iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Handleidingen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f60/wiki-handleidingen/)
-   -   Ringtones maken via iTunes (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f60/wiki-handleidingen/16722-ringtones-maken-via-itunes.html)

zwakhalen 07-05-10 22:18

is er itunes 9.1.1 ook nog een andere manier om AAC versie aan te maken. Bij de oudere versies kon dat dus wel....

JBB 07-05-10 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zwakhalen (Bericht 449091)
is er itunes 9.1.1 ook nog een andere manier om AAC versie aan te maken. Bij de oudere versies kon dat dus wel....

Kan ook met iTunes 9.1.1:
Eerst natuurlijk je importinstellingen op AAC zetten. En dan onder "Geavanceerd" -> zie je "AAC versie aanmaken". That's it.
Alles hangt af van hoe je importinstellingen (onder "Bewerken"-"Voorkeuren") instelt. Nadien eventueel terugzetten naar mp3 als je cd's zo wil rippen...
It's a help ??

Vriendelijke groeten

zwakhalen 07-05-10 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBB (Bericht 449107)
Kan ook met iTunes 9.1.1:
Eerst natuurlijk je importinstellingen op AAC zetten. En dan onder "Geavanceerd" -> zie je "AAC versie aanmaken". That's it.
Alles hangt af van hoe je importinstellingen (onder "Bewerken"-"Voorkeuren") instelt. Nadien eventueel terugzetten naar mp3 als je cd's zo wil rippen...
It's a help ??

Vriendelijke groeten

Thanks!!! het is alweer gelukt:)

mjvanderleeuw 23-05-10 14:09

Ringtone van PC naar IPhone
 
Ik heb ringtones in mijn I tunes staan op de pc, maar ook na synchronisatie staan ze niet op mijn IPhone. Wat moet ik doen?

JBB 23-05-10 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mjvanderleeuw (Bericht 455520)
Ik heb ringtones in mijn I tunes staan op de pc, maar ook na synchronisatie staan ze niet op mijn IPhone. Wat moet ik doen?

Simpelste vraag eerst: heb je onder "Beltonen" ->"Beltonen synchroniseren" aangevinkt ?

mjvanderleeuw 23-05-10 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBB (Bericht 455527)
Simpelste vraag eerst: heb je onder "Beltonen" ->"Beltonen synchroniseren" aangevinkt ?

Zit beltonen synchroniseren in de IPhone? Want dat kan ik zo niet vinden bij "Beltonen"

JBB 23-05-10 15:21

Neen, dat zie je in Itunes, als je iPhone aangekoppeld is weliswaar.

mjvanderleeuw 23-05-10 15:42

Heb nu de IPhone aangekoppeld, hij synchroniseert vanalles maar niet beltonen. Als ik op 'beltonen' klik in Itunes gebeurt er niets.

mjvanderleeuw 23-05-10 15:55

synchroniseren ringtones
 
Gelukt om beltonen in I Phone te zetten. Telefoon aankoppelen en je ringtones in de beltonen van je apparaat slepen. Waarom moest ik daar nou de hele ochtend naar zoeken?

mjvanderleeuw 23-05-10 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBB (Bericht 455544)
Neen, dat zie je in Itunes, als je iPhone aangekoppeld is weliswaar.

Het is gelukt JBB, anders dan je zei, maar zonder je tips was ik er niet gekomen.

JBB 24-05-10 22:04

With pleasure, als het maar gelukt is.
Reden dat jij het zo kon is waarschijnlijk omdat je in "Samenvatting"->"Opies": "Muziek en video handmatig beheren" aangevinkt staat. En dan moet je apart bij "Beltonen"->"Beltone synchroniseren" aanvinken.
Een andere zeker zeer bruikbare tip voor gemakkelijk aanmaken van beltonen, is via programma iRinger downloaden. Was voor mij tip van Liekie, en werkt inderdaad gemakkelijkst: iRinger :: iPhone Ringtone Factory [iPhone Ringtone, iPhone Ringtones, iPhone Ringtone Maker, iPhone Ringtone Creator]. Je kan er met je eigen mp3's werkelijk alles mee doen als omvorming beltoon. Have fun...

