//

Disk Full

Disk Full discussie in Wiki - Begrippen forum; ( verdwijnt na registratie ) ik draai nu op 1.1.3 soft versie maar term staat er niet in de installer weet iemand van jullie mischien een link om toe te ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture Wiki > Wiki - Begrippen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 08-02-08, 11:12
dennis9920 dennis9920 is offline
 
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 231
Standaard

ik draai nu op 1.1.3 soft versie maar term staat er niet in de installer weet iemand van jullie mischien een link om toe te voegen waar die dan wel in staat?
__________________
Origineel: Iphone us 3.1.3 OTB BL4.6 | Huidige firmware: 3.1.3 | Bootloader: 4.6 | Baseband: 04.05.04_G | Unlock: Bootneuter .
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 02-04-08, 00:37
DurdenDesign DurdenDesign is offline
• iOS 1.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 39
Standaard

sorry voor de bump, maar is dit nog steeds de juiste manier om meer storage te krijgen voor de apps? Ik heb een 1.1.3 en ben niet heel handig met het oplossen, mocht er iets mis gaan. Ik snap het terminal principe en kan via wscp die commands, die in eerste post staan, invoeren, maar gaat dat gewoon goed? En is er nog een weg terug als er iets mis gaat? Een backup/image van me iphone van te voren ofzo?
  #43  
Oud 02-04-08, 12:42
CpR512 CpR512 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 9
Standaard

Ja ik zit ook met een probleem,
ik heb heel de tutorial perfect uitgevoerd met putty en winscp.
Maar toen ik dan reboote dan kwam ik op het homescreen met al mijn apps, MAAR op welke app ik ook drukte hij startte ze niet

Daarna hebk alles terug gezet hoe het origineel was, namelijk alle apps terug gezet en de link verwijderd, nu hebk terug gereboot en kom ik terug op homescreen, eveneens met alle apps terug MAAR als ik hier op een app druk werkt hij ook niet :S
ik kan niet "locken" door rechts boven te klikken maar het blijft gewoon steken op homescreen en wilt geen enkele app starten, scrollen over homescreen paginas gaat wel.


Alvast Bedankt
  #44  
Oud 02-04-08, 12:58
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Veel makkelijker was geweest de bosstool te gebruiken. Deze kan fonts, ringtones en applicaties verplaatsen om meer ruimte te creeren. Ik zou adviseren om de applicaties te laten staan, er zijn teveel meldingen geweest dat er een en ander mis ging na het verplaatsen van de apllicaties (ps zelf heb ik er geen problemen mee gehad maar je kunt beter op zeker gaan). Als je de fonts en ringtones verplaatst zul je behoorlijk wat ruimte gecreeerd hebben.

Maar goed hiermee ben je nog niet geholpen. Als het goed is heb je je nog een Applications_bak folder staan in de root (/). en je hebt tevens een Applications symlink naar /private/var/Applications in de root staan. De symlink herken je door een pijltje links onder op het icoontje van de folder.
Als je de Applications_bak folder hebt in de root kun je het volgende doen:
1: Open WinSPC
2: Ga naar de root (/)
3: Verwijder Applications folder (dit verwijderd alleen de symlink)
4: Hernoem Applications_bak in Applications
5: Herstart de iPhone

Als alles goed is zou je de oude situatie moeten hebben. Als alles weer werkt verwijder dan tevens de folder /private/var/Applications

Als dit te ingewikkeld klinkt is het altijd mogelijk om de iPhone opnieuw te herstellen en opnieuw te jailbreaken/unlocken.
  #45  
Oud 02-04-08, 13:15
CpR512 CpR512 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 9
Standaard

Heb inderdaad alles gevolgd en alles originee hersteld , zelfs de private folder applications verwijderd. Maar hij geeft hetzelfde probleem.

Ben hem op dit moment aan het restoren en aan het upgraden naar 1.1.4 en vandaar zie ik wel weer

Alvast Bedankt
  #46  
Oud 02-04-08, 13:22
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Ooow, was niet nodig geweest.

Heb vorige week exact het zelfde gehad!!!
Is een rechtenprobleem.
ff het topic erbij zoeken.

hierbij:
https://forum.iculture.nl/f8/ap...ts-meer-s.html

BossTools kan het ook, maar heeft soms wat probs
  #47  
Oud 02-04-08, 13:37
CpR512 CpR512 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 9
Standaard

Kon ik inderdaad beter gedaan hebben,

maar geen zorgen heb hem nu geupgraded naar 1.1.4 en direct erna de disk veranderd en nu werken de apps wel,
mss komt die link sebiet nog goed van pas

zeker bedankt !
  #48  
Oud 02-04-08, 17:37
sNicker's schermafbeelding
sNicker sNicker is offline
 
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 124
Standaard

Hej, werkt perfect! Bedankt! (Moest eerst even Terminal zoeken op WinSCP, maar daarna ging het goed, alleen dat verplaatsen wou niet hè... Heb ik handmatig gedaan...)

