iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Handleidingen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f60/wiki-handleidingen/)
-   -   Unlocken van je iPhone 3G/3GS met baseband 05.14.02/05.15/05 (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f60/wiki-handleidingen/78930-unlocken-iphone-3g-3gs-baseband-05-14-02-05-15-05-a.html)

thestef 27-12-10 10:39

@miicker Ik heb nu een paar dagen gedraaid, en het batterijprobleem lijkt te zijn opgelost, tenminste ik kan zonder problemen en met intensief gebruik een volle dag met de iphone werken, ik heb wel 3g uitgeschakeld dat blijkt ook volgens andere bronnen de grootste boosdoener te zijn wat betreft energieverbruik. Ik heb overigens een app gevonden in cydia die wat efficienter met de 3G omgaat "auto3g" deze app is een betaalde app maar is ook te vinden in de repositories van xselize cydia.xsellize.com als minder legale variant. Deze app schakelt 3G automatisch uit als je de iPhone locked hebt of wanneer er een Wi-Fi verbinding beschikbaar is. Een aanrader

bramverschuren 28-12-10 17:21

Probleem met batterij
 
Als ik dus het tweede uitvoer voor de batterij. Komt er een scherm op de iphone van sluit je iphone aan op itunes dat doe ik dan en dan komt erop dat mijn sim kaart niet aanvaard wordt en dat ik aan de leverancier contact moet opnemen en ik kan niet in het menu gaan en naar instelling. Ik kan helemaal niks doen. En dus heb ik hem opnieuw gejailbraked en hij werkt terug alleen is de batterij snel leeg

thestef 03-01-11 08:50

@Bramverschuren Je moet de richtlijnen volgen van miicker (hier staan ze ook nog eens Unlocken van je iPhone 3G/3GS met baseband 05.15.02/05.15.05 | Loat Goan ) het toestel uit de situatie halen waarbij het vraagt om itunes doe je door middel van tinyumbrella. Als je de richtlijnen van miicker volgt mbt de batterij en je installeerd het auto3G appje, is het batterijprobleem voorbij. Ik kan nu redelijk eenvoudig meer dan 12 uur intensief gebruik maken van mijn iPhone.

JackBauer 06-01-11 16:47

HELP - HELP !!!!!! Waarschijnlijk ben ik niet op de juiste plaats om deze vraag te stellen, maar enfin, ik zal het toch maar proberen!!
Goeiedag,
Ik ben Luc Braem uit Leffinge in België. Ik heb als geschenk van mijn kinderen die in Engeland wonen een IPHONE 3GS ontvangen.
Natuurlijk wist ik niet dat dit in België niet zou werken (grote leek hierin) en ben ik overal op internet gaan zoeken wat er hiermee moest gedaan worden.
Ik vernam dat deze dient ge"unlockt" te worden en daarna een jailbreak op uitgevoerd dient te worden.
Ik heb toen een programme gedownload en er 3.10€ voor betaald bij "simlockverwijderen.net"
Ik heb toen een handleiding ontvangen maar er bleek een bestandje te ontbreken !!
Dan heb ik het volgende teruggemailt:
Hallo,
Onlangs werd ik in het bezit gesteld van de handleiding om mijn Iphone 3GS te unlocken die ik uit Engeland heb meegebracht. De betaling hiervoor werd al gedaan. Ik stel echter vast dat het niet gaat!! Ik heb eerst zoals gevraagd het bestand redsnow gedownload als Windos-gebruiker, daarna heb ik ipsw.3GS gedownload. daarna wordt er mij gevraagd om te browsen nadat redsnow werd geopend en het bijgeleverde bestand *_Reestore.ipsw te selecteren en daarna op next te klikken. het probleem is dat ik dat bestand nergens vind, waardoor ik dus niet verder kan! Kunt U mij verder op weg zetten aub.
Met dank.
Luc Braem

Luc Braem
Sindsdien geen nieuws meer en weet ik natuurlijk niet wat ik moet doen!!!
Kan er mij iemand helpen?

thestef 06-01-11 17:02

@Jack Bauer

Je kunt iPod, iPhone and iPad Firmware Download de juiste firmware downloaden, ik weet niet welke versie je nu hebt maar, tinyumbrella kan er voor zorgen dat je de huidige firmware kunt opslaan zodat je later kunt downgraden. Dit pakketje heb je ook nodig om de iPhone uit de "iTunes"-mode te halen

Voor de rest kun je gewoon de aanwijzingen van Miicker volgen die werken namelijk gewoon

miicker 06-01-11 17:15

de download link van redsn0w als gemeld in de tutorial werkt niet meer, ik zal zodra ik thuis ben de juiste bestanden sturen

thestef 06-01-11 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door miicker (Bericht 624121)
de download link van redsn0w als gemeld in de tutorial werkt niet meer, ik zal zodra ik thuis ben de juiste bestanden sturen

Anders gooi ik deze wel even op mijn server vanavond.

