iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Begrippen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/)
-   -   Firmware-update (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/1807-firmware-update.html)

sjowol 03-11-07 18:56

Firmware-update
 
Een [wiki]firmware[/wiki]-update houdt in dat de systeemsoftware van de iPhone wordt overschreven met een nieuwere versie. Het tegengestelde begrip is [wiki]downgrade[/wiki].

Bij een update (ook wel upgrade genoemd) download je een [wiki]firmware[/wiki]-bestand die je normaalgesproken met behulp van [wiki]iTunes[/wiki] op je iPhone installeert.

| https://forum.iculture.nl/images/icons/icon4.gif Installeer bij een [wiki=unlock]unlocked[/wiki] iPhone nooit zomaar een nieuwe update. Je loopt daarbij het risico op een [wiki]brick[/wiki]. Hou de forums in de gaten om te achterhalen of de update bij de [wiki]firmware[/wiki]- en [wiki]baseband[/wiki]-versie van jouw iPhone problemen oplevert. Meestal duurt het een paar dagen voordat een update gekraakt is en er ook voor bezitters van unlocked iPhones een mogelijkheid is om te upgraden.[/div]

[h="3"]Moet ik altijd updaten?[/h]
Er zijn twee mogelijkheden:
  • Je gebruikt een niet-gehackte iPhone, waarbij je een officieel iPhone-abonnement hebt afgesloten bij de provider die daartoe door Apple is aangewezen. In dat geval voer je altijd een update uit, die je via iTunes wordt aangeboden.
  • Je gebruikt een gehackte iPhone. Dat wil zeggen: een illegaal geactiveerde iPhone, een iPhone die is gejailbreakt (zodat je er applicaties op kunt installeren) of een iPhone die unlocked is (zodat je er een andere simkaart in kunt gebruiken). In al deze drie gevallen moet je NOOIT zomaar een update uitvoeren.
[h="3"]Hoe kan ik een update uitvoeren?[/h]
Bij een niet-gehackte iPhone voer je de update uit via iTunes. Er verschijnt tijdens het gebruik vanzelf een mededeling dat er een update beschikbaar is. Die accepteer je en na een paar minuten is je firmware bijgewerkt.
In het geval van een gehackte iPhone kun je niet via iTunes updaten. In dat geval moet je gebruikmaken van een van de vele methoden om te unlocken waarbij je gelijktijdig een upgrade uitvoert.

friesbertie 18-01-08 14:12

is er ook een guide voor de update van 1.1.1 naar 1.1.2 voor Mac OS10. Ik zie alleen die voor Windows.

Stiruam 18-01-08 14:24

Voila =D https://forum.iculture.nl/f1/ip...-1-2-os-x.html

Greetz, Stiruam

roozendaal1 24-01-08 09:27

Kan ik mijn Iphone 1.1.2 updaten naar 1.1.3?

denboris 24-01-08 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roozendaal1 (Bericht 46978)
Kan ik mijn Iphone 1.1.2 updaten naar 1.1.3?

ja dat kan, maar dan kan je hem niet meer gebruiken omdat er nog geen jailbreak voor 113 is. Je kan hem dan wel weer downgraden, maar je baseband gaat aangepast zijn waardoor je niet meer kunt bellen.

niet doen dus

DonJuniorII 28-01-08 18:39

Update 113
 
Even een vraagje,

Is er al een gemakkelijke handleiding voor Noobs zoals ik om te upgraden naar 1.1.3.

Ik heb mijn Phone bij GSM.NL gekocht met versie 1.1.2, baseband weet ik niet.

Groetjes

4saus 14-02-08 08:46

van 1.0.2 naar 1.1.3 is dat in 1 keer te doen met succes?

of moet ik eerst van 1.0.2 naar 1.1.1 en dan daar 1.1.2 om vervolgens naar 1.1.3 te upgraden?
direct van 1.0.2 naar 1.1.2 werd afgeraden zonder eerst te virginizen.
Geld dat nog steeds met upgraden van 1.0.2 naar 1.1.3?

franklast 21-02-08 17:51

update mag niet maar ken je wel gewoon herstellen drukken in itunes ik krijg namelijk de melding dat itunes de inhoud neit kan lezen en dast ik op herstellen moet drukken. kan dit kwaad als ik dit doe??? alvast bedankt

nicole 01-03-08 22:22

paniek !!!!
heb geprobeerd nederlandstalige instellingen te zetten op mijn gehacte ifone 1.1.3 en heb per ongeluk een update via Wi-Fi uitgevoerd : toestel geblokeerd met een appel-afbeelding met aan de onderkant nog de streepjes te zien van het "zandlopertje" van appel ;

toestel te deblokeren ???

