//

SHSH-gegevens opslaan

SHSH-gegevens opslaan discussie in Wiki - Handleidingen forum; ( verdwijnt na registratie ) [h="2"]Waarvoor is het nodig?[/h] Gebruikers met een iPhone 3GS, 2e (modelnummer MC) of 3e generatie iPod touch hebben de handtekening van Apple nodig om op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture Wiki > Wiki - Handleidingen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-12-09, 18:35
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard SHSH-gegevens opslaan

[h="2"]Waarvoor is het nodig?[/h]
Gebruikers met een iPhone 3GS, 2e (modelnummer MC) of 3e generatie iPod touch hebben de handtekening van Apple nodig om op een later moment nog te kunnen herstellen naar firmware 3.1.2. Dit geldt in principe voor álle gebruikers van deze modellen, maar is met name van belang voor (potentiële) jailbreakers omdat firmware 3.1.2 te jailbreaken én te unlocken is. Het bemachtigen van deze handtekening is alleen mogelijk voordat Apple met een nieuwe firmwareversie komt. Wij leggen je stap voor stap uit hoe je te werk moet gaan om deze laatste kans niet voorbij te laten gaan.

Een ongeluk zit in een klein hoekje en als je om wat voor reden dan ook met een van de genoemde modellen moet herstellen met een officiële firmware en je hebt de handtekening van Apple voor firmware 3.1.2 niet opgeslagen, dan zul je alleen naar de allerlaatste firmware kunnen herstellen. Het is belangrijk om te weten dat er voor deze modellen in elke nieuwe firmware ook een nieuwe exploit in iBoot gevonden zal moeten worden en dat je er dus niet vanuit kunt gaan dat elke nieuwe firmware te jailbreaken of zelfs te unlocken zou zijn.

De makkelijkste manier om de benodigde handtekening op te slaan is tijdens het voor de eerste keer opstarten van Cydia. Je zal gevraagd worden of Cydia deze gegevens voor je op zal slaan, waarbij je alleen “Make my life easier, thanks!” hoeft te selecteren. Heb je (nog) geen jailbreak, heb je eerder geantwoord met “I hate jailbreaking. Go away.” of heb je gewoon graag je lot in eigen handen, dan kun je met behulp van het onderstaande stappenplan zelf de handtekening (in de vorm van de SHSH-gegevens) opslaan.



[h="2"]Achterhalen van je ECID[/h]
Om de voor jou persoonlijke handtekening van Apple voor firmware 3.1.2 op te slaan, zal je eerst je Exclusive Chip IDentification (ECID) moeten achterhalen. Dit is een uniek nummer waarmee jouw iPhone of iPod touch te identificeren is. Deze handleiding is gericht op Windows-gebruikers, als je van een Mac gebruikt maakt kun je de ECID van je iPhone of iPod vinden met behulp van Applications, Utilities, System Profiler en vervolgens USB in plaats van gebruik te maken van USBView zoals hieronder wordt beschreven.
  1. Zorg ervoor dat je tenminste iTunes 8.2 geïnstalleerd hebt en download daarnaast USBView.
  2. Pak het zip-bestand usbview.zip uit.


  3. Zet je iPhone in de herstelmodus (recovery mode). Dit kun je doen door de iPhone/iPod via USB aan te sluiten en deze vervolgens eerst uit te zetten. Uitzetten kun je doen door de Home en de Power knop tegelijk in te drukken tot je kunt sliden om uit te schakelen. Als de iPhone/iPod eenmaal uit staat druk je opnieuw tegelijk op Home en Power totdat je op je scherm het iTunes-logo en een USB-kabel ziet.


