iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Handleidingen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f60/wiki-handleidingen/)
-   -   Summerboard Theme maken (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f60/wiki-handleidingen/1408-summerboard-theme-maken.html)

BadSide 25-10-07 13:40

Summerboard Theme maken
 
Op de volgende manier kun je een thema voor Summerboard maken.

[h="3"]Stap 1[/h]
Maak ergens op je computer een map aan. Geef deze map de naam van je theme.

[h="3"]Stap 2[/h]
Plaats in de map die je net gemaakt hebt de afbeeldingen die je wilt gebruiken voor de dock, de minidock, de achtergrond, en een eventuele eigen 'taakbalk' (die balk waar ook de batterij in staat).

De namen zijn als volgt:
Dock.png, MiniDock.png, Wallpaper.png en StatusBar.png.
Alles is dus van type .png.

[h="3"]Stap 3[/h]
Maak in deze map nog een map: Icons
Hier komen de iconen voor het hoofdscherm in te staan.
Iconen voor 3rd party applicaties zou je ook bij kunnen voegen, voor bijvoorbeeld Installer.app, Lights Off, enz.
Wanneer je gewoon het standaard icoon voor een bepaalde applicatie wilt gebruiken, dan hoef je die icoon niet in de map bij te voegen.

De namen zijn als volgt:
[h="4"]Standaard apps[/h]
  • Rekenmachine: Calculator.png
  • Kalender: Calendar.png
  • Camera: Camera.png
  • iPod: iPod.png
  • Mail: Mail.png
  • Notities: Notes.png
  • Telefoon: Phone.png
  • Afbeeldingen: Photos.png
  • Aandelen: Stocks.png
  • SMS: Text.png
  • Weer: Weather.png
  • YouTube: YouTube.png
[h="4"]Enkele 3rd-party-apps[/h]
  • Installer.app: Installer.png
  • FiveDice: FiveDice.png
[h="3"]Theme naar iPhone kopiëren[/h]
Nu ben je klaar.
De hele map (dus de allereerste map die je hebt gemaakt, met daarin een paar afbeeldingen en daarin de map Icons) dien je te plaatsen in: var/root/Library/SummerBoard/Themes.
Voor de zekerheid nog even je iPhone rebooten, en je theme is af! Mocht deze locatie geen succes opleveren, kun je var/mobile/Library/Summerboard/Themes proberen.

Let op de hoofdletters in de namen van afbeeldingen!

Voorbeeldje: Theme.zip

superzemie 27-12-07 21:39

Thanks :-) maar hoe verander je bv de batterij, zoals als je aan het opladen bent>?
Ik heb al wel een andere gedown ( 17 files ) maar weet niet hoe te veranderen.
Gebruik Ibrickr

Thanks

Stibou 27-12-07 21:42

Als ik dit doe dan verandert mijn icoon van Weather niet,heeft iemand dit ook of kan iemand mij verhelpen met dit probleem...

BadSide 29-12-07 14:17

@Stibou: https://forum.iculture.nl/f14/i...iet-theme.html

@Superzemie: Dat heeft denk ik niet met Summerboard te maken, volgens mij is dat niet via Summerboard aan te passen.

u2crow 06-01-08 13:04

Hey Lui,

Ik heb het geprobeerd en m'n eigen thema lukt aardig...best leuk zo'n geknutsel...

Echter ik loop tegen 1 dingetje aan : de PNG afbeelding die ik in de map heb gezet voor de Wallpaper komt links boven in op het springboard en blijft heel klein, dus beslaat niet het gehele springboard :(

Wat zie ik over het hoofd ?? Wie o wie verteld mij hoe ik de afbeelding zo groot krijg als het formaat van het springboard :):)

u2crow 06-01-08 16:27

Euhm...paar uurtjes verder zie ik en de oplossing gevonden :) je moet in ieder geval de grootte van het png bestandje dat je als afbeelding wilt gebruiken aanpassen zodat het een beetje je iphone springboard vult. Dit kan heel goed met een programmaatje dat ik er voor gebruik heb (trialversion van 30 dagen) genaamd

Iconlover 4.20

Hier gevonden :

Aha-Soft IconUtils - Icon Utilites Package

Tis even proberen tot welk formaat je moet formateren maar als tip, check van een voorbeeld theme de grootte van de wallpaper onder properties / eigenschappen van het bestandje, dat is een heel eind in de goede richting.

