iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Desktop-applicaties (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/)
-   -   Mac OS X: Foto's uit iPhone halen lukt niet. (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f11/desktop-applicaties/10445-foto-s-iphone-halen-lukt-niet.html)

forum.bericht 01-04-08 22:22

Foto's uit iPhone halen lukt niet.
 
Ik wil foto's (met camera gemaakt) uit de iPhone (1.1.4) ophalen.

Met iPhoto lukt dat niet. Ik zie wel de 4 bestandsnamen (neem aan dat het de gemaakte foto's zijn) staan maar bij importeren verteld hij dat het formaat niet juist is. Fotolader doet alsof hij importeert maar er komt niets tevoorschijn. Als ik bij "filmrol" kijk dan zie ik 4 foto's.

Ben vervolgens met FTP-client in de iPhone gaan kijken.

Vond "root/media/dcim/100apple" hier zie ik allemaal foto's (9 stuks) staan die ik ooit eens gemaakt heb. De eerder genoemde 4 foto's staan hier niet tussen. Dit zijn hele oude foto's, ik denk uit de 1.1.2 tijd.

In "root/user/media/dcim/100apple" zie ik 3 van de 4 foto's in filmrol staan. (4e foto is een 'screenprint' van de iPhone). De folder "....../dcim/999apple' is leeg. Dit zijn in elk geval de recente foto's.


Ik zit dus met 2 vragen:

1. Hoe vertel ik iPhote (nieuwste update geinstalleerd) waar hij de foto's vandaan moet halen.

2. Waar staan de screenprints zodt ik deze ook in de Mac kan importeren?

Dank voor alle hulp.

===============

truckdiver 02-04-08 09:39

1 Bijlage(n)
heb je deze instellingen staan bij voorkeuren van iphoto?(zie bijlage)
meer moet je normaal niet doen,iphone inpluggen en iphoto start zelf op als je fotoos in je filmrol van iphoto hebt zitten

forum.bericht 02-04-08 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 91446)
heb je deze instellingen staan bij voorkeuren van iphoto?(zie bijlage)
meer moet je normaal niet doen,iphone inpluggen en iphoto start zelf op als je fotoos in je filmrol van iphoto hebt zitten

Probleem zit hem niet in wel/niet starten iPhoto maar dat iPhoto/Fotolader de foto's niet importeert.

Overigens blijkt er een provisorische oplossing te zijn namelijk systeem opnieuw starten en dan werkt het weer voor onbekende tijd. (OSX begint beetje op XP te lijken)

majinmike 01-05-08 15:54

verkeerde versie
 
truckdiver , dat is zeker alleen bij de advanced/pro verie van iphoto ?

truckdiver 01-05-08 17:34

1 Bijlage(n)
is geen pro versie van,allemaal hetzelfde
open iphoto>druk linksboven op IPHOTO>kies geavanceerd en je zit bij de juiste instellingen
of anders moet je bij je programmas is gaan kijken bij fotolader
ga daar naar de voorkeuren en kijk of daar "open bij aansluiting camera" iphoto is aangevinkt

Snowgasm 04-07-08 11:32

Raar, mijn iPhoto, Apperture 2 en Lightroom vechten om wie de foto van de iPhone mag halen.

Krijg bij alle 3 namelijk het verzoek foto's te importeren.

veenbaars 08-01-09 12:01

Ik heb ook recent een iPhone aangeschaft maar ben er nog niet achter hoe ik de foto's op mijn MacBook krijg. Werkt dat via Bluetooth? Bij mijn oude Nokia kon ik door het toestel 'bladeren' maar bij mijn iPhone wil dat niet.

Kan iemand mij wegwijs maken?

Bij vorbaat dank

Groet Frank

King1987 08-01-09 12:19

Beste Frank,

Ik raad je aan om eens lekker te snuffelen op het forum :) In de wiki en dit topic staan veel interessante dingen die je waarschijnlijk nog niet weet :)
Met bluetooth werkt het zoizo niet, dat is namelijk een nadeel van de iPhone. Lees ook eens de handleiding door op www.apple.nl :).

