//

Repareren

Repareren discussie in Wiki - Begrippen forum; ( verdwijnt na registratie ) Bij het [wiki=unlock]unlocken[/wiki] van de iPhone komt de garantie te vervallen. Dit is echter omkeerbaar door je iPhone te herstellen voor je hem terugbrengt naar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture Wiki > Wiki - Begrippen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11-11-07, 02:02
Dien's schermafbeelding
Dien Dien is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 610
Standaard Repareren

Bij het [wiki=unlock]unlocken[/wiki] van de iPhone komt de garantie te vervallen. Dit is echter omkeerbaar door je iPhone te herstellen voor je hem terugbrengt naar de winkel. Maar als de iPhone defect raakt loop je ook het risico de garantie te verliezen als je zelf aan de slag gaat. Dit zijn de opties.
[h="3"]Zelf repareren[/h]
Zelf een reparatie uitvoeren is mogelijk, maar wordt niet aanbevolen omdat het ontzettend moeilijk is. Voor de waaghalzen is er een filmpje waarin de iPhone uit elkaar wordt gehaald en het scherm wordt vervangen. Het lijkt gemakkelijk, maar dat is het absoluut niet. Denk goed na voordat je hieraan begint.

YouTube - iPhone Screen Replacement & Disassemble/TakeApart Directions
[h="3"]Garantie[/h]

Je krijgt bij de iPhone twee jaar garantie. Met een optionele verzekering wordt die garantie nog uitgebreid. In deze periode zal Apple een kapotte iPhone in de meeste gevallen zonder discussie vervangen, maar er gelden wel een paar voorwaarden:
  • Het defect moet niet door jezelf zijn veroorzaakt. Een iPhone die je op straat hebt laten vallen of die tijdens het badderen in het water is gevallen, zal niet onder de garantie vallen.
  • Je mag zelf geen reparatiepoging hebben ondernomen (langsgaan met een boterhamzakje met losse onderdelen heeft weinig zin).
  • Je mag de iPhone niet hebben gehackt. Je mag dus geen [wiki]jailbreak[/wiki] of [wiki]unlock[/wiki] hebben uitgevoerd. Verzeker je er dus van voordat je naar de winkel teruggaat dat je iPhone is herstelt naar de officiële firmware en dat hij dus niet meer gejailbreakt of unlockt is! De Amerikaanse Apple Store kan eisen dat de iPhone is voorzien van een werkend AT&T-abonnement.
Je kunt voor garantie terecht bij de telecomwinkel of mobiele operator waarvan je de iPhone hebt gekocht. Een iPhone heeft in tegenstelling tot een iPod enkel garantie in het land van herkomst!

Is je garantie vervallen, dan kun je een beroep doen op onze partnershop voor reparaties, iCulture Repair.