HELP HELP AUB IEMAND VAN JULLIE

dank je Nicole

Juss 11-03-08 15:12

Beste mensen waar staat de upgrade guide voor 1.1.2 bl 4.6 naar 1.1.3???

vr gr jus

Reyer 14-03-08 20:10

Update
 
Ik heb een geunlockte Iphone 1.1.1. Ik wil deze upgraden naar 1.1.3 of .1.1.4.

De handleiding gaat uit van 1.1.2. Ik werk op mac maar kan ook op Pc.

Op het moment is 1.1.3. de ugrade in Itunes, kan ik dan zomaar de handleiding volgen?

Wie kan mij helpen?

midon 14-03-08 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Reyer (Bericht 81893)
Ik heb een geunlockte Iphone 1.1.1. Ik wil deze upgraden naar 1.1.3 of .1.1.4.

De handleiding gaat uit van 1.1.2. Ik werk op mac maar kan ook op Pc.

Op het moment is 1.1.3. de ugrade in Itunes, kan ik dan zomaar de handleiding volgen?

Wie kan mij helpen?

Via itunes restor/herstellen (1.1.4)
Dan met ziphone 2.6 jailbreaken,unlocken & activeren.
Zie wiki voor verdere info.

jurgo 18-03-08 13:10

Wie kan mij een simpele stap voor stap handleiding geven voor het upgraden van 1.0.2 naar 1.1.4. Ik heb mijn Iphone sinds september en is softwarematig ge-unlocked.

Frits 18-03-08 13:16

heel makkelijk via Itunes herstel je naar 1.1.4
dan hier:
ZiPhone Download Server

Ziphone downloaden,........ in 1 klik kan je weer bellen :)


Groetjes
Frits

ArB 18-03-08 14:53

Wat frits zegt is NIET juist.
Je moet een virginize doen met een 1.0.2 firmware en daarna pas restoren naar 1.1.4

Kijk even in de handleidingen onder unlock 1.1.4 ziphone

Frits 18-03-08 15:10

@ArB: ik heb dus ook een 1.0.2 Iphone,..en gewoon ge-update via 1.1.4 (Itunes) en dan met ZipPhone ge-jailbreaked. simlock.,.....
Werkt dus echt goed .)

Frits

ArB 18-03-08 15:21

Dan heb je mazzel gehad ;)

jurgo 18-03-08 20:24

update 1-2 naar 114
 
Frits, ArB bedankt voor jullie commentaar.
Is virginizen hetzelfde als refurbish in Ziphone?

Ik had ook begrepen dat als ik upgrade via itunes dat mijn baseband onherstelbaar beschadigd wordt.

Ik word een beetje onzeker van alle verhalen :confused:
dus wil graag van jullie expertise gebruik maken.

macthijn 19-03-08 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 83748)
Wat frits zegt is NIET juist.
Je moet een virginize doen met een 1.0.2 firmware en daarna pas restoren naar 1.1.4

Kijk even in de handleidingen onder unlock 1.1.4 ziphone

Moet die dan ook in DFU staan of is dat niet nodig?

this 19-03-08 16:01

hey, ik ben een fanatieke iphone gebruiker en heb hem al 2 maanden zonder problemen (1.1.3) nou vroeg itunes mij of ik hem wilde upgraden naar 1.1.4 dit heb ik gedaan en nu doet hij niets meer, weer terug bij af. ik heb geprobeerd hem te unlocken zoals ik het ook gedaan had toen ik hem net kreeg, met ziphone, maar dat doet hij niet. in alle forums gebruiken ze allemaal afkortingen en andere woorden die ik niet begrijp, ik weet dat dit een nogal ingewikkeld probleem is en ik het niet goed uit kan leggen, maar is er iemand die mij hier mee kan helpen want ik moet hem terug hebben, wat ik ben helaas al verslaafd!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:43.