Ik heb de versie die ik gebruikt heb op http://www.loatgoan.com/Upload gegooid, die werkt ook

miicker 06-01-11 18:18

files van de redsn0w die gebruikt wordt in de tutorial: redsn0w_win_0.9.6b6.zip
let op niet de officiele download link, door mij zelf geupload.

Alleen voor windows!

JackBauer 10-01-11 20:32

hallo miicker, jackbauer hier,
ik had je al een berichtje gestuurd maar pas achteraf gezien dat je offline was! Daarmee weet ik nu niet of j ehet hebt ontvangen? Ik probeer het nu nogmaals - ik heb contact gehad met mijn kindern in Engeland en mijn iPhone zou een versie 4.1 zijn- 8B117 en firmware 05.14.02 - ik wacht op verdere instructies van u wat mij verder te doen staat - greets jack

miicker 10-01-11 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JackBauer (Bericht 626118)
hallo miicker, jackbauer hier,
ik had je al een berichtje gestuurd maar pas achteraf gezien dat je offline was! Daarmee weet ik nu niet of j ehet hebt ontvangen? Ik probeer het nu nogmaals - ik heb contact gehad met mijn kindern in Engeland en mijn iPhone zou een versie 4.1 zijn- 8B117 en firmware 05.14.02 - ik wacht op verdere instructies van u wat mij verder te doen staat - greets jack

dat berichtje heb ik niet gehad, ik stuur je een berichtje

thestef 12-01-11 10:22

Gisteren een dommigheidje gedaan, en mijn iPhone hersteld, het apparaat vliegt gelijk in een stuip (restore modus) en komt daar niet meer uit ook niet via Tiny Umbrella, niet herstellen via iTunes dus. Ik heb overigens wel een oplossing gevonden iPhone vast in de herstelmode door Baseband | Loat Goan

kokop 19-01-11 18:29

Moet je iphone geactiveerd zijn voordat je deze stappen uitvoert? Ik heb een iphone 3gs at&t. Toestel is niet geactiveerd omdat ik geen Phonebook simkaart heb en ook geen at&t.. Kan ik deze tutorial uitvoeren zonder dat mijn iphone geactiveerd is?

OwBeeGee 24-01-11 13:55

Ik krijg steeds de foutmelding: Baseband fetching error?? :(

16VG60 23-06-11 09:19

Ik ben echt een leek wat betreft de Iphone, ik heb sinds gisteren een Iphone 3 8GB met software versie 4.2.1 en Modemfirmware 05.15.04.Kan ik dan ook met deze handleiding mijn telefoon Jailbreaken? En moet ik dan redsn0w downloaden en die firmware 4.2.1?? Heb namelijk al firmware 4.2.1Iemand die mij op weg kan helpen?

wouter1981 23-06-11 09:24

Ben je afhankelijk van een unlock? Of kun je je iPhone al normaal gebruiken zonder jailbreak (en unlock)?

Een 3G op FW 4.2.1 kun je jailbreaken met redsn0w. Download de laatste versie van het dev team blog.
De firmware kun je via dit forum downloaden. Let erop dat je niet download met IE. Deze past namelijk de extensie aan van het bestand.

16VG60 23-06-11 09:27

Hoe weet ik dat mijn telefoon unlock is?

Ik gebruik nu de Iphone gewoon zoals het hoort. Kan bellen, smsen gratis apps downloaden etc..

De firmware heb ik gedownload via dit: http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/
Met internet explorer.

Op welke vraagteken moet ik klikken?

wouter1981 23-06-11 09:38

Als je de iPhone nu normaal kunt gebruiken ben je in elk geval niet van een unlock afhankelijk. Als je je iPhone ook kunt gebruiken met een simkaart van een andere provider weet je dat hij simlockvrij (unlocked) is.

Normaal komt er automatisch een vraagteken te staan achter woorden die uitgelegd worden in de wiki van dit forum. In de wiki van Firmware staan ook de links naar alle firmware files.

Je moet even de extensie van het bestand aanpassen en dan kun je hem gebruiken bij het jailbreaken.

16VG60 23-06-11 09:43

Hij is idd simlockvrij.

En ik heb nu die firmware gedownload, maar dat is nu .plist dat moet dus veranderd worden naar .ipsw

Hoe krijg ik dat voor elkaar?

wouter1981 23-06-11 09:55

.plist? Dat hoor ik voor het eerst. Wat is de bestandsnaam?

16VG60 23-06-11 09:55

Ik heb gewoon Safari gedownload voor windows 7.. en dat werkt perfect..
Nu heb ik wel het ipsw bestand!

Ik ga opzoek naar mijn datakabel..

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 juni 2011 om 09:56 ----------

iPhone1,2_4.2.1_8C148_Restore.ipsw


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:13.