  4. Open USBView.exe


  5. Ga naar Options en zet Config descriptors aan door deze te selecteren.


  6. Druk op de F5-toets.
  7. Zoek aan de linkerkant van het scherm je iPhone of iPod op, deze kan Apple Mobile Device (Recovery Mode) of Apple Recovery (iBoot) USB Driver genoemd worden afhankelijk van je besturingssysteem en bijbehorende drivers. Selecteer deze vervolgens.

    http://www.iphoneclub.nl/wp-content/...bootdriver.gif
  8. Aan de rechterkant van het scherm kun je nu je de zestien-cijferige ECID van je iPhone/iPod vinden. Schrijf deze op of copy/paste deze naar een tekstbestand.


  9. Je kunt je iPhone of iPod touch opnieuw opstarten door weer de Home en de Power knop ingedrukt te houden tot de iPhone of iPod uit gaat. Laat vervolgens beide knoppen los en druk alleen de Power knop in om de iPhone of iPod weer aan te zetten.
[h="2"]Opslaan van de SHSH-gegevens[/h]
Als je eenmaal je ECID weet, kun je eenvoudig de persoonlijke handtekening van Apple voor jouw iPhone of iPod touch bemachtigen.
  1. Download eerst het programma Firmware Umbrella.
  2. Pak het bestand fw-umbrella-semaphore-217.zip uit.
  3. Open het bestand umbrella.exe (of umbrella64.exe op een 64-bit besturingssysteem)
  4. Vul je ECID in of copy/paste deze vanuit het tekstbestand.


  5. Geef in het volgende veld aan welk model je gebruikt en welke firmwareversie je hebt.


  6. In het laatste veld kun je selecteren van welke server er gebruik gemaakt moet worden. Door Apple te selecteren kun je direct de handtekening van Apple bemachtigen. Door Saurik – Cydia te selecteren kun je de handtekening bij Apple aanvragen en vervolgens via Cydia opslaan. Het kan geen kwaad om beiden te proberen. Localhost is alleen bedoeld voor gebruik in combinatie met TinyTSS en is voor het doel nu niet interessant.


  7. De handtekening (in de vorm van een bestand met SHSH-gegevens) zal in de directory verschijnen waarin ook umbrella.exe te vinden is. Sla dit bestand op een veilige plaats op!

Je kunt op een later moment gebruik maken van TinyTSS om te herstellen naar een firmware waarvan je de handtekening op hebt geslagen. TinyTSS en de bijbehorende readme.txt zijn te vinden in het zip-bestand fw-umbrella-semaphore-217.zip dat je al hebt gedownload, maar het command-line karakter van deze oplossing zal veel gebruikers tegenstaan. Zodra een volgende firmwareversie uit is, zal in iReb ook een oplossing worden opgenomen met een grafische interface. Als het zover is zullen we je met een eenvoudig stappenplan uitleggen hoe je het bestand dat je zojuist hebt opgeslagen kunt gebruiken om te herstellen naar firmware 3.1.2.

Handleiding van Paul Durden.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-12-09, 23:34
ampie ampie is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 6
Standaard

Bedankt!!!!!!
  #3  
Oud 20-12-09, 16:32
Epstra Epstra is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Cloaked
Berichten: 3
Standaard

goede handleiding. ECID bemachtigd. Zal Apple snel met een update komen voor 3.1.2?
  #4  
Oud 07-02-10, 16:40
WillyD's schermafbeelding
WillyD WillyD is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 76
Standaard

ik vind geen bestand met SHSH-gegevens in de drectory van umbrella
  #5  
Oud 09-02-10, 13:34
sjors1402 sjors1402 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 1
Standaard

Kan ik wanneer ik geupdate heb naar 3.1.3 nog mijn 3.1.2 code ophalen met deze methode?
  #6  
Oud 09-02-10, 19:43
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

misschien een domme vraag , maar als je wel hebt gekozen voor make my life easier.
Hoe kom je dan achter shsh gegevens?
Want stel ik jeailbreak mijn huidige 3.1.2 versie, en wil vervolgens herstellen.
Dan moet ik waarschijnlijk met versie 3.1.3 herstellen.Maar hoe kan ik dan nog mijn shsh gegevens achterhalen??
  #7  
Oud 09-02-10, 20:35
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht
misschien een domme vraag , maar als je wel hebt gekozen voor make my life easier.
Hoe kom je dan achter shsh gegevens?
Want stel ik jeailbreak mijn huidige 3.1.2 versie, en wil vervolgens herstellen.
Dan moet ik waarschijnlijk met versie 3.1.3 herstellen.Maar hoe kan ik dan nog mijn shsh gegevens achterhalen??
Jij hoeft dit niet meer te doen, die gegevens zijn opgeslaan:

