iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Handleidingen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f60/wiki-handleidingen/)
-   -   Films omzetten naar iPad-formaat (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f60/wiki-handleidingen/66028-films-omzetten-naar-ipad-formaat.html)

Vincent82 21-08-10 11:25

Ik heb juist de dvd I love You Phillip Morris gekocht en de bedoeling was dat ik dit in de trein op mijn ipad ging bekijken. Nu blijkt echter dat die CSS protected is en dvdshrink kan daar niet mee om. Zijn er goede (liefst gratis) programmas te verkrijgen die dat kunnen omzeilen.

Verder begrijp ik dat filmmaatschappijen beveiliging zetten om hun eigendommen maar in een wereld als vandaag is het belachelijk voor woorden dat je een dvd enkel in een dvdspeler zou kunnen bekijken en niet zou kunnen bekijken op andere devices. Appel moet dringend ook naar de BENELUX komen met hun videowinkel ;-)

Ochiba 22-08-10 16:57

Vincent 82 beetje off topic maar...

Niet gratis tenzij je de weg weet maar daar mag ik hier vast niet over uitwijden. Kost iets van 35euro

DVDfab 7

Remove all DVD copy protections, like CSS, CPPM, RC, RCE, APS, UOPs, ARccOS, RipGuard, FluxDVD, CORE X2, etc.

Een van mijn favorieten programma's om te converteren naar Ipad formaat.

Overigens alle lof voorde topic starter met zijn Tutorial, plaatjes maakt het altijd een stuk makkelijker!

Vincent82 22-08-10 17:08

dank je; ik weet wat je bedoelt
heb het geïnstalleerd ;-)

jap74 23-08-10 13:41

Is het mogelijk om via Handbrake twee files 'aan elkaar te plakken'? Ik heb een film die op twee DVD's staat. Heb die nu via Handbrake in iTunes staan in twee files. Maar het lijkt me praktisch om deze te voegen in één file.

Flipke1405 23-09-10 10:48

convertie probleem
 
Hey,

Ik heb drie films perfect kunnen converteren van avi naar m4v en mp4
mijn 3gtje speelde die perfect af nu wil ik deel vier van de serie er op zetten eerst netjes geconverteerd alles ziet er normaal uit,in de map films in mijn i-tunes is de film zichtbaar.In de map films op mijn phone is hij ook zichtbaar maar als ik in het balkje van onder kijk bij video files zie je al niks meer
koppel ik de phone af staat de film er ook niet op.Syncroniseer ik weer zet hij die film er gewoon niet op.Ik heb de film al .....keer opnieuw met handbrake geconverteerd alles goed nagekeken,ik weet het niet meer .....help!!!:)

Alvast bedankt voor de hulp
Grtz,Flip

Neefdave 23-09-10 12:17

Handbrake converteerd bij mij gewoon niet meer. Je krijgt het cmd scherm naar voren voor 1 seconde en dan houd het wel op.

ghaghamashibaba 23-09-10 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vincent82 (Bericht 539558)
Ik heb juist de dvd I love You Phillip Morris gekocht en de bedoeling was dat ik dit in de trein op mijn ipad ging bekijken. Nu blijkt echter dat die CSS protected is en dvdshrink kan daar niet mee om. Zijn er goede (liefst gratis) programmas te verkrijgen die dat kunnen omzeilen.

Verder begrijp ik dat filmmaatschappijen beveiliging zetten om hun eigendommen maar in een wereld als vandaag is het belachelijk voor woorden dat je een dvd enkel in een dvdspeler zou kunnen bekijken en niet zou kunnen bekijken op andere devices. Appel moet dringend ook naar de BENELUX komen met hun videowinkel ;-)

Met Handbreak kan je ook DVD's Rippen, je kan zelfs kiezen wat je wilt rippen. Van de intro filmpjes tot de volledige film (deze heeft de langste afspeeltijd normaal)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jap74 (Bericht 541575)
Is het mogelijk om via Handbrake twee files 'aan elkaar te plakken'? Ik heb een film die op twee DVD's staat. Heb die nu via Handbrake in iTunes staan in twee files. Maar het lijkt me praktisch om deze te voegen in één file.

