iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Handleidingen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f60/wiki-handleidingen/)
-   -   Artworks aanpassen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f60/wiki-handleidingen/14573-artworks-aanpassen.html)

iMario 19-06-08 09:51

Hey, nice work, tonhaarmans:cool:

croiman 19-06-08 14:12

niet slecht nee.

tonhaarmans 19-06-08 18:57

Ik heb dit gedaan door MobilePhonePackedImages-30.png en MobilePhonePackedImages-31.png in het artworkbestand te veranderen. Het eerstgenoemde bestand met lichtblauwe toetsen, het tweede bestand is een copie hiervan met felrode toetsen (die rood oplichten zodra je op een lichtblauwe toets drukt). Het eerstgenoemde bestand heb ik ook nog een keer hernoemd naar DefaultDialer.png dat in Applications -> MobilePhone.app staat. Je zou volgens mij dat laatste bestand ook helemaal zwart kunnen laten, want het is maar een fractie van een seconde actief, direct nadat je op het icon met het telefoontje hebt gedrukt.

Het bestand MobilePhonePackedImages-29.png lijkt de kleur te bepalen van het telefoonnummer dat je 'draait', je moet dit dus niet 'doorzichtig' maken.

truckdiver 19-06-08 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tonhaarmans (Bericht 129326)
Ik heb dit gedaan door MobilePhonePackedImages-30.png en MobilePhonePackedImages-31.png in het artworkbestand te veranderen. Het eerstgenoemde bestand met lichtblauwe toetsen, het tweede bestand is een copie hiervan met felrode toetsen (die rood oplichten zodra je op een lichtblauwe toets drukt). Het eerstgenoemde bestand heb ik ook nog een keer hernoemd naar DefaultDialer.png dat in Applications -> MobilePhone.app staat. Je zou volgens mij dat laatste bestand ook helemaal zwart kunnen laten, want het is maar een fractie van een seconde actief, direct nadat je op het icon met het telefoontje hebt gedrukt.

Het bestand MobilePhonePackedImages-29.png lijkt de kleur te bepalen van het telefoonnummer dat je 'draait', je moet dit dus niet 'doorzichtig' maken.

dat zijn nu eens tips waar we wat aan hebben. :)
moet zelf niet zoeken dan.
thx

macfreaker 19-06-08 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 129359)
dat zijn nu eens tips waar we wat aan hebben. :)
moet zelf niet zoeken dan.thx

Mooi dat hij deze heeft medegedeeld , kon je trouwens ook vinden op de site hackthatphone . Maar toch leuk. :D

tonhaarmans 22-06-08 23:54

1 Bijlage(n)
Uiteindelijk het laatste keyboard ook gevonden en aangepast. De toetsen staan wat dichter bij elkaar zodat meekijken minder gemakkelijk lukt.

truckdiver 23-06-08 07:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tonhaarmans (Bericht 130445)
Uiteindelijk het laatste keyboard ook gevonden en aangepast. De toetsen staan wat dichter bij elkaar zodat meekijken minder gemakkelijk lukt.

leuk gevonden
wil je dan ook locatie er bij zetten.
dan weten wij ook ineens wat we moeten veranderen.
thx

tonhaarmans 23-06-08 18:50

2 Bijlage(n)
Als iemand gerichte vragen heeft, wil ik daar best antwoord op geven. De lokatie van een aantal bestanden staat op: Hack that Phone - Graphics locations

De Keyboards die ik als laatste heb kunnen vinden, staan in de map: System -> Library -> Coreservices -> Springboard.app en de bestanden heten: DeviceLockKeyPad.png en DeviceLockKeypadPressed.png . Bij een noodoproep komt er weer een ander Keyboard tevoorschijn, maar het lijkt me niet nodig dat ook te veranderen, want dat scherm zul je niet vaak te zien krijgen.

Het is me inmiddels bijna overal gelukt de lichtblauwe kleur in vlakken te vervangen door een neutraalgrijze kleur (met desaturate in Photoshop). Ik heb vele tientallen bestanden daartoe veranderd, waarschijnlijk meer dan noodzakelijk. Ik had het misschien iets systematischer moeten aanpakken want ik zie toch nog een paar blauwe vlakken (zie bijlagen).

croiman 23-06-08 20:41

Heel fijne info, maar hoort nie echt bij deze topic, deze topic gaat over ARTWORKS aanpassen.

