//

Bluetooth

Bluetooth discussie in Wiki - Begrippen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door TimiP Dat carkit echo probleem heb ik ook, idem een nokia carkit. Hoop echt dat hier een oplossing voor is, want ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture Wiki > Wiki - Begrippen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 14-03-08, 13:57
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TimiP Bekijk bericht
Dat carkit echo probleem heb ik ook, idem een nokia carkit. Hoop echt dat hier een oplossing voor is, want bellen vanuit mijn auto gaat nu niet en die carkit deed het prima met mijn Nokia's.

https://forum.iculture.nl/f28/i...rkit-echo.html
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 16-03-08, 10:39
xnarf xnarf is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 18
Stuur een bericht via MSN naar xnarf
Standaard

Ik heb een apple headset die per firmwareversie anders doet!
Op 1.1.4 doet hij het dus niet bij mij.
Carkit van nokia kan hij niet eens vinden dus....
Op alles wat het ding geweldig doet...laat hij het hierop geweldig afweten.

Iemand oplossingen of ervaring dat opnioeuw installeren iets zou kunnen verbeteren? Ik zou het graag lezen!

grt
  #23  
Oud 18-03-08, 20:49
GeorgeT GeorgeT is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 1
Standaard

Hallo Allen,

Al een tijdje een Iphone gebruiker echter nog niet via Bluetooth gekoppeld gehad. Werkt nu met 1.1.4 en kan koppelen met de Air. Nu nog met een carkit. Iemand ervaring of goede tips?

G.
  #24  
Oud 19-03-08, 12:06
LaurensJ LaurensJ is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 3
Standaard

Het koppelen van mijn iPhone (USA, 8Gb, Firm 1.1.4) aan mijn carkit (standaard in Audi A4) gaat prima. Ik hoor echter niemand praten als ik de telefoon opneem.
Ik moet dus de iPhone aan mijn oor houden???????

Het gekke is overigens dat de telefoon heeeeeeel zacht klinkt en hij ook geen ringtonen afspeelt (alleen trillen).
  #25  
Oud 21-03-08, 11:52
xnarf xnarf is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 18
Stuur een bericht via MSN naar xnarf
Standaard

Hij doet het nu wel. Na dit te hebben doorgelezen Fixes for iPhone 1.1.3 Bluetooth problems - iPhone Atlas) en op fixes for 1.1.4 een beetje gedaan wat er stond.

Gereset all , uitgeschakeld (volledig), aanschakelen op flightmodus gezet en daarna weer geopend door bluetooth aan te zetten (instellingen-algemeen-bluetooth) waardoor de flightmodus wordt uitgeschakeld.
Op mijn headset contact (connected) maar nog geen echt gebruik(geprek) mogelijk. Toen op carkit van nokia gezet en die werkte direct! Daarna weer headset geprobeerde en zowaar....die deed het daarna ook...

Ik ben tevreden...

Laatst gewijzigd door xnarf; 21-03-08 om 11:55. Reden: toevoeging
  #26  
Oud 27-03-08, 20:08
froos froos is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 9
Standaard

Hy, mijn hele bluetooth zie ik wel, maar mijn icoon rechts boven blijft grijs, mensen kunnen mij wel zien maar ik kan hun niet zien daarom kan ik geen files ontvangen/versturen is er een mogelijk heid dat mij icoon wel blauw word??
Nog snel een vraagje tussen door, thuis heb ik een SpeedTouch draadloze internet verbinding, als ik die op mijn iphone instel dan vindt ie hem en dan heb ik ook verbinding (links boven raar blauw icoontje met 3 halve circkel lijntjes) als ik dan op internet, installer of youtube gaat veranderd dit in een vierkantje waardoor die overschakeld naar mijn sim-kaart en mijn telefoon rekening 3098 Euro was (bijna 9 iphones) had ik kunnen kopen!!! iemand een oplossing voor dit vervelende probleem?
dank Groetjs Friso
  #27  
Oud 28-03-08, 22:50
xnarf xnarf is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 18
Stuur een bericht via MSN naar xnarf
Thumbs up

Friso,

Bij bluetooth instellingen moeten apparaten gekoppeld zijn. Zo niet, geen verbinding dus eerst koppelen vanuit instellingen.
Wi-Fi van sppedtouch moet ook gekoppeld staan. Herkend Speedtouch jou Ipone? Controlleer of je speedtouch home network gekoppeld is met je ipone. (10.0.0.138 om via internet op speedtouch instellingen te komen)
Als je nog geen internet abo hebt bij je provider dan weet je nu dat je automatische EDGE werkt. Abonnement nemen of bij edge onzin neerzetten zodat deze geen rekeningen blijft aanmaken.
Vind het trouwens belachelijk dat er niet een automatische beperking bij de providers op deze dienst zit. Even de grens over en tien advies smsjes.. Even een uitzonderlijke rekening overschrijding...een vette rekening! Service van uw provider!
Hoop dat je er iets mee kan!
  #28  
Oud 08-04-08, 19:34
walberg walberg is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Diemen
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric911 Bekijk bericht
Ik heb het probleem dat mijn carkit prima werkt, maar dat diegene waar ik mee bel zichzelf 2 keer hoort. In de auto hoor ik alles prima maar de ander hoort zichzelf dus terug, valt geen gesprek te voeren. Ik heb een nokia carkit. Wie weet een oplossing?
Dat heb je bij iedere carkit, immers de stem uit de speaker komt ook weer in de microfoon.

