iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Handleidingen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f60/wiki-handleidingen/)
-   -   Ringtones maken via iTunes (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f60/wiki-handleidingen/16722-ringtones-maken-via-itunes.html)

iJanet 29-07-09 19:21

Foutmelding
 
Het lukt me om de beltoon aan te maken, hij verscheen uiteindelijk netjes in iTunes in de map beltonen. Vervolgens lukte het toepassen en synchroniseren vanuit iTunes ook (ik krijg geen foutmelding en iTunes loopt ook niet vast). De beltoon staat ook in mijn iPhone, ik zie 'm staan in de iPod... Maar op de één of andere manier lukt het me niet om 'm in te stellen als beltoon. Het bestandje verschijnt niet tussen de beltonen... Iemand een oplossing hiervoor?

el_nuno 02-08-09 14:41

edit laat maar

Nicje 02-08-09 21:42

Ik ben vandaag ook bezig geweest het is is super gelukt! Gewoon via iTunes!
Wat erg belangrijk is, is dat je het nummer wat je omgezet hebt in een AAC-bestand, verwijdert uit je muziek lijst. Dus eerst even kopiëren naar je bureaublad, nummer in de lijst verwijderen, nummer wat op je bureaublad staat omzetten in m4r bestand en....slepen maar naar je beltonen!
Ik ben er echt super blij mee!

Don Pakito 04-08-09 12:18

Niets is zo gemakkelijk als een ringtone maken via Audiko - create your own free mobile and iPhone ringtones
Maximum 40 seconden lang.
mp3 uploaden, je favoriete stuk kiezen (~preview), downloaden als ringtone voor de iPhone en gewoon openen met iTunes. Klaar is kees!

Grtz

Hesselv 10-08-09 19:32

Vind Audiko helemaal geweldig.

mazzel1971 19-08-09 22:41

dit was het zetje dat ik nog nodig had. thanks Nicje! werkt super

Securityfreak 24-08-09 08:43

Synchroniseren issue: Kan bestand niet vinden
 
Hi all,

Goede handleiding, werkte perfect totdat ik de beltoon met mijn Iphone wilde synchroniseren. Ik zie hem in Itunes zowel onder ringtones als onder ringtones onder mijn iphone (in Itunes) staan. Wanneer ik de ringtone wil syncen geeft hij aan dat hij het nr. niet kan vinden. Weet iemand wat hier aan de hand is? :confused:

Thanks!

tonytoka 25-08-09 20:57

Qlimax!

Top jouw handleiding, super simpel! Alleen nu poging 4 achter de rug en de beltoon gaat niet op mijn iphone. Komt wel op de tabblad beltonen te staan, maar itunes zet het niet over.
Heb jij hier mogelijk een antwoord op?
Alvast bedankt!
Tony

Akatsuki_Assassin 30-08-09 14:50

Thanks, eindelijk van die saaie beltonen af! :P

Shorty007 02-09-09 13:51

Ik gebruik iToner meestal :) of ik doe het via ssh gewoon..
Op deze 2 manieren zit je niet aan de limiet van 20 sec. :)

Just_Niels 05-09-09 13:43

Die handleiding van Qlimax is super en erg overzichtelijk. Ik heb geen tot weinig ervaring met de iPhone, maar dankzij deze walktrough had ik binnen 2 minuten een betere en persoonlijke ringtone gemaakt!

Mega Thankx.

MarioJMA 08-09-09 12:51

Hei,
Alles ging goed, nieuwe ringtone onder 'Aangepast' in mijn Iphone staan en geselecteerd. Echter als ik gebeld word dan pakt hij een willekeurige ringtone en niet de geselecteerde ringtone. :-( Kan iemand mij uitleggen wat het probleem is?
Bedankt!

marion1982 11-09-09 00:40

Hallo,
Ik had een vraag, ik heb op mijn nieuwe iphone muziek gekocht maar hoe krijg ik die nou in mijn muziek op de computer om daar mijn eigen ringtones te maken,
heb een leuke telefoon maar snap er soms weinig van,
kan iemand mij dat uitleggen?