[h="3"]Kapot scherm[/h]
Er zijn twee zaken die bij een scherm kapot kunnen gaan: het scherm kan breken na een valpartij of het scherm reageert na verloop van tijd niet meer op aanraking. Die ongevoeligheid treedt meestal op langs de onderrand van het scherm.
[h="4"]Gebroken scherm[/h]
Je kunt je scherm laten vervangen bij onze partnershop iCulture Repair. Je krijgt drie maanden garantie op elke reparatie en er wordt alleen met originele onderdelen gewerkt.
[h="4"]Onderkant van het scherm reageert niet meer[/h]
Dit probleem kan bij sommige iPhones optreden. Een mogelijkheid is om het bij het eerder genoemde bedrijf Fixsupport te laten repareren.
[h="3"]Kapotte batterij[/h]
De [wiki]batterij[/wiki] van de iPhone gaat 300 tot 400 laadcycli mee en is niet verwisselbaar. Apple heeft daarop veel kritiek gekregen, net als op het Battery Replacement Program. Daarmee kun je de niet-verwisselbare batterij van de iPhone voor $85 laten verwisselen. Er kunnen twee problemen met de batterij optreden: de batterij gaat daadwerkelijk kapot of de capaciteit gaat zienderogen achteruit waardoor je de iPhone na korte tijd alweer moet bijladen. In beide gevallen moet je de iPhone (laten) vervangen.
[h="4"]Vervangende batterij kopen[/h]
Je kunt je [wiki="batterij"]batterij[/wiki] laten vervangen bij onze partnershop iCulture Repair. Je krijgt drie maanden garantie op elke reparatie en er wordt alleen met originele onderdelen gewerkt.
[h="3"]Waterschade[/h]
Het kan zomaar gebeuren: de iPhone valt in de wasbak, er valt een glas cola overheen of je hebt de iPhone per ongeluk in de wasmachine gestopt. Bij onze partnershop iCulture Repair kun je de iPhone laten onderzoeken.
[h="3"]Andere onderdelen[/h]
Bij iFixit of CNN kun je bijna elk onderdeel van de iPhone los kopen. Een veelvoorkomend probleem is bijvoorbeeld dat er krassen op de achterkant van de iPhone ontstaan. Het vervangen van alleen de achterkant is een simpel werkje, dat je makkelijk zelf kunt doen. Voor ingewikkelder klussen aan het electronische circuit kun je beter bij een reparatiedienst terecht. Vertrouw je iPhone echter niet zomaar aan de eerste de beste telefoonwinkel toe! Vraag vooraf of ze ervaring hebben met iPhone-reparaties en bepaal duidelijk wie voor de kosten opdraait als de reparatie misgaat. Ook een garantieperiode van 3 maanden na de reparatie (zoals Fixsupport bij schermvervanging doet) is aan te raden.
[h="3"]iPhone demonteren[/h]
YouTube - iPhone Screen Replacement & Disassemble/TakeApart Directions
[h="3"]Handleidingen[/h]
De website iFixit heeft diverse handleidingen gepubliceerd, waarmee je leert hoe je de batterij, de hoofdtelefoonaansluiting, achterpaneel, camera en diverse andere onderdelen vervangt.

Laatst gewijzigd door WDS001; 28-11-09 om 23:27.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-11-07, 19:12
Maarten Maarten is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 65
Standaard

Heeft iemand hier al ervaring met het vervangen van de rearpanel ? Er staat in de wiki dat het makkelijk kan. Opzich is dit niet al te moeilijk als je een rearpanel hebt met een skeleton erin. Weet iemand deze te koop? of is die van iFixit al voorzien van skeleton ?
  #3  
Oud 26-11-07, 04:49
Dien's schermafbeelding
Dien Dien is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 610
Standaard

Nee de backplate moet je verwijderen en dan de skeleton verwijderen van je originele backplate. Ik heb ergens gelezen dat dit echt een k*t werk is.

Waarom laat je het niet over aan een bedrijf als fixsupport, mocht het fout gaan, dan kun je hun er in iedergeval op aanspreken.

Ik denk niet dat ze daar veel geld voor vragen, aangezien ze alleen het zwarte kapje moeten verwijderen en wat schroefjes.

Informeer even bij ze.
  #4  
Oud 24-03-08, 15:34
wouterroelofs wouterroelofs is offline
• iOS 1.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 6
Standaard

Zelf repareren leek mij een beetje riskant. Mijn scherm deed het niet meer naar behoren na een val, dus heb ik hem opgestuurd naar FixSupport.

3 weken later en 200 euro armer heb ik hem nu volledig functionerend terug.
  #5  
Oud 06-04-08, 12:35
oll oll is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 87
Standaard

Heeft iemand ook ervaring met de garantie van Apple, om de iPhone eventueel op te kunnen sturen naar de Apple Store?
__________________
F.W. 1.1.4 + t9
  #6  
Oud 03-06-08, 20:48
Spicky Spicky is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 8
Standaard Zelf repareren ervaring

Beste Iphone bezitters,

Ja het repareren is mogelijk met enig geduld en hopen op succesvolle afloop.