Mn iPhone draait weer als een zonnetje!
  #49  
Oud 02-04-08, 18:09
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Ik moest trouwens na bovenstaande fix wel installer opnieuw installeren:


Open een terminal en doe het volgende:

cd /
cd Applications/
wget http://repository.apptapp.com/packag.../Installer.zip
rm -rf Installer.app
unzip Installer.zip
chmod +s Installer.app/Installer
chown -R root:wheel Installer.app
rm Installer.zip


Dit kun je doen door de terminal op de iPhone te openen, of via Putty

Als wget het niet doet, en WinSCP wel, kun je de zip ook gewoon in de map /Applications gooien en dan

rm -rf Installer.app
unzip Installer.zip
chmod +s Installer.app/Installer
chown -R root:wheel Installer.app
rm Installer.zip
  #50  
Oud 03-04-08, 23:59
sNicker's schermafbeelding
sNicker sNicker is offline
 
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 124
Standaard

Ja, ik had het nog niet gemerkt, tot net een uur geleden... Toen ook via bovenstaande methode van fab1man mijn Installer aan de praat gekregen... (gelukkig, pfiew! )
  #51  
Oud 11-04-08, 14:03
DurdenDesign DurdenDesign is offline
• iOS 1.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 39
Standaard

Mmm, ik heb de stappen uit TS gedaan. Had geen ruimte voor een backup, dus heb applications naar me desktop gekopieerd. Daarna heb ik handmatig de mappen in applications, van me desktop naar de nieuwe applications mag in private/var/applications gesleept en ze staan er ook allemaal netjes op. Daarna heb ik die symbolische link gemaakt en ge-reboot (applications staan dus ook nog oude locatie op iphone). Me iphone start gewoon op, applicaties werken, maar ik krijg nog steeds in boss prefs v1.62 te zien dat ik 0MB over heb, applicaties installeren werkt niet (hij knalt eruit) en Jamendo Ringtones zegt ook dat er geen ruimte meer is. Wat doe ik verkeerd?

EDIT: ik zie nu dat er in /Applications een link is gemaakt naar /private/var/applications. Dat is vast niet de bedoeling? Ik vind het een beetje eng om /Applications te verwijderen (dus had stiekem die stap overgeslagen) kan ik nu met een gerust hart /Applicaties verwijderen en de symbolisch link opnieuw doen?

EDIT2: just did it... en het werkt, er staat nu dat ik 38MB vrij heb, maar daar wordt door applications niets meer afgesnoept toch? Wallpapers en ringtones maken gebruik van die 38, applications in de toekomst via installer gaan van me media gedeelte af, toch?

EDIT3: ik merk nu opeens dat installer niet meer werkt (main script execution failed!) als ik installer opnieuw installeer volgens bovenstaande post, krijg ik dan wel weer een lijst in uninstall? En hoe zit het met me sources, raak ik die ook kwijt?

EDIT4: bedacht met dat sources in andere map stonden! dus vrolijk opnieuw geinstalleerd! Dit forum is wel langzaam zeg... kan niet eens een vraag stellen en binnen 1u45m een antwoord verwachten!!!

Laatst gewijzigd door DurdenDesign; 11-04-08 om 15:44.
  #52  
Oud 14-04-08, 16:02
Edjuh Edjuh is offline
• iOS 1.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 5
Standaard

Bosstool werkt als een trein no probs at all en heb weer 123 mb vrij op me partitietje!
  #53  
Oud 18-04-08, 11:34
jerrycan's schermafbeelding
jerrycan jerrycan is offline
• iOS 8.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Bergen NH
Berichten: 54
Standaard

Helaas, ik heb via terminal, SSH en WinSCP getracht Applications te verplaatsen maar niets lukt. Ik zit inmiddels met een/private/var/Applications met een aantal apps erin, maar niet alles en idem met var/private/Applications. Geen van allen laten zich verwijderen dus eerder minder dan meer schijfruimte. Ook al een keer met BossTools gedaan, toen had ik een brick en kon restoren.
Is er geen enkele eenvoudige oplossing die geen bijwerkingen heeft?
  #54  
Oud 21-04-08, 15:07
chriske chriske is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 23
Standaard

werkt perfect.

via putty alles uitgevoerd.

super !!