Groeten Marion:)

Shorty007 11-09-09 00:43

Even syncen met itunes op je pc :)

marion1982 11-09-09 19:50

Wat is syncen dan waar kan ik dat vinden?
alvast bedankt!

Gr Marion

King1987 11-09-09 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marion1982 (Bericht 350147)
Wat is syncen dan waar kan ik dat vinden?
alvast bedankt!

Gr Marion

Syncen = Synchroniseren met iTunes. Synchroniseren is bestanden overzetten van iTunes naar de iPhone ;)

roozendaal1 17-09-09 13:32

Stap 7 werkt bij mij niet, met synchroniseren zie ik wel dat er een bestand naar mijn Iphone wordt gecopieerd, maar kan de ringtone niet terug vinden. Enig idee?

Jay Bee 21-09-09 23:13

In iTunes 9 kan het conveteren naar AAC formaat niet meer. Of kijk in nu ergens overheen of kopt een instelling bij mij niet meer? Heeft iemand anders ook deze ervaring?

patrick256 22-09-09 15:15

bedankt! werkt super nu. Ik had eerst dat programma geprobeerd maar mn iphone raakte de bestanden steeds kwijt. Bedankt voor de tips

Mach2k 26-09-09 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hesselv (Bericht 336391)
Vind Audiko helemaal geweldig.

Dat is inderdaad een mega handig tooltje!!

JBB 28-09-09 01:36

Many thx Qlimax !

Werkt perfect voor 3GS en iTunes 9.
Eens onder de knie, kan je er vrij snel voor alles mee weg...

Vriendelijke groeten,
JB

JBB 28-09-09 01:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay Bee (Bericht 354967)
In iTunes 9 kan het conveteren naar AAC formaat niet meer. Of kijk in nu ergens overheen of kopt een instelling bij mij niet meer? Heeft iemand anders ook deze ervaring?

Na de stap ivm tijdskeuze gedaan, moet je vooraleer rechtsklikken om naar AAC te gaan, wel eerst in "Bewerken"->"Voorkeuren"->"Algemeen", je "importinstellingen" op AAC zetten. En dan volgende stappen van Qlimax volgen. Werkt perfect. Zit daar bij jou misschien de fout ? Hoop daarmee voor jou opgelost ? Mvg

ThaBudz 04-10-09 23:32

weet niet wat er fout gaat maar er bij mij maar er is geen geen aac conversie te maken en m4a extencie is ook niet te vinden ,Iringer erbij gepakt => problem solved

sh4dy 05-10-09 19:35

thnx voor deze zeer nuttige handleiding
:) werkt perfect

maartenforlien 08-10-09 13:42

werk perfect! thnx

Heater 10-10-09 16:34

Ik krijg bij stap 3 die extra niet.

ItsAdot 10-10-09 19:12

Alles werkt maar ik krijg het .m4R bestand maar niet in mijn tabblad met Ringtones :( Is dit omdat ik een mac heb?

Shorty007 10-10-09 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ItsAdot (Bericht 363683)
Alles werkt maar ik krijg het .m4R bestand maar niet in mijn tabblad met Ringtones :( Is dit omdat ik een mac heb?

Nee want ik werk ook op mac.
Is het bestand wel onder de 29 sec.? 30 sec. geeft wel eens problemen ook.
of misschien omdat je een hoofdletter R gebruik. ik gebruik iig kleine r en dat werkt wel.

JBB 11-10-09 03:24

Eens je in "In Windows explorer openen" (of voor Mac iets gelijkaardig) het bestand naar .m4r veranderd hebt, moet je het van daaruit openen (dubbelklikken) en hij speelt automatisch in iTunes vanuit beltonen.
Heb ook geen problemen met 30sec-regel. Bij mij eentje van 53sec zonder probleem.

