iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Begrippen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/)
-   -   Cydia (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/21430-cydia.html)

Gonny 13-09-08 13:21

Cydia
 
Status: actueel

Cydia is een programma dat bij veel jailbreak-methoden standaard op de iPhone wordt geïnstalleerd. Met Cydia kun je extra software op de iPhone installeren, net als met het vergelijkbare programma [wiki]Installer[/wiki].

Cydia is gemaakt door Jay Freeman en werkt op dezelfde manier als Installer: je abonneert je op een aantal bronnen ([wiki]source[/wiki] of [wiki]repo[/wiki] genaamd) waarna de catalogus met interessante applicaties nog verder wordt uitgebreid. Je kunt op programma's tikken om deze te installeren.

http://www.iphoneclub.nl/wp-content/.../img_00033.png

Met Cydia kun je:
  • Bladeren door applicaties op basis van categorie
  • Bij elke applicatie zien wat de omvang en functie is
  • Applicaties zoeken op naam, met de zoekfunctie
  • Kijken welke applicaties een update beschikbaar hebben
  • Je geïnstalleerde applicaties beheren
  • Nieuwe sources toevoegen, zodat de catalogus van beschikbare applicaties steeds groter wordt

Na het opstarten van Cydia kun je op de knop Reload tikken om de sources opnieuw te laden. De inhoud van de sources verandert namelijk steeds: vooral bij bekende sources zoals BigBoss en iSpazio worden dagelijks nieuwe applicatie toegevoegd en aangepast.

Onderin het startscherm zie je vijf knoppen: Home, Sections, Changes, Manage en Search. Op het startscherm zie je ook een link naar Featured Packages, waar je populaire applicaties zoals BossPrefs vindt.

Heb je een interessante applicatie gevonden, dan kun je een detailscherm openen om meer informatie op te vragen. Klik daarna rechtsboven op de knop Install om de applicatie daadwerkelijk te installeren. Er verschijnt nog een scherm met details zoals omvang van de download en hoeveelheid opslagruimte die de applicatie in beslag neemt. Een druk op de knop Confirm zorgt dat de installatie van start gaat.

Uitgebreide informatie over het gebruik van Cydia is te vinden in het artikel: Cydia voor beginners: software, sources en meer.

Flydt 07-11-08 09:46

Thanks, ik ga het erop zetten!

madlib 01-01-09 13:52

waar hall je da programma ????????? heb heel dringend een volumeboost nodig kan iemand me helpen ????

King1987 01-01-09 14:00

Beste Madlib, kijk eens rond op het forum :)

Je kan cydia verkrijgen door een jailbreak!

Ik verzoek je dus vriendelijk om de zoekfunctie te gebruiken, er staan handleidingen genoeg, ook voor jou iPhone, Tip: kijk eens in de wiki.

madlib 01-01-09 14:40

oke en oe doe je een jailbreak want ik wil een volumeboost voor men iphone
thx

King1987 01-01-09 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door madlib (Bericht 237048)
oke en oe doe je een jailbreak want ik wil een volumeboost voor men iphone
thx

Lees die schuin gedrukte regel eens....Gebruik de zoekfunctie even aub!
(tip, kijk in de wiki voor quickpwn)

jefiejef 04-05-09 13:17

kan je cydia of installer gebruiken als je een legale iphone hebt dus niet gejailbreakt.
aub laat me iets weten. ik zou zeer graag van deze programmatjes willen gebruik maken.

Bomans 04-05-09 13:26

Neen, je moet jailbreaken om cydia/installer te gebruiken.

jefiejef 04-05-09 13:35

en als je je iphone jailbreakt kan je hem dan nog normaal updaten of moet je dan ook iedere keer terug jailbreaken of niet

Bomans 04-05-09 13:41

Na elke update moet je terug jailbreaken.

