iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Begrippen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/)
-   -   Mail.app (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/1809-mail-app.html)

sjowol 03-11-07 20:04

Mail.app
 
Mail.app is het e-mailprogramma dat standaard geïnstalleerd is op de iPhone. Het programma ondersteunt verschillende fonts, plaatjes, tekstgroottes en kan e-mailbijlagen zoals Word-, Excel- en PDF-bestanden en foto's openen.

Mail is standaard geschikt voor Yahoo Mail, Gmail, AOL Mail, .Mac mail, en de meeste standaard e-mailaccounts. Het ondersteunt de protocollen SMTP (uitgaande berichten) en POP en IMAP (inkomende berichten). SMTP (inkomend) wordt niet ondersteunt; activeer in dat geval IMAP op de mail server zoals bijvoorbeeld Exchange.

Tjoky 21-01-08 00:32

Hi, ik zou willen weten waarom als ik een mail binnen krijg meestal staat er dat de mail niet door de server gedownload is, ofwel krijg ik hem wel binnen en de volgende keer als de mail weer open doet, staat er dan een melding " dit bericht is leeg" Als iemand daar iets over weet?

frumble 24-01-08 23:06

Hallo,

ik heb een 112 otb en heb deze wel jailbroken, maar mijn mailinstellingen (POP via PLANET.nl werkt niet. Bij het controleren geeft de Iphone aan het zonder de SSL te doen, daarna loopt de "verifying POP account" vast.

Iemand een idee??

Frumble

frumble 24-01-08 23:19

werkt, geewoon langer proberen.

Common.Sense 01-04-08 14:08

mail via gprs werkt bij iedereen?

troy 08-04-08 22:25

eee ik probeer msn hotmail te doen via mail maar ik weet niet wat ik allemaal moet invullen iemand idee, of kan iemand mij helpen?:)

koenDonk 08-05-08 23:24

Is er een mogleijkheid om te sync. met exhange zonder IMAP?
IMAP is niet de beste oplossing,omdat dan elke keer alle mail wordt opgehaald, en dat duurt mij iets te lang.
ZIjn er goede programma's hiervoor?

DrevanderZanden 12-05-08 20:28

Als ik mijn mail programma wil open dan sluit dit gelijk weer af.
Heeft iemand hier misschien een oplossing voor. Ik heb al geprobeerd
om mijn mailaccounts te verwijderen maar die worden automatisch weer
teruggezet (zonder te syncen)

André

Tjoky 13-05-08 12:22

Als je je iphone unlock met Ziphone bvb, dan ga je naar itune en moet je eerst je iphone configuren "als een nieuwe" en dan kan je synchroniseren met je gevens. Dan gaat mail wel gaan.

tukker 18-05-08 23:10

Ik heb een @live account en ik heb geen idee wat ik moet gebruiken. Ik heb al POP/Imap geprobeert maar ik weet niet wat ik bij de host naam: (mail.example.com) moet invullen. Is dat gewoon live.nl??

khalaban 19-05-08 11:42

Ik heb ook een @hotmail account en kan gewoon mijn email downloaden naar mijn iphone via izymail....ga naar izymail.com en registreer je en je krijgt ook gelijk de instellingen en binnen 5 miuten zijn je instellinggen opgeslagen.
dit werkt trouwens voor alle emailaccounts die de iphone niet ondersteunt
succes ermee

tukker 19-05-08 17:47

Moet je dan bij exchange zitten en wat moet je invoeren bij de hostnaam dan? login.live.com?

khalaban 20-05-08 16:35

als je naar izymail.com gaat zie je alle instellinggen vanzelf
maar hier nogmaals:
eerst moet je registreren dan kun je de volgende instellingen gebruiken:
incoming host in.izymail.com
outgoing host out.izymail.com

tukker 20-05-08 17:41

Oke, heel erg bedankt

Roi 25-05-08 23:08

Hallo,

Ik probeer mijn mail via 12move te ontvangen via de iPhone maar dit lukt maar niet.
Ik heb met ze gebeld en die man vertelde mij dat ze mail niet ondersteunen voor de iPhone..

Klopt dit en hoe kan ik ervoor zorgen dat ik wel mail kan ontvangen, of kan dit gewoon en doe ik iets fout met m'n POP?

toontje 31-05-08 11:19

hallo,
Sinds enkele dagen blijft mijn mail icoon aangeven dat er een mail gedownload is. Ditzelfde bij openen inkomende mail (1) Dit terwijl er geen mail voorhanden is. Vraag Hoe krijg ik dit hersteld??
Bij voorbaat dank

bvdhoek 05-06-08 09:50

Goede morgen,
Kan iemand mij vertellen hoe ik in één keer alle mail kan verwijderen ipv één voor één?
Alvast bedankt. Groetjes,
Bernadette

StefV 16-06-08 12:23

Ik heb geen mailadres ingesteld en mn smsbox zit ook niet vol maar er komt iedere keer een enveloppe rechtsboven in beeld te staan en die gaat niet weg tot ik mn Iphone opnieuw opstart.. Daarna is hij weg TOT iemand mij belt of iemand mij een sms stuurt..
Wie een id? want ik vind overbodige logo's irritant!!!

jvdp 09-07-08 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bvdhoek (Bericht 122351)
Goede morgen,
Kan iemand mij vertellen hoe ik in één keer alle mail kan verwijderen ipv één voor één?
Alvast bedankt. Groetjes,
Bernadette

Met een iPhone versie 1.1.x is het alleen mogelijk mailtje 1 voor 1 te verwijderen. Met software update 2 (beschikbaar medio juli 2008) is het mogelijk mailtjes batchgewijs te verwijderen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tukker (Bericht 114470)
Ik heb een @live account en ik heb geen idee wat ik moet gebruiken. Ik heb al POP/Imap geprobeert maar ik weet niet wat ik bij de host naam: (mail.example.com) moet invullen. Is dat gewoon live.nl??

In principe kan je alleen hotmail of live mail ontvangen en versturen via de mail applicatie, als je over een Hotmail Plus account beschikt. Hiervoor betaal je 2 tientjes per jaar. Je krijgt dan o.a. toegang tot de pop3 server van hotmail. T.z.t. zet Microsoft pop3 mail voor iedereen open, maar dat kan nog wel even duren. MS kennende..

Een alternatief is iets als 'izymail' maar realiseer je wel dat je dan jou e-mail inloggegevens 'weggeeft' en maar moet hopen dat ze er niks mee doen..

janvs 19-02-09 13:14

mijn mailprogramma loopt vast als ik probeer de berichten te verwijderen die in de map nog te versturen mail staan
Het zijn filmpjes die ik had gemaakt en ik probeer ze een voor een te verwijderen maar dat gaat geheel niet .
De iphone springt na een tijdje vast gestaan te hebben vanzelf op appeltje en start dan weer opnieuw op .
Help help
jan van straten


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:30.