Citaat:
De makkelijkste manier om de benodigde handtekening op te slaan is tijdens het voor de eerste keer opstarten van Cydia. Je zal gevraagd worden of Cydia deze gegevens voor je op zal slaan, waarbij je alleen “Make my life easier, thanks!” hoeft te selecteren. Heb je (nog) geen jailbreak, heb je eerder geantwoord met “I hate jailbreaking. Go away.” of heb je gewoon graag je lot in eigen handen, dan kun je met behulp van het onderstaande stappenplan zelf de handtekening (in de vorm van de SHSH-gegevens) opslaan.
  #8  
Oud 09-02-10, 21:17
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Waar kan ik dit dan terug vinden?
Stel dat ik wil herstellen met 3.1.2. kan ik dit dan gewoon de custom firmware doen.Of moet ik verder nog wat downloaden?
Hoe gebruik je dit shsh bestand?

Laatst gewijzigd door debroei; 09-02-10 om 21:20.
  #9  
Oud 09-02-10, 21:44
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht
Waar kan ik dit dan terug vinden?
Stel dat ik wil herstellen met 3.1.2. kan ik dit dan gewoon de custom firmware doen.Of moet ik verder nog wat downloaden?
Hoe gebruik je dit shsh bestand?
Een handig artikel voor het herstellen van 3.1.2., vind je hier
__________________
Voor vragen, zie allereerst onze handige zoekfunctie!
Wiki:
Begrippen Wiki: Handleidingen
  #10  
Oud 09-02-10, 22:55
mykie mykie is offline
• iOS 9.0 beta
• 9.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Velsen-Noord
Berichten: 146
Standaard

Vind het een raar en geheimzinnig idee om een persoonlijk iets als een handtekening ergs op cydia op te slaan. Is dit echt een veilige methode? Kunnen ze verder niks met deze info?
  #11  
Oud 10-02-10, 01:31
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal Bekijk bericht
Een handig artikel voor het herstellen van 3.1.2., vind je hier

Top die zocht ik,
Ik zie soms even door de bomen het bos niet meer.
Nog 1 vraag, wanneer ik een custom versie 3.1.3 installeer met jaibreak blijft deze waarschijnlijk nog steeds unthethered.
  #12  
Oud 11-02-10, 14:05
WillyD's schermafbeelding
WillyD WillyD is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 76
Standaard SHSH

Ik zit toch nog met 3 vraagjes:
Ik heb mijn ecid nummer achterhaald, die heb ik ingevuld in het programma Umbrella. Mijn device version is 3.1.3 3gs. Hij heeft een file gevonden van saurik - cydia en een SHSH file gesaved op mijn bureaublad.

Kan ik nu terug naar 3.1.2 of kan dit nu niet!

Ik heb via de mac een terminal bash 80x24 geopend om gegevens in te vullen die in de handleiding gevraagd worden. Maar hoe sla ik deze nu op? Ik kan die file niet saven!
Tx
  #13  
Oud 16-02-10, 22:17
corrado1982 corrado1982 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 6
Standaard

link van umbrella werk niet iemand een andere link voor me?
  #14  
Oud 21-02-10, 18:09
jurrian jurrian is offline
• iOS 10.2.1
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: 't Harde
Berichten: 92
Standaard

Als je in Cydia de knop 'Make my life easier, thanks' hebt ingeklikt, hoelang duurt het dan voordat het op de server van Saurik staat?

Ik heb namelijk 2 dagen geleden 's avonds die knop gebruikt. En de volgende dag crashte mijn Iphone 3GS. Nu wil ik de originele 3.1.2. FW herstellen maar zegt Itunes nog steeds: This device isn't religible for the request build.

