//

Films omzetten naar iPad-formaat

Films omzetten naar iPad-formaat discussie in Wiki - Handleidingen forum; ( verdwijnt na registratie ) Dit is het resultaat dat je krijgt wanneer je een Bluray source omzet naar de iPad met deze tutorial Foto genomen via screenshot (Home + ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture Wiki > Wiki - Handleidingen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-07-10, 22:30
ghaghamashibaba ghaghamashibaba is offline
• iOS 7.0 beta
• 5.1.1
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: België
Berichten: 99
Standaard Films omzetten naar iPad-formaat

Dit is het resultaat dat je krijgt wanneer je een Bluray source omzet naar de iPad met deze tutorial



Foto genomen via screenshot (Home + Sleep knop gelijk indrukken) op mijn iPad

Ik heb hier al enkele keren de vraag gelezen:
- Wat zijn de beste settings om filmen om te zetten naar iPad?
- Hoe zet ik mijn filmen om?
- Kan ik mijn iPhone filmen omzetten naar iPad?
- etc etc
Daarom deze kleine tutorial. De tutorial is zowel geschikt voor Mac, Windows & Linux gebruikers. Met de simpele reden omdat het programma op alle 3 te gebruiken is. De meeste onder jullie weten ondertussen al dat ik het over Handbrake heb, volg deze site en download het programma voor jouw OS (HandBrake)

"Mensen die niet weten hoe je een DVD of een BluRay ript PM me even als jullie hier ook een Tutorial over willen"

Films Omzetten Naar iPad

Start Handbrake, zodra het programma is opgestart krijg je een navigatiescherm. Kies de film/tv show die je wilt converteren (Ik maak de tutorial met een Full BluRay Rip van Iron man). Wanneer jullie coderen hou er rekening mee dat de source heel belangrijk is. Van groter naar kleiner is altijd beter dan omgekeerd.



Zodra de Source geladen is kan je de instellingen instellen. We beginnen met "Video". Voor de iPad is er in "Toggle Presets" nog geen tab, hier blijf je dus uit. Wat je gaat doen is Average Bitrate (kbps) naar 2500 zetten. Hoger heeft geen zin omdat de iPad niet hoger ondersteund en het maakt je eindbestand alleen maar groter.

De instellingen: (volgens mij de beste die je kan zetten voor de iPad)

Video Codec: H.264 (x264)
Framerate (FPS): Same as source
Average bitrate (kbps): 2500
2-pass encoding: Ja*
Picture size: (kom ik straks op terug)**

* Jullie moeten zelf weten of je dit wil of niet. Wat 2-pass doet is je film "scannen" voor hij echt begint met het coderen. Hierdoor ga je minder dropped frames krijgen in het eindresultaat. Hou er rekening mee dat je codeer proces 2x zolang gaat duren.



Druk in Handbrake op Picture Settings en je krijgt een popup kader zoals hierboven. Zorg dat achter Anamorphic "None" staat anders kan je de Width & Height niet zelf instellen

** Voor de picture size! Mensen die denken dat 720p (1080x720) voor de iPad goed is zijn verkeerd de iPad ondersteund deze verhouding niet het scherm kan maximum 1024x432 aan, wil je toch naar 720p coderen dan maak je het eindbestand alleen maar nutteloos groter



Voor de audio is het simpel "Stereo" bij de bitrate hangt af welke oordopjes je hebt. Beschik je over de iPhone/iPod oortjes kom je met 128kbps ruim toe

Alles nog eens op een rijtje:

Video:
Video Codec: H.264 (x264)
Framerate (FPS): Same as source
Average bitrate (kbps): 2500
2-pass encoding: Ja
Picture size: 1024x432

Audio:
Stereo 128kbps

Ondertitels Toevoegen

Het toevoegen van ondertitels in Handbrake is (vind ik) vrij simpel. Je download een ondertitel, ik gebruik ondertitel.com hiervoor, er zijn meerdere sites maar op deze vind ik meestal wat ik zoek. Zoek naar de juiste versie en kijk eerst een na met VLC Player of de ondertitel gelijk loopt met de audio van je film kijk niet enkel het begin na maar scroll eens snel door de film voor de zekerheid. Om dit te vergemakkelijken geef je de ondertitel de zelfde naam als je film bestand, wanneer je dan op het film bestand klikt en hij opent in VLC registreert VLC automatisch de ondertitel. Als je de video en audio instellingen hebt ingesteld klik je op "Subtitles"



Daarna klik je op "Add External SRT..." Het enigste wat ik hier verander is bij "Srt Language" "Dutch" selecteren.



Van de andere instellingen blijf ik af maar om verwarring te vermijden zal ik even zeggen wat ze doen moest iemand van jullie ze ooit nodig hebben.