Zelf heb ik van een kapotte Iphone de batterij en logic board vervangen.
De logic board vanwege een warmloper (je merkt bij het opladen dat de iphone zeer heet wordt en het niet doet).
Helaas is geen makkelijke klus zo'n logic board omdat er verschillende connectors vastzitten aan de onderkant en je er niet makkelijk bij komt.
De batterij is makkelijker ondanks het pielen met het open krijgen.

Zover.
  #7  
Oud 09-06-08, 03:33
iphone-user iphone-user is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 2
Standaard waterschade

hallo iedereen,

Ik heb mijn iphone in de wc laten vallen waardoor ik nu waterschade heb,krijg mn iphone niet meer uit,zie alleen het beginscherm (zwart scherm met in het midden het kleine apple logo.

Wie kan mij AUB helpen??

grt
  #8  
Oud 09-06-08, 09:42
Ezekiel's schermafbeelding
Ezekiel Ezekiel is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Baarn
Berichten: 305
Standaard

@ iphone-user, het beste is altijd zo snel mogelijk uit mekaar halen en de onderdelen volledig laten drogen kijk naar de filmpjes hoe je hem open maakt.
maar omdat hij aan blijft staan (knap dat wel) zou ik wel voorzichtig zijn let vooral op met het loshalen van de batterij.
zo heb ik 2 telefoon uit het zwembad gered.(toevallig gereedschap mee om hem open te schroeven)


ps. mag ik vragen hoe het is gebeurd, namelijk knap om hem in dat gaatje precies te krijgen
  #9  
Oud 09-06-08, 12:17
iphone-user iphone-user is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 2
Standaard

ik heb geen gereedschap om hem te demonteren.

iphone zat in mn borstzakje van mn jas,wilde een kraantje dichtdraaien waardoor ik moest bukken en zo raad je het wel,iphone gleed uit mn borstzak

ps:ik denk dat hij nu overleden is want ik heb niet meer het scherm met het apple logo erop

Laatst gewijzigd door iphone-user; 09-06-08 om 12:20.
  #10  
Oud 12-06-08, 10:17
Ferrie Ferrie is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1
Standaard

Heb een iphone 4 weken geleden gekocht in Miami, nu blijkt het scherm aan de onderkant ongevoelig. Kan ik die in Duitsland of als ik opnieuw in USA ben omruilen, of gaan ze moeilijk. IS nog niet unlocked. ( omdat het niet gaat )
Groetjes Ferrie.
  #11  
Oud 12-06-08, 10:38
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphone-user Bekijk bericht
ps:ik denk dat hij nu overleden is want ik heb niet meer het scherm met het apple logo erop
Hem een paar dagen in een bakje met rijst leggen zou blijkbaar ook helpen heb ik al gelezen.
  #12  
Oud 17-07-08, 19:39
Jeroenj Jeroenj is offline
• iOS 1.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: goor
Berichten: 6
Standaard

weet iemand hoe duur het is om je beeldscherm te laten vervangen ?
  #13  
Oud 18-07-08, 13:37
jeremy14's schermafbeelding
jeremy14 jeremy14 is offline
• iOS 5.0.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Wassenaar
Berichten: 425
Stuur een bericht via MSN naar jeremy14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Hem een paar dagen in een bakje met rijst leggen zou blijkbaar ook helpen heb ik al gelezen.
dat helpt niet. geprobeerd en me iPhone is doordat ik van de boot in het water ben gevvallen overleden.. dus ik ga hem is opsturen en kijken hoeveel schade er is. als er meer dan 250 is dan wordt het een nieuwe denk i.. maar ik hoop dat alleen het scherm kapot is want soms gaat die nog is trillen enzo...
__________________
iPod Touch 4G 32GB White | Live each day as it would be your last
  #14  
Oud 26-07-08, 21:19
butcher butcher is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: antwerpse
Berichten: 3
Standaard

vanmorgend mijn iphone laten vallen
domdomdom.
ni is er een barst in het scherm en de onderkant reageerd niet meer.
nu wil ik hem laten reparen (desnoods bij fixsupport), maar weet er iemand een bedrijf dat het ook kan in belgié ?
nu wil ik mijn simkaart ondertussen in mijn "oude" gsm gebruiken tot de iphone hersteld is.
maar nu staat er geen enkel nummer meer op de kaart.
kan ik mijn nummers terug op mijn simkaart krijgen via de pc (windows) ?