Ik heb al wel de host file aangepast en dns geflusht e.d.
  #15  
Oud 22-02-10, 09:07
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Klopt het dat dit alleen voor de bovengenoemde types geldt ? Een collega van mij heeft een 3G en krijgt in Cydia NIET de optie "make my life easier".....?

Nevermind. Heb elders op dit forum al gelezen dat dit inderdaad NIET voor de 3G nodig is.

Laatst gewijzigd door mvveelen; 22-02-10 om 09:10.
  #16  
Oud 25-02-10, 10:06
Jacqie Jacqie is offline
• iOS 4.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corrado1982 Bekijk bericht
link van umbrella werk niet iemand een andere link voor me?
Heb er 1 gevonden, zocht hem ook: Zippyshare.com - fw-umbrella-semaphore-221.zip
  #17  
Oud 28-02-10, 15:18
hondlustgeenbrood hondlustgeenbrood is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 62
Stuur een bericht via MSN naar hondlustgeenbrood
Standaard

Kan je nog steeds je SHSH gegegvens opslaan nu firmware 3.1.3 uitgekomen is?
__________________
I got eyes on my wallet Apple, I ain't no a mere blind consumer who buys every stuff you dump on da market
  #18  
Oud 16-03-10, 22:01
Dijkzandt Dijkzandt is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 48
Standaard

Lijkt allemaal top te werken, behalve dat ik de melding krijg: could not get your ECID SHSH for this version...
In een ander forum las ik dat je dan de versie naar 3.1.3 moet veranderen, maar dat kan niet bij dat programmaatje. Iemand suggesties wat ik fout doe?
  #19  
Oud 25-03-10, 20:11
HThewiss HThewiss is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 5
Standaard

Ik heb vorige week een Iphone 3gs gekocht en ook gejailbreaked, maar ik heb niet in cydia op make my life easyer geklikt en heb mijn telefoon moeten herstellen. Dus heb nu 3.1.3 erop dtaan. Als ik mijn SHSH bestand wil aanmaken met umbrella komt er te staan Could not get your ECID SHSH for that model/version: sorry.

Ik heb mijn ECID ingevoerd
Device version op iPhone 3gs - 3.1.2 gezet
en apple en saurik geprobeerd maar hij zegt iedere keer hetzelfde

de 3.1.3 SHSH maakt umbrella wel aan.

Iemand enig idee wat ik kan doen?
  #20  
Oud 31-03-10, 17:39
cederique cederique is offline
• iOS 3.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HThewiss Bekijk bericht
Ik heb vorige week een Iphone 3gs gekocht en ook gejailbreaked, maar ik heb niet in cydia op make my life easyer geklikt en heb mijn telefoon moeten herstellen. Dus heb nu 3.1.3 erop dtaan. Als ik mijn SHSH bestand wil aanmaken met umbrella komt er te staan Could not get your ECID SHSH for that model/version: sorry.

Ik heb mijn ECID ingevoerd
Device version op iPhone 3gs - 3.1.2 gezet
en apple en saurik geprobeerd maar hij zegt iedere keer hetzelfde

de 3.1.3 SHSH maakt umbrella wel aan.

Iemand enig idee wat ik kan doen?
ik heb exact het zelfde probleem.
3.1.3 lukt maar 3.1.2 niet :s
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Vraagje over SHSH opslaan Soxbrother Jailbreak 1 31-01-11 21:01
iPhone: SHSH gegevens telkens opnieuw opslaan? Roccade Jailbreak 11 08-12-10 12:55
iPhone: iPhone 4 SHSH gegevens opslaan nodig? ballegooier Jailbreak 7 09-11-10 23:46
iPod touch: SHSH opslaan CheesieUnion Jailbreak 7 13-09-10 00:45
SHSH gegevens opslaan ik_ben_Mark iPhone algemeen 10 10-05-10 19:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:38.