Mvg, JB

DutchEvil 11-10-09 17:53

Bedankt, het is gelukt.

eric77nl 13-10-09 01:08

als ik bij stap 2 het nummer selecteer en op mijn rechter muisknop druk, staat de optie "converteren naar aac" er niet bij.

in de menu balk staat het wel, alleen dan wordt het origineel omgezet.

iemand een idee wat ik hieraan kan doen???

JBB 13-10-09 03:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eric77nl (Bericht 365681)
als ik bij stap 2 het nummer selecteer en op mijn rechter muisknop druk, staat de optie "converteren naar aac" er niet bij.

in de menu balk staat het wel, alleen dan wordt het origineel omgezet.

iemand een idee wat ik hieraan kan doen???

Eerst in je "Voorkeuren" ->"Importinstellingen" op AAC zetten.
Als je dan rechtsklikt zou AAC converteren er bij moeten staan ;)

eric77nl 13-10-09 13:00

bedankt voor je reply, maar het werkt nog steeds niet.
importinstellingen staan op aac, maar als ik op mijn rechter muisknop druk staat het er nog steeds niet bij

JBB 13-10-09 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eric77nl (Bericht 365848)
bedankt voor je reply, maar het werkt nog steeds niet.
importinstellingen staan op aac, maar als ik op mijn rechter muisknop druk staat het er nog steeds niet bij

Bij AAC, instelling: hoge kwaliteit (128kbps)

Welke versie iTunes ?
Moet uiteindelijk zeker lukken...

eric77nl 14-10-09 02:39

bij aac importinstellingen hoge kwaliteit aangevinkt, maar helaas AAC staat nog steeds niet in het menu van de rechter muisknop.

itunes 9 heb ik

JBB 14-10-09 04:26

Heb iTunes 9.0.1.8 en dat werkt wel. "aac conversie aanmaken" met rechter muisknop - op mp3 bestand weliswaar - staat er wel. Snap het dan nu echt niet...
Sorry...

Cateye 14-10-09 22:50

Wat een supergoeie uitleg!! Ik ben hier heel blij mee. Hoeveel ringtones kan ik in "aangepaste beltonen" zetten?
Heb ik aanstaand weekend weer een leuke klus!!

Nogmaals dank!!

Dr.TTS 16-10-09 18:47

Hey mensen,

Ik heb ook sinds kort de IPhone 3GS en Itunes versie 9. Mij lukt het ook niet. Ook niet met dat ene progje, audiko meen ik. Het geconverteerde nummer (m4r) staat in mijn muzieklijst en ik zie links onder de bibliotheek ook het mapje beltonen (heb ik aangevinkt) staan. Als ik het nummer afspeel (duurt 20 sec precies) zie ik niets verschijnen in de map beltonen.

Wie kan me helpen hiermee?

King1987 16-10-09 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dr.TTS (Bericht 368595)
Hey mensen,

Ik heb ook sinds kort de IPhone 3GS en Itunes versie 9. Mij lukt het ook niet. Ook niet met dat ene progje, audiko meen ik. Het geconverteerde nummer (m4r) staat in mijn muzieklijst en ik zie links onder de bibliotheek ook het mapje beltonen (heb ik aangevinkt) staan. Als ik het nummer afspeel (duurt 20 sec precies) zie ik niets verschijnen in de map beltonen.

Wie kan me helpen hiermee?

Gebruik het progje iRinger. Dat werkt erg goed op een Windows pc :)

Flock 20-10-09 11:40

Misschien al een paar keer gezegd maar dan gewoon nog een keer..

Er werd gezegd dat je "ringtone" maar max. 30 sec mag zijn..

Vergeet dit, en zet ze via WinSCP naar de juiste map, nu kan je (als je wilt) een hele plaat erop zetten ipv die 30sec.

Succes!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:07.