//

Iconen Handmatig Verbergen

Iconen Handmatig Verbergen discussie in Wiki - Handleidingen forum; ( verdwijnt na registratie ) Iconen Handmatig Verbergen Tijd geleden was ik even mijn Springboard aan het herschikken, nu wou ik al enige tijd van dat itunes icoon af aangezien ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture Wiki > Wiki - Handleidingen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-04-08, 19:22
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard Iconen Handmatig Verbergen

Iconen Handmatig Verbergen

Tijd geleden was ik even mijn Springboard aan het herschikken, nu wou ik al enige tijd van dat itunes icoon af aangezien ik deze nooit gebruik of zal gebruiken. Na even wat opzoek werk te verichten zag ik enkele oplossingen waaronder Poof, deze applicatie kan je iconen verbergen en weer terugbrengen uiteraard. Niets mis mee, maar aangezien je geen massa's iconen gaat verbergen is het best storend dat je weer een extra icoon hebt dan, zo schiet het ook niet op. Dus heb ik even gezien wat spoof nou exact doet, blijkbaar alleen enkele regels toevoegen aan de info.plist. Dus dit kan ook handmatig via winSCP of Putty.


1) Maak verbinding met je PC via winSCP, Putty, enz.


2) Eenmaal verbonden ga je naar de map Applications, in deze map vindt je alle applicaties van je Iphone.


3)
Ga nu naar de map waarvan je het icoon wil verbergen en zoek achter de file info.plist.


4)
Maak eerst een backup ergens op PC voor alle zekerheid, nu kan je veilig je plist wijzigen.


5)
Het kan zijn dat sommige plists encrypted (onleesbaar) zijn, deze kan je erg makkelijk decrypten door op Deze link te klikken.


6)
Als je info.plist decrypted (leesbaar) is open je deze met een kladblok editor naar keuze, ik gebruik bv. Wordpad.


7)
Dan voeg je onderstaande code toe altijd NA de laatste regel. Dus VOOR de laatste </dict> en na de laatste code.


8)
Nu kan je de info.plist opslaan en overschrijven met de bestaande info.plist van de applicatie die je wou verbergen.


9)
Herstart nu je springboard doormiddel van Summerboard etc en voila je icoon is onzichtbaar. Voor het icoon weer op je sprinboard te hebben haal je gewoon het extra stukje code weg en klaar.

Laatst gewijzigd door Undertaxxx; 09-04-08 om 19:26.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-07-08, 23:08
tonhaarmans tonhaarmans is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 137
Standaard

Hartelijk dank voor deze uitleg. Ik heb het zojuist even uitgeprobeerd met het YouTube icon. Overigens zet Poof niet die code helemaal onderaan heb ik ondervonden, maar jouw methode voorkomt wel problemen.

In de laatste versie van BossPrefs (1.73) zit Poof echter ingebouwd. En BossPrefs is volgens mij wel een must-have voor degenen zonder onbeperkt internet abonnement.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
smsjes verbergen mamanat iPhone algemeen 3 07-05-10 15:47
sms verbergen moesjoe Archief 5 13-09-09 11:57
Update verbergen RobinDeleener Jailbreak apps en thema's 6 09-04-09 04:49
sms verbergen breezertje Archief 8 10-10-08 14:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:28.