Forced Only: wanneer je dit aanvinkt gaat Handbrake zoeken naar ondertitels die kleiner zijn de 10% van de film lengte, dit is handig wanneer je een ondertitel hebt die enkel niet de hoofdtaal van de film vertaald bv. In een nederlandse film waar frans in wordt gesproken vertaald en ondertiteld de ondertiteling enkel het franse gedeelte

Burned In: bij burned in brand je echt de ondertitel layer bovenop de film, hier door verdwijnt de optie om ze aan of uit te zetten. Ik vind dit persoonlijk onhandig. Soms vind ik het leuk om ondertitels te hebben maar andere keren niet en brand ik ze gewoon mee voor het geval dat mijn vriendin (waarvan het engels niet zo goed is) graag met ondertitels kijkt

BELANGRIJK: Mensen die ondertitels van hun DVD/BluRay toevoegen in de rip (Full Disk Rip waardoor je een Video_TS map krijgt). Hou er rekening bij dat deze niet mee worden gecodeerd in handbrake, je moet ze echt handmatig toevoegen. Ik gebruik nooit de ondertitels van de DVD/BluRay zelf. Het is veel gemakkelijker om ze even online op te zoeken

Als er nog vragen of opmerkingen zijn laat maar weten in deze topic, PM of contacteer me op twitter (kan je vinden in men iPhoneclub Profiel)
Nog een kleine tip maak eerst een test encode door de encoder na 2 of 3% te stoppen. Dit kan handig zijn omdat je soms kan hebben dat het geluid niet juist zit dan moet je wat spelen met de bitrate

Veel codeer plezier!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png 1213juq.png‎ (499,9 KB, 1355x gelezen)

Laatst gewijzigd door ghaghamashibaba; 10-08-10 om 22:42.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-07-10, 10:17
Oswi Oswi is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 36
Standaard

Ben nu even aan het testen met een vid van Willie Nelson.
Bedankt voor je heldere uitleg ghaghamashibaba.
Sinds een dag of twee heb ik er last van dan het geluid en beeld bij conversies met andere programma's niet meer helemaal syncen.
Als deze het ook verkeerd doet weet ik zeker dat het aan mijn instellingen ligt.
  #3  
Oud 30-07-10, 11:05
Evert87 Evert87 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 16
Standaard

Bedankt man, dit ga ik eens proberen.
  #4  
Oud 30-07-10, 11:07
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Fantastische handleiding! Ik stelde voor het gemak altijd in op Apple TV settigns. Als ik het goed begrijp doe jij dit niet. Ik probeer jouw settings de volgende keer.

Overigens kun je met Handbrake ook gewoon een DVD 'rippen' Onder Source kun je gewoon je DVD selecteren. De rest gaat vanzelf.
  #5  
Oud 30-07-10, 11:47
francebramie's schermafbeelding
francebramie francebramie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Frankrijk
Berichten: 664
Stuur een bericht via MSN naar francebramie
Standaard

Veel beter da de betaalde versie van Xilisoft ultimate video converter. Kan ermee DVD's rippen, en ze geven niet zo'n zwart/grijs balkje boven en onder de film om 720 X 480 te krijgen! Het duurt alleen wat langer en de files zijn iets groter.
Bedankt voor de handleiding!

EDIT: kan ik ook automatisch de picture size laten bepalen, mijn laatste DVD heb ik zelf niks veranderd, en is 720 X 352 geworden... Goed?
__________________
iMac 27" [2011] /  iPhone 4s [16GB, White] /  iPad 1 [32GB, Wi-Fi]

Laatst gewijzigd door francebramie; 30-07-10 om 11:52.
  #6  
Oud 30-07-10, 11:47
macleentje macleentje is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 283
Standaard

wauw, wat een service! Dat ga ik later eens rustig bekijken. Moet het ook nog opzoeken hoe ik een DVD met TS bestanden moet omzetten (rippen?) maar als jij zo daarvoor zo'n tutorial uit je mouw schudt, graag! Het gaat mij dan vooral om aangekochte documentaires (standaard DVD denk ik...) en wat ik van de tv heb opgenomen op harddisk (ik weet nog niet of ik dat er gelijk kan afhalen of dat ik dat eerst moet branden, heb zoveel uit te dokteren de laatste tijd;-))) Nogmaals bedankt! Hier gaan vast veel mensen plezier van hebben!
  #7  
Oud 30-07-10, 12:21
ghaghamashibaba ghaghamashibaba is offline
• iOS 7.0 beta
• 5.1.1
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: België
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jap74 Bekijk bericht
Fantastische handleiding! Ik stelde voor het gemak altijd in op Apple TV settigns. Als ik het goed begrijp doe jij dit niet. Ik probeer jouw settings de volgende keer.

