//

Jailbreak

Jailbreak discussie in Wiki - Begrippen forum; ( verdwijnt na registratie ) Jailbreak is een term die bij het hacken van de [wiki]iPhone[/wiki] wordt gehanteerd. Letterlijk betekent het: uit de gevangenis breken. In tegenstelling tot wat Apple ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture Wiki > Wiki - Begrippen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-10-07, 17:08
Spree Spree is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Utrecht / Amsterdam
Berichten: 175
Standaard Jailbreak

Jailbreak is een term die bij het hacken van de [wiki]iPhone[/wiki] wordt gehanteerd. Letterlijk betekent het: uit de gevangenis breken. In tegenstelling tot wat Apple en andere partijen (of anti-jailbreakpersonen) je graag willen doen laten geloven, is jailbreak NIET illegaal in Nederland (noch in menig ander land ter wereld). Voor meer informatie over de achtergrond van jailbreaken: Jailbreaken anno 3.x: waarom eigenlijk?. Jailbreaken wordt de afgelopen tijd vaak ten onrechte genoemd in combinatie met risico's die veroorzaakt worden door het onveilig gebruik van SSH (onder andere de worm-uitbraak).

[h="3"]Wat is 'jailbreaken' en waarom is het nodig?[/h]
Jailbreak is het openen van het bestandssysteem van de iPhone. Hierdoor krijgen ook andere programma's dan [wiki]iTunes[/wiki] toegang tot de iPhone, waardoor het onder andere mogelijk wordt om de telefoon te [wiki=Activatie]activeren[/wiki] (waardoor je telefoon als [wiki]iPod[/wiki] werkt) en te [wiki=Unlock]unlocken[/wiki] (waardoor je telefoon met elke [wiki=SIM]simkaart[/wiki] werkt). Jailbreaken is daarom altijd de eerste stap in het gebruik van je iPhone voor andere toepassingen.

[h="3"]Hoe werkt de jailbreak?[/h]
Bij het jailbreaken worden een aantal bestanden van het besturingssysteem van de iPhone aangepast, waardoor toegang tot het bestandssysteem mogelijk wordt. Bij vroege [wiki=Firmware]firmwareversies[/wiki] gebeurde dit in de restore-images op de computer, die vervolgens op de iPhone geladen werden. Firmware 3.0 is te jailbreaken met Redsn0w en firmware 3.1.x met Blackra1n.

[h="3"]Wat heb ik nodig voor een jailbreak en hoe doe ik dit?[/h]
Waarmee je een jailbreak uitvoert is afhankelijk van de vraag of firmware je 1.x.x, 2.x.x of 3.x.x op je iPhone of iPod touch heb geïnstalleerd. Wil je alleen een jailbreak uitvoeren (dus geen unlock of activatie), dan heb je bij een iPhone met firmware 1.x.x de keuze uit:
  • iNdependence (Mac)
  • iLiberty+ (Mac en Windows)

Het gebruik van ZiPhone wordt afgeraden, omdat er vaak achteraf problemen ontstaan.

Bij een iPhone met firmware 2.x.x heb je de keuze uit:
  • PwnageTool (Mac)
  • WinPwn (Windows)
  • QuickPwn (Windows & Mac)

Bij een iPhone met firmware 3.x.x heb je de keuze uit:
  • Redsn0w (Windows & Mac)
  • PwnageTool (Mac)
  • Blackra1n (Windows & Mac)
  • Spirit (Windows & Mac)

Bij een iPhone met firmware 4.x.x heb je de keuze uit:
  • JailbreakMe.com
  • Redsn0w (iPhone 3G & iPod touch 2)
  • Customfirmware

Een andere mogelijkheid is om via iTunes aangepaste firmware (custom firmware) te installeren, die door een andere gebruiker al met PwnageTool of met WinPwn is gemaakt.
Dit doe je zo:
Je downloadt een custom firmware, dit zet je in een map of op je bureaublad (waar je maar wilt).
Vervolgens open je itunes, stop je je iphone in je pc/ mac dan moet je shift (toetsenbord) + herstel (Itunes) indrukken.
Nu moet je je custom firmware selecteren en dan herstelt hij op jouw firmware waarop een jailbreak reeds is uitgevoerd.