Tieme 27-06-08 17:35

is er mischien wel een lijstje met bestanden voor welke onderdelen ze zijn,
bijvoorbeeld:
...ewrew.png = voor al je balke van safari tot sms balk boven in.
die zoek ik namlijk ook maar als er zo'n lijstje is is wat makkelijker voor mij en mischien wel meer mensen.



gebruikte de verkeerde keywords bij google heb nu wat gevonden op:
Massive list of .artwork files and what they edit on the phone - Forums at ModMyiFone.com - iPhone | iPod Touch, news, apps, themes.

iMario 27-06-08 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tieme (Bericht 131982)
is er mischien wel een lijstje met bestanden voor welke onderdelen ze zijn,
bijvoorbeeld:
...ewrew.png = voor al je balke van safari tot sms balk boven in.
die zoek ik namlijk ook maar als er zo'n lijstje is is wat makkelijker voor mij en mischien wel meer mensen.



gebruikte de verkeerde keywords bij google heb nu wat gevonden op:
Massive list of .artwork files and what they edit on the phone - Forums at ModMyiFone.com - iPhone | iPod Touch, news, apps, themes.

1ste pagina hier he, kijk es, lijst is redelijk groot van wat wat is maar het is nog niet helemaal af. heeft croiman genoeg werk mee...

Tieme 27-06-08 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 131994)
1ste pagina hier he, kijk es, lijst is redelijk groot van wat wat is maar het is nog niet helemaal af. heeft croiman genoeg werk mee...

is deze ook voor 1.1.4? zag iets dat elke versie een andere artwork heeft (anders is ingedeelt)

ik heb ver113 die lijst van mijn link hierboven is ver111 neem aan dat de lijst van croiman ook 113 is aan de screenshots te zien.

iMario 27-06-08 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tieme (Bericht 131998)
is deze ook voor 1.1.4? zag iets dat elke versie een andere artwork heeft (anders is ingedeelt)

ik heb ver113 die lijst van mijn link hierboven is ver111 neem aan dat de lijst van croiman ook 113 is aan de screenshots te zien.

die lijst is voor 114 ja

croiman 27-06-08 19:14

idd, de lijst staat vermeld voor download boven in de handleiding. Deze word nog geupdate, mss morgen nog....

Tieme 27-06-08 19:23

beste imario,craoiman en de rest van dit forum.
ik heb deze 2
--121 Bottombar in MAil en Maps
--122 Bottombar in Safari als je in landscape mode bent
verandert.
artwork aangemaakt geupload naar iphone reboot.
maar werkt helaas niet.

croiman 27-06-08 19:32

moete precies evengroot van pixel en maat zijn, anders zal t niet werken.

Tieme 27-06-08 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door croiman (Bericht 132020)
moete precies evengroot van pixel en maat zijn, anders zal t niet werken.

ik heb het gevonden. heb 2 mappen png's eentje daarvan had ik als bakcup maar daar had ik alles in gewijzgd. dus standaart icoontjes maakte ik weer artwork van en dat werkt natuurlijk niet..

Tieme 27-06-08 23:02

3 Bijlage(n)
beste mensen.

heb een klein probleemje met modding.
zi hieronder mijn screen.
dat blauwe balkje hoe krijg ik dat weg.

croiman 27-06-08 23:38

zit in je Other.artwork en in de safari app zelf, da klein lijntje zit op onderkant van het ene getrokken en bovenkant van het andere.

Tieme 27-06-08 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door croiman (Bericht 132077)
zit in je Other.artwork en in de safari app zelf, da klein lijntje zit op onderkant van het ene getrokken en bovenkant van het andere.

other.artwork de bestanden die daarin horen heb ik ook gepost want hiervoor had ik een andere kleur en toen was het wel goed zonder blauwe balk. nu ik een andere kleur heb dus helaas niet :S


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:23.