Uiteindelijk natuurlijk je nieuwe plaatje op slaan op de goede plek en op je iphone zetten zoals hierboven omschreven :)

sjoran 10-01-08 22:32

Als ik een app heb die er niet bij staat b.v. contrasense en ik die een afbeelding wil geven kan ik die dan gewoon toevoegen in de map icons en de naam contrasense.png geven..???werkt dit???

superzemie 11-01-08 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjoran (Bericht 38921)
Als ik een app heb die er niet bij staat b.v. contrasense en ik die een afbeelding wil geven kan ik die dan gewoon toevoegen in de map icons en de naam contrasense.png geven..???werkt dit???

Als je al een app. op je iPhone hebt staan en daar een ander icoontje wilt hebben, dan moet je idd naar de map gaan waar die in staat en die veranderen, moet wel een .png file zijn en zelfde naam als op de iPhone staat.

ff opstarten weer en klaar!

:D ajuu

sjoran 16-01-08 16:12

Keh tnx..!!!:D

truckdiver 24-01-08 17:47

het zal wel aan mij liggen maar hoe kan ik de map naar var/root/Library/SummerBoard/Themes zetten of dit vinden?
:(

Nikooos 24-01-08 18:31

dit doe je met winscp op windows of in jouw geval met de mac met cyberduck.
Staat uitgelegd in de wiki hoe die programma's werken.

sjowol 24-01-08 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door superzemie (Bericht 39063)
Als je al een app. op je iPhone hebt staan en daar een ander icoontje wilt hebben, dan moet je idd naar de map gaan waar die in staat en die veranderen, moet wel een .png file zijn en zelfde naam als op de iPhone staat.

ff opstarten weer en klaar!

:D ajuu

of gewoon de exacte naam van de app nemen, .png erachter en summerboard pakt hem gewoon (ik hou nooit van files overschrijven)

teunis 18-02-08 12:46

thema
 
Lukt het iemand om deze thema aan de gang te krijgen?
ModMyiFone.com - Apple iPhone forum, iPhone hacking, iPhone mods, and more - Downloads - Sketchnote 6.1
ik doe dit var/root/libray/summerboard/themes moet toch goed zijn?

ellenwes 22-02-08 11:25

hele stomme vraag:

De hele map (dus de allereerste map die je hebt gemaakt, met daarin een paar afbeeldingen en daarin de map Icons) dien je te plaatsen in: var/root/Library/SummerBoard/Themes.

Hoe kom ik daar?
ik heb ook themes gedownload maar die vind ik nergens meer terug.. ookniet in mijn summerboard

teunis 22-02-08 14:32

theme
 
Met het programma Winscp.
Als je 1.1.3 hebt dan in VAR/MOBILE/LIBARY/SUMMERBOAED/THEMES
Bij mij werkt alleen de achtergrond niet de icons erg vreemd?

ellenwes 22-02-08 14:48

dan nu een NOG stommere vraag...
Hoe doe ik dat? ik heb dat programma wel maar snap t niet..
:o

teunis 22-02-08 14:59

theme
 
Winscp openen bij hostname je ip adres intypen,bij username root in typen en bij password alpine intypen,file protocol op scp zetten dan op safe drukken en dan 2 keer op oke ,als het goed is kom je dan in je iphone.

teunis 22-02-08 15:11

theama
 
Sketchnote theme iphone theme,iphone skins,ipod touch themes,ipod touch skins

Wil iemand deze eens downloaden en kijken als het lukt om hem werkend te krijgen,het lukt mij niet heb alles geprobeerd.

iphone 1.1.3
map var/mobile/libary/summerboard/themes ?????

ellenwes 22-02-08 15:32

ok ok! je helpt me een heel eind!Super!

Hij zegt alleen connection timed out!

Dus hij probeert wel in te loggen maar hij komt er niet in zeg maar..

ideetje?

iBen 22-02-08 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ellenwes (Bericht 69509)
ok ok! je helpt me een heel eind!Super!

Hij zegt alleen connection timed out!

Dus hij probeert wel in te loggen maar hij komt er niet in zeg maar..

ideetje?

waarschijnlijk heb je SSH niet open staan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:14.