Ik werk in een Call Center van een Telefoonprovider, bij elke klant die vanuit zijn auto belt is het raak, alleen hebben sommige kits een soort filter en die hebben er dan minder last van maar een echo blijft altijd aanwezig.
  #29  
Oud 09-04-08, 18:34
Scallie Scallie is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door walberg Bekijk bericht
Dat heb je bij iedere carkit, immers de stem uit de speaker komt ook weer in de microfoon.

Ik werk in een Call Center van een Telefoonprovider, bij elke klant die vanuit zijn auto belt is het raak, alleen hebben sommige kits een soort filter en die hebben er dan minder last van maar een echo blijft altijd aanwezig.
Met alle respect, maar probleem ligt hier toch effe anders.

Ja, carkit te hard zetten geeft audio retour via microfoon van carkit. Dus idd niet te hard zetten is een oplossing.

Bij iPhone op Nokia CKW7 carkit koppelen, gaat de microfoon van iPhone niet uit. Beetje getest door m'n hand helemaal over de onderkant van de iPhone te houden. Echo is daarmee weg. Komt door de "vertraging" in de gsm verbinding. Die loopt een seconde achter en via de speaker van de carkit komt deze weer terug op de lijn en hoort de andere kant van de lijn zichzelf weer terug.

Dit probleem heb je niet als je een headset gebruikt, immers deze loopt via je oortje en komt niet terug via de speaker in de microfoon van de iPhone.

Ben trouwens wel benieuwd wanneer Apple dit probleem gaat oplossen.

Laatst gewijzigd door Scallie; 09-04-08 om 18:34. Reden: tekstueel faudje
  #30  
Oud 09-04-08, 19:01
walberg walberg is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Diemen
Berichten: 64
Standaard

Wij hadden het over een carkit niet over oordopjes, die hebben dat inderdaad niet want daar is geen terugkoppeling van het geluid van de speaker naar de microfoon. Natuurlijk zit er een verschil tussen het ene en het andere merk en het al dan niet in en uitschakelen van de microfoon, overigens heel slordig dat daar niet over nagedacht is, maar zo zie je ook een heleboel van die carkits die ook niet vanzelf "opnemen" druk op een toets op aan te nemen!!! dan heb je ook geen carkit nodig.
Dus het is niet vanzelfsprekend dat een "handsfree" of "carkit" doet wat hij moet doen. En jammer genoeg worden bepaalde "slechte eigenschappen" als normaal of gewoon beschouwd waardoor je geen echt betrouwbare antwoorden vind. Ik heb op het forum al diverse vragen over dit onderwerp neergezet, enkele dagen geleden nog en dat onderwerp werd meteen op slot gezet en afgedaan als: hier is al voldoende over gesproken, de moderator gaf dan nog wel netjes een link, ah toch aardig.. maar in die link en nergens op het forum stond een antwoord op mijn vraag.
  #31  
Oud 09-04-08, 19:17
iphoner32 iphoner32 is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 74
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bobke1 Bekijk bericht
Heeft er nog iemand last van dat als je bleutooth,inschakeld op je iphone,hij blijft zoeken.Zoja wat kan je daar aan doen,om hem te kunnen koppelen met een ander bleutooth apparaat.Alvast bedankt voor de hulp.
Iphone ondersteunt in feite nog geen bluetooth... Je kan hem enkel gebruiken voor handfree te bellen, maar andere toestellen zal hij niet vinden...

Wachten op update hé... Hopen...
  #32  
Oud 12-04-08, 16:43
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric911 Bekijk bericht
Ik heb het probleem dat mijn carkit prima werkt, maar dat diegene waar ik mee bel zichzelf 2 keer hoort. In de auto hoor ik alles prima maar de ander hoort zichzelf dus terug, valt geen gesprek te voeren. Ik heb een nokia carkit. Wie weet een oplossing?
Ik ben bang dat dat niet opgelost wordt
Nokia blijkt de bluetooth (=open standard) wat te vernachelen om commerciële redenen, immers Nokia Carkits werken dan het beste met een Nokia telefoon, bij elke andere telefoon i.c.m. Cwk-7 had ik het echo-probleem, zakelijk werden deze standaard ingebouwd.
Nu hebben we meer en meer af fabrieksbluetooth en dat gaat veel beter!

Nu heb ik zelf een (3trd party) fabrieksbluetooth in de auto en daar werken álle telefoons gewoon goed op!