[H="3"]Hoe kan ik de jailbreak op mijn iPhone ongedaan maken?[/H]
Dat kan door je iPhone te herstellen of te updaten in iTunes. Let wel dat wanneer je daarna nog wil jailbreaken, je niet altijd meteen kan herstellen naar een nieuwe firmware.

Status: Niet actueel

Laatst gewijzigd door WDS001; 11-12-09 om 21:26.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-01-08, 22:18
quick1888nijmegen quick1888nijmegen is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 2
Standaard

Als ik mijn iphone wil unlocken zeht hij op het allerlaatst bij naar jailbreak me.com en dan appsnap een vraagteken in beeld als ik op appsnapp heb geklikt, HELP ME!
  #3  
Oud 23-01-08, 22:19
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Welke versie van de fw probeer je de appsnapp te gebruiken?
  #4  
Oud 24-01-08, 21:47
Data's schermafbeelding
Data Data is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 65
Standaard

Hallo daar ik heb een iPhone 1.1.2 , met base 4.6 ( neem ik aan is een week oud uit de us ) en ik ben bezig met iNdependence hem te activaten, nu zit ik in restore Firmware modus, maar daar zit ie nu al een minuut of 10 in en er gebeurd nu niets meer , iTunes zegt Waiting for iphone, en op de phone zie je het wieltje draain met het apple logo, mijn vraag is dus net als 1 van de eerste vragen hier, hoe lang duurt dit gemiddeld?
  #5  
Oud 26-01-08, 17:36
Daalen10 Daalen10 is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 22
Standaard

hoe krijg je de iphone weer helemaal terug naar het begin? dus als hij net uit de doos komt. Doe je dit gewoon door in itunes op herstellen te klikken?!

thnx
  #6  
Oud 26-01-08, 17:38
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Download eerst je gewenste firmwareversie en klik herstel met de shift toets ingedrukt. Anders hesteld hij naar 1.1.3 en dat wil je niet.
  #7  
Oud 26-01-08, 18:04
Daalen10 Daalen10 is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 22
Standaard

ok. Kan ik dat gewoon meteen doen, of moet ik (zoals in de handleiding van jailbreak staat) de home en uit knop ingedrukt houden tot iphone in herstelmodus komt?
  #8  
Oud 26-01-08, 18:08
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Ik zou gewoon die handleiding volgen, dan kan het in ieder geval niet misgaan. Het zal er niet voor niets instaan
  #9  
Oud 26-01-08, 18:23
Daalen10 Daalen10 is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 22
Standaard

ja dat snap ik haha!

maar probleem is dat ik jailbreak handleiding helemaal gevolgt heb en het is ook goed gegaan. Alleen als ik nu mijn iphone aansluit op de computer doet itunes raar. Hij herkent hem dan weer wel en dan weer niet.. dus muziek erop zetten lukt niet goed, aangezien hij af en toe tijdens het synchroniseren opeens niet meer wordt herkent in itunes. Ook had ik er muziek op staan en dat is opeens weg daardoor. Maar staat wel 1,2 gig aan andere bestanden opeens in de balk...

dus dacht, misschien opnieuw jailbreaken als optie.. vandaar..
  #10  
Oud 01-02-08, 04:28
G1Sheoratan's schermafbeelding
G1Sheoratan G1Sheoratan is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Amsterdam-Noord
Berichten: 36
Stuur een bericht via MSN naar G1Sheoratan
Standaard

Hallo,
ik heb mijn iphone vanaf 1.1 geupdate met de methode van Arix,
toestel is geupdate met firmware 04.03.13_G dus 1.3.
Alleen kan ik alleen noodoproepen doen, en kom via itunes bij AT&T aan te melden, heeft iemand directe tips om mijn toestel weer aan de praat te krijgen, zoals voorheen?
IK kon op 1.1 alles doen bellen internet enz., zou dus graag weer bereikbaar willen zijn gauw mogelijk.
Groetjes G1
  #11  
Oud 01-02-08, 05:46
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G1Sheoratan Bekijk bericht
Hallo,
ik heb mijn iphone vanaf 1.1 geupdate met de methode van Arix,
toestel is geupdate met firmware 04.03.13_G dus 1.3.
Alleen kan ik alleen noodoproepen doen, en kom via itunes bij AT&T aan te melden, heeft iemand directe tips om mijn toestel weer aan de praat te krijgen, zoals voorheen?
IK kon op 1.1 alles doen bellen internet enz., zou dus graag weer bereikbaar willen zijn gauw mogelijk.
Groetjes G1
Ik ga er van uit dat je een =< week 44 iPhone hebt. Een bootloader 3.9, dus.
Terug naar 1.1.1, jailbreaken, BSD subsystem installeren, de 1.1.3 downgrader uitvoeren (wiki), opnieuw 1.1.1 herstellen, jailbreaken, Oktoprep installeren met installer, en updaten naar 1.1.2.