MisterM24 21-05-09 16:29

untitled
 
elke keer als ik cydia opstart dan heb ik daarna 10 untitled icoontje op mijn achtergrond staan.
hoe komt dit en hoe kan ik dit voorkomen.
haal nu elke keer met de hand de icoontjes weg
maar ik wil ze uberhaubt niet krijgen natuurlijk
:confused:

wouterstorre 27-05-09 17:33

ik krijg nu een melding van:

who are you?
not all of the packages available via Cydia are designed to be used by all users. please categorize yourself so that Cydia can apply helpful filters.

this choice can be changed from "settings" underthe "manage"tab.

dan de keuze uit:

user(graphical only)
hacker(+command line)
developer (no filters)

welke moet ik nu kiezen???

groetjes

King1987 27-05-09 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouterstorre (Bericht 289696)
ik krijg nu een melding van:

who are you?
not all of the packages available via Cydia are designed to be used by all users. please categorize yourself so that Cydia can apply helpful filters.

this choice can be changed from "settings" underthe "manage"tab.

dan de keuze uit:

user(graphical only)
hacker(+command line)
developer (no filters)

welke moet ik nu kiezen???

groetjes


user(graphical only) deze!

Jordi112 13-07-09 12:25

Er staat dat er wanneer je Cydia voor het eerst opstart dat er 2 changes klaarstaan. Wat moet ik hiermee doen ?

iScorpio 13-07-09 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jordi112 (Bericht 323216)
Er staat dat er wanneer je Cydia voor het eerst opstart dat er 2 changes klaarstaan. Wat moet ik hiermee doen ?

Installeren lijkt mij :rolleyes:

Jordi112 13-07-09 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 323223)
Installeren lijkt mij :rolleyes:

Sorry ik heb de Ipod Touch pas 2 dagen en probeer dit nu voor het eerst.
Begin dus met verstand helemaal op 0 en wil het daarom goed doen ;).

Btw nog 1 vraagje .. Ik heb net via Cydia een game gedownload en deze gezet op mijn ipod touch ( de laatste versie ).
Hoe kan ik deze weer verwijderen ? Want I-Tunes ziet hem niet, logisch denk ik dan, maar hoe ik deze dan verwijderen?
Want wanneer ik mijn vinger ingedrukt hou op een app zodat alles begint te wiebelen en je ze van plek kunt veranderen ontstaat er geen kruisje boven deze app. Dus zo kan ik deze ook niet verwijderen. Kan iemand mij helpen hiermee ?

Jordi112 15-07-09 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jordi112 (Bericht 323585)
Sorry ik heb de Ipod Touch pas 2 dagen en probeer dit nu voor het eerst.
Begin dus met verstand helemaal op 0 en wil het daarom goed doen ;).

Btw nog 1 vraagje .. Ik heb net via Cydia een game gedownload en deze gezet op mijn ipod touch ( de laatste versie ).
Hoe kan ik deze weer verwijderen ? Want I-Tunes ziet hem niet, logisch denk ik dan, maar hoe ik deze dan verwijderen?
Want wanneer ik mijn vinger ingedrukt hou op een app zodat alles begint te wiebelen en je ze van plek kunt veranderen ontstaat er geen kruisje boven deze app. Dus zo kan ik deze ook niet verwijderen. Kan iemand mij helpen hiermee ?

Kan iemand mij met deze vraag helpen ?
Ik ga namelijk vrijdag op vakantie en wel mijn ipod dan een beetje in orde hebben.

Bomans 15-07-09 10:07

Verwijderen via cydia.

open cydia -> manage -> packages -> naar de app scrollen die je wilt verwijderen en aanklikken -> rechts bovenaan "Modify" selecteren -> remove

Jordi112 15-07-09 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 324351)
Verwijderen via cydia.

open cydia -> manage -> packages -> naar de app scrollen die je wilt verwijderen en aanklikken -> rechts bovenaan "Modify" selecteren -> remove

Dankjewel ;).
Is nu gelukt :)

Joost1944 13-08-09 10:28

Heb onlangs een jailbreak uitgevoerd met Redsn0w en daarna BiteSMS en Intelliscreen ge-installeerd. Daarnaast heb ik mijn in de App Store gratis en gekochte (waaronder Navigon) apps middels iTunes ge-installeerd. Kan ik nu mijn apps via iTunes synchroniseren zonder mijn "Cydia-apps" kwijt te raken?

Thanks, Joost1944


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:45.