Vriendelijke groeten,

eentje 15-06-10 12:03

in mijn oude itunes had ik de optie converteren naar aac. deze heb ik niet meer in de nieuwste itunes versie ik kan ook niet vinden hoe ik deze weer aan krijg. iemand een idee?

whatsinaname 13-08-10 15:32

altijd fijn als iemand even de moeite neemt het zo duidelijk uit te leggen! dank :)

JBB 13-08-10 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eentje (Bericht 464933)
in mijn oude itunes had ik de optie converteren naar aac. deze heb ik niet meer in de nieuwste itunes versie ik kan ook niet vinden hoe ik deze weer aan krijg. iemand een idee?

Is er toch wel. Onder "Geavanceerd" zal je dus nu waarschijnlijk "mp3-versie aanmaken" zien. Om dat te veranderen moet je even jouw importinstellingen aanpassen: "Bewerken"->"Voorkeuren"->bij "Algemeen" onder "Importinstellingen" verander je onder "Importeren met" de gewenste codering en "ok".
Je zal dan zien dat het onder "Geavanceerd" dan ook veranderd is.

Succes,
JBB

bekside 03-09-10 00:46

goede startpost...

alleen is er nu iets veranderd met itunes 10 dat die beltonen tab weg is?

en natuurlijk nu de vraag, hoe krijg ik nu ringtones op mijn iphone?:(

ik ben weer een stapje verder, heb de beltonen tab nu in mijn itunes en telefoon staan alleen als ik alles doe van de eerste post komt hij uiteindelijk niet bij aangepast staan in mijn beltonen tab... wat doe ik verkeerd??

bvd

JBB 03-09-10 02:02

Tab beltonen: "Bewerken"->"Voorkeuren"->"Algemeen", onder Bronnen moet Beltonen wel aangevinkt staan.

1ste post van deze topic is wel hierboven "Article" lezen van Qlimax, niet #1 van de "Discussion". Dit werkt echt wel als je het juist opvolgt. Van hieruit moeilijk uit te maken waar je verkeerd zou zitten...
Anders, zeer handig, is iRinger. Zie link onder #250

Succes

liv 05-09-10 20:47

Hoi Qlimax!
Ik heb alle stappen gevolgd en voor het eerst (heb mijne al 3 maanden) is het me gelukt een ringtone in te stellen! Alleen nu is mijn hele muziekbibliotheek leeg en weiger itunes de bestanden terug op mijn iphone te zetten, zowel slepen als synchroniseren doet het niet. Enig idee wat ik verkeerd doe?

Coenvanderburg 09-12-10 17:28

Bij mij lukt het wel op de ringtone in itunes te zetten maar vervolgens verschijnt deze niet in het mapje ringtones op mijn iphone (in itunes).
Please help.
Grt, Coen.

eschaap 29-12-10 21:10

Het is op te lossen door nadat je de naam hebt aangepast van de extensie. terug te gaan naar itunes en het nummer verwijderen (behoud deze wel!) dubbelklik daarna op het bestand in finder zodat deze in itunes opent. volg verder de aanwijzingen

StefanieV 27-02-11 13:47

Nu probeer ik al een tijdje een sms-toon (texttone) te maken, maar het lukt me maar niet. Ik heb de vraag hier ook al een keer gesteld zien worden, maar kan het antwoord niet vinden. Kan iemand me helpen? Ik hoopte eigenlijk dat het hetzelfde ging als een ringtone en dat je alleen m4r naar m4t hoefde te wijzigen, maar dat lukt dus niet... (tenminste niet bij mij, zou dat misschien komen door mijn type iPhone?)