Overigens kun je met Handbrake ook gewoon een DVD 'rippen' Onder Source kun je gewoon je DVD selecteren. De rest gaat vanzelf.
Neen, ik heb ondervonden als je uit de "Toggle Presets" kiest de encode (voor iPad, andere weet ik niet nog niet geprobeerd) langer duurt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door francebramie Bekijk bericht
Veel beter da de betaalde versie van Xilisoft ultimate video converter. Kan ermee DVD's rippen, en ze geven niet zo'n zwart/grijs balkje boven en onder de film om 720 X 480 te krijgen! Het duurt alleen wat langer en de files zijn iets groter.
Bedankt voor de handleiding!

EDIT: kan ik ook automatisch de picture size laten bepalen, mijn laatste DVD heb ik zelf niks veranderd, en is 720 X 352 geworden... Goed?
Zoals jij het hier beschrijft versta ik dat Handbreak de "Anamorphic" op Strict of Loose heeft ingesteld, ik vermijd het gebruik van dit. Als je meer vertrouwd gaat worden met encoderen ga je zelf de settings beginnen aan te passen omdat elk apparaat anders werkt opgebied van resolutie/picture size. De "Toggle Presets" zijn ingesteld voor de device's die ze aangeven en Handbreak zal dus naargelang de source die jij import de picture size kiezen. Als jij persoonlijk vindt dat dit voldoende is en je scherm niet slecht is (lange nekken of brede gezichten) kan je dit zo laten staan. Een dvd heeft een maximum resolutie van 720x576 of 576p maar het hangt natuurlijk af naar op wat apparaat je wilt kijken. Voor op een gewone tv zou ik eens proberen van een 576p encode te maken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macleentje Bekijk bericht
wauw, wat een service! Dat ga ik later eens rustig bekijken. Moet het ook nog opzoeken hoe ik een DVD met TS bestanden moet omzetten (rippen?) maar als jij zo daarvoor zo'n tutorial uit je mouw schudt, graag! Het gaat mij dan vooral om aangekochte documentaires (standaard DVD denk ik...) en wat ik van de tv heb opgenomen op harddisk (ik weet nog niet of ik dat er gelijk kan afhalen of dat ik dat eerst moet branden, heb zoveel uit te dokteren de laatste tijd;-))) Nogmaals bedankt! Hier gaan vast veel mensen plezier van hebben!
Ik zal een tutorial maken, zou je wat meer info kunnen geven over je rip? Bedoel je een Video_TS folder omzetten naar een filmformaat?

Laatst gewijzigd door ghaghamashibaba; 30-07-10 om 12:23.
  #8  
Oud 30-07-10, 12:32
macleentje macleentje is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 283
Standaard

en hierbij dit draadje in pdf voor in je ibooks als naslagwerk ;-)
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf films omzetten tutorial - van ggmsbb.pdf‎ (293,4 KB, 223x gelezen)
  #9  
Oud 30-07-10, 12:51
francebramie's schermafbeelding
francebramie francebramie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Frankrijk
Berichten: 664
Stuur een bericht via MSN naar francebramie
Standaard

Als ik bij Picture size 1024 X 432 invoer (en Anamorphic staat op None) dan springt hij terug naar 720 X 432.
Misschien omdat de source 720 X 576 is?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Handbrake.jpg‎ (46,9 KB, 19x gelezen)
  #10  
Oud 30-07-10, 12:58
ghaghamashibaba ghaghamashibaba is offline
• iOS 7.0 beta
• 5.1.1
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: België
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door francebramie Bekijk bericht
Als ik bij Picture size 1024 X 432 invoer (en Anamorphic staat op None) dan springt hij terug naar 720 X 432.
Misschien omdat de source 720 X 576 is?
Ja dit is een beveiliging in handbreak als je dit zou doen zou je je tijd verspillen voor een encode die op niks gaat trekken. 1024x432 is eignelijk high definition en eigenlijk zou de naam 432p moeten zijn maar ze gaat meestal door onder de naam 720p want de iPad zou ook 720p ondersteunen maar met een maximum resolutie van 1024x432. Als je deze verhouding wilt moet je er voor zorgen dat je source hoger is 720p of 1080p
  #11  
Oud 30-07-10, 13:17
Evert87 Evert87 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 16
Standaard

Werkt perfect. Alleen was ik vergeten om bij "subtitles" op "add" te klikken.
  #12  
Oud 30-07-10, 13:34
lesfetes lesfetes is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Kapellen, Belgie
Berichten: 97
Standaard

