iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Handleidingen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f60/wiki-handleidingen/)
-   -   Ringtones maken via iTunes (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f60/wiki-handleidingen/16722-ringtones-maken-via-itunes.html)

karine13 27-06-09 20:27

ringtones maken vanuit iTunes
 
heb alle stappen exact doorlopen, doch wanneer ik m4.r extensie aanmaak en tracht te verslepen naar iTunes, gebeurt er helemaal niets
De rubriek beltonen blijft leeg

Graag nog extra tips
alvast bedankt
Karine1301

jamy015 28-06-09 15:13

Aangezien je een Mac gebruikt, kijk even naar mijn Mac foolproof handleiding.

karine13 28-06-09 21:07

ringtones vanuit iTunes op phone
 
bedankt is me ondertussen gelukt (uiteindelijk om half 3 vannacht) - de aanhouder wint !
thx anyway
Karine13

Harem 01-07-09 18:36

Echt een TOP handleiding. Helaas lukt bijna alles, alleen het slepen naar de map 'beltonen' niet. Daar verschijnt niets...

Tommi12 02-07-09 17:04

iRinger installeren en van eigen mp3's een Iphone beltoon maken:
letterlijk Iringer openen, mp3 importeren, progje converteert de file en dan op de knop 'exporteren' drukken, en de toon verschijnt in iTunes en je kunt hem zo verslepen naar je telefoon.
Is het soms heel uitzonderlijk dat dit werkt bij mij? (werk overigens met Vista)

Tom

Harem 03-07-09 20:33

Thx dat werkt!

Criuxis 04-07-09 17:29

Qlimax,

dit is een hele mooie beschrijving, maar deze is voor windows. hebben jullie enig iedee hoe ik een beltoon moet maken op de mac. kan dit niet of moet ik bij een ander topic zijn?

Groeten Criuxis

jamy015 04-07-09 19:22

Criuxis,

zie even mijn Mac handleiding een beetje terug in dit topic.

Criuxis 05-07-09 10:22

jamy015,

zoals je zag was dat mijn eerste bericht en zag ik niet dat er meerdere pagina's waren.

Thanks Criuxis

Svenninho 05-07-09 10:41

Voor Mac ... probeer dit eens :
1. Selecteer een MP3-bestand uit je iTunes-bibliotheek (mag ook een AAC-bestand zijn, maar alleen als deze geen kopieerbeveiliging heeft).

2. Klik met de rechtermuisknop op het nummer en kies Meer info > Opties.

3. Kies het begin- en eindtijdstip van de ringtone. Zorg dat het niet langer dan 20 seconden is.

4. Klik op OK.

5. Klik opnieuw met de rechtermuisknop op het nummer en kies ‘Maak AAC-versie’. Is de optie niet aanwezig, dan moet je in de importeer-instellingen van iTunes aangeven dat je nieuwe nummers in AAC-formaat wilt opslaan.

6. Sleep het nieuw aangemaakte muzieknummer naar de desktop.

7. Verander de extensie van het bestand van m4a naar m4r.

8. Sleep het bestand weer naar je iTunes-bibliotheek. Het zal nu in iTunes verschijnen onder het kopje Beltonen.

phreakster 07-07-09 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svenninho (Bericht 318456)
Voor Mac ... probeer dit eens :
1. Selecteer een MP3-bestand uit je iTunes-bibliotheek (mag ook een AAC-bestand zijn, maar alleen als deze geen kopieerbeveiliging heeft).

2. Klik met de rechtermuisknop op het nummer en kies Meer info > Opties.

3. Kies het begin- en eindtijdstip van de ringtone. Zorg dat het niet langer dan 20 seconden is.

4. Klik op OK.

5. Klik opnieuw met de rechtermuisknop op het nummer en kies ‘Maak AAC-versie’. Is de optie niet aanwezig, dan moet je in de importeer-instellingen van iTunes aangeven dat je nieuwe nummers in AAC-formaat wilt opslaan.

6. Sleep het nieuw aangemaakte muzieknummer naar de desktop.

7. Verander de extensie van het bestand van m4a naar m4r.

8. Sleep het bestand weer naar je iTunes-bibliotheek. Het zal nu in iTunes verschijnen onder het kopje Beltonen.


dit doe ik allemaal maar mijn knipseltje wil niet in de map beltonen komen te staan, zeer vreemd
weet iemand wat ik over het hoofd zie
:eek:

phreakster 07-07-09 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door karine13 (Bericht 313444)
bedankt is me ondertussen gelukt (uiteindelijk om half 3 vannacht) - de aanhouder wint !
thx anyway
Karine13

wat heb je dan gedaan karine???:o

Svenninho 07-07-09 19:47

Ik kan alleen vermoeden dat je bestandje langer is dan 20 seconden.

phreakster 07-07-09 20:20

nope ook al geprobeerd

Red Sonja 09-07-09 00:26

Dankje!
 
Hele duidelijke uitleg, dankjewel!

Ik heb zelf een ringtoon gemaakt met mijn eigen stem die gewoon mijn naam roept. Had ik eerst op mijn Nokia, maar ik kon het niet overzetten.
Heel orgineel en je weet zeker dat het jouw telefoon is die je hoort. Werkt ook op andermans lachspieren.:) Ik heb dat ingesproken op de dictafoon en heb er vervolgens met jouw aanwijzingen een ringtoon van gemaakt.

Helemaal Super!

Tijn77 13-07-09 16:37

Hey ik heb sinds een week nu een Iphone 3GS en vond het ook zo irritant dat je geen beltonen van je mp3's kon gebruiken.

Maar met jouw handleiding is het me gelukt :) echt super bedankt.

Alleen toch nog een vraagje.... weet iemand of je je smstone ook kan veranderen ?

gserban 18-07-09 21:13

wat een gedoe allemaal hier een progje binnen 30 seconden klaar met je ringtone http://www.efksoft.com

nr13 25-07-09 18:59

Beltonen Iphone , ik heb geen map beltonen in de bibliotheek?
 
Mij lukt het om tot vraag 5 van de handleiding (beltonen) alles te veranderen! Maar ik kan nadat ik er een m4r bestand van heb gemaakt, hem niet in de bibliotheek zetten onder beltonen omdat die er niet bij staat! Ik heb al bij al bij help gekeken. En daar staat dat je het mapje kunt aanzetten bij weergaven --> weergave opties --> en dat je dan het vinkje beltonen moet aan vinken. Maar die staat er bij mij niet bij! Weet iemand hoe ik dat mapje beltonen onder bibliotheek kan krijgen???


Zou het er mee te maken kunnen hebben dat ik nog een week moet wachten tot dat mijn nieuwe abonnement in gaat? Ga namelijk van orange over naar T-mobile!

klok 27-07-09 23:05

je moet in Itunes gaan naar bewerken - voorkeuren en daar beltonen aanvinken.

hoop dat het dan lukt.

nr13 28-07-09 21:48

Hé Klok,

super bedankt het is gelukt!! Ik had al van alles geprobeerd!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:03.