iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Handleidingen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f60/wiki-handleidingen/)
-   -   Ringtones maken via iTunes (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f60/wiki-handleidingen/16722-ringtones-maken-via-itunes.html)

GasGasR6 05-12-09 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iJack (Bericht 153116)
Kan op zich wel ander hoor...even je ringtones als .m4r zetten in:

/Library/Ringtones

Mij langste is nu 45 seconden weet niet wat het max is.....

Mijne 35sec, 45sec lukt mij niet :(

GasGasR6 05-12-09 22:49

40 sec is het max bij mij.

stefallica 09-12-09 14:19

tabblad beltonen??
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door El_Diablo (Bericht 148187)
heb alles gedaan zoals het hier staat het bestandstype is goed alles werkt, maar als ik dubbelklik zoals gezegd speeld hij af en ik zie nergens een extra map verschijnen met ringtones? ben al uren bezig lukt maar niet!!!


gegroet allen,

met bovenstaand probleem zit ik ook. ik volg de handleiding en alles lukt!
alleen krijg ik geen extra map Beltonen onder bibliotheek...

iemand een idee hoe dit komt en hoe dit te verhelpen is??

thanx!

WDS001 09-12-09 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stefallica (Bericht 392006)
gegroet allen,

met bovenstaand probleem zit ik ook. ik volg de handleiding en alles lukt!
alleen krijg ik geen extra map Beltonen onder bibliotheek...

iemand een idee hoe dit komt en hoe dit te verhelpen is??

thanx!

Probeer de ringtone eens naar de linkerkolom (waar ook Programma's enzo staan) te slepen. Dan verscheen er bij mij ook opeens een tab Beltonen.

joyciie 09-12-09 18:53

Ja.. ik zat eerst ook met boven vermeld probleem..
Als je alle stappen volgt en er voor zorgt dat idd max 35 sec is zit je altijd goed..
en als je dan alles doet zoals beschreven in stappenplan! komt er vanzelf een icoontje bij beltonen te staan. Bij mij is de max 40 sec. Maar als je twijfelt neem er 35! dan lukt het zekers.. Grtz

stefallica 10-12-09 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joycii (Bericht 392113)
Ja.. ik zat eerst ook met boven vermeld probleem..
Als je alle stappen volgt en er voor zorgt dat idd max 35 sec is zit je altijd goed..
en als je dan alles doet zoals beschreven in stappenplan! komt er vanzelf een icoontje bij beltonen te staan. Bij mij is de max 40 sec. Maar als je twijfelt neem er 35! dan lukt het zekers.. Grtz


beiden hierboven bedankt voor de reply. heb alles nog eens geprobeerd en krijg nog altijd geen tabblad beltonen... frustrating!! :eek:

Golden Delicious 28-12-09 23:10

beltoon in iphone zetten
 
Zeer heldere uitleg van climax. T/m stap 4 gaat het prima. Daarna krijg ik het bestand met geen mogelijkheid in mijn mapje beltonen :mad:. Heb een splinternieuwe 3GS en de laatste versie van itunes. Wat kan ik nog doen? :confused:

pleun 09-01-10 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Golden Delicious (Bericht 398503)
Zeer heldere uitleg van climax. T/m stap 4 gaat het prima. Daarna krijg ik het bestand met geen mogelijkheid in mijn mapje beltonen :mad:. Heb een splinternieuwe 3GS en de laatste versie van itunes. Wat kan ik nog doen? :confused:

Het is me gelukt. Ik had de liedjes al eerder getrimd en was nu vergeten om de vakjes aan te vinken.
De uitleg was helemaal goed.

r.dirksen 06-02-10 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flock (Bericht 377052)
Sorry voor de late reactie maar de juiste map moet zijn:

Root / Library / Ringtones..

En zoals aangegeven, zo lang als je wilt!! :D

Dit is de map van de standaard ringtones. is er ook een map waar je custom ringtones in terecht komen?

Rob

Arzum 20-02-10 19:31

Ik word helemaal gestrest door dit ding...
Het lukt me niet om een beltoon er op te zetten


Wie kan helpennnn!!!