Voor uitgebreide info, zie de wiki:
https://forum.iculture.nl/f1/ip...9-windows.html
  #12  
Oud 01-02-08, 20:27
Cancunlover Cancunlover is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Lommel (België)
Berichten: 531
Standaard

Ik wou net mijn iPhone (1.1.2. OTB 4.6) nog eens jailbreaken. Heb hem gedowngrade naar 1.1.1. via SHIFT+RESTORE in iTunes. Nu blijft hij echter in Recovery mode. Heeft iemand een oplossing? Als ik hem nog eens downgrade, blijft hij steeds in Recovery mode...
Thnx
  #13  
Oud 01-02-08, 22:23
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

windows.bat runnen en op "boot from recovery" klikken...
  #14  
Oud 02-02-08, 22:28
G1Sheoratan's schermafbeelding
G1Sheoratan G1Sheoratan is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Amsterdam-Noord
Berichten: 36
Stuur een bericht via MSN naar G1Sheoratan
Standaard

Ja,
ik heb een iphone uit wk 44, maar ben zelf niet in staat al die handelingen uit te voeren, ben op dit gebied zeer a-technisch, en vrees dat ik het zal verknallen!
Is er iemand in de buurt van Amsterdam, ik heb vervoer, evt tegen betaling die dit voor mij kan oplossen.
Voor een ieder ander is dit wellicht makkelijk op te lossen, echter voor mij onbegonnen werk vrees ik.
Wil weer genieten van mijn iPhone, mijn beginscherm en Wi-Fi, oh ja en was heerlijk bereikbaar...
Alvast mijn dank j.sheoratan@orange.nl
Ik kijk uit naar de iPhone meeting...!

Laatst gewijzigd door G1Sheoratan; 02-02-08 om 22:32.
  #15  
Oud 09-02-08, 12:06
TCMatic TCMatic is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 4
Standaard

Waarschijnlijk een héél stomme vraag, maar ik vind het niet direct terug op het forum of in de wiki.
Voor een jailbreak, is daar een at&t simkaart voor nodig??
Ik wil een iphone kopen via de apple store (US) en weet niet of deze daarbij is..
Steekt de simkaart misschien al in de iphone?
  #16  
Oud 11-02-08, 09:23
Cancunlover Cancunlover is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Lommel (België)
Berichten: 531
Standaard

@ Fresh:
Thanks! Probleempje weer opgelost!

@TCMatic:
Normaal steekt er in elke aangekochte iPhone (uit de Apple Store) automatisch een AT&T sim card.
  #17  
Oud 08-03-08, 15:20
nevsvanlooy nevsvanlooy is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 13
Standaard

bestaat er al een jailbreak voor de 1.1.3 firmware ve Iphone 16Gig?
  #18  
Oud 28-03-08, 19:16
vengel vengel is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 4
Question wie kan mijn usa i-phone voor nl gereed maken?

ik krijg maandag een i-pod uit de usa
en krijg dus te maken met de onvermijdelijke aanpassingen voordat ik met mijn huidige KPN simkaart kan bellen.
nu ben ik er absoluut geen verstand van dus is mijn vraag of iemand dit voor mij zou kunnen regelen

alvast bedankt voor jullie reactie

Laatst gewijzigd door ArB; 28-03-08 om 20:12.
  #19  
Oud 28-03-08, 20:13
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Kijk eens hier:

https://forum.iculture.nl/f59/i...s-ilberty.html
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #20  
Oud 29-03-08, 21:40
vengel vengel is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 4
Standaard

Dank voor de info!
Waar ik eigenlijk maar opzoek ben iemand die dit voor mij (eventueel tegen betaling) kan/wil doen.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: 3GS/Belgisch/3.12/Jailbreak | Windows 7 reinstall, tips tbv behoud jailbreak ? Moehaha Jailbreak 0 28-03-10 00:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:26.