Succes :D

MetalMania 11-02-09 02:21

Beste Frank. Als het goed is, is er op je MacBook Fotolader geinstalleerd. Staat meestal gewoon in je programma map. Als je die dubbelklikt en dan je Iphone opnieuw in de stekker steekt, zul je zien dat Fotolader je Iphone ziet.

Haal je foto's binnen, en hij slaat ze op op je bureaublad.
Ikzelf heb geen Iphoto en Fotolader werkt even goed als Iphoto. Meestal is het zo dat Iphoto de foto ziet, en vraagt om te impoteren.
Als je dat niet wilt, en gewoon wilt weten waar je foto's zijn, kan je Fotolader gebruiken. (Dat is mijn mening alleen hoor;))
Groetjes
Arno

bramos 11-02-10 15:53

Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Ik heb alle foto's die niet met de iphone genomen zijn eraf gekieperd (internet downloads en mails bv) en hetzelfde heb ik ineens met mijn filmpjes gedaan.

Daarna startte fotolader weer als vanouds op
Jeej!

pedro1111 22-07-15 10:57

Goedemorgen

het volgende probleem dient zich bij mij aan.
Ik wil alle foto's van de iphone 5s halen en op mijn macbook zetten. Op zich niet zo heel spannend, gewoon fotolader en importeren....
Met mijn ipad ging dat gewoon prima, zoals het hoort, daarna hetzelfde met de iphone maar dan ziet fotolader maar 16 foto's van de ruim 600, bovendien hebben ze een slotje in het icoon staan.

Vervolgens ook met iphoto geprobeerd, maar hetzelfde verhaal....
Kan telefoon dus niet leeghalen :mad:

Iemand enig idee wat dit kan zijn?? Ergens een instelling op de telefoon of zo?
Icloud word ook gebruikt, maar als ik een foto via iphone weggooi geeft hij aan dat hij dan ook uit de cloud verdwijnt.

Alle tips welkom!

Guest-20180925190238 22-07-15 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pedro1111 (Bericht 1002219)
Iemand enig idee wat dit kan zijn?? Ergens een instelling op de telefoon of zo?

Ik heb geen idee wat daar allemaal vernaggeld is. Gesynchroniseerde plaatjes? Probeer het eens met PhotoSync:

PhotoSync ? wireless transfer, backup and share photo and video files from and to computer, iOS devices, Android devices, Google, Dropbox, Picasa, Flickr, OneDrive, SmugMug, NAS (WebDav, FTP) and more - www.photosync-app.com

pedro1111 22-07-15 11:05

gaan we testen....
Ben alleen bang dat het na de vakantie word, daarvoor moest tel leeg maar die is inmiddels vertrokken:):)

Bedankt gaan het bij thuiskomst testen!

trimix 23-07-15 19:50

waarmee zijn die 600 fotos gemaakt ? met de ipad of de iphone ?

als die 600 met de iphone zijn gemaakt moeten die daar gewoon opstaan en als deze ook naar icloud worden geupload moeten ze daar ook in staan als je internet open hebt staan

je zou ook kunnen inloggen op je icoudpagina om te kijken welke fotos daar staan

Trick52 10-06-16 13:27

foto transport
 
Ook ik heb een probleem, MacBook gecrasht, alle fotoos weg maar staan wel op Ipad, niet met Ipad gemaakt. Nu wil ik fotoos van Ipad naar MacBook transporteren maar dat gaat dus niet lukken.
Jammer dat Apple daar niet wat meer aandacht aan besteed.

Guest-20180925190238 10-06-16 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trick52 (Bericht 1022019)
Jammer dat Apple daar niet wat meer aandacht aan besteed.

PhotoSync besteedt daar aandacht aan:

https://photosync-app.com

Trick52 11-06-16 09:40

fotoos
 
dankjewel, ga er meteen mee aan de slag. Super!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:58.