groetjes
  #15  
Oud 26-07-08, 21:49
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
kan ik mijn nummers terug op mijn simkaart krijgen via de pc (windows) ?
Staan die normaal gezien niet in outlook/adresboek wanneer gesynct met itunes ? Wanneer ja dan kan je die exporteren naar een csv file en indien je een nokia gsm hebt met nokia suite terug in je gsm laden na geimporteerd te zijn in nokia suite. Heb je geen nokia want je meldt niet wat je andere gsm is zal je eens moeten zoeken naar de betreffende site van je merk gsm.
  #16  
Oud 27-07-08, 01:17
butcher butcher is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: antwerpse
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker Bekijk bericht
Staan die normaal gezien niet in outlook/adresboek wanneer gesynct met itunes ?
geen idee eigenlijk
zal ik eens nakijken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker Bekijk bericht
Wanneer ja dan kan je die exporteren naar een csv file en indien je een nokia gsm hebt met nokia suite terug in je gsm laden na geimporteerd te zijn in nokia suite. Heb je geen nokia want je meldt niet wat je andere gsm is zal je eens moeten zoeken naar de betreffende site van je merk gsm.
oeps sorry, ja tis een nokia N76.
ik ben echt een leek in die dingen.
waar vind ik die file dan ?
via itunes ?

groetjes
  #17  
Oud 27-07-08, 01:42
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
oeps sorry, ja tis een nokia N76.ik ben echt een leek in die dingen.
waar vind ik die file dan ?via itunes ?
Wanneer je met itunes gesynct hebt staan die contacten dan in outlook of adresboek op je pc ? En nokia suite vind je op de site van nokia. Uitleg hoe te doen heb ik hierboven gegeven.
  #18  
Oud 27-07-08, 05:00
butcher butcher is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: antwerpse
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker Bekijk bericht
Wanneer je met itunes gesynct hebt staan die contacten dan in outlook of adresboek op je pc ? En nokia suite vind je op de site van nokia. Uitleg hoe te doen heb ik hierboven gegeven.
thanks freaker
tis me gelukt, alles staat terug op mijn simkaart

groetjes
  #19  
Oud 09-08-08, 21:54
MacRub MacRub is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Huizen
Berichten: 85
Stuur een bericht via MSN naar MacRub
Standaard

'k Heb hier een iPhone liggen met een "dood" scherm, het scherm reageert niet meer. Open halen is een mooie optie, maar zou dit probleem ook kunnen komen door een los zittende flatcable? Gewoon een rotte connectie? De iPhone is twee keer gestuiterd.
Als ik alles zo lees is vervangen de beste optie, maar ja, als het alleen een kabeltje is...
Niemand hier die dit als probleem heeft gehad?
  #20  
Oud 10-08-08, 17:21
stijnjasper stijnjasper is offline
• iOS 4.2.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Nijmegen
Berichten: 131
Stuur een bericht via MSN naar stijnjasper
Standaard

Ik wil mijn iPhone terug sturen naar Apple, of laten repareren. Heeft iemand hier ervaring mee. Want ik weet niet waar ik moet beginnen
Mijn iPhone is nog geen jaar oud maar ik heb geen bonnetje meer
Heeft iemand een idee?

Jullie mogen ook naar me mailen: weggehaald

Heel erg bedankt

Laatst gewijzigd door ArB; 28-08-08 om 22:59.
 


« MMS | SDK »

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Garantie en zelf repareren guusjeeee iPhone algemeen 3 27-02-11 07:57
waterschade laten repareren. atzeko iPhone algemeen 3 17-06-10 21:31
Metalen rand repareren Inyigo iPhone algemeen 25 07-11-09 14:00
Repareren Van Scherm Derenze iPhone algemeen 1 01-11-08 15:26
repareren iphone adrie1 iPhone algemeen 4 21-01-08 14:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:06.