijd gratis verbinding heb....!!!!!

Tips?

Dank je
  #19  
Oud 20-10-08, 14:30
ApleJack's schermafbeelding
ApleJack ApleJack is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Leeuwarden
Berichten: 30
Stuur een bericht via MSN naar ApleJack
Standaard

Ik heb ook hetzelfde probleem soms geen verbinding dan weer wel terwijl ook mn labtop vol signaal aangeeft
en ook me de 1.4 software was het super. nu met 2.1 is dit slecht. maar ook de ontvangst van het KPN telefonie netwerk is slechter geworden met de 2.1 , eerst had ik voor de update van 1.4 naar 2.1 die problemen nooit


dus wie heeft tips


alvast bedankt Sjaak
  #20  
Oud 10-11-08, 16:10
hamul hamul is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 4
Cool Schoonmaken Wi-Fi geheugen

Hoi weet er iemand of het geheugen van de Wi-Fi vbindingen schoongemaakt kan worden en hoe, ben nogal vaak op reis dus heb al veel verbindingen in het geheugen, ik heb ook geen idee of de iPhone daardoor ook langzamer kan worden?
 


« Wi Fi | Unlock »

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad Wi-Fi of iPad Wi-Fi + 3G: wat vind jij, en waarom? yuiop88 iPad algemeen 57 15-05-12 01:31
Wi-Fi button is grijs [NO-Wi-Fi] pcsw Wi-Fi 52 03-03-12 12:05
Onthoud Wi-Fi wachtwoord niet zodra ik ergens anders Wi-Fi hebt gebruikt chrissiegers Wi-Fi 0 21-03-10 22:05
Wi-Fi geeft default als Wi-Fi netwerk pieter0000 Wi-Fi 1 22-01-09 21:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:25.