Mooie handleiding, hier vind je nog enkele presets voor iPad / Handbrake

How to Create iPad Formatted Videos Using HandBrake or FFMpeg

Tip voor 720 newbies: als je vanaf een mkv werkt, ben je beter af deze te muxen dan te converteren, veel sneller (zelf gebruik ik avidemux2 en iFlicks om het allemaal netjes te maken met tags enzo-volg deze how-to: How To: Watch Any Video on iPad, No Conversion Required | Gadget Lab | Wired.com)
  #13  
Oud 04-08-10, 10:34
spoor0007 spoor0007 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 3
Standaard

dank, ik ga dit vanavond ook proberen.
ik heb de laatste paar dagen met veel plezier het programma Vuze gebruikt. Hierin hebben ze een makkelijke toepassing opgenomen om films te importeren in iTunes. Dit werkt zeer simpel door de film te selecteren en vervolgens te slepen naar iTunes toepassing in Vuze. Vervolgens krijg je de vraag voor werk apparaat je het wil gebruiken, Iphone, Ipad, enz. Met mijn 2 jaar oude laptop duurde het circa 50min. om een film van 700 mb te converteren
Kan je uitleggen wat de voor en nadelen zijn tussen het gebruik van Handbrake en de toepassing in het programma Vuze. Kwaliteit of snelheid van converteren bijvoorbeeld
  #14  
Oud 04-08-10, 14:10
maartenn maartenn is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 33
Standaard

Ik gebruik nu Vuze om te converteren naar Ipad. Even slepen naar het Itunes icoontje en klaar is kees...
  #15  
Oud 04-08-10, 16:04
Nickjet Nickjet is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 23
Exclamation

hee bedankt voor je tutorial. Komt precies optijd ivm de lange vakantie reis die ik ga maken.

Even een vraagje: Is er een manier om ondertitels gelijk mee te branden? Als ik een film heb gedownload (dit is gewoon geheel legaal dus mag dit wel besproken worden denk ik?) en ondertitels bij heb gezocht zou ik deze graag ook zichtbaar krijgen op mijn ipad. Nu kan de iPad dat niet zelf geloof ik dus vandaar of het mee te branden valt?

alvast bedankt!!
  #16  
Oud 04-08-10, 16:36
Kinsum Kinsum is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 82
Standaard

Bij handbreak instelling Apple tv gebruiken (werkt dan voor iPod, iPad en Apple tv)
  #17  
Oud 04-08-10, 23:38
Nickjet Nickjet is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kinsum Bekijk bericht
Bij handbreak instelling Apple tv gebruiken (werkt dan voor iPod, iPad en Apple tv)
Volgens mij is het hele idee van deze tutorial de beste kwaliteit voor zo mijn mogelijk mb's. Dan vindt ik jou opmerking wijnig toevoegen..

Nog even in op mijn vraag: ik weet dat de funtie er is voor ondertitels toevoege maar het lukt me maar niet...
  #18  
Oud 04-08-10, 23:45
Kinsum Kinsum is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nickjet Bekijk bericht
Volgens mij is het hele idee van deze tutorial de beste kwaliteit voor zo mijn mogelijk mb's. Dan vindt ik jou opmerking wijnig (WEINIG) toevoegen..

Nog even in op mijn vraag: ik weet dat de funtie er is voor ondertitels toevoege maar het lukt me maar niet...

Hij optimaliseert hem toch voor je ipad dus de mb's worden zowieso minder....als je dat nou eens probeert en dan niet zo'n domme reacties gaat geven heeft iedereen wat meer aan
  #19  
Oud 04-08-10, 23:49
ghaghamashibaba ghaghamashibaba is offline
• iOS 7.0 beta
• 5.1.1
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: België
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nickjet Bekijk bericht
Volgens mij is het hele idee van deze tutorial de beste kwaliteit voor zo mijn mogelijk mb's. Dan vindt ik jou opmerking wijnig toevoegen..

Nog even in op mijn vraag: ik weet dat de funtie er is voor ondertitels toevoege maar het lukt me maar niet...
Verklaar u nader ^^
  #20  
Oud 05-08-10, 00:04
Nickjet Nickjet is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 23
Standaard

Oke ik ben een stap verder met hoe en wat maar ik loop nu dus vast.

Mijn ondertitels zijn in SRT extensie. Nu zie ik op de handbrake wiki dat je SRT extensies NIET kan mee branden met je video. ( https://trac.handbrake.fr/wiki/Subtitles )

Maar wel bitmap extensies, nu dus mijn (nieuwe) vraag: Kun je SRT omzetten naar BMP (bitmap)? Er moeten toch meederre mensen tegen dit probleem aanlopen..
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Iphone 3gs ipad baseband omzetten naar officiele unlock? iphonelennart Jailbreak 20 09-04-11 20:50
ipad v3.2.1 jailbrake omzetten naar 4.2.1 solex iPad algemeen 0 28-12-10 15:27
Iphone abbonement omzetten naar Ipad andre janssen iPad algemeen 4 31-07-10 09:40
Windows: Films omzetten anno 2010 Eduardboon Desktop-applicaties 9 29-07-10 14:29
Video: Video omzetten naar Iphone formaat met Kvip voor windows jumbo66 Muziek, foto & video 22 15-10-09 22:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:15.