Liekie 20-02-10 19:34

iRinger :: iPhone Ringtone Factory [iPhone Ringtone, iPhone Ringtones, iPhone Ringtone Maker, iPhone Ringtone Creator]

Download dit toolje neem de simple installer, zet hem op je desktop binnen 10 seconden heb je een ringtone op je iphone staan.
Succes mocht het niet lukken krijg ik vanzelf een mail in mijn inbox zodat ik weer kan reageren,
S6

Arzum 20-02-10 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liekie (Bericht 418800)
iRinger :: iPhone Ringtone Factory [iPhone Ringtone, iPhone Ringtones, iPhone Ringtone Maker, iPhone Ringtone Creator]

Download dit toolje neem de simple installer, zet hem op je desktop binnen 10 seconden heb je een ringtone op je iphone staan.
Succes mocht het niet lukken krijg ik vanzelf een mail in mijn inbox zodat ik weer kan reageren,
S6




Hey dankje wellll.. het is me nu eindelijk gelukt!!! na lange tijd haha

thkQ

Liekie 20-02-10 20:11

Graag gedaan....;)

JBB 21-02-10 03:39

Uitleg van Qlimax is perfect.
Misschien om puntjes op de i te zetten... uiteraard je "importinstellingen", onder "voorkeuren" veranderen naar AAC omzetten (lijkt evident, maar kan mss vergeten zijn), voor de rest is de uitleg, en resultaat - ook met recentste versies iTunes - = ok !
Volgens mij ligt de fout bij de meesten aan het niet juist opvolgen van de stappen...

Ciao,
JB

Liekie 21-02-10 12:02

Heb je mijn link al geprobeerd? Dan weet ik zeker dat je voortaan die andere uitleg niet meer gebruikt, veel te omslachtig ook ik gebruikte dat voorheen. Helemaal niets mis mee hoor, maar de link die ik geplaatst heb, 5 seconden werk, itunes opstarten en synchroniseren en voila peace of cake.

JBB 21-02-10 15:36

You're right ! Werkt enorm sneller.
Enkel die sponsorreclame er bij te nemen...maar valt mee te leven.

Goede tip, thx,

StefanieV 22-02-10 23:20

Super, de foolproof voor OSX werkt geweldig. Ook ik ben eindelijk van de standaard gitaar af die ik overal om mij heen hoor :d

Hef3566 23-02-10 23:08

Ik heb sinds 10 minuten geleden nog wel een geinig aanvulling..moet er wel bijzeggen dat ik niet alle 12 pagina's helemaal doorgelzen, maar 1 van de belangrijkste dingen om je ringtone vanuit Itunes op je IPhone te krijgen is het volledig verwijderen van alle "editbare" gegevens van het nieuw aan gemaakte m4r bestand. Daar staat nl. alle info van het origineel in...en daar kan je IPhone blijkbaar niet zoveel mee. Ik ben d'r ook ff naar aan het zoeken geweest...maar met deze Tutorial en mijn opmerking van hierboven toch werkend gekregen.

tijnhillemans 01-04-10 13:42

geweldig!!!!

reneinehv 13-04-10 20:31

Dit is de makkelijkste manier en nog snel ook. :)

Download Iringer. dan kan je legaal je mp3's die je al op je computer hebt omzetten en meteen in de juiste map in itunes converteren met een paar muisklikken.

hier een snelle tutorial:

- open iringer.
- druk op knop 1 import
- zoek het nummer wat je als ringtone wil op je Iphone
- bepaal van waar je het nummer wil laten starten. klik op linkermuisknop om snel te schuiven met het nummer en rechtermuisknop om langzaam te schuiven.
(het nummer mag maximaal 30 seconden duren)
- druk op knop 2 om te beluisteren hoe de ringtone klinkt
- voeg eventueel fade in en out toe aan het nummer
- verander het volume eventueel.
(ik raad aan onder de 80% te houden)
- druk op knop 3 om te exporteren naar itunes in de juiste extentie.
(zorg dat export to itunes is aangevinkt en export via SCP niet aangevinkt)
- kies de plek waar het nummer wordt opgeslagen.
(aanbevolen om default map te houden: my documents/iphone ringtones)
- verander de naam eventueel ( beter kort en duidelijk) en zet looping op wat je wil. (dit houd in hoe lang het duurt voor de ringtone opnieuw afspeeld op je iphone)
- druk op GO! en dan ok.

Nu opent Itunes en staat het nummer in je ringtone map bij bibliotheek.

Ga nu naar je iphone en ga naar de beltonen tab en vink je ringtone aan bij selecteren beltonen.
Synchroniseer en hij staat nu op je Iphone bij instellingen en dan beltonen.

Veel plezier.

voor vragen email me. reneinehv@hotmail.com


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:26.