iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Begrippen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/)
-   -   Screenprotector (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/2210-screenprotector.html)

Dien 12-11-07 04:08

Screenprotector
 
Een [wiki]screenprotector[/wiki] (de naam zegt het al) is niets anders dan een stukje beschermfolie wat je over je scherm plakt, om deze te beschermen tegen krassen.

Je hebt twee verschillende vormen van protectors:
  • Screenprotector, alleen bestemd voor het scherm.
  • Full Body protector, bestemd voor complete iPhone voor en achterkant.
Deze protectors zijn bij heel veel verschillende bedrijven te krijgen, dus de keuze is aan jou bij wie je hem bestelt. Vraag alleen, voordat je een screenprotector bestelt bij een bedrijf of de screenprotector het complete scherm bedekt, dus inclusief de zwarte gedeeltes.

De Full Body Protector wordt geleverd met een levenslange garantie en is voor zover bekend alleen te krijgen in Amerika en wel via onderstaande site:

invisibleSHIELD | iPod Case, Screen Protector, Cover, Shield, Skin, Invisible Shield

Jomi 11-02-08 22:49

Screen protectors zijn ook nu te krijgen voor de iPhone bij de Media Markt

CasperBTU 23-02-08 15:24

Zijn dat Full-body protectors bij de mediamarkt?

Jomi 23-02-08 17:13

Klopt, je iPhone schuift in een plastic omhulsel, terwijl de knoppen, oortje ingang en scherm te gebruiken blijven.

Natuurlijk blijft een 'kale iPhone' wel het mooiste, maar bescherming is ook wat waard.

Gr Jomi

jeekes 23-02-08 18:07

Als je hem erin schuift is het toch een case, geen screenprotector....

minosvdb 01-05-08 04:24

iemand al ervaring hiermee?
 
Hallo,

Heeft er al iemand ervaring met deze "invisibleSHIELD" uit Amerika. Ze kosten op hun site 25$ en daar zullen ongetwijfeld nog verzendingskosten bijkomen. Niet echt goedkoop dus... daarom dus mijn vraag of er al iPhoners zijn die dit hebben en of ze tevreden zijn?

Is er uberhaupt een (groot) verschil met de veel goedkopere, hier verkrijgbare screenprotectors?

Greetz,
minosvdb

iMax 30-05-08 23:45

Ik heb ergens gelezen dat tijdens het gebruik van dit "Invisible Shield" het touchscherm minder goed reageert, en na verwijderen van het shield nog steeds. Verder geen ervaring mee.

Wilde er ook één kopen, maar na dit gelezen te hebben laat ik het toch maar even zitten...

Gr Max

juliantomoriati 25-06-08 21:01

Ik heb regelmatig (zo'n 9 keer) een screenprotector op het scherm geplaatst en weer eraf gehaald. Nu hoor ik jullie denken waarom zoveel? Ik ben nogal onhandig en ongeduldig met dat soort klusjes, dus de screenprotector zat of schots en scheef of er zaten luchtbelletjes rondom de speaker en de homebutton (ben nogal een perfectionist).

Je zou denken dat 9 keer erop en eraf halen van zo'n stukje plastic niet ten goede komt van het touchscreen, maar ik heb nergens last van en het werkt nog voor 100%.

Ik gebruik trouwens niet "Invisible Shield", maar "ScratchStopper". Het is te koop voor 10 euro en er zitten 4 stuks in de verpakking. Het is o.a. te hallen bij de Apple store.

Deze screenprotector bedekt het hele scherm. Alleen onder de Homebutton zit een kleine uitsparing.

Ik ben er in iedergeval heel erg tevreden mee.

sjoran 02-07-08 14:42

Mischien een niet goede plek voor deze vraag maar stel hem tog maar omdat ik er geen ander topic van kan vinden en ik het onzinnig vind om er 1 te maken voor deze vraag:

De maten van het display van de 3G ten opzichte van de "oude" iphone zijn tog hetzelfde.??

ik wil nl. een screenprotector kopen zodat als ik volgende week de 3G iphone ga halen ik hem er gelijk op kan plakken, maar ik vroeg mij af of de screenprotectors van de oude iphone ook op de 3G passen......als dit het geval is dan bestel ik er 1 in de shop van iphoneclub.....en welke kan ik dan het beste kopen..??? de eerste bedekt het volledige scherm en de tweede bedekt (volgens het plaatje) niet het volledige scherm......maar heeft weer als voordeel dat er geen kleeflaag op zit......