Nee, dit is niet mogelijk met handbreak.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flipke1405 (Bericht 567837)
Hey,

Ik heb drie films perfect kunnen converteren van avi naar m4v en mp4
mijn 3gtje speelde die perfect af nu wil ik deel vier van de serie er op zetten eerst netjes geconverteerd alles ziet er normaal uit,in de map films in mijn i-tunes is de film zichtbaar.In de map films op mijn phone is hij ook zichtbaar maar als ik in het balkje van onder kijk bij video files zie je al niks meer
koppel ik de phone af staat de film er ook niet op.Syncroniseer ik weer zet hij die film er gewoon niet op.Ik heb de film al .....keer opnieuw met handbrake geconverteerd alles goed nagekeken,ik weet het niet meer .....help!!!:)

Alvast bedankt voor de hulp
Grtz,Flip

Heb je de film al eens proberen aftespelen op je desktop?
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Neefdave (Bericht 567906)
Handbrake converteerd bij mij gewoon niet meer. Je krijgt het cmd scherm naar voren voor 1 seconde en dan houd het wel op.


Flipke1405 23-09-10 23:27

ja ik heb die film op mijn desktop al kunnen afspelen zowel voor als na de conversie,daarom dat ik er niks van snap

whosnext 28-09-10 00:09

Makkelijk en gratis
 
Gewoon even hier downloaden

DVDVideoSoft.com: Download free DVD, iPod, YouTube video converter and editor software and freeware

Gratis en voorniets... DVD in en iphone of whatever formaat out..

Suc6

jap74 15-12-10 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jap74 (Bericht 541575)
Is het mogelijk om via Handbrake twee files 'aan elkaar te plakken'? Ik heb een film die op twee DVD's staat. Heb die nu via Handbrake in iTunes staan in twee files. Maar het lijkt me praktisch om deze te voegen in één file.

Weet iemand hier een andere oplossing voor?

Donstil 15-12-10 15:50

MKVtools is een veer simpelere en vooral snellere methode. Laat de videostream intakt en verranderd alleen de container van mkv>mp4. Serie van 45min duurt ongveer 1a2min. Film iets langer. (in HD) Subs toevoegen doe je daarna met Sublr in 30seconden. Alles keurig speelbaar op de AppleTV2/iPad/iPhone

jap74 21-02-11 16:13

Onderstaande link is erg handig als je op zoek bent naar mooie coverarts voor je omgezette films en series.

Artwork Gallery

ghaghamashibaba 21-02-11 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jap74 (Bericht 644580)
Onderstaande link is erg handig als je op zoek bent naar mooie coverarts voor je omgezette films en series.

Artwork Gallery

Online TV Database - An open directory of television shows for HTPC software is veel beter, hier kan je zelfs alle iTunes informatie invullen

ghaghamashibaba 04-09-11 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jap74 (Bericht 615121)
Weet iemand hier een andere oplossing voor?

iMovie kan dit voor je doen

melissake 13-09-12 13:47

Hey, ben al enorm geholpen door de uitleg hier. Maar ik blijf 1 probleem hebben dat ik bij de picture instellingen de width en de height niet kan vastleggen. In het topic spreekt men van width 1027 en height 432 maar deze blijven niet vaststaan het programma herspringt altijd naar 720 en 384. Kan iemand me zeggen wat ik moet doen.De source zelf staat ook op 720 x 384 maar dat kan ik niet aanpassen.Alvast bedankt Melissa

jap74 01-10-13 10:12

Wat mij niet lukt is om meerdere audio files en subs toe te voegen. Ik heb bv een dvd 'Toy Story'. Ik wil hem zelf in het Engels kijken, maar mijn kinderen in NL. Ik heb geprobeerd om meerdere talen toe te voegen, maar als ik hem dan afspeel op de Apple TV gaan beide talen door elkaar lopen. Heeft iemand al ondekt hoe je dit voor elkaar krijgt? Of moet ik de DVD twee keer rippen (1 voor NL en 1 voor ENG).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:11.