De Iphone is een mirakel! Geen echo en zo helder als een bekend biermerk
  #33  
Oud 13-04-08, 18:03
jaka jaka is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 2
Standaard bluetooth in combinatie met scala rider headset en Zumo 550

Hallo!
Dit is mijn eerste post!
Ik was zeer benieuwd of de bluetooth verbinding ook zou werken met de Garmin Zumo 550, een navigatie systeem voor de Motor (kan ook in de auto gebruikt worden) en de bluetooth Scala Rider Teamset van Cardo.
Beiden bluetooth apparaten worden perfect gekoppeld met de iPhone (v1.14). Had eerlijk gezegd niet verwacht dat het met de Garmin Zumo 550 zou werken. De Zumo moet wel externe spanning hebben, dus in de craddle van de motor of auto. Ben dus blij!!!!
Misschien is dit leuk om te weten en vooral voor motorliefhebbers met een navigatie systeem.
  #34  
Oud 14-04-08, 16:55
hoekie4 hoekie4 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 4
Standaard

He hallo,

Dit is m'n eerste bericht... ik heb nu 2 dagen de iphone versie 1.1.4. ik heb hem geunlocked en naar Nederlands geinstalleerd, maar heb het probleem dat m'n bluetooth blijft zoeken. andere apparaten kunnen de iphone wel vinden maar elk contact vermijd de iphone!?!? verder moet ik m'n geluid tijdens het bellen op handsfree zetten met het geluid op het hardst, is dit normaal??? Help AUB
  #35  
Oud 18-04-08, 20:13
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Zijn in de toekomstige firmware 2.0 ook de andere bluetooth profielen vrij geschakeld?

Begin het behoorlijk irritant te vinden dat ik geen verbinding met andere profielen op dit moment kan maken behalve de twee die er nu in zitten.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #36  
Oud 28-04-08, 14:01
erictummers erictummers is offline
• iOS 12.4.1
• 12.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Sittard
Berichten: 18
Standaard Langzaam opnemen

He hallo,

Ook ik heb een (klein) probleem met mijn carkit. Het betreft de standaard carkit van een peugeot 307, volgens mij een parrot, welke vanuit de fabriek erin is gezet. Hij vind mijn iPhone altijd, maar soms duurt het even.

Het probleem is het opnemen. Als iemand mij belt dan zie ik dat op het display verschijnen. Besluit ik het gesprek aan te nemen dan moet ik 10 seconden (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, best lang) wachten voordat de verbinding gemaakt is. Op zich geen probleem, maar wel iritant.

Mijn oude HTC P4350 windows mobile prul had hier geen problemen mee. Als ik besloot op te nemen (ja-nee vraag op scherm) dan was de verbinding direct opgebouwd.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
  #37  
Oud 06-05-08, 20:51
rent rent is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 2
Standaard

iemand een oplossing voor mijn probleem ? Koppelen met Range Rover bj 2005 lukt, gesprekken niet mogelijk en steeds verbreken met de wagen, heb hetzelfde probleem met de pioneer Avic ... wat doe ik verkeerd of zit ik met 2 bluetoothsystemen die beiden niet compatibel zijn met de Iphone ?
  #38  
Oud 06-05-08, 22:13
Fezz Fezz is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 3
Standaard

Heeft iemand ooit TomTom op een iPhone gezet i.c.m. bluetooth gps ontvanger en werkzaam gekregen? Koppeling met Windows Mobile is schijnbaar goed, maar hoe is dat met OS?

Ciao
  #39  
Oud 10-05-08, 21:16
simplystefan's schermafbeelding
simplystefan simplystefan is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 26
Standaard

Ik heb sinds kort een carkit van pioneer, en deze carkit wil graag dat ik nummer inporteer via bluetooth naar mijn carkit. Niet op de parrot manier maar echt importeert. Heeft iemand een idee of liever nog de oplossing?

Thanks Alvast
Stefan
  #40  
Oud 12-05-08, 22:21
Yrrah Yrrah is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1B1 Bekijk bericht
Hoorde vanavond dat als je een TomTom met bluetooth hebt je deze ook kunt gebruiken.

Schijnt goed te werken. Zal later op de dag is even testen. Hoewel ik zelf de voorkeur aan oortje geeft dan carkit. Maar dat verschilt toch de ene persoon met de ander.

Kom er nog wel op terug als ik even heb kunnen testen.
En werkt het? Ik overweeg een Tomtom (nu pas..) te kopen. Indien de bluetooth werkt zal ik voor een Go versie gaan. Ik heb de vraag al 3 weken bij Tomtom uitstaan maar krijg geen antwoord. Ik ben benieuwd of het werkt.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bluetooth functie van iPhone met bluetooth radio partyfart iPhone algemeen 25 15-12-09 11:30
Bluetooth lotteke2005 Archief 1 05-10-09 20:49
Bluetooth op V1.1.4 idref10 Unlock [archief] 8 29-02-08 13:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:29.