iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Handleidingen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f60/wiki-handleidingen/)
-   -   Ringtones maken via iTunes (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f60/wiki-handleidingen/16722-ringtones-maken-via-itunes.html)

ThaBudz 26-10-09 23:42

misschien handig als je voor de beginners onder ons ook dan vermeld welke map , want dat is niet altijd even duidelijk, thnx

Mysteriousgirl_ 27-10-09 08:43

Thanks ! Werkt perfect!!!

Mysteriousgirl_ 27-10-09 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dr.TTS (Bericht 368595)
Hey mensen,

Ik heb ook sinds kort de IPhone 3GS en Itunes versie 9. Mij lukt het ook niet. Ook niet met dat ene progje, audiko meen ik. Het geconverteerde nummer (m4r) staat in mijn muzieklijst en ik zie links onder de bibliotheek ook het mapje beltonen (heb ik aangevinkt) staan. Als ik het nummer afspeel (duurt 20 sec precies) zie ik niets verschijnen in de map beltonen.

Wie kan me helpen hiermee?

Je moet nadat je het m4r nummer eenmalig hebt afgespeeld door hem te dubbel klikken je iphone aansluiten op je pc, en dan in itunes op je iphoneicoontje klikken, en dan tabblad beltonen openen. Hier kan je dan een vinkje neerzetten bij het nummer wat je zojuist aangemaakt hebt.

ThaBudz 29-10-09 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flock (Bericht 370911)
Misschien al een paar keer gezegd maar dan gewoon nog een keer..

Er werd gezegd dat je "ringtone" maar max. 30 sec mag zijn..

Vergeet dit, en zet ze via WinSCP naar de juiste map, nu kan je (als je wilt) een hele plaat erop zetten ipv die 30sec.

Succes!!


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ThaBudz (Bericht 375120)
misschien handig als je voor de beginners onder ons ook dan vermeld welke map , want dat is niet altijd even duidelijk, thnx


Mapje gevonden en idd na het veranderen van de extentie kan je er in gooien wat je wilt , ook een compleet album .:D

jannekevisser07 29-10-09 22:53

you're the bom! Thanks alot for your help a iphone newby

Flock 30-10-09 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ThaBudz (Bericht 375120)
misschien handig als je voor de beginners onder ons ook dan vermeld welke map , want dat is niet altijd even duidelijk, thnx

Sorry voor de late reactie maar de juiste map moet zijn:

Root / Library / Ringtones..

En zoals aangegeven, zo lang als je wilt!! :D

kekker 02-11-09 22:08

Alle stappen doorlopen en heb een beltoon gemaakt die in de map beltonen is verschenen en kan afspelen met itunes
als ik hem wil synchroniseren op iphone geeft deze de melding dat het onderdeel heartbeat(titel van de beltoon) niet is gekopieerd naar de iphone omdat het niet gevonden is..

AnnaB 03-11-09 23:50

Mijn ringtone staat wel in het tabblas beltonen maar wordt niet naar de iphone gekopieerd omdat hij het origineel niet kan vinden. Hoe kan dit?

joyciie 08-11-09 20:24

Ja de eerste uitleg werkt super!.. super bedankt daarvoor :)

PostalDude 10-11-09 20:09

Jongens, ik heb een vraag. Ik heb deze handleiding gebruikt voor een stuk of 20 ringtones. MP3s en WAVs door elkaar heen. Ik heb ze allemaal omgezet naar AAC en daarna hernoemt zoals in de handleiding staat.

Echter als ik nu ga syncen staan er ongeveer 12 ringtones in de lijst. De andere 8 staan wel in iTunes onder Beltonen en ik kan ze ook afspelen. Maar op de een of andere manier kan ik ze niet syncen als beltoon.

De 8 betreffen zowel MP3s als WAVs dus daar kan het ook niet aan liggen.
Iemand hier een idee!?

WDS001 10-11-09 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PostalDude (Bericht 382342)
Jongens, ik heb een vraag. Ik heb deze handleiding gebruikt voor een stuk of 20 ringtones. MP3s en WAVs door elkaar heen. Ik heb ze allemaal omgezet naar AAC en daarna hernoemt zoals in de handleiding staat.

Echter als ik nu ga syncen staan er ongeveer 12 ringtones in de lijst. De andere 8 staan wel in iTunes onder Beltonen en ik kan ze ook afspelen. Maar op de een of andere manier kan ik ze niet syncen als beltoon.

De 8 betreffen zowel MP3s als WAVs dus daar kan het ook niet aan liggen.
Iemand hier een idee!?

Zijn die toevallig langer dan 30 seconden?

PostalDude 10-11-09 21:58

Kan best zijn.. ik begrijp dus dat 30sec de max is?

WDS001 10-11-09 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PostalDude (Bericht 382399)
Kan best zijn.. ik begrijp dus dat 30sec de max is?

Inderdaad ;)

Flock 11-11-09 10:19

Hoeft niet persee, je kan ook een hele plaat erop zetten ;)

ThaBudz 11-11-09 12:20

maar dan moet je via OpenSSH en WinScp werken , anders is inderdaad 30 seconden de max .

pjaveld 25-11-09 09:54

Ik zit ook al geruime tijd te klooien, heb alle opties geprobeerd, maar mijn ringtone komt tussen mijn muziek op mijn iPhone. En nog steeds niet bij de ringtones...Ik werk overigens met een Mac. Iemand dezelfde ervaring????

ThaBudz 25-11-09 16:02

heb je de extentie wel veranderd in m4r , anders ziet je foon het idd gewoon als een nieuw nummer en niet als ringtone.

pjaveld 25-11-09 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ThaBudz (Bericht 387504)
heb je de extentie wel veranderd in m4r , anders ziet je foon het idd gewoon als een nieuw nummer en niet als ringtone.

Ja hoor, zoals gezegd heb ik alle opties al geprobeerd. Nou ja, blijkbaar niet alle, anders werkte het wel...

PieNr1 30-11-09 21:46

Ik heb de tut stap voor stap gevolgd maar als ik "maak beltoon aan" doe dan zegt itunes dat er alleen een beltoon gemaakt kan worden van nummers die bij de Itunes store zijn aangekocht. Iemand een idee hoe dit te omzeilen is?

ThaBudz 30-11-09 23:13

met iRinger en die zet ze gelijk in iTunes .


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:00.