iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Begrippen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/)
-   -   IP-adres (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/2171-ip-adres.html)

iCulture 11-11-07 17:24

IP-adres
 
Een IP-adres is een adres waarmee een apparaat in een netwerk eenduidig geadresseerd kan worden. De letters IP staan voor Internet Protocol. Elke computer aangesloten op het internet of op een netwerk, heeft een nummer waarmee deze zichtbaar is voor alle andere computers op hetzelfde netwerk. Je kunt dit vergelijken met een telefoonummer.
[h="3"]Het IP-adres op je iPhone achterhalen[/h]
Voor veel [wiki]jailbreak[/wiki]- en [wiki]unlock[/wiki]-handelingen heb je het IP-adres van je iPhone nodig. Het IP-adres wordt toegewezen als je verbinding maakt via [wiki]Wi-Fi[/wiki]. Je kunt deze achterhalen door de volgende stappen te volgen:
  • Maak verbinding via Wi-Fi met een draadloos netwerk (het liefst van jezelf);
  • Klik bij het draadloze netwerk met het vinkje (het netwerk waarmee je bent verbonden) op het blauwe pijltje uiterst rechts;
  • Je eigen IP-adres is zichtbaar bij IP Address.

Cemelli 13-01-08 06:03

Hallo

Ik heb een vraagje

ik heb verbinding gemaakt met mijn eigen netwerk, maar als ik dan wil kijken verlke ip adres ik heb zie ik daar niks staan.
terwijl er vel een vinkje voor mijn verbinding staat, wil zeggen dat het verbonden is?

Kan iemand me helpen?

truckdiver 28-01-08 08:39

ik probeer een verbinding te maken met fugu naar mijn iphone
fugu vraagt mijn ip adres wat ik gevonden heb;maar vraagt ook een wachtwoord!
iemand een idee welke deze kan zijn
of moet ik het anders aanpakken om elkaar te verbinden?
thx

Common.Sense 28-01-08 19:20

Kijk even in de wiki, is afhankelijk van je fw.

O ja, er is ook een zoekfunctie op deze site. ;)

p1nda 01-02-08 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 50730)
ik probeer een verbinding te maken met fugu naar mijn iphone
fugu vraagt mijn ip adres wat ik gevonden heb;maar vraagt ook een wachtwoord!
iemand een idee welke deze kan zijn
of moet ik het anders aanpakken om elkaar te verbinden?
thx

Waarschijnlijk is het alpine, iig als je 1.1.1 of 1.1.2 hebt.

truckdiver 01-02-08 15:43

ondertussen gevonden
thx

Danny313NL 02-02-08 10:04

ik kan dus niet in mijn springboard komen door een applicatie die al mijn icons verborgen heeft en kan dus zo niet bij mn Wi-Fi settings in mn iphone komen om mijn ip adres te achterhalen,

en aangezien ik die nu wel nodig heb moet ik een andere manier hebben om mn ip adres te krijgen..

iemand een idee..?

p1nda 02-02-08 12:06

Je router houd bij welke IP adressen uitgedeeld worden. Zorg ervoor dat je van alle andere apparaten het ip hebt en kijk dan welke afwijkend is, dit zal je iphone's ip zijn.

TITS 03-02-08 17:27

hoe heb je wachtwoord gevonden?

Tjeerd 27-02-08 22:09

Ik heb ook problemen met de verbinding. Inderdaad een vinkje voor mijn eigen netwerk, maar er komt geen ip adres. als ik vderder ga. Wat moet ik doen? Tjeerd

desirees 02-07-08 16:52

Ik heb een vraag. Wie kan mij helpen met het instellen van mijn Wi-Fi.
Als ik thuis ben dan geeft mijn Wi-Fi het merk van mijn router aan. Probeert verbinding te krijgen maar dit lukt niet. Er wordt wel een IP adres opgegeven en een subnetmaskernummer toch komt er geen verbinding tot stand. Hoe kan dit komen?? Eigenlijk heb ik altijd verbinding gehad maar heb misschien toch aan de instellingen zoals DHCP enz. en HTTP-Proxy iets veranderd omdat hij het niet deed. Weet iemand een oplossing???? wordt er behoorlijk nerveus van.
Alvast bedankt (ook graag de juiste instellingen doorgeven ik ken verder niemand die mij erbij kan helpen.
Dank

ArB 02-07-08 17:26

Heel vaak bestaat er een erg makkelijke handleiding van dit soort apparaten bij de fabrikant. Die kan je verder helpen. Wij wat lastiger want ik weet niet eens welk model het is.

roblepair 14-11-08 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Danny313NL (Bericht 54364)
ik kan dus niet in mijn springboard komen door een applicatie die al mijn icons verborgen heeft en kan dus zo niet bij mn Wi-Fi settings in mn iphone komen om mijn ip adres te achterhalen,
en aangezien ik die nu wel nodig heb moet ik een andere manier hebben om mn ip adres te krijgen..
iemand een idee..?

Ja, ik heb een goed idee voor je:
[...] niet in mijn springboard [...] applicatie die al mijn icons verborgen heeft [...]
Reset je telefoon, haal geen illegale jailbreak etc. truukjes uit, en moet je zo nodig toch de wijsneus en betweter uithangen, zit dan op de blaren en val daar anderen niet mee lastig.

King1987 14-11-08 22:34

Off-topic
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roblepair (Bericht 216845)
Ja, ik heb een goed idee voor je:
[...] niet in mijn springboard [...] applicatie die al mijn icons verborgen heeft [...]
Reset je telefoon, haal geen illegale jailbreak etc. truukjes uit, en moet je zo nodig toch de wijsneus en betweter uithangen, zit dan op de blaren en val daar anderen niet mee lastig.

Ik snap deze reactie niet zo goed, dit is toch niet helpen? Deze Danny heeft een probleem met zijn iphone, die post die op deze site die vol staat met topic's over jailbreaken en jij boort hem zo de grond in? Dit forum word gemaakt door en voor elkaar, om elkaar dingen te leren over de Iphone EN om er zelf ook slimmer/handiger met je Iphone te worden.

Of interperteer ik het nou verkeerd?



roblepair 14-11-08 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 216849)
Ik snap deze reactie niet zo goed, dit is toch niet helpen? Deze Danny heeft een probleem met zijn iphone, die post die op deze site die vol staat met topic's over jailbreaken en jij boort hem zo de grond in? Dit forum word gemaakt door en voor elkaar, om elkaar dingen te leren over de Iphone EN om er zelf ook slimmer/handiger met je Iphone te worden.

Of interperteer ik het nou verkeerd?

Ik denk nog steeds dat ik met mijn advies hulp heb geboden. Daar hoef jij het niet mee eens te zijn. Maar als hij mijn advies zou opvolgen was z'n probleem opgelost. Sterker nog: dan zou hij het probleem niet eens hebben. Het probleem helpen voorkomen in plaats van het op te lossen, dat is nog eens hulp.

King1987 14-11-08 23:14

Off-topic
Hoe je dat dan aanbied is niet zo netjes: "moet je zo nodig toch de wijsneus en betweter uithangen, zit dan op de blaren en val daar anderen niet mee lastig" Mensen kiezen bewust voor een jailbreak, wat ook veilig is. En ja, soms gaat er wat mis, maar dat is meestal simpel op te lossen!

maar goed, we gaan weer ontopic





Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:25.