Thanks alvast

Liekie 27-02-11 14:04

Hallo, download ringtones via de app store, daarin staat dan een filmpje met tekst en uitleg.

liejanne 28-06-11 17:13

owwww wat jammer nou
het is zooo'n duidelijke uitleg en ik als blondje ben in mijn eentje heel erg ver gekomen, maar ik blijf steken op "vink de ringtone aan en klik op toepassen"
ik zie nergens de optie 'toepassen' ?? alleen iets van 'sorteerveld toepassen', maar dat lijkt me iets anders.

in de stiekeme hoop dat het toch zonder dat toepassen was gelukt, heb ik op synchroniseren gedrukt. maar ik vind vervolgens in mijn ringtone menu op mijn Iphone ook geen 'aangepaste beltonen'

wat doe ik fout?
en beter nog.. hoe los ik het op?

wie helpt me asap?

JBB 28-06-11 22:36

Beste liejanne,

Uitleg van Qlimax is ok en zou moeten werken. Maar indien het jou niet lukt, een gouden tip: download iRinger - iRinger :: iPhone Ringtone Factory [iPhone Ringtone, iPhone Ringtones, iPhone Ringtone Maker, iPhone Ringtone Creator] - Het wijst eigenlijk zichzelf uit en lukt automatisch. Zie eventueel bericht "234" en "235". Voor meer uitleg zie bericht "239".
Met dit kan het niet mis gaan.
Succes and enjoy.

Mvg, JBB

CorRuijters 17-07-11 00:40

Ok, de handleiding van Qlimax heeft me geholpen alleen werkte het bij mij als volgt:
stap 1 en 2 tot de opm bestand komt 2 keer in Itunes te staan, dus niet gewoon verdergaan met stap 3 anders staan er xxx copy's in verkenner tot je voor Extra kiest want dat zit er bij mij dus niet meer in het menu ?? wel naam wijzigen via rechts klikken, naam wijzigen en bevestigen. Dan het bestand slepen naar Itunes beltonen en het werkte dus wel.
Grtz en succes

Edelkoort 25-07-11 19:30

Qlimax, BEDANKT
na een beetje klooien (bv dubbelklik in het Outlookbestandje: dan verschijn hij pas in de beltonen) maar dan heb je ook wat!!!:):):):)

Hans Nuenen 25-07-11 20:30

googel eens op zedge met je pc, liedje opslaan en komt direct in je itunes te staan bij beltonen, even syncen met je tel en klaar is kees, suc6

Qlimax 10-08-11 23:37

Beste Mensen,

De handleiding die ik geschreven heb is redelijk gedateerd (lees; 2008). Het kan dus zijn dat er een aantal stappen niet meer overeen komen.

Er zijn tegenwoordig ook veel software tooltjes, en ook Apps binnen te Appstore die het automatisch voor je regelen.

Ik zou adviseren om die even op te zoeken via dit forum of google of wat dan ook.

Ik geef ook geen support meer op deze handleiding.

Hopende iedereen voldoende te hebben geïnformeerd.

Alle mensen die wel geholpen zijn en een ooit een reactie hebben geplaatst, thanks :-).

^Q

elsvisscher 11-08-12 14:55

Ringtone maken lukt niet meer
 
Heb al vele ringtones gemaakt van klassieke muziek, maar nu heb ik een nieuwe(re) computer en werkt het niet meer. Als ik de 30 seconden durende AAC-versie naar het bureaublad sleep, wordt het een MPEG-bestand en niet een m4a-bestand zoals vroeger. Via een programmaatje Ringer lukt het dan toch wel om er een m4r-bestand van te maken, maar de tijden die ik had aangegeven waarop de toon zou moeten binnen en eindigen zijn verdwenen, de beltoon begint gewoon op 0 seconden. Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Heb zelfs de originele muziek van iTunes verwijderd zodat het programma daar niet op terug kon grijpen, maar dat haalt allemaal niets uit!

Dank voor de hulp alvast

pluchke9 12-12-12 01:32

Ik heb het gedaan voor mijn iphone en dat is gelukt.
Ik wilde het vandaag doen voor een andere iphone en op die laptop kan ik de extensie niet veranderen naar .m4r. Kan ik dit op een andere manier dan doen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:14.