Firmware 1.1.4 !
  #55  
Oud 21-04-08, 18:44
jerrycan's schermafbeelding
jerrycan jerrycan is offline
• iOS 8.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Bergen NH
Berichten: 54
Red face scijfruimte

volgend probleem na verplaatsing van Applications: de updates via Installer werken niet meer en ook kan ik de applikaties niet meer via Installer uninstallen.

Redelijk klunzig allemaal wel! Zijn dit dingen die via pwnage 'over gaan'?

Wat moet ik doen? Ik wil niet terug verplaatsen want dan heb ik geen ruimte, maar zo is geen werken en zonder updates wil ik niet.

Anyone out there???????
  #56  
Oud 15-06-08, 02:30
Timoow Timoow is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Hilversum
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jerrycan Bekijk bericht
volgend probleem na verplaatsing van Applications: de updates via Installer werken niet meer en ook kan ik de applikaties niet meer via Installer uninstallen.

Redelijk klunzig allemaal wel! Zijn dit dingen die via pwnage 'over gaan'?

Wat moet ik doen? Ik wil niet terug verplaatsen want dan heb ik geen ruimte, maar zo is geen werken en zonder updates wil ik niet.

Anyone out there???????
Ik heb dit probleem ook!

- Eerst Bosstool uitgevoerd, dus de Applicaties verplaatst naar andere plek,
- Toen kreeg ik Installer-problemen (overigens niet omdat ik de apps verplaatst had!),
- Dus Installer eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd
- Nu geeft ie mijn applicaties gewoon nog weer op mijn Springboard, maar in de "Uninstall" lijst geeft ie aan dat er niks geinstalleerd is. Dat komt natuurlijk omdat ik de apps verplaatst heb en de "nieuwe" Installer (dus die ik opnieuw geinstalleerd heb) de applicaties niet ziet staan.
- resultaat: ik kan alle programma's die ik had niet uninstallen.

Wie helpt deze arme iPhoners?

Groeten Timoow
  #57  
Oud 06-07-08, 20:07
Ranald Ranald is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 5
Standaard

He

ik heb terminal gedownload en de eerste code ingevoerd en dan zegt me iphone Permission denied ?
  #58  
Oud 11-07-08, 10:43
rob.deelen rob.deelen is offline
• iOS 4.2
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 4
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem (permission denied). Weet iemand hoe ik dit op moet lossen?
  #59  
Oud 12-07-08, 21:16
chanty1969 chanty1969 is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Maaseik
Berichten: 11
Stuur een bericht via MSN naar chanty1969
Lightbulb Nes spellen

Halo allemaal.
Ik hoop hier een duidlijk antwoord te vinden op mijn vraag, probeer er achter te komen maar ben nog een leek hier in.
het gaat om het volgende:

Ik heb een gejailbreakte iphone 16Gb met de installer he ik ij de games NES gedownload. nu wil ik graag weten hoe ik de spellen erin krijg
Telkens wordt er gesproken over een directory aanmaken (/var......) maar ik weet niet hoe ik dat moet doen..
Welk programma ikdaar nog voor moet downloaden etc.
kan iemand zich de moeite nemen om dit mij eens goed uit te leggen????

Moet ik die directory aanmaken met TermVT100? ik weet echt niet hoe, bekijk de filmpjes op you tube maar ook daar laten ze me niet zien hoe je in godsnaam die directory ( waar je die spellen in zet aanmaakt?

Graag wacht ik op iemand die mij dit met alle duidelijkheid en geduld uit legt.. alsvast bedanktttttt
  #60  
Oud 24-07-08, 12:05
yzicgirl yzicgirl is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 22
Standaard

bij mij zegt die na de eerste tekst ingevoerd te hebben
permission denied

en dan kom ik niet verder
weet iemand wat ik dan moet doen?
en trouwens installer start ook niet meer op als ik eropklik gaat die gelijk weer naar sb
iemand die er raad mee weet?
alvast bedankt
 


« Batterij | Baseband »

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
bescherm folie iphone Zagg invisibleSHIELD Full Body of BodyGuardz Full Body sportingboy iPhone accessoires en onderdelen 9 14-05-10 10:12
Disk Dump arashrsf Desktop-applicaties 0 25-12-08 04:03
disk space bungieke iPhone algemeen 32 01-12-08 19:21
Windows: verwisselbare disk HighT iTunes 0 12-07-08 10:54
[1.1.3 Dev] Disk Full FIX mjay iPhone algemeen 20 07-02-08 00:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:41.