Alvast bedankt!

bzb 02-07-08 15:06

krast het zo erg dan? ik heb op geen van mijn telefoons krassen gehad na 2 jaar gebruik, of ben ik er zuinig?

is er trouwens ergens een mooie houder voor in de auto te koop? wil hem wel aansluiten op mijn alpine namelijk

iCulture 02-07-08 15:21

//Verplaatst naar het juiste onderwerp.

sjoran 02-07-08 15:29

Tnx..!! iphoneclub

sjoran 02-07-08 15:32

De maten van het display van de [wiki=2120]3G[/wiki] ten opzichte van de "oude" iphone zijn tog hetzelfde.??

ik wil nl. een [wiki=2210]Screenprotector[/wiki] kopen zodat als ik volgende week de 3G iphone ga halen ik hem er gelijk op kan plakken, maar ik vroeg mij af of de screenprotectors van de oude iphone ook op de 3G passen......als dit het geval is dan bestel ik er 1 in de shop van iphoneclub.....en welke kan ik dan het beste kopen..??? de eerste bedekt het volledige [wiki=1181]Scherm[/wiki] en de tweede bedekt (volgens het plaatje) niet het volledige scherm......maar heeft weer als voordeel dat er geen kleeflaag op zit......

Alvast bedankt!

Joena 11-07-08 21:51

De 2G screenprotector past op de 3G. Ik heb beide toestellen voor me en er is een heel klein verschil qua plaatsing van de home button en het formaat van het scherm, maar max. 1 mm. Dit is zo klein dat je het niet zult merken.

kristiaan 18-07-08 00:06

Ik heb nou ook zo`n invisible shield van ZAGG. Ik heb het besteld op die Amerikaanse site zelf en ik vond de verzending redelijk snel gaan.

Nadat ik had gedouchd heb ik het erop geplakt, de voorkant ging echt perfect en makkelijk. Maar bij de achterkant wou het echt niet, er zat echt vett veel stof tussen en na wat gepruts heb ik hem er maar afgehaald en weggegooid, want ik had er geen zin meer in!
Dus het is wel iets waar je even rustig voor moet gaan zitten.

Ik denk dat ik gewoon nog een achterkant los bestel en die er dan later opplak.

relaxi 31-07-09 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bzb (Bericht 133635)
is er trouwens ergens een mooie houder voor in de auto te koop? wil hem wel aansluiten op mijn alpine namelijk

Ik heb bij MediaMarkt een universele houder gekocht, die stop je gewoon in je luchtrooster. Werkt voor mij perfect voor maar 10 euro.

Econz 08-11-09 08:58

Ik heb bij mediamarkt een pakketje screenprotecters gekocht van het merk MCA.
Maar wat een pruts kwaliteit zeg,ik ga er morgen mee terug om mijn geld terug te vragen.
Voor dat ik ze uit het silofaantje had gehaald, zag ik al dat ze bekrast waren,tenminste daar leek het op.
Toch geprobeerd om er eentje op mijn iphone te plakken...

Eerst douchen..
Daarna goed schoongemaakt met het doekje wat er bij zit en wat extra adem.

Toen geprobeerd om de protector aan te brengen,maar de protector is zo filterdun,zodat hij al vanaf een halve centimeter aantrekt en vastplakt.
Toch eindelijk op z'n plaats gekregen en blijkt toch dat er kleine stofdeeltjes onder zitten.Natuurlijk weer eraf getrokken.
Daarna nog eens geprobeerd met de andere,maar precies hetzelfde.

En dat ligt dus niet aan mij,want een klein jaar geleden heb ik een case gekocht voor me iphone en daar zat ook een screenprotector bij en deze kreeg ik zonder moeite op mijn screen geplakt,zonder bubbles of stofjes en ook nog recht.
Dat kwam omdat deze screenprotector iets dikker was zodat je deze goed op de plaats kon brengen zonder dat hij direct aantrok.

Nu weet ik niet van welk merk dat deze protectors waren,omdat ze bij de case zaten.

Mijn vraag is of iemand weet welke screenprotectors beter aan te brengen zijn en wat dikker als die van MCA??

kuotje 08-11-09 15:41

ik heb altijd bij me cases wat screenprotectors gekregen. maar niet echt een merk. die waren altijd redelijk dik en goed :)
maar anders moet je misschien de wat duurdere proberen.

Econz 09-11-09 01:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kuotje (Bericht 381284)
ik heb altijd bij me cases wat screenprotectors gekregen. maar niet echt een merk. die waren altijd redelijk dik en goed :)
maar anders moet je misschien de wat duurdere proberen.

Idd,dat bedoel ik.

Bij die cases wat ik tot nu toe heb ontvangen,zaten stevige,makkelijk aan te brengen protectors,maar daar staat geen merk op..

KayaS 26-07-10 14:13

Ik heb er eentje die je niet plakt maar vrij stevig materiaal die er op blijft door staticiteit (of hoe zeg je dat...). Je kunt 'm er zo ok weer afhalen en opnieuw er tegenaan doen. PERFECT.
Maar... nu heb ik m beschadigd doordat ie viel en ik weet het merk niet meer of waar ik m heb gekocht, echt balen!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:37.